Wicca, esittely?

Nimetön

Eli haluaisin kuulla miten harjoitatte uskontoanne, ja mihin uskotte? Ja jos voitte laittaa ikänne ym. ja oletteko elejä vai tradeja, kuulutteko coveniin, miten harjoitatte rituaalit ja magiaa...?
Eli ihan mielenkiinnosta, millaisia wiccoja liikkuu tällä palstalla... eli pikku esittelykierros vaikka jos voi niin kutsua.

12

1175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Striga

      Minä en ole wiccalainen vaikka olen lukenut siihen liittyvää kirjallisuutta paljonkin. Minä kyllä harjoitan magiaa. Uskon vaikka mihin, esimerkiksi: Erilaisiin henkiolentoihin, demoneihin, Saatanaan, Jumalaan yms. Rituaalit suoritan niinkuin siihen ajankohtaiseen loitsuun kuuluu. Magiaa harjoitan ennustamalla, tekemällä rohtoja, suorittamalla rituaaleja ja kutsumalla henkiä. Olen osallistunut spiritismiseen istuntoonkin. Että sillai. Täytän syyskuussa 15. Eli saatat pitää minua typeränä lapsena joka kokeilee kaikenmaailman huuhaata :) Ei se mtn. Monet nauravat minulle, mutta ei kannata välittää ;)

      • jaina

        Herran Pieksut!


      • devilived
        jaina kirjoitti:

        Herran Pieksut!

        Mitä voivottelemista tuossakin viestissä nyt oli?


      • jaina
        devilived kirjoitti:

        Mitä voivottelemista tuossakin viestissä nyt oli?

        koristeltuna Harry Potterilla, Jahvella, S*nalla, demoneilla jne.

        Olen tavannut muutamia wiccaan kasvaneita lapsia, joilta puuttuu tyystin tarve vastaavaan julistamiseen. Kontrasti korostui tässä juuri kyläiltyäni ja luettuani avauksen.

        Saahan ihminen olla pikkuinen, iloisesti innoissaan demoneista ja jumalista ja hengistä ja magiasta (onnea valitsemallaan uralla), mutta on minullakin oikeus reaktiooni.


      • pakana
        jaina kirjoitti:

        koristeltuna Harry Potterilla, Jahvella, S*nalla, demoneilla jne.

        Olen tavannut muutamia wiccaan kasvaneita lapsia, joilta puuttuu tyystin tarve vastaavaan julistamiseen. Kontrasti korostui tässä juuri kyläiltyäni ja luettuani avauksen.

        Saahan ihminen olla pikkuinen, iloisesti innoissaan demoneista ja jumalista ja hengistä ja magiasta (onnea valitsemallaan uralla), mutta on minullakin oikeus reaktiooni.

        kaveri myös sanoi ettei ole wicca.


      • devilived
        jaina kirjoitti:

        koristeltuna Harry Potterilla, Jahvella, S*nalla, demoneilla jne.

        Olen tavannut muutamia wiccaan kasvaneita lapsia, joilta puuttuu tyystin tarve vastaavaan julistamiseen. Kontrasti korostui tässä juuri kyläiltyäni ja luettuani avauksen.

        Saahan ihminen olla pikkuinen, iloisesti innoissaan demoneista ja jumalista ja hengistä ja magiasta (onnea valitsemallaan uralla), mutta on minullakin oikeus reaktiooni.

        Eli vain koska kirjoittaja on "pikkuinen", häntä ei tarvitse ottaa vakavasti? Jos hän olisi kolmekymmentä vuotta vanhempi, ottaisitko hänet vakavasti? Nykypäivänä nuoret ovat monesti aikuisia fiksumpia. Mikä tekee hänen omasta uskonnostaan erityisen typerän, kun kirjoittaja kerran ilmoitti suoraan, ettei ole wicca? Inhottavaa suhtautua alentuvasti niihin ihmisiin, jotka eivät ajattele, että ainoat "oikeat" uskonnot ovat ne suurten massojen noudattamat. Oma uskonto on oma uskonto, eikä sitä tarvitse valita kirjoitetuista teksteistä eikä sen noudattaminen ole "iloisesti innoissaan" olemista. Muutenkin toisten ihmisten uskonnon halveksuminen on oksettavinta mitä tiedän.


