Minä olen keski-ikäinen mies,joka on koko elämänsä tuntenut,että olen sisimmässäni nainen. En enää halunnut pitää asiaa salassa vaan kerroin transsukupuolisuudesta muutamalle ihmiselle lähipiirissä joihin luotin . Kerroin myös hyvälle ystävälle asiasta.
Lähetin ystävälle tekstiviestin sopiakseni joulunajan menoista. Hän ei vastannut tekstiviestiin. Tuli vaan mieleen,että hän jättää tahallaan vastaamatta. Menikö tässä nyt sitten hyvä ystävyys piloille. En menisi transsukupuolisuus asian takia kirurgin luo. Minulla on paha sairaalakammo. Ei hänen tarvitse ainakaan sitä pelätä,että menisin kirurgisiin hoitoihin.
Transsukupuolisen ihmissuhteet
19
390
Vastaukset
- Anonyymi
Nainen, mutta olet keski-ikäinen mies ja näet hoidot ensisijaisesti kirurgisina.
- Anonyymi
On muitakin konsteja. Jos puhutaan lääketietellisistä keinoista, on myös naishormooni pillereitä. Minulla on pillereitä joissa on naishormoonia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On muitakin konsteja. Jos puhutaan lääketietellisistä keinoista, on myös naishormooni pillereitä. Minulla on pillereitä joissa on naishormoonia.
Hormoonejapa hyvinkin... Naishormoni ei paljoa auta, jos ei käytä antiandrogeenia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hormoonejapa hyvinkin... Naishormoni ei paljoa auta, jos ei käytä antiandrogeenia.
Kiitos tiedosta!
- Anonyymi
Minäkin olen 80 :ppinen mummo ja minusta tuntuu että minulla on
ollut elämässäni enemmän munaa kuin miehillä.- Anonyymi
Haaroissasi varmasti on ollutkin.
- Anonyymi
Onko "olla nainen", tunne? Perustele.
Onko sinulla vain fetissi esiintyä naisena ja änkeä naisten tiloihin, hankkia tekotissit tms, paljastella tai dominoida?
Mistä olet saanut idean että olet nainen? Onko sinulla mt-haasteita? Elätkö eriytynyttä elämää online-yhteisöissä, pelaatko roolipelejä sosiaalisesti estyneiden tai outojen kanssa? Tapaatko järkeviä ja tasapainoisia ihmisiä arjessasi?
Onko sinulla ongelmia ylläpitää ihmissuhteita? Oletko käynyt autismitutkimuksissa?
Oletko naisellinen homomies, jonka on vaikea hyväksyä homouttaan tai biseksuaalisuutta?
Oletko käsitellyt ja kohdannut sukupuoleen ja seksuaalisuuteen mahd.liittyvät traumat? Pakenetko jostain syystä mieheyttä, jos näin, mihin luulet sen liittyvän? Mitä voisit tehdä asialle, muuta kuin tärvellä ruumistasi? Minkälaiset tunne- ja vuorovaikutustaidot sinulla on?
Mitä naisena eläminen muuttaisi elämääsi käytännössä?
Vastaus löytyy syvällisesti ja rehellisesti itsensä kohtaamalla, ei todellisuuden ja biologian kieltämisellä.- Anonyymi
Oletko sinä itse koskaan miettinyt tätä asiaa? Olet ilmeisesti nainen, oletko koskaan miettinyt miten oma elämäsi muuttuisi vai muuttuisiko ollenkaan, jos heräsit huomenna miehenä ja joutuisit elämään karvaisine muninesi ja kaikki näkisivät miehen katsoessaan sinua. Yksikään feministi ei enää kuuntelisi sinua, olisithan mies. Pystyisitkö enää harrastamaan itseäsi kiihottavaa seksiä?
