Sukulaisen labradori sairastaa jotain allergiaa tms, vähän väliä korvat ja iho kutiaa niin että raapii verille.
Tiedän, että tuo rotu tosi allergia herkkä , mutta onko kokemuksia eläinlääkärin allergiaruuasta ?
Tiedän, että ne ruuat kalliita mutta mieluummin maksaisin itse ruuasta kuin jatkuvista elänlääkäri keikoista ja syöttäisin kortisonia.
Kauankohan sitä ell ruokaa pitäisi syöttää ennen kuin näkisi auttaako se ?
Syöttävät kyllä eläinkaupan kalliimpia merkkejä, että ei ihan mitään marketti ruokaa mutta silti koira oireilee.
Toki marketistakin voisi löytää ihan sopivan ruuan.
Allergia testeihin eivät ainakaan vielä ole lähteneet, ja eikös nekin ole välillä sellaista hakuammuntaa?
Koiran allergiat ja eläinlääkäriruoka
3
228
Vastaukset 3
- Anonyymi
Eliminaatiodieetti olisi parempi. Meille ei eri rodulla sopinut mikään eläinlääkäriruoka (RC hypoallergenic, anallergenic tai sensitivity control), eli Hillsit tai Trovetitkaan, pitkitettiin vain oman koiran oireilua, mutta kaikkihan riippuu, mille aineille koira on allerginen/yliherkkä. Meillä esti kalaöljy ja siipikarjan rasvat miltei kaikki valmisruoat, eliminaatiodieetillä vasta huomasi ja meillä todella nopeasti, mikä sopii ja mikä ei. Lääkitys oli myös samaan aikaan.
Eli jos tosiaan ihokin pahassa kunnossa, suosittelisin mieluummin eliminaatiodieettiä, yksi eläinproteiini vain käytössä, samalla vaikka Apoquel (reseptillä) ja antihistamiini, jos ei ole närästystä tai vatsaoireita lisäksi.- Anonyymi
täällä hyvät eläinlääkärin ohjeet:
https://saraderm.fi/eliminaatiodieetti-ohjeet-toteutukseen-vaihe-vaiheelta/
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1531383Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1241111Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä33872Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset216849En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58792- 64762
- 143754
- 47696
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57632Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan
Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss63593