En osta mitään, on niin kurja ilmakin.
Täällä vaan pirtissä touhuilen.
Radio tuossa auki, jossa haastateltiin kierrätyskeskuksen väkeä.
Kertoi miten parina viime vuonna on halpakauppatavaraa tullut niin paljon.
Suuret määrät saa laittaa polttoon suoraan, vaikkei ole paljon edes käytettykään, koska laatu on niin huonoa.
Mainitsi nämä Kiinan halpatuonnit.
Minullakin kännykän google playssa, aina avatessa ensimmäiseksi lävähtää silmille, sinulle suositellaan temu.
30 päivän alimmasta hinnasta pitää kaupan alennus laskea.
Mutta voihan sen hinnan juuri sitä ennen hinata ylös ja sitten oottaa
black friday´ta hinnan alennukseen.
Ihan laillista näin.
Musta perjantai ja älä osta mitään-päivä.
35
263
Vastaukset
Minä tulin äsken kaupasta, koska voi oli viimeistä päivää tarjouksessa ja maitokin oli loppu, siis minulta, ei kaupasta.
Olen katsellut noita kirppistarjouksia netissä ja minua ei saa päästää mihinkään sellaiseen. Yritän aina muistaa, että en tarvitse muuta kuin ruokaa, mutta yhtään tavaraa tai vaatetta ei saa enää ilmestyä kotiini.- Anonyymi
Tänään on Älä Osta Mitään päivä!
En ole yhtään mustaa tuotetta ostanut, enkä tänään osta kallistakaan-
Kenellä on varaa ostaa joka vuosi uutta, kun on Musta Perjantai.
Täällä päin on mustaa ja pimeää koko ajan.
Vettä sataa, Perjantain aamupäivänä käymme yleensä ruokaostoksilla, kun töissäkäyvät ovat tänään poissa jaloista ja me eläkeläiset sitten lauantaina poissa heidän jaloistaan. Olen inventoinut pakastintani , jotta saisin tilaa jouluruuille ja -leivonnaisille, siksi ostoslista oli tavallista lyhyempi. Tuoreita kotimaisia kuhafileitä oli kaunis pino kalatiskissä , yhden säästin keittoon myöhemmäksi ajankohdaksi, kun on pakkasessa purkissa vanhaa kalalientä aiemman siikaostoksen perkeistä . Kuhafileet leikattiin isoiksi paloiksi, paneroitiin ja paistettiin voissa, ne juuri söimme perunamuusin kanssa. Kurkku on niin mautonta, tein siitä hölskyttäen tillin, sitruunan ja sokeri-ja suolaripauksen kanssa vanhanaikaista mummonkurkkua. . Ostin irtoporkkanoita pari kiloa ja aion sateisen iltapäivän käyttää porkkanalaatikoiden tekoon.
Kirpputorit ovat jääneet minulle vieraiksi, en oikein lämpene ajatukselle ostaa käytettyjä vaatteita. Lasten vaatteita kierrätin ennen suvun ja ystävien kesken. Omat käytöstä poistetut vien joko Uffin laatikkoon tai lahjoitan diakoniakirpparille, samoin tarpeettomia hyväkuntoisia esineitä. Viime vuosina lastenlapset ovat perustaneet opiskeluboksejaan ja vanhimmat jo ihan omia kotejaan , joitakin astioita ja hyväkuntoisia liinavaatteita ovat huolineet , kirjahyllyjäkin on saatu vähän vajumaan heidän mukaansa.
En oikein usko näihin yhden päivän kampanjoihin, ostan muutenkin yleensä vain tarpeeseen ja laadukasta. Esimerkiksi kukat näen tarpeellisina, varsinkin näin pimeään vuodenaikaan. Näihin mustiin juttuihin en luota, eikä ole mielenkiintoa selvitellä niiden todellista edullisuutta. Laatu kestää ja tulee ajan mittaan halvemmaksi.Ei se kalaliemi ole siinä mielessä vanhaa, että olisi pilaantumassa, vaan se on siellä ennestään odottamassa käyttöä. Merkkaan päivämäärät rasioihin, ettei jää mitään vanhenemaan, ei mikään vuosikausia pakkasessakaan säily. Tämä liemi on ihan kirkasta, kaikki kamalat ruodot ja selkäranka poistettu ja huolella siivilöity mausteena olleet pippurit ja laakerinlehdet ja sipuli, vain täyteläinen maku ja hyvää kalanrasvaa mukana. Ne irrotellut kalanrippeet käytin jo edelliseen kalakeittoon , samalla tämän ihanan kalaliemen toisen puolen. Vai olisiko se ensimmäinen puoli, kun sen ensin käytin silloin ihan tuoreeltaan. Kalakeiton teko on selvitettävä tarkoin, kun syntyneet mielikuvat ovat niin lennokkaita.
