Toyotan kori on kauttaaltaan kuumasinkitty, myös saumojen sisäpuolelta.
Monet mallit saavat lisäruiskutuksen onteloihin tehtaalla.
Pohjapanssari on paksumpi ja kestävämpi kuin monilla kilpailijoilla.
Maalipinta on kovaa ja kestää kivien iskuja erinomaisesti.
Suomalaiset Toyota-mallit on usein varustettu vahvemmalla ruostesuojauksella jo tehtaalla.
Kori on suunniteltu niin, etteivät lokasuojat ja helmat kerää lunta ja suolaa.
Ovien alareunat ja helmat on muotoiltu valumaan puhtaiksi.
Sisälokareissa on kunnon ilmanvaihto, kosteus ei jää muhimaan.
Katsastuksessa alusta on lähes aina priima vielä 300 000 km jälkeenkin.
Jarruletkut ja polttoaineputket ovat ruostumatonta terästä tai hyvin suojattuja.
Pakoputkisto kestää suolan yleensä koko auton iän.
Istuimet ovat ergonomiset ja tukevat pitkälläkin matkalla.
Äänieristys on luokkansa parasta, hiljaista maantienopeudessa.
Jousitus on pehmeä mutta silti hallittu – ei pompottele suomalaisilla teillä.
Ratin ja penkin säädöt riittävät kaikille vartalotyypeille.
Ilmastointi toimii luotettavasti vuosikymmenestä toiseen.
Sisätilat ovat väljät, erityisesti Corolla, Avensis ja RAV4.
Lämmityslaite lämmittää nopeasti myös −30 °C pakkasessa.
Istuinlämmittimet ovat tehokkaat ja kestävät ikuisuuden.
Automaatti-ilmastointi pitää lämpötilan tasaisen ilman säätämistä.
Katsastuksessa päästöt ovat yleensä reilusti alle raja-arvojen.
Jarrut toimivat moitteetta, levyt ja palat kestävät pitkään.
Valot ovat oikein suunnatut vuosienkin päästä.
Alustan puslat ja tukivarret kestävät suomalaiset tierummut.
Iskunvaimentimet säilyvät tiiviinä satoja tuhansia kilometrejä.
Ohjaus on tarkka eikä tapahdu välyksiä.
Moottori käy tasaisesti eikä kuluta öljyä.
Jakoketju (ei hihna) useimmissa malleissa = ei katkeamisriskiä.
Elektroniikka on yksinkertaista ja äärimmäisen luotettavaa.
Vikavalot palavat harvoin, ja jos palavat, vika on yleensä halpa korjata.
Hybridimallit ovat lähes huoltovapaita ja läpäisevät katsastuksen helposti.
Akku kestää pohjoisen talvet paremmin kuin monilla muilla merkeillä.
Renkaiden kulutuspinta on katsastuksessa aina hyväksyttävä, koska auto on tasapainoinen.
Tuulilasi ei halkea helposti lämpötilavaihteluista.
Ovet sulkeutuvat napakasti vielä 20 vuoden päästä.
Lukot ja kahvat toimivat pakkasessa ilman jäätymistä.
Sähköikkunat ja peilit toimivat moitteetta.
Sisustan verhoilu kestää kulutusta ja näyttää siistiltä pitkään.
Tavaratila on käytännöllinen ja helppo pitää puhtaana.
Polttoaineenkulutus on maltillinen = pienemmät päästöt katsastuksessa.
Varaosat ovat edullisia ja saatavilla vuosikymmenien päästä.
Korjaamot tuntevat Toyotan läpikotaisin.
Jälleenmyyntiarvo on paras luokassaan.
Auto säilyttää arvonsa, koska kaikki tietävät sen kestävän.
Katsastusmies hymyilee, kun näkee Toyotan tulevan pihaan.
Ei yllättäviä kalliita vikoja juuri ennen katsastusta.
Talviajo-ominaisuudet ovat erinomaiset (neliveto tai fiksusti suunniteltu etuveto).
Lumiketjut tai nastarenkaat eivät riko lokareita.
Auto käynnistyy aina, myös −35 °C pakkasessa.
Toyota on yksinkertaisesti rakennettu kestämään – ja se näkyy ruostumattomana korina, mukavuutena ja katsastuksen läpäisyprosenttina, joka on Suomen kärkiluokkaa vuodesta toiseen.
Lyhyesti: Toyota ei ruostu, se on mukava ja se menee katsastuksesta läpi kerta toisensa jälkeen. Siksi niitä näkee tiellä vielä 25-vuotiaanakin priimakunnossa.
50 syytä, miksi Toyota on ruostumattomin, mukavin ja katsastusvarmin auto Suomessa.
Anonyymi-ap
6
108
Vastaukset
- Anonyymi
Röhönaurua. Röh röh.
- Anonyymi
Ei 25 vuotias Avensis ole edes harvinainen näky liikenteessä.
- Anonyymi
Kaiken ikäiset Avensikset alkavat olla harvinainen näky liikenteessä. Niitä on vielä paljon rekisterissä, mutta niillä ajetaan todella vähän.
- Anonyymi
Mikä on Avensis? Joku entinen automalli?
- Anonyymi
Tämä on ihan ÖVERIÄ :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Röhötystä ::::: - Anonyymi
Tässä taas totuus avensiksestahttps://keskustelu.suomi24.fi/t/19102487/niin-puhallus-hommii-on-jo-uudehkossa-avensiksessa-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö2539444Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu1527702K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1525281Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1524963PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *584670Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko1054340Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta1284164- 1681978
Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää
Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.91849Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen
Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell2911645