APUA!! KANINI KYNSI IRTOSI!!!!!!!!!!!!!! HELP!!!

pumpuli

mun pikkusen kääpiökanin oikeasta tassusta irtosi kokonaan peukku kynsi!! Siitä tulee verta ja se nuolee sitä!! Pitääkö mennä eläinlääkäriin!!?? Onx se vaarallista?? Se taitaa vähä sattuu ja se aristaa...odotanko pari päivää ja jos ei ala näyttää paremmalta ni meen eläinlääkärille!! Kiitos kaikille vastanneille!! VASTATKAA VÄLITTÖMÄSTI!!!!!!!!!!!!!!en ite mitä teen!!!
Kiitos

10

5642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -laura-

      ....eläinlääkäriin! noin selvässä tapauksessa ei kannata jäädä odottelemaan ja katsomaan mitä tapahtuu. Tietysti heti eläinlääkäriin, eikä oottelemaan vastauksia netistä. Mobiiliaika on ihan ookoo, mutta ei se kaikkeen auta. Soita edes sinne. toivottavasti kanisi paranee pian.

    • kani

      ...pumpuli...mä vastasin jo aikasemmin sun kysymyksees,mutta tätä suomi24 keskusteluupalstaa häikkäs taas jokin...

      Niin mun hermeliinillä oli sama juttu. Sen peukalokynsi irtosi tosi monta kertaa sen puolentoista vuoden aikana. Kanii ei sattunut,ja vertakin tuli hyvin vähän. Ois hyvä puhdistaa se peukalo... Siihen jää varmaan semmonen peukalo vaan ja kynsi kasvaa pian uudelleen...

      Soita vaikka sille eläinlääkärille,mutta mä en soittanut ja kani selvis kivuitta hengissä!!! ; )

      • Tea

        kanisi selvisi siis kivuitta... mistä tiedät? Eikö itkenyt?

        Suosittelisin kyllä lääkärille soittamista!


      • pumpuli
        Tea kirjoitti:

        kanisi selvisi siis kivuitta... mistä tiedät? Eikö itkenyt?

        Suosittelisin kyllä lääkärille soittamista!

        Kiitti kaikille=) Niinhän siinä kävi että säikähdin ihan turhista...=) pupuseni voi loistavasti ja sillee=) Mut kiitti kuiteskin=)


    • pupufani

      kanin kynnet kasvaa koko ajan, ei hätää! munkin kanilta on lähtenyt kynsiä....ja takas on tullut. hammaskin on lähtenyt...ja tullut takas!

      • Mill@

        hampaan takaisintulo nyt ei ole mikään ihme, kun jyrsijöillä ja kaneilla hampaat kasvavat koko niiden elämän ajan, mutta kynnet eivät yleensä kasva takaisin. Eli kun kynsi irtoaa, on epätodennäköistä, että uutta kynttä tulee takaisin.

        Kannattaakin olla tarkkana kanin kynsiä leikatessa, että myös kaksi peukkukynttä tulevat leikatuksi, sillä liian pitkiksi kasvaessaan ne jäävät helposti esim. mattoon kiinni ja katkeavat.


    • PUPUU

      MUNKIN KANILTA LÄHTI JUST TÄNÄÄN KYNSI JA SE VOI OIKEIN HYVIN
      ONNEKS

    • Anonyymi

      Mitä mun kannattaa tehä mun kanilta irtos melkein kynsi. Siis se roikkuu??
      Vastatkaa pliis!! (viimeks kyl joku on laittanu tänne viestii joku 10 vuotta sitte mut kuitenki!! )

      • Anonyymi

        mulla sama ongelma nyt


    • Anonyymi

      Kääpiö Hermeliinin kynsi irtosi se ei vuoda verta mutta olen huolissani hän on vasta 11 kuukautta vanha APUA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe