https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011667025.html
"Meta suunnittelee suurta datakeskusta Suomeen
Datakeskukselle on jo hankittu suuri maa-alue.
Meta on jo hankkinut Iistä satojen hehtaarien tontin datakeskukselle, vaikka varsinaista investointipäätöstä ei ole vielä tehty. Alue sijaitsee noin 25 kilometriä Iin kuntakeskuksesta koilliseen.
Hallitus aikoo poistaa datakeskusten sähköverotuen ensi kesänä. Vero olisi 2,24 senttiä kilowattitunnilta, kun se on nyt 0,05 senttiä. Hallitus on kuitenkin luvannut, että tilalle kehitetään toinen tukimekanismi."
Juu, hallitus tukee ulkomaisia datakeskusia sähkön hinnassa, muttei tue oman maan kansaa kalliin sähkönhinnan kanssa ja hallitus edesauttaa, että suomalaisten söhkön hinta tästä vielä nousee ja hyväksyy kaikki tehomaksut, jotka kallistuttavat suomalaisten sähkölaskua.
Mites siten, jos tuleekin kylmä talvi, eikä sähkö riitä kulutukseen.
Koko ajan on esitetty, että sähköä ei katkaista kriittisiltä toimijoilta, kuten sairaalat yms. ja tulee kiertävät sähkökatkot.
Mitenkähän nämä datakeskuskset, no hallituksen mielestä ne ovat kriittisiä, suomalaset kärvistelköön pimeässä, kunhan datakeskuksille riittää virtaa.
Miksi ympäristö- ja luonnonsuojeluväki ei ota kantaa, kun datakeskus hakkaa satojen hehtaarien aukon datakeskukselleen.
Jos metsänomsitaja hakkuuttaa vajaan hehtaarin aukon, niin laki velvoittaa metsittämään aukon.
Hallitus tukee ulkomaisia datakeskuksia, muttei suomalaisten kallista sähköä
Anonyymi-ap
1
222
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189816- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49551
- 69530
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398