Tänään vietetään Kiitospäivää USA:ssa. Se on kaikkein tärkeimmistä juhlapyhistä siellä ja perheet kokoontuvat yhteiselle aterialle, jotkut matkustavat hyvinkin kaukaa ollakseen läsnä.. Perinteisesti Kiitospäivää vietetään sen muistoksi että ensimmäiset euroopplaiset asuttajat (ellei lueta mukaan viikinkien asutuksia New Foundlandissa ) selviytyivät hengissä ensimmäisen talven yli kiitos alkuperäiskansojen anteliaisuuden ja vieraanvaraisuuden.
Mistä Sinä olet kiitollinen tänään?
(Omal listani teen hetken päästä, kunhan olen miettinyt vähän lisää)
Mistä olet kiitollinen?
115
775
Vastaukset
- Anonyymi
Olen kiitollinen siitä, että en asu USA:ssa
- Anonyymi
- Samoin. Suomi on ollut paras kotimaa.
- Että on koti ja ruokaa. On hyvä olla.
- Että Jumala ja enkelit ovat läsnä, auttavat, jos on tarvetta ja muutoinkin.
- Että on rauha.
- Anonyymi
Ploma: euroopplaiset asuttajat (ellei lueta mukaan viikinkien asutuksia New Foundlandissa ) selviytyivät hengissä ensimmäisen talven yli kiitos alkuperäiskansojen anteliaisuuden ja vieraanvaraisuuden
jaaha, jos siis kyse on Englannista lähteneistä puritaaneista, niin ne pakenivat USA:han vapaamielisyyttä eli halusivat aikaan vainoa muita kohtaan
ja aloittivata vainot USAssa heti ja hirttivät varmuuden vuoksi kaikki vapaamieliset
https://www.myfourleggedstool.com/blog/the-boston-martyrs-four-quakers-hanged - Anonyymi
Olen kiitollinen tämän hetkisestä elämästäni kaikkineen päivineen.
- Anonyymi
Olen kiitollinen siitä, että olen saanut hyvän ja onnellisen elämän , terveyttä elää näin vanhaksi. Olen kiitollinen jälkipolvista, on jo lastenlastenlapsia, näin rakkaus säilyy ja jatkuu.
- Anonyymi
Lattea klisee. Olen kiitollinen isäni ikäluokan ihmisten, varsinkin miesten ponnisteluille ja uhrautumiselle todellisten kriisivuosien aikana.
Isäni ja appeni selvisivät hengissä mutta läpiammuttuina.- Anonyymi
Kaikkea muuta kuin lattea.
Hyvä aloitus ! Muistelen, että etenkin meitä synkkämielisiä on kehotettu pitämään kiitollisuuspäiväkirjaa ?
Itse olen siihen liian laiska mutta pidän sitä kyllä päässäni. Niinkin, etten enää puhu tyytyväisyydestä tai hyvistä fiiliksistä vaan kiitollisuudesta - tietäen miten vähän pystyn vaikuttamaan elämäni kulkuun.
"Jumalat ohjaavat meidän kulkumme ja antavat meidän olla siinä uskossa, että me itse valitsimme polkumme" (Pentti Saarikoski/Nuoruuden päiväkirjat).Sorry, siteerasin Saarikoskea ulkomuistista.
Tarkka sitaatti: "ihminen ei ole elämänsä valtias. Jumalat ohjaavat meidän askeleitamme ja antavat meidän olla siinä uskossa, että meidän itsemme oli valittava polkumme "- Anonyymi
demeter1 kirjoitti:
Sorry, siteerasin Saarikoskea ulkomuistista.
Tarkka sitaatti: "ihminen ei ole elämänsä valtias. Jumalat ohjaavat meidän askeleitamme ja antavat meidän olla siinä uskossa, että meidän itsemme oli valittava polkumme "Koko ikäni olen kulkenut kuin ajopuu. Aina mennyt mielestäni oikeaan suuntaan ja nyt vanhana voi vaan ihmetellä sitä "tuuria" miten kaikki on mennyt.
Anonyymi kirjoitti:
Koko ikäni olen kulkenut kuin ajopuu. Aina mennyt mielestäni oikeaan suuntaan ja nyt vanhana voi vaan ihmetellä sitä "tuuria" miten kaikki on mennyt.
Olipa kiva kuulla, Ano 7.46, että toinenkin "ajopuu" löytyi..)) Saman ihmetyksenkin jaan siitä, että "hyvin" on sittenkin käynyt - ainakin tähän saakka.
Herrman Hesse puhui sisäisestä johdattajasta, jospa se on korvaan kuiskutellut ?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko ikäni olen kulkenut kuin ajopuu. Aina mennyt mielestäni oikeaan suuntaan ja nyt vanhana voi vaan ihmetellä sitä "tuuria" miten kaikki on mennyt.
Ajopuu jatkaa: Parikymmetä vuotta olen sairastanut parantumatonta sairautta, joka etenee. Olisi se voinut iskeä pahempikin sairaus. Ei tässä mitään hätää...näillä mennään.
Anonyymi kirjoitti:
Ajopuu jatkaa: Parikymmetä vuotta olen sairastanut parantumatonta sairautta, joka etenee. Olisi se voinut iskeä pahempikin sairaus. Ei tässä mitään hätää...näillä mennään.
Otan osaa, Ano 16.11. Niinhän tavataan sanoa - sopiiko se tilanteeseen vai ei. Sinun kohdallasi taitaisi olla paikallaan onnitella arjen sankaruudesta.
Hyvää jatkoa sinulle. Pysytään onnellisten tähtien alla, vaikka se ei olisikaan meistä kiinni..))
- Anonyymi
Ei jaksa mitään tekopyhää "kiitollisuusposeerausta".
Kun ihmisen on pakko syntyä maailmaan ja hän
yrittää parhaansa mukaan pärjätä elämässä
mistä tässä pitäisi olla kiitollinen ja kelle ?- Anonyymi
Entäpäs jos oikein vielä miettisit, kuten aloittajakin. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäpäs jos oikein vielä miettisit, kuten aloittajakin. :)
Aloittaja poimii ketjusta parhaat ja listaa ne sitten itselleen.
- Anonyymi
Jumalalle terveydestä.
Olen kiitollinen kaikesta hyvästä, mitä elämä on minulle antanut ja koettelemuksistakin, koska ne ovat opettaneet ja kasvattaneet minua.
Pitkä lista siitä tulisi jos alkaisin erittelemään kaikkia asioita joista olen kiitollinen, olen saanut niin paljon lahjana itse ansaitsematta mitään, ja kaikesta huolimatta.