- Anonyymi
Aamupäivästä kiertelin vaateliikkeitä mahtavien alennusten saattamana, sukkia kertyi useita pareja XXL:sta sekä merinovillainen aluskerrasto Budjetista.
Tuli musta perjantai hyödynnettyä ja eurot liikkuivat. - Anonyymi
Ruokakauppareissu.
Yleensä käyn torstaisin, mutta koska talvikumit keinun vieressä mökillä, ei auton alla, kelien takia vasta tänään. Auto tarkoitus laittaa kyllä seisomaan talveksi. Nykyisin on kelipakko, ei kalenteripakko. Nyt reilusti plussaa ja sulat paikat.
Noin muuten ei ole tarve ostaa muuta.
Black fridey huvittaa, osa tarjouksista suoraa kusetusta. Kauan etsinyt riittävän pientä kuivausrumpua. Ei ollut montaa vaihtoehtoa. Tilattiin taannoin. Ei ole tullut, toimitus aikeuksia. Viimeisimmän tiedon mukaan tulee tammikuussa.
No, se ei se huvitus. Mutta se oli jokin black fridey tarjous. Höh, ohjehinnaksi oli merkitty niin kova hinta, ikinä en ole niin korkeaa hintaa nähnyt sillä koneella. Black friday tarjous oli mun mielestä se hinta, millä sitä oli myytuviimeisrn vuoden.ajan. Missähän hitossa se 20 % alennus?
Noh, kuten sanottu, tilattu normihintainen rumpu, kaupan päälle ilmapalloalennus. On se sekin kai jotain :D
Juu, normi ruokakauppareissu tänään. En oikein ole innostunut mistään teemapäivistä tai tempauksista. Jos jotain tarvii, pitää hommata. Jos ei tarvi mitään, ei hommaa mitään. Kun jotain ostamassa, tottakai seurailee hintoja. Mutta niinpäin, ensin tarve, sitten hinta.
=DW=Yhtä kauppiasta haastateltiin telkussa, niin oli sitä mieltä, ettei hintoja nostella ja sitten alennetaan,
jotta alennusprosentti olisi iso koska kilpailu on niin kovaa. Ettei siihen enää kukaan ryhdy.
Enpä tiedä, tuollaiset suuret alennusprosentit tuntuvat kyllä mahdottomilta.
Minäkään en noista teemapäivistä ole oikein innostunut.
Jotkut jo menee makuupussien kanssa öitään viettämään kauppojen oville, saadakseen jonkun
uuden mallin jostakin vehkeestä.
Olen myös sellainen, että ostan mitä tarvitsen, heräteostokset eivät ole mun juttu.
Perjantaisin on viikon ruokaostospäivä joten en voinut viettää en osta mitään -päivää. Kuitenkin katselin tarjouksia ja toisesta kaupasta kävin hakemassa tuoreen nieriäfileenkin.
Eilen kävin ostamassa ennakkofridaysta pehmeät nappanahkakintaat tuplille pukin konttiin ja merinovillasukat sellaiset kivat kuviolliset.
Otan yleensä selvää hinnoista ennen BF:ää ja usein ostan tarpeeseen ja kohtuuhintaista.- Anonyymi
Minä en ostanut mitään tänään. Ei ollut tarvetta edes ruokakauppaan. En tarvitse mitään kodin tarvikkeita enkä vaatteita.
Pahaa tekee nuo halpavaatteiden jätevuoret. Myrkkyjäämiä joissakin vaatteissa otsikoitiin olevan.