(En ole aloittaja vaan ulkoista sukupuoltaan kokemakseen 25 vuotta sitten muokannut mies) - Anonyymi
Jos Minna ja Jaana mokaavat, ajatteletko, että he ovat tyhmiä ihmisyksilöitä vai että naiset ovat juuri tuollaisia? Jos Kari ja Juha mokaavat, ovatko myös he vain ihmisyksilöitä vai mokasivatko miehet, mikä onkin miehille tyypillistä?
Jos alat harrastamaan jääkiekkoa ja naispuolinen valmentajasi huomauttaa, että saadaksesi nopeutta sinun olisi pudotettava ylipainoasi, toteatko neutraalisti, että valmentaja käski laihduttaa? Entä jos valmentajasi olisi mies, puhuisitko kuinka kamala sovinisti miesvalmentajasi käski laihduttamaan, varmasti ulkonäön takia?
Jos kävelit lapsena yläasteikäisen tyttöporukan ohi toivoitko olevasi jo vanhempi ja haaveilitko samaan tai samanlaiseen porukkaan pääsemisestä? Entä jos kävelit vastaavanlaisen poikaporukan ohi, koitko samoin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Minna ja Jaana mokaavat, ajatteletko, että he ovat tyhmiä ihmisyksilöitä vai että naiset ovat juuri tuollaisia? Jos Kari ja Juha mokaavat, ovatko myös he vain ihmisyksilöitä vai mokasivatko miehet, mikä onkin miehille tyypillistä?
Jos alat harrastamaan jääkiekkoa ja naispuolinen valmentajasi huomauttaa, että saadaksesi nopeutta sinun olisi pudotettava ylipainoasi, toteatko neutraalisti, että valmentaja käski laihduttaa? Entä jos valmentajasi olisi mies, puhuisitko kuinka kamala sovinisti miesvalmentajasi käski laihduttamaan, varmasti ulkonäön takia?
Jos kävelit lapsena yläasteikäisen tyttöporukan ohi toivoitko olevasi jo vanhempi ja haaveilitko samaan tai samanlaiseen porukkaan pääsemisestä? Entä jos kävelit vastaavanlaisen poikaporukan ohi, koitko samoin?Tuo vouhottaja lienee eräs itsensä ja sukupuolensa kanssa sekaisin oleva transmies, joka yrittää elää naisena ja silloin kukaan muukaan ei saa olla trans. Hänelle on aika turha puhua mitään järkevää.
- Anonyymi
Nyt on väärinkäsitys tullut. Tämä asia ei ole tullut hetken mielijohteesta. Olen tuntenut ihan lapsesta saakka,että olen väärää sukupuolta. En ole uskaltanut puhua asiasta ennen kuin nyt. Isäni oli erittåin vastahakoinen seksuaalivähemmistöjä kohtaan. Haudasta hän ei enää valita. Pelkään myös työpaikan takia. Sieltä voi tulla kenkää. Olen sairastellut paljon. Vuosi sitten olin viikon sairaalassa seurana vain telkkari ja huonekaveri. Letkuja meni joka suuntaan. Siinä oli aikaa miettiä onko jotain unelmia joita en ole toteuttanut. En tunne mitään pervoja ajatuksia naisia kohtaan. En aio tunkea naisten pukkariin. Kyse on siitä mitä minä haluan olla. Enkä vielä aio sukupuolen korjaushoitoihin mennä. Pitää olla varma asiasta ennen, kun sen päätöksen tekee. Sillä asialla ei ole kiire.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo vouhottaja lienee eräs itsensä ja sukupuolensa kanssa sekaisin oleva transmies, joka yrittää elää naisena ja silloin kukaan muukaan ei saa olla trans. Hänelle on aika turha puhua mitään järkevää.