Yhden asian nostan nyt kuitenkin framille, muiden yläpuolelle:
Olen kiitolline siitä että olen saanut syntyä länsimaiseen , pohjoismaiseen yhteiskuntaan, jossa olen saanut olla tasa-arvoinen ja hallita itse omaa elämääni, päättää itse omista asioistani. Tehdä itse omat virheeni ja kantaa itse oma vastuuni.- Anonyymi
mitä nyt välillä olit maassa, joka ei ole tasa-arvoinen.
- Anonyymi
Etpä vaan viihtynyt tasa- arvoisessa kotimaassa et itsestäsi vastuuta kantaen isänmaassasi etkä äidinkieltä puhuen. Jäit nuorena leskeksi ja ykdinhuoltajaksi maassa jossa ei ollut sukua turvana eikä naisten tasa- arvoa, ei sosiaalietuja. , muutit kovaan kapitalimin maahan ja sieltä uudelleen matuksi ruotsiin etkä koskaan enää isänmaahan. Voi sanoa että elämäsi on ollut kovaa. Hienoa että olet kuitenkin kiitollinen.
Anonyymi kirjoitti:
Etpä vaan viihtynyt tasa- arvoisessa kotimaassa et itsestäsi vastuuta kantaen isänmaassasi etkä äidinkieltä puhuen. Jäit nuorena leskeksi ja ykdinhuoltajaksi maassa jossa ei ollut sukua turvana eikä naisten tasa- arvoa, ei sosiaalietuja. , muutit kovaan kapitalimin maahan ja sieltä uudelleen matuksi ruotsiin etkä koskaan enää isänmaahan. Voi sanoa että elämäsi on ollut kovaa. Hienoa että olet kuitenkin kiitollinen.
Valintani on kuitenkin olleet omiani ja ne tehty vapaaehtoisesti.
Elämäni ei ole ollut sen kovempaa kuinmuidenkaan, hyviä aikoja, huonoja aikoja. Perustarpeet aina turvattu. Mutta se itsemääräämisoikeus minulla on aina ollut.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Elämäni ei ole ollut sen kovempaa kuinmuidenkaan, hyviä aikoja, huonoja aikoja. Perustarpeet aina turvattu. Mutta se itsemääräämisoikeus minulla on aina ollut.Kyllä tuo aika kovalta kohtalolta vaikuttaa. Eikö ne lapset kuitenkin ole valintojasi ohjanneet.?
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Elämäni ei ole ollut sen kovempaa kuinmuidenkaan, hyviä aikoja, huonoja aikoja. Perustarpeet aina turvattu. Mutta se itsemääräämisoikeus minulla on aina ollut.Ploma, kysyn mielenkiinnosta.
Millä perusteella, menetelmällä, ideologialla ...
rikot itsemääräämisoikeutesi
ottamalla vastaan ulkopuolisia neuvoja? Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuo aika kovalta kohtalolta vaikuttaa. Eikö ne lapset kuitenkin ole valintojasi ohjanneet.?
Mutta kun katsoo koko elämän kaarta, niin lasten tulevaisuus ja edut ovat olleet mukana vain osassa mukana.
Ainoastaan Ruotsiin muuttossani heidän etunsa olivat ehkä yksi suurin tekijä.Anonyymi kirjoitti:
Ploma, kysyn mielenkiinnosta.
Millä perusteella, menetelmällä, ideologialla ...
rikot itsemääräämisoikeutesi
ottamalla vastaan ulkopuolisia neuvoja?En osaa sanoa, koska koen että viime kädessä olen aina tehnyt itse omat åäätökseni. Kuuntelen, harkitsen ,otan huomioon muiden mielipiteitä, mutta kukaan ei ole pakottanut minua tekemään päätöksiäni.
Viime kädessä, toistenneuvojen kuunteleminen, niiden harkitseminen ja huomioonottaminen ei riko itsemääräämisoikeutta.
Ei edes varallisuus tai varattomuus ole ollut pakottava tekijä, kuin vain välillisesti.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Mutta kun katsoo koko elämän kaarta, niin lasten tulevaisuus ja edut ovat olleet mukana vain osassa mukana.
Ainoastaan Ruotsiin muuttossani heidän etunsa olivat ehkä yksi suurin tekijä.Onko Ruotsissa yksinhuoltajien perheille paremmat efut kuin Suomessa? Eikö oman suvun turvaverkko Suomessa merkinnyt mitään?
Olen kiitollinen, että pystyn liikkumaan, pystyn ymmärtämään, pystyn erottamaan hyvän pahasta. Pystyn pitämään sormet näppäimillä ja tarvittaessa pystyn deletoimaan jo kirjoittamani viestin bittitaivaalle.
- Anonyymi
erinomainen käännös kappaleesta gracias a la vida, Violetta Viiniköynnös
Anonyymi kirjoitti:
erinomainen käännös kappaleesta gracias a la vida, Violetta Viiniköynnös
Onko se kirja?
- Anonyymi
Et sinä pysty,olet paha ihminen venäjän suomalainen,alakaa ty.päsee tuo itsesi nostaminen!
korppis kirjoitti:
Onko se kirja?
Violeta Parra (Viiniköynnös) (chileläinen laulaja ja lauluntekijä) lauloi joskus meidän nuoruudessamme laulun Gracias a la Vida, Kiitoksia Elämälle, jonka Arja Saijonmaa lauloi sitten suomeksi.
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Onko se kirja?
Tuo oli hyvä, nauran täällä vedet silmissä.
- Anonyymi
En ainakaan siitä,ett jaat toisille,toisillta viemääsi tavaraa,kuten esim arvokiviä!
- Anonyymi
Sellasiahan noi romanit ovat,no ei kaikkki
- Anonyymi
Siperiassahan on löydetty suuri timantti esiintymä,mene sinne hakeen!!!
Olen kiitollinen, että ikä on antanut ymmärrystä siitä, miten paljosta voin olla kiitollinen.
Luetteloa en tee, siitä taitaisi tulla aika ´´rehvakas´´ niinpä jätän sen.
Aamulla, kun tapani on lukea tuota tekstitvtä, siellä kerrottiin, että tänä vuonna yli 80 miljoonaa ihmistä matkustaa yli 80 km päähän viettämään kiitospäivää, amerikassa.
Meilläkin saisi olla joku kiitollisuuspäivä.
Mediakin kun on keskittynyt vain huonojen uutisten kertomiseen,- Anonyymi
Minne matkustaisit?
Turhia päiviä on jo liikaakin.
Sanon aina kiitos kun siihen on tarvetta. - Anonyymi
Aamulla, kun tapani on lukea tuota tekstitvtä, siellä kerrottiin, että tänä vuonna yli 80 miljoonaa ihmistä matkustaa yli 80 km päähän viettämään kiitospäivää, amerikassa.