Jonkinlaista rajoitusta pitäisi maailmanlaajuisesti saada aikaan.Noista myrkkyjäämistä taisivat siinä radiohaastattelussakin sanoa.
Olen kyllä samaa mieltä tuosta, että joku tolkku pitäisi tuohon halpatuontiin saada.
Ensinnäkin miten paljon kuluttaa pallon resursseja tuollainen halpatuotanto ja ei niillä kovin häävit työolotkaan ole, jotka niitä valmistaa.- Anonyymi
Markkinatalous.
Tuottajat tekee sitä mitä asiakkat ostavat. Niin kauan kuin ihmiset haluavat halpiskamaa, niin kauan sitä niille tarjotaan.
Elikkäs rajoitteet, tullit, lait ei muuta oikein mitään. Pitäis muuttaa ihmisten ostoskäyttäytymistä. Siihen hankala vaikuttaa mitenkään. Valistusta jne, mutta ei sillä ole, kuin marginaalinen merkitys. Niin kauan kuin on perseaukisia ihmisiä, nin kauan rihkama käy kaupaksi.
Yks keino ehkä vähän vaikuttais. Pitäis lisätä kuluttajien ostovoimaa niin paljon, että kaikilla ois fyrkkaa tolkuttolasti. Ois varaa ostaa kallista kamaa. Siinä vaan se. Ajatus utopias ja toisekseen ihmiset alkais vaan kuluttaan tolkuttomasti kallista kamaa...
Aina jossain on perseaukisempia, jotka tarvii halvempaa kamaa. Ja sitä niille tietenkin tullaan tuottamaan.
Sori kyynisyys, mun mielestä asia vaan on näin.
=DW@= - Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Noista myrkkyjäämistä taisivat siinä radiohaastattelussakin sanoa.
Olen kyllä samaa mieltä tuosta, että joku tolkku pitäisi tuohon halpatuontiin saada.
Ensinnäkin miten paljon kuluttaa pallon resursseja tuollainen halpatuotanto ja ei niillä kovin häävit työolotkaan ole, jotka niitä valmistaa.Koko tuo halpavaatteiden ketju mättää. Puuvillan kasvatus kuluttaa vettä. Mitkä olot puuvillapelloilla, tehtaissa, lapsityövoimaa.
Rahtaaminen maapallon toiselle puolelle. Täällä vaatteet hajoavat parin pesukerran jälkeen. Ihmiset saa oireita myrkyistä, väriaineista. Pakkausten mukana tulee nyt lisääntyvät paperitoukat. Täällä ei kaikkia hyväksytä edes lumpuiksi.
Huoh, vaatteet pitäisi voida käyttää loppuun tai muodistaa, uusiokäyttöön. Kertakäyttömuoti lopettaa. - Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Ensinnäkin miten paljon kuluttaa pallon resursseja tuollainen halpatuotanto ja ei niillä kovin häävit työolotkaan ole, jotka niitä valmistaa.Lukumääräisesti "uuden ajan orjia" halpatyövoimana on eniten Intiassa ja Kiinassa.
- Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Ensinnäkin miten paljon kuluttaa pallon resursseja tuollainen halpatuotanto ja ei niillä kovin häävit työolotkaan ole, jotka niitä valmistaa.Nykyajanorjuus on kudottu vaatteisiimme, juotettu elektroniikkaamme ja se maustaa ruokamme. Se on äärimmäisen epätasa-arvon ilmentymä.
Käsitteleekö muuten Finandia tietokirjavoittaja juuri tätä aihetta ?
- Anonyymi
Laatu se on, joka merkkaa. Kallis ei ole suoraan verrannollinen laatuun
ja halvallakin voi saada hyvää, kestävää laatua.
Mutta on totta, että maailma hukkuu aasialaiseen halpisjätteeseen. - Anonyymi
Paitsi, että esimerkiksi Aasiassa halpatyövoima työskentelee täysin
epäinhimillisissä olosuhteissa maailmassa on 50 miljoonaa uuden ajan orjaa – kaukomailta raahattu työvoima huhkii ilman palkkaa tai pakkoavioliitossa.