Siinä on henkilö joka ei edes osaa oikeita termejä. Jos on biologisesti mies ja tuntee olevansa trans häntä kutsutaan transnaiseksi. Transmies on henkilö joka on biologisesti nainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on väärinkäsitys tullut. Tämä asia ei ole tullut hetken mielijohteesta. Olen tuntenut ihan lapsesta saakka,että olen väärää sukupuolta. En ole uskaltanut puhua asiasta ennen kuin nyt. Isäni oli erittåin vastahakoinen seksuaalivähemmistöjä kohtaan. Haudasta hän ei enää valita. Pelkään myös työpaikan takia. Sieltä voi tulla kenkää. Olen sairastellut paljon. Vuosi sitten olin viikon sairaalassa seurana vain telkkari ja huonekaveri. Letkuja meni joka suuntaan. Siinä oli aikaa miettiä onko jotain unelmia joita en ole toteuttanut. En tunne mitään pervoja ajatuksia naisia kohtaan. En aio tunkea naisten pukkariin. Kyse on siitä mitä minä haluan olla. Enkä vielä aio sukupuolen korjaushoitoihin mennä. Pitää olla varma asiasta ennen, kun sen päätöksen tekee. Sillä asialla ei ole kiire.
On sulla ainakin asenne paikallaan arvostan,ihmetelin näitä muutamia komentteja no jätämme nämä omaan arvoonsa, puhuminen on tärkeä asia. Oisin valmis kyllä enemmänkin tekee tuttavuutta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on henkilö joka ei edes osaa oikeita termejä. Jos on biologisesti mies ja tuntee olevansa trans häntä kutsutaan transnaiseksi. Transmies on henkilö joka on biologisesti nainen.
Saatan ehkä itse transmiehenä tiedostaa asian, en puhunut aloittajasta vaan tuosta vouhottajasta, joka tulee jokaiseen ketjuun kyseenalaistamaan transsukupuolisten koko olemassaolon. On vahva epäilys siitä, että hän olisi eräs transmies, joka nykyisin kiistää transsukupuolisuuden ja elää naisena ja pyrkii käännyttämään kaikki transsukupuoliset.
- Anonyymi
Tuo,että tunkisin naisten pukuhuoneeseen tuntuu loukkaukselta. En tunkeile naisten pukuhuoneeseen. Ja vaikka menisin sinne,ei siitä tulisi kenellekään ongelmia. Minulta on eturauhanen höylätty. Eli vehkeet on ns.rikki. Ei "seisoisi" siellä. Kannttaa googlettaa asia, mitä se eturauhasen höyläys käytännössä tarkoittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo,että tunkisin naisten pukuhuoneeseen tuntuu loukkaukselta. En tunkeile naisten pukuhuoneeseen. Ja vaikka menisin sinne,ei siitä tulisi kenellekään ongelmia. Minulta on eturauhanen höylätty. Eli vehkeet on ns.rikki. Ei "seisoisi" siellä. Kannttaa googlettaa asia, mitä se eturauhasen höyläys käytännössä tarkoittaa.
En tiedä miksi kommenttini siitä, että jos kävisit läpi hoidot ja alkaisit presentoida itsesi naisena ja muuttaisit sp-merkintäsi naiseksi sinulla olisi oikeus mennä naisten pukuhuoneeseen poistettiin asiattomana.
- Anonyymi
40 vuotta erämaassa ei juuri kehitytä sellaisiin oikkuihin.
No tulit kaapista ulos näin ja hyvä niin itsekin haluan tätä mutta en voi nyt ja meillä on risteily Turusta Tukholman Viikarilla ja takaisin olen huomannut kyllä miten paljon on yksinäisiä miehiä jouluisin laivalla viimeiset kymmenen vuotta
- Anonyymi
Miksi pilailet? Jos olet aloittajan kanssa samassa tilanteessa, eli olet kokenut itsesi naiseksi koko elämäsi ajan, miksi ihmeessä ottaisit nimimerkiksesi miesturku?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1943839Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512712Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per741290Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu151230Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101149- 46934
Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019920- 40835
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt211800Kyllä oli tuas maukkaan näköinen herkkupöytä
Mehta Manin uudenvuoden vastaanottajaisissa: kaöjoo ja nakkia ainakin. Savukallookin tais olla ja sinkkua54668