      • devilived
        jaina kirjoitti:

        koristeltuna Harry Potterilla, Jahvella, S*nalla, demoneilla jne.

        Olen tavannut muutamia wiccaan kasvaneita lapsia, joilta puuttuu tyystin tarve vastaavaan julistamiseen. Kontrasti korostui tässä juuri kyläiltyäni ja luettuani avauksen.

        Saahan ihminen olla pikkuinen, iloisesti innoissaan demoneista ja jumalista ja hengistä ja magiasta (onnea valitsemallaan uralla), mutta on minullakin oikeus reaktiooni.

        Saatanaa ei tarvitse lyhentää millään omituisilla kirjanhökötyksillä


    • IsenGrave

      Eklektinen wicca olen ollut vajaa kaksi vuotta.Ja kuukausi vajaa 16-vuotta on ikää kertynyt.

      Eklektisenä en kuulu coveniin ja rituaalit suunnittelen itse esim.internetistä löytyvien pohjalta.Sisältö tietenkin riippuu ajankohdasta.

      Magiaa olen harjoittanut tähän mennessä tasan kerran ja sekin oli puolivahingossa,kun en tiennyt mitä tein.Toimi ja hyvin kävi,mutta toimivuus myös pisti tutkimaan asioita ennenkuin alkaa hutkimaan,vahingossakaan :)

    • Olen ollut eklektinen wicca jo muutaman vuoden. En kuulu mihinkään coveniin. Niin ja olen noin 20v.
      "Miten harjoitan uskontoani" Hmm, siihen uskoen, teen rituaaleja sapatteina sekä kuun vaihteina. :)
      Niin ja uskon vain ja ainoastaan jumalattariin.

    • shadow

      Olen yli kolmekymppinen eklektikko. Vietän sabatteja ja esbatteja. Teen itse omat rituaalini ja harjoitan magiaa. Käytän välineitä, mutta en aina. Jos mahdollista olen ulkona.
      Jumalattareni ja Jumalani ovat enemmänkin kosmisia poliriteettejä kuin tiettyjä nimettyjä jumaluuksia, vaikka toisinaan tarpeen niin vaatiessa saatan kutsua tiettyä jumaluutta.

      Olen ollut "tällainen" aina, vaikka wiccaksi identifioin itseni vasta joitain vuosia sitten (ehkä 7-8v). Tämä on minulle elämäntapa. Ja ei en kuulu coveniin, enkä oikeastaan haluakaan kuulua.
      Siinä se tiivistettynä.

    • luminara

      elektinen wicca (ikää jo 25-vuotta)enkä kuulu mihinkään coveniin, wiccaa olen harjoittnut noin 3-vuotta. Uskon jumalattern ja juman läsnäoloon luonnossa ja kaikkialla siinä mitä elämässä teemme ja koemme. Toisinaan huomaan turvautuvani enemän jumalattareeseen kuin jumalaan mutta koen kuitenkin molemmat tasa-arvoisina. Rituaaleja ja magiaa harjoitan omalla tavallani, keräämällä ideoita ja tapoja eri lähteistä ja kokoamalla niistä sitten itselleni sopivan kokonaisuuden.

    • 17v olen ja 12-vuotiaana kuulin ensimmäisen kerran tästä uskonnosta ystävältäni, joka oli lukenut parin wican haastattelun trendi-lehdestä. Siitä lähtien olen opiskellut vähän sitä sun tätä mitä olen käsiini saanut.

      Mitään rituaaleja en ole vielä harrastanut, paitsi mitä nyt pari jotain todella pienimuotoista. Metsän keskellä asustelen joten olen yhteydessä luontoon koko ajan. Tosin nyt piakkoin olen muuttamassa kaupunkiin että siellä sekin sitten vaikeutuu.

      Jumaliani kutsun vain Jumalaksi ja Jumalattareksi vaikkakin kiinnostus kelttiläisyyteen on suuri. Mitään välineitä en omista, paitsi nyt kynttilöitä ja tarotit löytyy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2484
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      288
      2145
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      89
      2067
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1781
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1691
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1649
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1554
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1377
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1341
    10. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      110
      1271
    Aihe