Joo siellä on kaavoitus pilalla ja maa on pilattu haja-asutuksella
ns kaupunkeihin joissa ei ole mitään ei kouluja ei kauppoja (ruoka ostetaan bensa-asemalta)
ja töissä käydään los angelesissa sadan kilometrin päässä
talot ovat halpoja koska niissä ei ole kivijalkaa ja ne ovat laatikoita
ja vaarassa luhistua myrskyssä
jokaisella pitää olla oma suto eli 2 - 4 perheessä joihin sitten rahat uppovat Anonyymi kirjoitti:
Minne matkustaisit?
Turhia päiviä on jo liikaakin.
Sanon aina kiitos kun siihen on tarvetta.Miksi minä minnekään matkustaisin.
Aloituksessa mainittiin amerikkalaisten kiitospäivä, kerroin vain miten he kulkevat pitkiäkin matkoja ollakseen perheensä kanssa.Anonyymi kirjoitti:
Joo siellä on kaavoitus pilalla ja maa on pilattu haja-asutuksella
ns kaupunkeihin joissa ei ole mitään ei kouluja ei kauppoja (ruoka ostetaan bensa-asemalta)
ja töissä käydään los angelesissa sadan kilometrin päässä
talot ovat halpoja koska niissä ei ole kivijalkaa ja ne ovat laatikoita
ja vaarassa luhistua myrskyssä
jokaisella pitää olla oma suto eli 2 - 4 perheessä joihin sitten rahat uppovatOletkos katsonut National Geographic´ilta ´´mutanttiset sääilmiöt.´´
Kertoo viime vuosien sääilmiöistä, aivan järkyttäviä kohtaloita.
Kiitollisuus kumpuaa siitä, että on saanut jotain hyvää ja arvokasta lahjaksi, ilman omaa ansiotaan. Sen takia en osaa pitää rehvakkuutena kiittää kaikesta siitä hyvästä, mistä on päässyt osalliseksi. Monia etuja alkaa pitää itsestäänselvyyksinä, kun sattuu syntymään vapaaseen, tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia kunnioittavaan maahan ja hyvinvointiyhteiskuntaan. Sydämestäni olen kiitollinen myös lapsuusperheelleni, varsinkin vanhemmilleni elämäni eväistä, ja onneksi sen osoitin jo heidän eläessään.
Olen saanut kohdata paljon hyviä ihmisiä, saanut ja ottanut vastaan ystävyyttä, rakkautta, ohjausta ja elämänohjeitakin, tosin varsinkin murkkuikäisenä kyseenalaistaen, mutta sehän on luonnollista kasvua. Tärkeää myös tuo Paloman mainitsema oikeus tehdä omat virheensä. Monasti olisi päässyt helpommalla uskomalla auktoriteettia, mutta kantapään kautta moni oppi menee parhaiten perille. Terveys on tietysti tärkeimpiä kiitollisuudenaiheita, samoin perhe ja ystävät. Kaiken ei tarvitse olla täydellistä ollakseen hyvää. Yksin ei tarvitse pärjätä, pitää antaa muille mahdollisuus auttaa. Ei haittaa, vaikka ei voi antaa vastalahjaa. Mutta yleensähän hyvä tulee takaisin kuin bumerangi, samoin valitettavasti pahakin. Kiitollisuus on myös asenne, ei aina siitä ole kyse, mitä on saanut ja mitä vaille jäänyt.
Tien valinnoista tulee mieleen YK:n entisen pääsihteerin Dag Hammarskjöldin runo:
"Väsynyt ja yksin, väsynyt niin että mieltä särkee.
Kalliopaasia alas valuu sulanut lumi,
Sormet puuduksissa, polvet tärisevät.
Juuri nyt, nyt juuri ei saa hellittää.
---
Itke jos voit.
Itke mutta älä valita. Tie valitsi sinut -
ja sinun osasi on kiittää."
D H :a kuljettava lentokone putosi viidakkoon Afrikassa, ja epäiltiin että se ammuttiin alas.
Ennen puhuttiin kutsumusammateista, sairaanhoitajat ja opettajat esimerkiksi.
Politiikan soisi olevan kutsumus, intohimoinen palo tehdä hyvää ja yhteiskunnallisesti merkittävää. Työn pitäisi palkita muutenkin kuin rahallisesti. Nykyisinhän paljon puhutaan, että saa olla kiitollinen, jos ylipäätään saa työpaikan. Työkyky, niin henkinen kuin fyysinen, on suuri kiitollisuudenaihe, kansakunnalle on iso tappio, jos sitä joutuu hukkaan tai vajaakäytölle. Toisaalta liikaakin korostetaan ihmisen arvoa työn kautta, elämässä on niin paljon muitakin arvoja.- Anonyymi
Viimeistä lausetta toivoisin muidenkin komppaavan.
Kiitollisuutta ei pysty tuntemaan, jos on kasvatettu ja opetettu pienestä pitäen että on oikeutettu kaikkeen mitä elämä tarjoaa. Oikeutus ja kiitollisuus ovat toistensa vihollisia.
- Anonyymi
Vain niin.
Luuletko, että he eivät ole kiitollisia siitä, mihin maahan ovat syntyneet?
Luuletko, että ei heillä ole ollut kokemuksia, jotka ovat kasvattaneet heitä ja ovat siitä kiitollisia.
"kaikkeen mitä elämä tarjoa"....mietitkö mitä kirjoitat? Kasvatus ja opettaminen ei ole tae siitä, että, on oikeutettu kaikkeen mitä elämä tarjoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain niin.
Luuletko, että ei heillä ole ollut kokemuksia, jotka ovat kasvattaneet heitä ja ovat siitä kiitollisia.
"kaikkeen mitä elämä tarjoa"....mietitkö mitä kirjoitat? Kasvatus ja opettaminen ei ole tae siitä, että, on oikeutettu kaikkeen mitä elämä tarjoa.Tarhatäti uskoo että tarhassa lapset saadaan manipuloiduksi mihin hyvänsä.
Anonyymi kirjoitti:
Vain niin.
"kaikkeen mitä elämä tarjoa"....mietitkö mitä kirjoitat? Kasvatus ja opettaminen ei ole tae siitä, että, on oikeutettu kaikkeen mitä elämä tarjoa.´´Kasvatus ja opettaminen ei ole tae siitä, että on oikeutettu kaikkeen mitä elämä tarjoaa.´´
Eihän Paloma näin sanonut.
Minä ymmärsin, että kysymys oli siitä, että vain oikeudet opetetaan, muttei vastuuta ja velvollisuuksia.- Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
´´Kasvatus ja opettaminen ei ole tae siitä, että on oikeutettu kaikkeen mitä elämä tarjoaa.´´
Eihän Paloma näin sanonut.
Minä ymmärsin, että kysymys oli siitä, että vain oikeudet opetetaan, muttei vastuuta ja velvollisuuksia.Eihän tuo ollut sitaateissa eli ei sitä
paloman sanomaksi laitettu.
Paloman kommentti oli sitä vas….. - Anonyymi
Kyllähän me ollaan veronmaksajina oikeutettuja moneen etuun. Mutta erityisen kiitollisia esim terveydestä ja lastenlapsista, jotka ovat Elämän Lahjoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän me ollaan veronmaksajina oikeutettuja moneen etuun. Mutta erityisen kiitollisia esim terveydestä ja lastenlapsista, jotka ovat Elämän Lahjoja.
Mitäs sun omat lapset on sinulle? Onko ne naapurin lahjoja?
Sinä olet kaiketi se kirjoittaja täällä, joka vääntää nuo lastenlapset, joka ketjuun.
Minulla on lapsia ja lastenlapsia, mutta en niitä joka käänteessä hehkuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs sun omat lapset on sinulle? Onko ne naapurin lahjoja?
Sinä olet kaiketi se kirjoittaja täällä, joka vääntää nuo lastenlapset, joka ketjuun.
Minulla on lapsia ja lastenlapsia, mutta en niitä joka käänteessä hehkuta.Ei ole hehkutusta , jos on heistä kiitollinen. Ei se ole sinulta pois, jos joku omistaan on onnellinen.
Kaikki ei lapsia saa vaikka haluaisi. Sanotaan myös, ett ovat Taivaan lahjoja.
- Anonyymi
Gracias a La Vida !
Gubbe 76 - Anonyymi
Minulla ei ole mitään 'raflaavaa' kiitoslistaa enkä pyhitä kiitoksiani yhteen päivään.
Olen niin hajamielinen ja yksinkertainen ihminen, että kiitän, kun tilanne on päällä. Esim. kun löydän silmälasini, kaukosäätimen ym.
Viimeksi kiitin 'yläkertaan', kun kuulin lapsenlapseni suorittavan kaksoistutkinnon. Kiitin myös toisen lapsenlapsen saatua allergiatestien tulokset ja reseptin lääkkeisiin. Läheisten hyvinvointi on tärkeää.- Anonyymi
Eihän Suomessa mitään kiitospäivää olekkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän Suomessa mitään kiitospäivää olekkaan.
Ei olekaan. Taisin lukea aloituksen väärin. Anteeksi!
- Anonyymi
Siitä kun olen käytännössä täysin terve vaikka onkin jotain lääkettä.
En myöskään ole ollut ainakaan aikuisiällä käytännössä koskaan kipeä.
Sairaalassakin olen ollut, aikovat viedä sängyllä kuvauksiin, hyppäsin pois sängystä ja kävelin.
Ongelmat vain jatkuva taistelu ylipainoa vastaan, jo 75 vuotta paastonnut ja laihduttanut, - Anonyymi
Voi, olen superkiitollinen tästäkin päivästä. Mihinkään ei satu, ja kaikki on hyvin. Ihanan tavallinen päivä.Kiitos Jumalalle.
Jokainen aamu kun herää uuteen päivään, hyvin nukutun yön jälkeen, puhdas omatunto päänalusena on syytä tuntea kiitollisuutta.
Pienistä asioista, henkilökohtaisista sioista, kuten perheestään, elämänkumppanistaan, jos sellainen on, lapsistaan, lapsenlapsistaan. Ystävistään, naapureistaan, ystävyydestä ja toveruudesta jota saa osakseen joskus aivan tuntemattomien ihmisten taholta.
Jäin miettimään omaa kommenttiani oikeutetuksesta kiitollisuuden vastakohtana. Vähän epäselväksi jäi itsellenikin mitä tarkoitin. Oikeudenmukaisuutta en tarkoittanut, vaan ajattelin lähinnä käännössanana englanninkielen "entitlement", joka myös tarkoittaa oikeutta, mutta sitä käytetään nykyisin paljon kuvaamaan etenkin tämän hetken länsimaisessa kulutusyhteiskunnassa vallitsevaa yksilöllisyyden kulttia, jossa ihmiset olettavat että heillä on ilman muuta oikeus kaikkeen ja heti. Television mainoksissa ranskalainen meikkifirma mainostaan tuotteitaan jonkun julkkiksen, maillin, tähtösen kasvoilla joka hokee että olen sen arvoinen. Joopa joo.Hupsista, tulipa taas tuo typo kummittelemaan. Siis "henkilökohtaisista asioista" ei "sioista"
- Anonyymi
Lastenlapsia ei saa täällä hehkuttaa! Jo mainitseminen on hehkutusta!Sehän on isku vasten lastenlapsettomien naamaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lastenlapsia ei saa täällä hehkuttaa! Jo mainitseminen on hehkutusta!Sehän on isku vasten lastenlapsettomien naamaa.
Älä jauha pas-kaa. Kyllä saa lastenlapsista olla onnellinen, mutta eikö tämäkin lause ole koominen "Mutta erityisen kiitollisia esim terveydestä ja lastenlapsista, jotka ovat Elämän Lahjoja"
Mihin tuon lauseen kirjoittaja kadotti omat lapsensa, joiden ansiosta hänellä on nyt lapsenlapsia.
Toisaalta on typerää irvailla jollekin, ettei hänellä ole lapsenlapsia, kun oletan, että täällä nyt kaikki tietää miten niitä lapsia tehdään ja kukaan ei kykene itselleen tekemään lapsenlapsia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä jauha pas-kaa. Kyllä saa lastenlapsista olla onnellinen, mutta eikö tämäkin lause ole koominen "Mutta erityisen kiitollisia esim terveydestä ja lastenlapsista, jotka ovat Elämän Lahjoja"
Mihin tuon lauseen kirjoittaja kadotti omat lapsensa, joiden ansiosta hänellä on nyt lapsenlapsia.
Toisaalta on typerää irvailla jollekin, ettei hänellä ole lapsenlapsia, kun oletan, että täällä nyt kaikki tietää miten niitä lapsia tehdään ja kukaan ei kykene itselleen tekemään lapsenlapsia.Jopa on outo tulkinta tuosta, että joku iloitsee lastenlapsistaan. Kun omat ovat jo keski iässä , kiva kun on muorta polvea , monella jo lastenlastenlapsia. Ihan luonnollista ,
- Anonyymi
Se on varmaankin sitä, että
edut otetaan itsedtäänsevyyksinä. Siitähän tässä ketjussa muut ovat jo maininneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Läl-läl-läl lää ,minäpä senkun HEHKUTAN lapsenlapsiani. He ovat niin ihania, viisaita ja ystävällisiä.
