Mitä luulette kumman kunnan joku valitsee, jos hänelle ei ole väliä kumpaan muuttaa:
A Kunta, jonka nettisivut ovat asialliset ja selkeällä suomen kielellä
B Kunta, jonka nettisivuilla lähes jokainen juttu on murteella kirjoitettu
Veikkaan, että jälkimmäinen voi karkoittaa joitakin, mutta tuskin houkuttelee ketään.
Yksi vinkki uusien asukkaiden houkutteluun
11
416
Vastaukset
- Anonyymi
Ainakin ne kunnan toimittajan mongerrusjutut ovat vaivaannuttavia. Murretta voe väentää kaupan nurkallla ken sitä haluaa.
- Anonyymi
Niitä tarkoitin. Kunnan sivuille ei sellaista!
- Anonyymi
Viimeisin elinkeinojohtajan haastattelu oli kirjoitettu kirjakielellä, oisiko itse sanonut ettei halua vaikuttaa tyhmältä, eikä ehkä itse väennä joka sannaa. Tai sitten sen jutun kirjoitti joku toinen.
- Anonyymi
Ehdottomasti A. Murteella kirjoitetut jutut kuuluvat johonkin muuhun osioon , ei kunnan nettisivulle. Vaikka itse Kainuusta ja puhun Kainuun murteella, ei mukava lukea noita aiempia haastatteluja joissa jutut Kainuun murteella mitä haastateltavat kertovat, ei varmaan haastateltavista itsestäänkään mukava lukea. Kirjakielellä kiitos!
- Anonyymi
Just näin. Saati, ku joku etelän ihminen pohtii, että muuttaisko Kainuuseen ja luonnollisesti käy kuntien nettisivuille. Mitä se teksti hänelle kertoo? No ei muuta, ku että muutanpa Paltamoon.
- Anonyymi
Se väennetty teksti on myös työläs lukea. Auta armias jos kunta keksii pyytää historiikin tältä toimittajlta.
- Anonyymi
Itse en ymmärrä minkä takia joka asiasta pitää valittaa tai tietenkin ymmärrän että vanhuudenhöperöillä ei ole muuta tekemistä mutta pitäisi kerrankin jotkut kellot soida päässä että asiaan voisi itsekkin vaikuttaa mikäli olisi pärjännyt elämässä paremmin kuin muut ja saavuttanut semmoisen pestin millä saat vaikutettua asiaan
- Anonyymi
Kysehän ei ole valittamisesta vaan ideasta ja ajatuksesta kuinka voisi olla paremmin. Vai jäädäänkö kaikessa nykyhetkeen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysehän ei ole valittamisesta vaan ideasta ja ajatuksesta kuinka voisi olla paremmin. Vai jäädäänkö kaikessa nykyhetkeen?
Näinpä. Ei pidä ottaa henkilökohtaisesti, jos joku ehdottaa, että ei murretta kunnan sivuille. Sitten ehdotuksen jälkeen voitaisiin äänestää kuntalaisten kesken, jonka jälkeen nähdään kuinka jatketaan.
- Anonyymi
Luulen monen ärsyyntyneen näistä tekemällä tehdyistä murrejutuista kun esiintyjä vääntää ajatuksella murretta luullen sen olevan kotiseuturakkautta, ei tule luontevasti.
- Anonyymi
Kuulun heihin, joiden mielestä olisi paljon parempi, kun murretta ei siellä olisi. Mutta ei ärsytä. Enimmäkseen ihmetyttää kerta toisensa jälkeen ja joskus miettinyt, että olenko vähemmistössä, kun pitäisin paljon parempana, että olisi normaalia kieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2444348Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1222802Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412562Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?861546Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1171488- 491209
- 851154
- 45996
- 59993
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En179984