Ja lapuus oli täynnä lentokone pelkoa..
Mikkeliä pommitettiin...
Helsingistä minut tuotiin tänne landelle.
Ne pommarit lensvät todella alhaalla.
Nyt Minä 87v.vahus
Muistan,joka pitäisi jo unohtaa?
Teidän ama
Aman itsenäisyys?
12
247
Vastaukset
- Anonyymi
Anteeksi! Vielä muistan.
Samalla voin olla osa tätä yhteisöa,joskin Heidät ihanat
entiset mukanakulkijat,tsemppaajat ovatkin,sorry siirtyneet
Heidän ihaniin muisteloihin.
Ollessani omaishoitaja.
Kirjoittelin,jopa aamuyöstä..minut leimattiin,jopa alkoholistiksi.
Rakkaudella!
Ama - Anonyymi
Kaikkea ei pysty unohtamaan, vaikka haluaisi.
Asiat jäävät tunnemuistiimmekin.
Hyvää vointia sinulle, Ama !- Anonyymi
Tuhansia Joulutähtösiä Sinun elämääsi ja haleja,
- Anonyymi
Haleja ja kiitos,
Eihän meidän tarkoitus ole rakentaa tätä järjestelmää
uusiksi? Minkätähden olisi.
Ehkä He paimenet ja siellä kedoillaan näkivät
jotain,jota nykyinen tähtitiede ...on ratkaissut?
- Anonyymi
Isäni on kertonut muistojaan Hgin pommituksista. Pikkupoikana Kalliossa katselivat, kun koneet lensivät matalalla yli ja alkoivat pudottaa pommia A. Kivenkadun toiselle puolen...
Kuulin pikkulapsena niin paljon niistä pommituksista, samoin kuin sisällissodan taisteluista isovanhempieni kotiseudulla, että sain jo siitä omat sotatraumani. Sitten itse maailmalla kokenut myös sotaa, lisää traumaa.
Isäni on jo kuollut, olet suunnilleen hänen ikäisensä (oli synt. 1929).- Anonyymi
Haleja Sinulle,
Minä piilouduin peltoojiin,kun ne pommarit Mikkeliä pomittivat.
Mikkelistä oli Päämajakaupunki,joten
,ymmärrän tänä päivänä,pentuna en - Anonyymi
Sorry! Minun syntymävuoteni on 1938,jotenvielä sokeri suussa sulaa.
Ja kiitos mielipiteestäsi!
Ja kiitos Sinulle,että olet osa tätä kulutusyhteiskuntaa.
Hyvää Joulunodotusta Sinulle!
Rakkaudella ama - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sorry! Minun syntymävuoteni on 1938,jotenvielä sokeri suussa sulaa.
Ja kiitos mielipiteestäsi!
Ja kiitos Sinulle,että olet osa tätä kulutusyhteiskuntaa.
Hyvää Joulunodotusta Sinulle!
Rakkaudella amaMulla meni laskutoimitukset päässä sekaisin, isänihän olisi nyt 96 v, eikä 86...
Pyörin äsken tuolla bunkallani eikä uni tullut, joten päätin nousta hetkeksi lukemaan nettiä ja syömään samalla (kaupan) joulupipareita.
Mikkelissä on ollut mm. lakkautettujen (kuten Karjalan) seurakuntien keskusrekisteri eli kirkonkirjat. Äitini kun teki sukututkimusta niin vietti siellä monta päivää. Meillä tosin tiettävästi ei ole juuria Itärajan toiselle puolen, Savonlinnan ympäristössä on itäisimmät, tunnetut.
Haleja sinullekin.
- Anonyymi
Teille ihanille ihmisille!
Rakkaudentäyteistä Joulun odotusta,
Minulla verkot järvessä.Amulla oli kaksi haukea ja lähes ämpärillinen
pasuria,sorvaa ja särkeä.
Ja tämä ei ole kalavale..teidän ama- Anonyymi
Ihanaa! Mitähän kaloja nuo pasuri ja sorva ovat...? Jotain Lapin kieltä?
Itse kauan sitten kalastelin rantalaiturilta ja sain lähinnä särkeä ja pieniä ahvenia. Perkasinm jauhoin niitä sitten pariin kertaan lihamyllyn läpi ja paistoin koiranruuaksikin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihanaa! Mitähän kaloja nuo pasuri ja sorva ovat...? Jotain Lapin kieltä?
Itse kauan sitten kalastelin rantalaiturilta ja sain lähinnä särkeä ja pieniä ahvenia. Perkasinm jauhoin niitä sitten pariin kertaan lihamyllyn läpi ja paistoin koiranruuaksikin.Eivät mitään lapinkieltä.
Katso netistä. Meillähän on tämä tietokirjasto..netti aaivan meidän kaikkien luettavissa.
Kirjoita sinne vaikka suomalaiset kalalajit..siitä se lähtee..
Pasuri nyt todella on lahnan alaikäinen jälkeläinen.
Minä poistan tästä järvestä nimenomaan särkikalaa.
Teen siis roskakala poistoa.Kalastuksenhoitotyötä,oletettavasti kerroin
Sinulle lähimmäinen,tietoa vailla oleva yksilö,kaikken mitään tietoja pimittämättä?. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät mitään lapinkieltä.
Katso netistä. Meillähän on tämä tietokirjasto..netti aaivan meidän kaikkien luettavissa.
Kirjoita sinne vaikka suomalaiset kalalajit..siitä se lähtee..
Pasuri nyt todella on lahnan alaikäinen jälkeläinen.
Minä poistan tästä järvestä nimenomaan särkikalaa.
Teen siis roskakala poistoa.Kalastuksenhoitotyötä,oletettavasti kerroin
Sinulle lähimmäinen,tietoa vailla oleva yksilö,kaikken mitään tietoja pimittämättä?.Katsoin netistä ja jo taas olen hiukan eilistä itseäni viisaampi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest636023Yritystuet pois ja työeläkevaroilla maksettava valtion velka pois
Nyt on teille kerrottu keino kuinka Suomen velkaongelmasta päästää eroon kertalaakista. Älkää saatanat enää minulle tul1155314Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden3944193Aleksei Miltsakov - venäläinen uusnatsi antaa oppitunteja lapsille
34-vuotias Miltsakov palvelee Le Monden mukaan yhä Ukrainassa tiedusteluun ja sabotaasiin erikoistuneen Russitš-yksikön473520Ylen juttu sisäministeristä oli selvän tarkoitushakuinen
haluttiin vielä vuoden loppuun saada joku "kohu". (Olisiko Yle tehnyt jutun jos sisäministerinä olisi esim. RKP:n, jota1483344Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota
Muualla maailmassa yrittäjät elävät asiakkaiden rahoilla, Suomessa palkansaajien maksamilla veroilla. Palkansaajahan ma612830Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed1332171- 272170
Pyydän anteeksi etten osannut ratkaista
Mitään muuta kuin lähtemällä. Et oikein tullut vastaan etkä kuunnellut. Tuntui että minun piti koittaa sopia ja sovitell851979Ulkoministeriön konsulipäällikkö arvostelee rajusti Haavistoa: "Täällä on pelon ilmapiiri"
"– Täällä on ministerin toimien takia aivan selvästi pelon ilmapiiri. Jos sellaisen annetaan pesiytyä virkamieskulttuuri191970