Rakentaminen vuonna 2026, talopaketti vai pitkästä tavarasta? APUA!

Anonyymi-ap

Hellurei!

Aloitamme rakentamisen vuoden 2026 keväällä, ja nyt työn alla on päättää mistä talopakettifirmasta otetaan talo. Olemme täysin noviiseja aiheeseen liittyen ja tämä on ensimmäinen rakennusprojektimme. Tarkoituksena on ottaa paketti sisustusta vaille valmiina, eli pinnat yms. jäävät meidän tehtäväksi. Täytyy myöntää että olemme sekä innoissamme että kauhusta kankeina, koska emme tiedä mikä talofirma olisi paras vaihtoehto laadun mutta myös sen osalta, etteivät ehkä ajautuisi konkurssiin rakentamisen aikana. Haluaisimmekin kuulla mielipiteitä vuosilta 2024-2025 esim. Kastellista, Designtalosta, Jetta-Talosta, Sievitalosta ja Kannustalosta. Olemme myös pohtineet sitä, olisiko turvallisempaa hoitaa projekti pienemmän firman kanssa pitkästä tavarasta, joten myös tähän liittyvät mietteet ja suositukset ovat enemmän kuin tervetulleita.

Kiitos jo etukäteen!

14

421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

millähän nämä kyselyikäiset keksivät seuraavaksi tätä palstaa aktivoida ??

• Anonyymi

Kysyvä ei tieltä eksy, eikös se näin ole :)

• Anonyymi

Valitse talopaketti, jos:

Sinulla on vähän kokemusta rakentamisesta.

• Anonyymi

Kyllä aivan niin on siinä tekemistä vaikka et kokotaloo tee itse.

Periaatteessa on sama miten teet kunhan on kustannustehokkuus

Naapuri otti sellaisen jossa se tehtiin pitkästä tavarasta pihalla

No seinät oli kierot virolaiset joutui purkamaan sen

• Anonyymi

Keksi parempia vitsejä, ei naurata yhtään.

• Anonyymi

Jos on sahlata runkotavara ja jiirisaha, miten voi mennä vinoon. Tietenkin, jos ristimitta ja vatupassi on vähäpojalle outo.

• Anonyymi

Itse otin seoksen pakettina jossa oli kaikki seinät valmiina . Siis sisäseinöykin, mutta ne sisäseinät liikkuu vieläkin jonkin verran ja tulee rakoja.

Itsekkin niviisina rakensin muta kyllä se sitten valmistui 2o vuotta sitten

• Anonyymi

Itse otin seoksen pakettina jossa oli kaikki seinät valmiina . Siis sisäseinöykin, mutta ne sisäseinät liikkuu vieläkin jonkin verran ja tulee rakoja.

Itsekkin niviisina rakensin muta kyllä se sitten valmistui 2o vuotta sitten

• Anonyymi

Jos on niviisi niin pitää olla tarkkana.

• Anonyymi

Saisiko lisää näkökulmia ja kokemuksia?

• Anonyymi00012

https://youtu.be/-IfHFq4iaxM?si=f1M2jlB6PwK8kvCy

Tää oli ihan mielenkiintonen kuvaus talonrakentamisesta. En kyllä tiedä minne päin rakennettiin. Samalla youtube tilillä myös näyttäs olevan video kustannuksista. Aika kallista, ei olis moiseen varaa..

• Anonyymi00013
    • Anonyymi00014

Tässä onkin hyvä esimerkki kuinka rakennusprojekti aloitetaan oikein eli tehdään tänne aktivointialoitus!

• Anonyymi00016

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      904
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      768
    3. 60
      752
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      43
      704
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      654
    6. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      45
      653
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      31
      629
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      577
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      570
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38