Kivaa lauantai-iltaa kaikille ,jotka eivät uskalla kirjoitella tänne ,mitä haluavat! Minäpä uskallan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Läl-läl-läl lää ,minäpä senkun HEHKUTAN lapsenlapsiani. He ovat niin ihania, viisaita ja ystävällisiä.
Kivaa lauantai-iltaa kaikille ,jotka eivät uskalla kirjoitella tänne ,mitä haluavat! Minäpä uskallan.Olet tosi rohkea, kun uskallat kirjoittaa sellaisesta josta joku on tosi kateellinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet tosi rohkea, kun uskallat kirjoittaa sellaisesta josta joku on tosi kateellinen.
Toisen kiitollisuus on toisen kateellisuus.
Tätä keskustelupalstaa käytetään moneen tarkoitukseen ja joillekin tästä on tullut kanava jolla puretaan omaa pahaa oloaan irvailemalla ja loukkaamalla muita ihmisiä.
Mitään asiallista sanottavaa ei ole, ainoastaan halua tuottaa pahaa mieltä.
Ei anna aihetta kiitollisuuteen.
Toisaalta olen kiitollinen myös tästä mahdollisuudesta jakaa ajatuksia ja mielipiteitä muiden samanikäisten kanssa reaaliajassa.- Anonyymi
Antaako tuo sinulle kiitollisuuden tunteen, kun TAAS arvostelet tämän palstan kirjoittajia?
- Anonyymi
Paloma. Ei nuo sinunkaan purkaukset ja ainaiset motkotukset hyvästä olosta kerro.
Anonyymi kirjoitti:
Antaako tuo sinulle kiitollisuuden tunteen, kun TAAS arvostelet tämän palstan kirjoittajia?
Onhan se tavallaan hyvä asia jos pahaa tahtovat ja mieletään järkyttyneet ihmiset purkavat itseään anonyymeihin kohteisiin virtuaaltodellisuudessa sen sijaan että vahingoittaisivat ja loukkaisivat naapureitaan, läheisiään ja tuttujaan ihan oikeassa elämässä.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Onhan se tavallaan hyvä asia jos pahaa tahtovat ja mieletään järkyttyneet ihmiset purkavat itseään anonyymeihin kohteisiin virtuaaltodellisuudessa sen sijaan että vahingoittaisivat ja loukkaisivat naapureitaan, läheisiään ja tuttujaan ihan oikeassa elämässä.
Väität siis että palstalla on mieleltään järkyttyneitä ja pahaa tahtovia ihmisiä!!!
Miten noun virheetön hyvyyden ruumiillistuma kuitenkin täällä roikkuu päivät pitkät, vuosikymmeniä? Vatsinkin kun olet niin rakastettu muilla somen alustoilla. Anonyymi kirjoitti:
Väität siis että palstalla on mieleltään järkyttyneitä ja pahaa tahtovia ihmisiä!!!
Miten noun virheetön hyvyyden ruumiillistuma kuitenkin täällä roikkuu päivät pitkät, vuosikymmeniä? Vatsinkin kun olet niin rakastettu muilla somen alustoilla.Molemmista ryhmistä on täällä nähty esimerkkejä.
Olen eniten rakastettu "oikeassa" elämässäni :)Paloma.se01 kirjoitti:
Tarkoitatko nyt siis itseäsi?
Tellukka kirjoitti:
Tarkoitatko nyt siis itseäsi?
Tellu lopeta, olet Paloman kommenteissa kiinni kuin kylmätotuus Hillan. Kasva aikuiseksi, please.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Molemmista ryhmistä on täällä nähty esimerkkejä.
Olen eniten rakastettu "oikeassa" elämässäni :)Nähty? Nähty, kuten ystäväsi näki Tellukan kädet.
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Tellu lopeta, olet Paloman kommenteissa kiinni kuin kylmätotuus Hillan. Kasva aikuiseksi, please.
Kylmähän puolustaa sinua hillaa. vastaan,
korppis kirjoitti:
Kaunis ominaisuus sinulla olla heikomman puolella.
Sorry! Tuleeko jostain aikuinen sinun käskemälläsi? Onko sinulla niin ylivoimaisia kykyjä?
Minulla vain alkaa vähitellen tympimään tuo hänen jatkuva toisten kirjoittajien negatiivinen arvostelu ryhmänä. Miksi ei sano kohteelle itselleen suoraan mitä on hampaankolossa. Jos se olisikin vain silloin tällöin, mutta kun se on ihan jatkuvaa.
Se hänen kommenttinsa "mieleltään järkyttyneistä" oli erittäin ala-arvoinen. Keitä hän tarkoitti (ellei itseään, joka on siinä lähinnä)? Nokkineeko hän sellaisia "järkytyneitä live-elämässäkin päin naamaa.Tellukka kirjoitti:
Kaunis ominaisuus sinulla olla heikomman puolella.
Sorry! Tuleeko jostain aikuinen sinun käskemälläsi? Onko sinulla niin ylivoimaisia kykyjä?
Minulla vain alkaa vähitellen tympimään tuo hänen jatkuva toisten kirjoittajien negatiivinen arvostelu ryhmänä. Miksi ei sano kohteelle itselleen suoraan mitä on hampaankolossa. Jos se olisikin vain silloin tällöin, mutta kun se on ihan jatkuvaa.
Se hänen kommenttinsa "mieleltään järkyttyneistä" oli erittäin ala-arvoinen. Keitä hän tarkoitti (ellei itseään, joka on siinä lähinnä)? Nokkineeko hän sellaisia "järkytyneitä live-elämässäkin päin naamaa.En ole asiaa kokenut ryhmänä. Kokonaisuutenahan olemme tuntemattomia toisillemme, ahtaassa keskustelutiimissä, jossa ajatukset eivät välttämättä kohtaa.
Me olemme ryhmä keskustelijoita, emme todellisuudessa ymmärrä toisistamme hevon paskaa vaikka kuvittelemme ymmärtävämme.
Olemme omasta mielestämme oikeassa, mutta olemmeko, emme koska teemme virheitä, jotka tiimi korjaa jopa rankalla kädellä.Paloma.se01 kirjoitti:
Molemmista ryhmistä on täällä nähty esimerkkejä.
Olen eniten rakastettu "oikeassa" elämässäni :)Sepä siinä saattaa ollakin, että todellisessa elämässä pinnistät olla "rakastettu" vaikka joskus kismittääkin miehesi pojan siinä majailu.