Maailman 20 rikkainta maata ovat tilastojen kärjessä myös työvoiman hyväksikäytössä. Yli puolet maailman 50 miljoonasta nykyajan orjasta raataa hyvinvoinnin ympäröimänä. Syitä ovat ihmiskauppa ja halpatyövoiman rahtaaminen kaukomailta sekä pakkoavioliitot. - Anonyymi
Pieneläkeläisenä vietän vuodessa noin 360 "älä osta mitään päivää".
Harvoin hankin mitään, ellei ole tositarve. Syötävä on eli ruokaa ostan
noin 50 euron viikkobudjetilla. Se sisältää kaiken muunkin kotitalouteen
tarvittavan, minkä ruoka-marketista saa ostaa.Huvitti, kun katsoin tuon Väinön tubetuksen. Niin hyvin pystyin samaistumaan hänen mietteisiinsä koskien kaikkeen vanhaan kiintymisen.
Itselläni on pinottain ihan käyttämättömiä kotihousuja ja villapaitoja (joululahjoiksi ja merkkipäivinä lahjaksi saatuja) kaapissa, mutta nämä vanhat reikäiset on niin rakkaita ja mieluisia pitää päällään.
https://www.youtube.com/watch?v=5ZjdK7qI-UE
Joku aika sitten tuli sieltä sheinin tehtailta dokumentti.
Ankeita oli työolot ja ehdot, ainakin näin meikäläisen mittapuulla katsottuna.
Tuskin siinä edes koko totuutta tuli esiin.
Katselin tuota Finlandia-esittelyä, vaikutti, että jostain mainitsemastasi (ano21.28)
siinä olisi kyse.
Kyllä tuo DW:n kyynisyys on valitettavasti totta.
Juuri tänään kuulin jostain, että me suomalaiset kulutamme eniten euroopassa henkeä kohden.
Hmm ..... onnellinen hyvinvointivaltio?- Anonyymi
Olen vauhdilla ostanut Temun "tyhjäksi", sillä arvasin jo ennalta, ettei tätä iloa voi kauaa kestää, halpamainen Länsi pistää pelin poikki. Itselläni on nyt paljon kaikenlaista pientä kotitarviketta halvalla. Vain pari teknistä tuotetta ei ole toiminut toivotulla tavalla.
- Anonyymi
Ostin sellaista korvaa puhdistavaa ainett, kun oli puolella hintaa.
En oo ikinä käyttännä, mutta jos kokeilisi.
Aattelin kuitenkin kysyä lääkäriltä ensi kerralla kun käyn lääkärissä.
Jos oli turha ostos, niin eipä maksanna paljoa.
Kertokaa muut, mitä teette kun korvassa on aina töhnää.
Ei sais käyttää pumpulituppoa.
Pikkirillillä kaivelen.- Anonyymi
Mulla ollut jo vuosikymmeniä apteekista ostettu kumipallo jolla ruiskutan lämmintä vettä korviin ja sillä saan vaikut pois. Eräs hesalainen lääkäri mulle tuon neuvoi jo 80-luvulla kun jouduin käymään aina terveyskeskuksessa putsauttamassa, kun on ahtaat korvakäytävät. Ei tarvii edes mitään aineita laittaa kun tarpeeks usein putsaa, antaa ensimmäisen ruiskun jälkeen vain jonkin aikaa vaikun pehmetä ja sitten muutaman kerran ruiskuttaa.
Jotain apteekista saatavaa öljyä olen kokeillut, mutta tuloksena oli vaan valkoista kuivunuttaa töhnää korviin.
t. hiukan nuorempi palstavierailija - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla ollut jo vuosikymmeniä apteekista ostettu kumipallo jolla ruiskutan lämmintä vettä korviin ja sillä saan vaikut pois. Eräs hesalainen lääkäri mulle tuon neuvoi jo 80-luvulla kun jouduin käymään aina terveyskeskuksessa putsauttamassa, kun on ahtaat korvakäytävät. Ei tarvii edes mitään aineita laittaa kun tarpeeks usein putsaa, antaa ensimmäisen ruiskun jälkeen vain jonkin aikaa vaikun pehmetä ja sitten muutaman kerran ruiskuttaa.
