Kannettava HP Probook ja monitoimitulostin Epson ET-2726 eivät suostu enää skannaamaan Epson Scan ohjelmalla. Kun klikkaan Scanin kuvaketta, kone yrittää yhdistää verkkoskanneriin, mutta tulee viesti 'yhteyden muodostaminen ei onnistu. ja pyytää tarkastamaan skanneri-, verkko- ja yhteysasetukset. Kun vastaan 'kyllä', tulee Skanneriasetukset kuva, jossa näkyy Verkko 1 ja Epson series,,, ja yhteysosoite joka alkaa FE.. ja sitten Verkko 2 > Epson series > 192 alkuinen osoite.
Kun painan Ok kumman tahansa kohdalla, yrittää taas yhdistää skanneriin, mutta ei onnistu, ja tulee sama herja kuin edellä.
Mikähän mättää ? Tulostus kyllä onnistuu kuten ennenkin eli yhteys koneen ja monitoimitulostimen välillä toimii siinä. Olen yrittänyt löytää netistä ohjetta, mutta en oikein saa mitään, mistä osaisin lähteä korjaamaan.
Kiitos asiallisista neuvoista !
Epson Scan ei toimi
7
155
Vastaukset
- Anonyymi
Mulla taas toimii tulostimesta skannaus vaikka mikään muu ei enää toimikaan. Mitään ajureita ei tarvita, kun käytössä on geneerinen SANE(Scanner Access Now Easy).
Eikös tuo yhdistäminen vaadi muuten WPS-painikkeen painamista tulostimesta? - Anonyymi
Lisää verkkotulostin uudestaan käyttöjärjestelmään. Varmista, että tulostimessa on kiinteä ip-osoite eikä vaihtuva ip-osoite. Tulostimen ip-osoite saa olla esimerkiksi 192 168 0 200. Pisteet noiden nuneroiden välissä tietenkin. Tuo nolla voi olla nyös 1 tai joku muu. Eli esimerkiksi 192 168 1 200. Se riippuu verkkosi asetuksista.
Löydät netistä ohjeet tähän.- Anonyymi
Tuo ei välttämättä päde, osa reitittimistä tekee 10.0.0.1 verkon. DHCP:n kautta tuleva osoite on parempi vaihtoehto, koska silloin tulostin ainakin löytyy oikeasta verkosta ja asentuu automaattisesti.
- Anonyymi
Kiitos ohjeesta. Mutta en ensinnäkään tiedä, mistä tarkistan tulostimen IP-osoitteen ? Tulostin on ollut minulla monta vuotta käytössä, tälläistä vikaa ei ole ennen ollut.
Kun painan tulostimen näytöltä Skannaus > tulee 5 vaihtoehtoa: tietokoneeseen joko JPEG, PDF, sähköposti, mukautettu , WSD:hen ??). Kun painan OK mihin tahansa näistä kohdista, tulee ehdotus Viimeksi käytetty ja kun sitä painaa, tulee aina 'kelpaamaton' . 2 muuta vaihtoehtoa em. kohdassa ovat USB-yhteys (minulla on langaton) tai DESKTOP-xxxxxxx (mikä lieneekään se).
Yritin myös lisätä tulostimen, joka siis näkyy tiedoissa ennestään, mutta viestinä tuli 'Tila ei ole käytettävissä. Ja kuten sanottu, tulostus toimii siis. Tosin siinäkin on tietty ongelma liittyen Epsoniin, jota en tässä nyt ala selostamaan.
Ja kun tämän keskustelun otsikko on 'Apua aloittelijoille', niin olisi kiva, jos vastauksissanne ottaisitte sen todella huomioon. Itse en ole mikään taitava tietokoneen vikojen korjaaja, enkä tiedä asioista paljoakaan (eläkeläinen)... Kiitos kuitenkin, kun vaivaudutte vastaamaan ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos ohjeesta. Mutta en ensinnäkään tiedä, mistä tarkistan tulostimen IP-osoitteen ? Tulostin on ollut minulla monta vuotta käytössä, tälläistä vikaa ei ole ennen ollut.
Kun painan tulostimen näytöltä Skannaus > tulee 5 vaihtoehtoa: tietokoneeseen joko JPEG, PDF, sähköposti, mukautettu , WSD:hen ??). Kun painan OK mihin tahansa näistä kohdista, tulee ehdotus Viimeksi käytetty ja kun sitä painaa, tulee aina 'kelpaamaton' . 2 muuta vaihtoehtoa em. kohdassa ovat USB-yhteys (minulla on langaton) tai DESKTOP-xxxxxxx (mikä lieneekään se).
Yritin myös lisätä tulostimen, joka siis näkyy tiedoissa ennestään, mutta viestinä tuli 'Tila ei ole käytettävissä. Ja kuten sanottu, tulostus toimii siis. Tosin siinäkin on tietty ongelma liittyen Epsoniin, jota en tässä nyt ala selostamaan.
Ja kun tämän keskustelun otsikko on 'Apua aloittelijoille', niin olisi kiva, jos vastauksissanne ottaisitte sen todella huomioon. Itse en ole mikään taitava tietokoneen vikojen korjaaja, enkä tiedä asioista paljoakaan (eläkeläinen)... Kiitos kuitenkin, kun vaivaudutte vastaamaan !Ettet nyt taas tekis asioita liian vaikeesti!
- Anonyymi
Windows ongelma nyt on kyseessä!
- Anonyymi
Ihan ku sitä ei tiedettäisi. Laitan tiimin hakemaan sinutkin pois kuleksimasta, ettei sun tarvi enää laukoa turhuuksiasi. Olisitpa ajatellut kahdesti, ehkä kolmesti ennen tekoasi. Nyt se on myöhäistä. Tervemenoa sinne jonnekin. Älä yritä mitään. Pysy rauhallisena. Jos yrität paeta tai piiloutua, teet vain lisää harmia itsellesi. Tiimi hoitaa hommansa ammattitaitoisesti. Toimenpide on nopea. Et ehdi edes huomata sitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks2094640Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t1083390Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per881887Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va141450Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu181346Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20271273Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt2601240- 521210
Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi131159- 551099