Mistä olet kiitollinen?

Tänään vietetään Kiitospäivää USA:ssa. Se on kaikkein tärkeimmistä juhlapyhistä siellä ja perheet kokoontuvat yhteiselle aterialle, jotkut matkustavat hyvinkin kaukaa ollakseen läsnä.. Perinteisesti Kiitospäivää vietetään sen muistoksi että ensimmäiset euroopplaiset asuttajat (ellei lueta mukaan viikinkien asutuksia New Foundlandissa ) selviytyivät hengissä ensimmäisen talven yli kiitos alkuperäiskansojen anteliaisuuden ja vieraanvaraisuuden.

Mistä Sinä olet kiitollinen tänään?

(Omal listani teen hetken päästä, kunhan olen miettinyt vähän lisää)

13

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Olen kiitollinen siitä, että en asu USA:ssa

• Anonyymi
        UUSI

- Samoin. Suomi on ollut paras kotimaa.
        - Että on koti ja ruokaa. On hyvä olla.
        - Että Jumala ja enkelit ovat läsnä, auttavat, jos on tarvetta ja muutoinkin.
        - Että on rauha.

• Anonyymi
      UUSI

Ploma: euroopplaiset asuttajat (ellei lueta mukaan viikinkien asutuksia New Foundlandissa ) selviytyivät hengissä ensimmäisen talven yli kiitos alkuperäiskansojen anteliaisuuden ja vieraanvaraisuuden

jaaha, jos siis kyse on Englannista lähteneistä puritaaneista, niin ne pakenivat USA:han vapaamielisyyttä eli halusivat aikaan vainoa muita kohtaan

ja aloittivata vainot USAssa heti ja hirttivät varmuuden vuoksi kaikki vapaamieliset

https://www.myfourleggedstool.com/blog/the-boston-martyrs-four-quakers-hanged

• Anonyymi
      UUSI

Olen kiitollinen tämän hetkisestä elämästäni kaikkineen päivineen.

• Anonyymi
      UUSI

Olen kiitollinen siitä, että olen saanut hyvän ja onnellisen elämän , terveyttä elää näin vanhaksi. Olen kiitollinen jälkipolvista, on jo lastenlastenlapsia, näin rakkaus säilyy ja jatkuu.

• Anonyymi
      UUSI

Lattea klisee. Olen kiitollinen isäni ikäluokan ihmisten, varsinkin miesten ponnisteluille ja uhrautumiselle todellisten kriisivuosien aikana.
      Isäni ja appeni selvisivät hengissä mutta läpiammuttuina.

• UUSI

Hyvä aloitus ! Muistelen, että etenkin meitä synkkämielisiä on kehotettu pitämään kiitollisuuspäiväkirjaa ?
      Itse olen siihen liian laiska mutta pidän sitä kyllä päässäni. Niinkin, etten enää puhu tyytyväisyydestä tai hyvistä fiiliksistä vaan kiitollisuudesta - tietäen miten vähän pystyn vaikuttamaan elämäni kulkuun.
      "Jumalat ohjaavat meidän kulkumme ja antavat meidän olla siinä uskossa, että me itse valitsimme polkumme" (Pentti Saarikoski/Nuoruuden päiväkirjat).

• UUSI

Sorry, siteerasin Saarikoskea ulkomuistista.
        Tarkka sitaatti: "ihminen ei ole elämänsä valtias. Jumalat ohjaavat meidän askeleitamme ja antavat meidän olla siinä uskossa, että meidän itsemme oli valittava polkumme "

• Anonyymi
        UUSI
        demeter1 kirjoitti:

Sorry, siteerasin Saarikoskea ulkomuistista.
        Tarkka sitaatti: "ihminen ei ole elämänsä valtias. Jumalat ohjaavat meidän askeleitamme ja antavat meidän olla siinä uskossa, että meidän itsemme oli valittava polkumme "

Koko ikäni olen kulkenut kuin ajopuu. Aina mennyt mielestäni oikeaan suuntaan ja nyt vanhana voi vaan ihmetellä sitä "tuuria" miten kaikki on mennyt.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Koko ikäni olen kulkenut kuin ajopuu. Aina mennyt mielestäni oikeaan suuntaan ja nyt vanhana voi vaan ihmetellä sitä "tuuria" miten kaikki on mennyt.

Olipa kiva kuulla, Ano 7.46, että toinenkin "ajopuu" löytyi..)) Saman ihmetyksenkin jaan siitä, että "hyvin" on sittenkin käynyt - ainakin tähän saakka.
        Herrman Hesse puhui sisäisestä johdattajasta, jospa se on korvaan kuiskutellut ?

• Anonyymi
      UUSI

Ei jaksa mitään tekopyhää "kiitollisuusposeerausta".
      Kun ihmisen on pakko syntyä maailmaan ja hän
      yrittää parhaansa mukaan pärjätä elämässä
      mistä tässä pitäisi olla kiitollinen ja kelle ?

• Anonyymi
        UUSI

Entäpäs jos oikein vielä miettisit, kuten aloittajakin. :)

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Entäpäs jos oikein vielä miettisit, kuten aloittajakin. :)

Aloittaja poimii ketjusta parhaat ja listaa ne sitten itselleen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      210
      3607
    2. Mies, näen sinua hetken

ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      14
      3459
    3. Riikka Purra on ihana, jämpti

Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      87
      2586
    4. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      10
      2182
    5. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      2107
    6. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      10
      1914
    7. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      42
      1728
    8. Mitä ajattelet

Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      90
      1591
    9. Mikä kaivatussasi

kolahti? 💥
      Ikävä
      72
      1163
    10. Kenen luo menisit nyt

jos se olisi mahdollista?
      Ikävä
      74