Jotain apteekista saatavaa öljyä olen kokeillut, mutta tuloksena oli vaan valkoista kuivunuttaa töhnää korviin.
t. hiukan nuorempi palstavierailijaKiitti tiedosta!
Pitää kokeilla. Ei kai tule mitään vahinkoa?
Toinen, intiimi juttu.
Onko sinulla vinkkejä navan puhdistukseen?
En oo puhdistellut. Kerran joku sairaanhoitaja puhdisti.
- Anonyymi
Ihana Eliaana.
Sinun ketjussasi on ihana tunnelma, sinä keskustelet
Otat kantaa ja pohdiskelet muiden mukana.
Ostaminen on nykypäivän villitys.
Kun ilmat viilentyivät, aloin etsiä kaapistani talven tarpeeseen pikäpunttiasia aluskerrastoja, joita on tullut aiemmin ostettu puuvillaisina ja kotimaista tuotantoa. Hyvää laatua ja hyvin kaavoitettuja löytyi ennen kaupasta kuin kaupasta.
Ne alkavat minulla olla jo käytössä kuluneita, mutta eipä niitä löydy kauppojen hyllyiltä.. On keinokuitua, halpatuontia, heikkolaatuista ja melkeinpä kertakäyttöistä. Ostin yhden kerraston viime talvena ihan Luhdan kaupasta ja kalliin.
Se on kaksi kertaa ollut konepesussa, 40 asteen hienopesu, jolla aina pesen pesu lämpötilalla m ilmaistut asusteeni, niitäkin useimmiten hienopesuohjelmalla.
Tuo kerrasto on kuin jostain jätekeräilystä nostettu, nukkaantunut, kuluneen näköinen ja takkupintainen vaate, jota en kehtaisi näyttää yltäni jos äkkilähtö tulisi vaikka ensiapuun.
Mistä löytyy kunnon alusasu, joka imee hikeä aamulenkillä, ja jonka voi laittaa pilkkihaalarinkin alle.
Tuo olemassa oleva, josta kerron, on karhea ja hiostava, ei soveliasta talvikäyttöön, sen muistaen poistin sen käyttövaatteistani. Olkoon varalla, jos sattuisin paremman löytämään, panisin tuon polttojätteisiin.
Mukavaa Viikonloppua ja Adventin aikaa.Kiitos kaunis, positiivisesta palautteestasi.
Veljeni käyttää kerrastoja ja ostaa useimmiten mitä käteen sattuu.
Esillä on monesti juuri halpatuotteita.
Sitten muutaman pesun jälkeen ne roikkuvat sinne tänne, reikiä siellä täällä.
Olenpa joskus kysäissyt, aiotkos tuotakin pitää niin kauan, kunnes päältä putoaa.
Kyllähän pääsääntöisesti se kalliimpi on myös kestävämpi, ei tosin aina.
Oletko yrittänyt googlailla tietoa kerrastoista. Mainostahan sieltä usein tulee esiin, mutta kyllä sieltä löytää ihan tuoteselosteitakin ja valmistusmaat.
Hyvää adventinaikaa Sinullekin.- Anonyymi
Eliaana kirjoitti:
Kiitos kaunis, positiivisesta palautteestasi.
Veljeni käyttää kerrastoja ja ostaa useimmiten mitä käteen sattuu.
Esillä on monesti juuri halpatuotteita.
Sitten muutaman pesun jälkeen ne roikkuvat sinne tänne, reikiä siellä täällä.
Olenpa joskus kysäissyt, aiotkos tuotakin pitää niin kauan, kunnes päältä putoaa.
Kyllähän pääsääntöisesti se kalliimpi on myös kestävämpi, ei tosin aina.
Oletko yrittänyt googlailla tietoa kerrastoista. Mainostahan sieltä usein tulee esiin, mutta kyllä sieltä löytää ihan tuoteselosteitakin ja valmistusmaat.
Hyvää adventinaikaa Sinullekin.En minä toki miesten kerrastoja etsi, vaan itselleni.
Netistä en etsi, etsin lähikaupoista, mutta eri kauppaketjuilla
on vaihtelevasti myymälöitä eri pakkakunnilla-
Pitänee etsiä isommalta paikkakunnalta, jos ei täälläkään ole yhtään
pitkisten käyttäjää.