Sitten purat paineitasi palstan anonyymeihin, että jaksat taas olla "rakastettu" kotona.korppis kirjoitti:
En ole asiaa kokenut ryhmänä. Kokonaisuutenahan olemme tuntemattomia toisillemme, ahtaassa keskustelutiimissä, jossa ajatukset eivät välttämättä kohtaa.
Me olemme ryhmä keskustelijoita, emme todellisuudessa ymmärrä toisistamme hevon paskaa vaikka kuvittelemme ymmärtävämme.
Olemme omasta mielestämme oikeassa, mutta olemmeko, emme koska teemme virheitä, jotka tiimi korjaa jopa rankalla kädellä.Niin mikä "tiimi"? Tarkalleen kuka/ketkä? Sano se heille itselleen. Turhaan minulle heistä valitat.
Tellukka kirjoitti:
Niin mikä "tiimi"? Tarkalleen kuka/ketkä? Sano se heille itselleen. Turhaan minulle heistä valitat.
Huomenta Tellu@
Saada sanotuksi heille itselleen?
Sepä se, yritä ottaa kiinni yksi sokeritoukka wc.stä. Avaat oven ja napsautat valon pimeään, toukka jäykistyy paikoilleen. Kun kurotat napataksesi sen kätesi varjo saa sen luikasemaan lattialistan väliin.
Rekattuille saa sanotuksi, sinullekin koska et luikase pakoon. Puolustaudut omalla totuudellasi.
Tietty anokin puolustautuu, mutta hänen puolustelunsa lattialistan alle.
Kommenttisi 00.27 Kirjoitat oletuksesi "saattaa olla" Palomalle, Paloman ja hänen miehensä pojan välisestä "kismittävästä" suhteesta joka näkyy Paloman käyttäytymisenä anonyymeille, jotta hän jaksaa olla rakastettu kotona.
Eli jos Paloma listii sokeritoukan sanan säilällä, hän tuntee olevansa rakastettu perhepiirissä.
Kyllä kahden hengen talouteen mahtuu yksi poika, on hänestä hyötyäkin miesten töissä. Omakotitalossa kuten mökilläkin, aina jotain puuhastelua ja apu on tervetullutta.
Koska olen lukenut vain sen yhden kirjan kirjoitan käytännönläheisillä vertauksilla.
No, joo...uskotaan tai ei ; ))- AnonyymiUUSI
korppis kirjoitti:
Huomenta Tellu@
Sepä se, yritä ottaa kiinni yksi sokeritoukka wc.stä. Avaat oven ja napsautat valon pimeään, toukka jäykistyy paikoilleen. Kun kurotat napataksesi sen kätesi varjo saa sen luikasemaan lattialistan väliin.
Rekattuille saa sanotuksi, sinullekin koska et luikase pakoon. Puolustaudut omalla totuudellasi.
Kommenttisi 00.27 Kirjoitat oletuksesi "saattaa olla" Palomalle, Paloman ja hänen miehensä pojan välisestä "kismittävästä" suhteesta joka näkyy Paloman käyttäytymisenä anonyymeille, jotta hän jaksaa olla rakastettu kotona.
Eli jos Paloma listii sokeritoukan sanan säilällä, hän tuntee olevansa rakastettu perhepiirissä.
Kyllä kahden hengen talouteen mahtuu yksi poika, on hänestä hyötyäkin miesten töissä. Omakotitalossa kuten mökilläkin, aina jotain puuhastelua ja apu on tervetullutta.
Koska olen lukenut vain sen yhden kirjan kirjoitan käytännönläheisillä vertauksilla.
No, joo...uskotaan tai ei ; ))Olen kiitollinen puhtaasta kodista, ei ole syöpäläisiä eikä loisia nurkissa.
Anonyymi kirjoitti:
Olen kiitollinen puhtaasta kodista, ei ole syöpäläisiä eikä loisia nurkissa.
Olin varautunut, että saan tälläisen kommentin. Kommenttisi kertoo, että tekstini sanoma jäi sinultä ymmärtämättä.
- AnonyymiUUSI
korppis kirjoitti:
Olin varautunut, että saan tälläisen kommentin. Kommenttisi kertoo, että tekstini sanoma jäi sinultä ymmärtämättä.
Itse et ymmärrä, että loiset ja syöpäläuset voi merkitä muutakin kuin hyönteisiä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olen kiitollinen puhtaasta kodista, ei ole syöpäläisiä eikä loisia nurkissa.
Ai jaa, että puhtaassa kodissako niitä ei ole?
Onko se vähän sama kuin, että terveelle ihmiselle ei taudit tartu? - AnonyymiUUSI
korppis kirjoitti:
En ole asiaa kokenut ryhmänä. Kokonaisuutenahan olemme tuntemattomia toisillemme, ahtaassa keskustelutiimissä, jossa ajatukset eivät välttämättä kohtaa.
Olemme omasta mielestämme oikeassa, mutta olemmeko, emme koska teemme virheitä, jotka tiimi korjaa jopa rankalla kädellä.Paska se vaan sinun mielen mausemassa vallitsee, välillä ihan haravanvarren pituisena. Eipä noihin ymmärrystä tosiaan ole, pidä vaan ihan itselläsi. .
- AnonyymiUUSI
korppis kirjoitti:
Huomenta Tellu@
No, joo...uskotaan tai ei ; ))Mietippä vielä kertaalleen onko rakentavaa verrata anoja sokeritoukkiin. Olmit, valopäät, seinäkellot sun muut.
Pöyristyttävää on vertauksesi, että Paloma listii yhden sokertoukan. Siis käytännössä tappaa yhden anonyymin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mietippä vielä kertaalleen onko rakentavaa verrata anoja sokeritoukkiin. Olmit, valopäät, seinäkellot sun muut.
Pöyristyttävää on vertauksesi, että Paloma listii yhden sokertoukan. Siis käytännössä tappaa yhden anonyymin.Johan sen runossa pieni tyttö nauraen hakkasi vasaralla päähän vieteriukkoa, joka ponnahti laatikosta esiin.
Anonyymi kirjoitti:
Mietippä vielä kertaalleen onko rakentavaa verrata anoja sokeritoukkiin. Olmit, valopäät, seinäkellot sun muut.
Pöyristyttävää on vertauksesi, että Paloma listii yhden sokertoukan. Siis käytännössä tappaa yhden anonyymin.Olen luova, luon mielikuvia ne sinä tulkitset laillasi. Sitä paitsi kommentoin Tellulle en sinulle kuka lienetkin rivi narisija.
- AnonyymiUUSI
korppis kirjoitti:
Olen luova, luon mielikuvia ne sinä tulkitset laillasi. Sitä paitsi kommentoin Tellulle en sinulle kuka lienetkin rivi narisija.
