Tänään vietetään Kiitospäivää USA:ssa. Se on kaikkein tärkeimmistä juhlapyhistä siellä ja perheet kokoontuvat yhteiselle aterialle, jotkut matkustavat hyvinkin kaukaa ollakseen läsnä.. Perinteisesti Kiitospäivää vietetään sen muistoksi että ensimmäiset euroopplaiset asuttajat (ellei lueta mukaan viikinkien asutuksia New Foundlandissa ) selviytyivät hengissä ensimmäisen talven yli kiitos alkuperäiskansojen anteliaisuuden ja vieraanvaraisuuden.
Mistä Sinä olet kiitollinen tänään?
(Omal listani teen hetken päästä, kunhan olen miettinyt vähän lisää)
Mistä olet kiitollinen?
13
158
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Olen kiitollinen siitä, että en asu USA:ssa
- AnonyymiUUSI
- Samoin. Suomi on ollut paras kotimaa.
- Että on koti ja ruokaa. On hyvä olla.
- Että Jumala ja enkelit ovat läsnä, auttavat, jos on tarvetta ja muutoinkin.
- Että on rauha.
- AnonyymiUUSI
Ploma: euroopplaiset asuttajat (ellei lueta mukaan viikinkien asutuksia New Foundlandissa ) selviytyivät hengissä ensimmäisen talven yli kiitos alkuperäiskansojen anteliaisuuden ja vieraanvaraisuuden
jaaha, jos siis kyse on Englannista lähteneistä puritaaneista, niin ne pakenivat USA:han vapaamielisyyttä eli halusivat aikaan vainoa muita kohtaan
ja aloittivata vainot USAssa heti ja hirttivät varmuuden vuoksi kaikki vapaamieliset
https://www.myfourleggedstool.com/blog/the-boston-martyrs-four-quakers-hanged - AnonyymiUUSI
Olen kiitollinen tämän hetkisestä elämästäni kaikkineen päivineen.
- AnonyymiUUSI
Olen kiitollinen siitä, että olen saanut hyvän ja onnellisen elämän , terveyttä elää näin vanhaksi. Olen kiitollinen jälkipolvista, on jo lastenlastenlapsia, näin rakkaus säilyy ja jatkuu.
- AnonyymiUUSI
Lattea klisee. Olen kiitollinen isäni ikäluokan ihmisten, varsinkin miesten ponnisteluille ja uhrautumiselle todellisten kriisivuosien aikana.
Isäni ja appeni selvisivät hengissä mutta läpiammuttuina. Hyvä aloitus ! Muistelen, että etenkin meitä synkkämielisiä on kehotettu pitämään kiitollisuuspäiväkirjaa ?
Itse olen siihen liian laiska mutta pidän sitä kyllä päässäni. Niinkin, etten enää puhu tyytyväisyydestä tai hyvistä fiiliksistä vaan kiitollisuudesta - tietäen miten vähän pystyn vaikuttamaan elämäni kulkuun.
"Jumalat ohjaavat meidän kulkumme ja antavat meidän olla siinä uskossa, että me itse valitsimme polkumme" (Pentti Saarikoski/Nuoruuden päiväkirjat).Sorry, siteerasin Saarikoskea ulkomuistista.
Tarkka sitaatti: "ihminen ei ole elämänsä valtias. Jumalat ohjaavat meidän askeleitamme ja antavat meidän olla siinä uskossa, että meidän itsemme oli valittava polkumme "- AnonyymiUUSI
demeter1 kirjoitti:
Sorry, siteerasin Saarikoskea ulkomuistista.
Tarkka sitaatti: "ihminen ei ole elämänsä valtias. Jumalat ohjaavat meidän askeleitamme ja antavat meidän olla siinä uskossa, että meidän itsemme oli valittava polkumme "Koko ikäni olen kulkenut kuin ajopuu. Aina mennyt mielestäni oikeaan suuntaan ja nyt vanhana voi vaan ihmetellä sitä "tuuria" miten kaikki on mennyt.
Anonyymi kirjoitti:
Koko ikäni olen kulkenut kuin ajopuu. Aina mennyt mielestäni oikeaan suuntaan ja nyt vanhana voi vaan ihmetellä sitä "tuuria" miten kaikki on mennyt.
Olipa kiva kuulla, Ano 7.46, että toinenkin "ajopuu" löytyi..)) Saman ihmetyksenkin jaan siitä, että "hyvin" on sittenkin käynyt - ainakin tähän saakka.
Herrman Hesse puhui sisäisestä johdattajasta, jospa se on korvaan kuiskutellut ?
- AnonyymiUUSI
Ei jaksa mitään tekopyhää "kiitollisuusposeerausta".
Kun ihmisen on pakko syntyä maailmaan ja hän
yrittää parhaansa mukaan pärjätä elämässä
mistä tässä pitäisi olla kiitollinen ja kelle ?- AnonyymiUUSI
Entäpäs jos oikein vielä miettisit, kuten aloittajakin. :)
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Entäpäs jos oikein vielä miettisit, kuten aloittajakin. :)
Aloittaja poimii ketjusta parhaat ja listaa ne sitten itselleen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki2103607Mies, näen sinua hetken
ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen143459Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä872586Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa
Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman102182Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling532107Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)
Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.101914Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki
Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue421728- 901591
- 721163
- 741160