Legginsejä myydään, ahtaita, kapealahkeisia, ja niihin ei ole paitoja! Anonyymi kirjoitti:
En minä toki miesten kerrastoja etsi, vaan itselleni.
Netistä en etsi, etsin lähikaupoista, mutta eri kauppaketjuilla
on vaihtelevasti myymälöitä eri pakkakunnilla-
Pitänee etsiä isommalta paikkakunnalta, jos ei täälläkään ole yhtään
pitkisten käyttäjää.
Legginsejä myydään, ahtaita, kapealahkeisia, ja niihin ei ole paitoja!On se kai ihan sama tuo laatuasia, onko kyseessä miesten vai naisten.
Iltapäivällä kävin mökillä ja siinä rantapolkua järvelle kävellessäni, tuli yht´äkkiä mieleen, että kommentissasi oli jotain pilkkihaalareista.
Siinä tuli mieleen, että eikös ole jotain sellaisia merinovillaisia alusasuja, jotka ovat lämpimiä ja ilmavia. Ihan muistikuva tällainen.
Tiedä sitten mitä mahtavat maksaa.
- Anonyymi
Netistä en ole tilannut koskaan mitään.
Jos minulla on rahaa ostaa sitä mitä tarvitsen, niin ostan sen lähimmästä myymälästä josta se löytyy.
Olen tehnyt työni ja hankkinut eläkkeeni kotimaasta, niin tuhlaankin sen täällä.
Kotimaisia tuotteita, aina kun on saatavilla,
Hinta ei ole ratkaisu!
Ei rahallakaan onnistu aina löytymään parasta.- Anonyymi
Ostan netistä kotimaisia tuotteita jos on. Viimeksi tilasin netistä kotiin
Kuoma-jokasään saappaat.
Posti toi ne 12 eurolla kotiovelle kaksi päivää tilauksen jälkeen.
Liikuntarajoitteisena olisi joutunut ottamaan taxin lähimpään kauppaan,
missä niitä myytiin ja se olisi maksanut enemmän kuin saappaat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ostan netistä kotimaisia tuotteita jos on. Viimeksi tilasin netistä kotiin
Kuoma-jokasään saappaat.
Posti toi ne 12 eurolla kotiovelle kaksi päivää tilauksen jälkeen.
Liikuntarajoitteisena olisi joutunut ottamaan taxin lähimpään kauppaan,
missä niitä myytiin ja se olisi maksanut enemmän kuin saappaat.Osta myös kotimaisia yleensä, aina ei vaan saa niitä.
- Anonyymi
Ostin pullakahvit eilen Esson baarissa, nyk. St-1 sen nimi.
- Anonyymi
Jäi tuonne ylös repliikkini, kopion sen tässä:
Kiittelin korvanpuhdistusneuvoista:
"Kiitti tiedosta!
Toinen, intiimi juttu.
En oo puhdistellut. Kerran joku sairaanhoitaja puhdisti".
Eli miten puhdistelette napaa? Tuntuu nololta kysellä, mutta kysyn kuitenkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kiitti tiedosta!
Toinen, intiimi juttu.
Eli miten puhdistelette napaa? Tuntuu nololta kysellä, mutta kysyn kuitenkin.Suihkulla vettä napaan ja kuivaan pehmeellä paperilla.
Anonyymi kirjoitti:
"Kiitti tiedosta!
Toinen, intiimi juttu.
Eli miten puhdistelette napaa? Tuntuu nololta kysellä, mutta kysyn kuitenkin.Laitan navan täyteen kosteusvoidetta ja annan hetken muhia. Töhnät irtoo vaikka talouspaperitollolla tai vanupuikolla.
Mun veljellä on ahtaat korvakäytävät ja se putsaa niitä semmoisella apteekista saatavalla suihkepullolla, kun Audispray.
- Anonyymi
Korviin on hyvä kerran viikossa suihkauttaa Vaxolia, pitäää käytävät auki, apteekkituote
Hätätilassa Singerin öljyä sipasee korvanlehtien sisäpuolelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot27918462Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss10110590Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai877713Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?4397195Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki424688Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414301Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.853504"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita1243038Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen972595Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit402467