Täällä nimenomaan jokaisen kommentin jälkeen pyydetään kommenttia. Niinhän sinäkin kommentoit minulle, olisit ohittanut, kun tiesit ettet osaa vastata. Et osannut vastata Tellukan kysymykseen "tiimistä".
Toisaalla palstalla kirjoitat hurskahtelevasti mielenterveydestä.
Nuo "luovat" mielikuvat Palomasta anojen listimisestä vaikuttavat hänen mainitseman "järkyttyneen" ja pahaa tahtovan ihmisen purkaukselta. - AnonyymiUUSI
korppis kirjoitti:
Olen luova, luon mielikuvia ne sinä tulkitset laillasi. Sitä paitsi kommentoin Tellulle en sinulle kuka lienetkin rivi narisija.
Tellukka kommentoi Palomalle ja sinä kommentoit sitä kommenttia Tellukalle.
Mikä liet palstahäirikkö, et ole vastauksissasi johdonmukainen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Johan sen runossa pieni tyttö nauraen hakkasi vasaralla päähän vieteriukkoa, joka ponnahti laatikosta esiin.
Vai sillälailka ja rautapaistinpannulla, joka on raskas, on lyönyt jotain päähän. Kovin väkivaltainen ihminen on.
Anonyymi kirjoitti:
Täällä nimenomaan jokaisen kommentin jälkeen pyydetään kommenttia. Niinhän sinäkin kommentoit minulle, olisit ohittanut, kun tiesit ettet osaa vastata. Et osannut vastata Tellukan kysymykseen "tiimistä".
Toisaalla palstalla kirjoitat hurskahtelevasti mielenterveydestä.
Nuo "luovat" mielikuvat Palomasta anojen listimisestä vaikuttavat hänen mainitseman "järkyttyneen" ja pahaa tahtovan ihmisen purkaukselta.Et ilmeisesti ymmärtänyt tiimin vertauskuvia.
Mielikuvani ovat sarkasmia, sanallista ironiaa.- AnonyymiUUSI
korppis kirjoitti:
Et ilmeisesti ymmärtänyt tiimin vertauskuvia.
Mielikuvani ovat sarkasmia, sanallista ironiaa.Nuo vertauskuvasi eivät olleet sarkasmia, korkeintaan kielikuvia, metaforaa. Erittäin huonoa sellaista missä vertauskuvana käytetään tappamista.
Olkoon tämä tässä, en kirjoittele aggressiivisten kanssa. Anonyymi kirjoitti:
Johan sen runossa pieni tyttö nauraen hakkasi vasaralla päähän vieteriukkoa, joka ponnahti laatikosta esiin.
Löysin eilen vanhan valokuvakansion välistä runojani. Tyttö ja lelurasia kuuluu sanallisen ironiani tuotoksiin. Se on upea kielikuva.
Sain juuri idean, pitänee kirjoittaa valurautapaistinpannusta runo, sehän on syvästi ja pysyvästi vaikuttanut kauhuskenaario erään lukijan mielessä.- AnonyymiUUSI
korppis kirjoitti:
Kylmätotuuden kommentit ovat aiheellisia.
- AnonyymiUUSI
korppis kirjoitti:
Löysin eilen vanhan valokuvakansion välistä runojani. Tyttö ja lelurasia kuuluu sanallisen ironiani tuotoksiin. Se on upea kielikuva.
Sain juuri idean, pitänee kirjoittaa valurautapaistinpannusta runo, sehän on syvästi ja pysyvästi vaikuttanut kauhuskenaario erään lukijan mielessä.Olet nyt oppinut selittämään sanojasi ja tekojasi mukamas vertauskuvina, kielikuvina jne.
Paloman taitaa olla idolisi ja nyt toimit hänen tavoin.
Vähän sinulla menee nuo termit sekaisin, mutta hyvä yritys. Ehkä joku uskoo :D - AnonyymiUUSI
korppis kirjoitti:
Sain juuri idean, pitänee kirjoittaa valurautapaistinpannusta runo, sehän on syvästi ja pysyvästi vaikuttanut kauhuskenaario erään lukijan mielessä.Tuo on agressiivisen sadistisen mielen tuotos eikä mikään kielikuva. Olet säälittävä.
korppis kirjoitti:
Huomenta Tellu@
No, joo...uskotaan tai ei ; ))Olepa, korpis, vähän varovainen noitten mielikuviesi kanssa, sillä Suomen laki kieltää ihmisen vertaamisen eläimeen.
Se laki sorvattiin sen jälkeen, kun eräs paljon esillä oleva ja tunnettu poliitikko sai häiriökäyttäytyvästä ulkomaalaisesta miehestä mielikuvan apinasta ja kirjoitti ylös sanoneensa sen ääneen kaverilleen ravintolassa joskus melkein 20 vuotta sitten.Tellukka kirjoitti:
Olepa, korpis, vähän varovainen noitten mielikuviesi kanssa, sillä Suomen laki kieltää ihmisen vertaamisen eläimeen.
Se laki sorvattiin sen jälkeen, kun eräs paljon esillä oleva ja tunnettu poliitikko sai häiriökäyttäytyvästä ulkomaalaisesta miehestä mielikuvan apinasta ja kirjoitti ylös sanoneensa sen ääneen kaverilleen ravintolassa joskus melkein 20 vuotta sitten.Ehtoota Tellu@
Älä ala ;)
On ihmisiä, joka tuntevat sisäisesti samaistuvansa eläimeen ja kokevansa eläimen sielun tai identiteetin osana itseään heitä kutsutaan Therianeiksi. En kuulu heihin, mutta
mielikuvitukseni muokkaa usein ihmisen eläimeksi.
Lemppareitani ovat villit karvaiset ja ovelat eläimet kuten karhut ja ketut.
Inhokkeja madot ja liskot.
Lasten kirjoissa usein lapsi ystävystyy eläimen kanssa. Heistä tulee eroittamattomat.
Siis mikään laki ei kiellä olemasta kissa jos siltä tuntuu tai kirjoittamasta lasten satukirjoja ketusta ja pojasta joista tuli ystävykset.korppis kirjoitti:
Ehtoota Tellu@
Älä ala ;)
On ihmisiä, joka tuntevat sisäisesti samaistuvansa eläimeen ja kokevansa eläimen sielun tai identiteetin osana itseään heitä kutsutaan Therianeiksi. En kuulu heihin, mutta
mielikuvitukseni muokkaa usein ihmisen eläimeksi.
Lemppareitani ovat villit karvaiset ja ovelat eläimet kuten karhut ja ketut.
Inhokkeja madot ja liskot.
Lasten kirjoissa usein lapsi ystävystyy eläimen kanssa. Heistä tulee eroittamattomat.
Siis mikään laki ei kiellä olemasta kissa jos siltä tuntuu tai kirjoittamasta lasten satukirjoja ketusta ja pojasta joista tuli ystävykset."""Lasten kirjoissa usein lapsi ystävystyy eläimen kanssa. Heistä tulee eroittamattomat."""
Sehän on ihan eri asia kuin halventavassa mielessä sanoa ihmistä joksikin eläimeksi, mikä on nykyisen Suomen lain mukaan rikollista.Tellukka kirjoitti:
"""Lasten kirjoissa usein lapsi ystävystyy eläimen kanssa. Heistä tulee eroittamattomat."""
Sehän on ihan eri asia kuin halventavassa mielessä sanoa ihmistä joksikin eläimeksi, mikä on nykyisen Suomen lain mukaan rikollista.Jos sanon tanakkaa vartalotyyppistä Suomen hevoseksi, tai ilkeiijää olmiksi voisi olla syyttäjällä naurussa pitämistä.
- AnonyymiUUSI
korppis kirjoitti:
Jos sanon tanakkaa vartalotyyppistä Suomen hevoseksi, tai ilkeiijää olmiksi voisi olla syyttäjällä naurussa pitämistä.
Jos sanon isoa rotevaa akkaa hevosenpuolikkaaksi , tuomari antaa bonusta hyvästä vertauksesta
Anonyymi kirjoitti:
Jos sanon isoa rotevaa akkaa hevosenpuolikkaaksi , tuomari antaa bonusta hyvästä vertauksesta
Varmasti nauraa vedet silmissä 😅
- AnonyymiUUSI
korppis kirjoitti:
Jos sanon tanakkaa vartalotyyppistä Suomen hevoseksi, tai ilkeiijää olmiksi voisi olla syyttäjällä naurussa pitämistä.
Joutuisit varmaan maksamaan sakkoja kunnianluokkauksesta.
Anonyymi kirjoitti:
Joutuisit varmaan maksamaan sakkoja kunnianluokkauksesta.
Tellun tulkinan oikaisu.
Ei ole rikos nimittää ihmistä eläimeksi yleisellä tasolla. Vaikka nimitys saattaa tuntua loukkaavalta tai epäkohteliaalta, se ei itsessään täytä rikoksen tunnusmerkistöä Suomen lainsäädännössä.
- Anonyymi
Viikon päästä ensi lauantaina on taas itsenäisyyspäivä, ja on syytä olla kiitollinen tästä kotimaasta, joka ei häpeä muiden maiden rinnalla. Menneisyyden uhraukset eivät ole olleet turhia.
Olen kiitollinen siitä että pieni Suomi onnistui puolustautumaan moninverroin vahvempaa vihollista vastaan ja vaikka menetimmekin alueita, säilytimme itsenäisyytemme. Ukraina on nyt samankaltaisen tilanteen edessä ja Venäjä suostunee tekemään rauhan ainoastaan jos on saavuttnut omat tavoitteensa, Donbassin alueen rikkaat hiili-ja rautamalmikaivokset, stategisen aseman Mustalla merellä ja tekemään Ukrainasta tottelevaine marionettivaltio, kuten Valko-Venäjästä.
Olen kiitollinen Suomen hallituksille, yhteiskunnalle ja kansalaisille siitä valtavasta tehtävästä, mikä lähes puolen miljoonan siirtoväen luovutesta Karjalasta toteutettiin kiitettävällä yhteistyöllä ja solidaarisuudella.
Olen kiitollinen synnyinmaalleni, joka takasi minulle mahdollisuuden itsenäisyyteen ja tasa-arvoisuuteen naisena,; etuoikeus mitä suurella osalla maailman naisista ei ole, maissa joissa sukupuoli, uskonto, perinteet ja etenkin varallisuus määrittelevät tyttölapsen mahdollisuudet hyvään elämään.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Olen kiitollinen siitä että pieni Suomi onnistui puolustautumaan moninverroin vahvempaa vihollista vastaan ja vaikka menetimmekin alueita, säilytimme itsenäisyytemme. Ukraina on nyt samankaltaisen tilanteen edessä ja Venäjä suostunee tekemään rauhan ainoastaan jos on saavuttnut omat tavoitteensa, Donbassin alueen rikkaat hiili-ja rautamalmikaivokset, stategisen aseman Mustalla merellä ja tekemään Ukrainasta tottelevaine marionettivaltio, kuten Valko-Venäjästä.
Olen kiitollinen Suomen hallituksille, yhteiskunnalle ja kansalaisille siitä valtavasta tehtävästä, mikä lähes puolen miljoonan siirtoväen luovutesta Karjalasta toteutettiin kiitettävällä yhteistyöllä ja solidaarisuudella.
Olen kiitollinen synnyinmaalleni, joka takasi minulle mahdollisuuden itsenäisyyteen ja tasa-arvoisuuteen naisena,; etuoikeus mitä suurella osalla maailman naisista ei ole, maissa joissa sukupuoli, uskonto, perinteet ja etenkin varallisuus määrittelevät tyttölapsen mahdollisuudet hyvään elämään.Heitit kuitenkin mahdollisuuden hukkaan ja muutit naisia sortavaan kehitysmaahan,
Anonyymi kirjoitti:
Heitit kuitenkin mahdollisuuden hukkaan ja muutit naisia sortavaan kehitysmaahan,
Ja sinä tiedät tarkkaan sen asian?
En minä koskaan tuntenut olevani mitenkään sorrettu siellä kehitysmaassa.
Pikemmin päinvastoin.- AnonyymiUUSI
Eliaana kirjoitti:
TV7 alkaa 15,30 raatteentien ihme.
Ihme se ei ollut.
- AnonyymiUUSI
Olen kiitollinen, että nykyhallitus vaihtuu 2027.
Eikös se vaihdu joka neljäs vuosi muutenkin.
Onko demokraattisessa Suomessa istunut koskaan sama hallituskoostumus sitä kauemmin?
Ei ainakaan tällä vuosituhannella.
Vasta reilut kaksi ja puoli vuotta sitten vaihtui hallitus viimeksi ja siitä(kin) olen kiitollinen. Saaneet niinkin pienessä ajassa aikaan paljon terveitä (tervetulleita) lakiuudistuksia esim. maahanmuuttopolitiikkaan.- AnonyymiUUSI
Voi tulla pettymys jos odottaa tämän hallituksen harjoittaman politiikan loppuvan.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot27918462Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss10110590Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai877713Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?4397195Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki424688Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414301Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.853504"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita1243038Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen972595Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit402467