Syväterävyyden tarkistus

Anonyymi-ap

Miten tuo toimii noissa vanhoissa filmikameroissa. Minulla on Praktica Nova lsneravja siinä Jena 50mm 1:2.8 objektiivi. Siinä on syväterävyyden tarkastelu mahdollisuus, en vain ymmärrä kuinka tuo toimii tai miten tuota näkymää pitää tulkita.
Esim aukolla 22 keskellä näkymää ympyrän yläpuolisko näkyy tummana ja alapuoli vaaleana ja aukolla 2.8 molemmat ympyrän puoliskoista näkyy vaaleana.

6

174

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei täällä nämä friikit osaa tuollaista neuvoa.

• Anonyymi

Ei tarvii olla terävä tai tarkennettu, tulee kunnon DDR-bokeh kun et murehdi.

• Anonyymi

Keski ympyrässä on leikkokuva ja sinun silmäsi tempuilee, ellet kaso aivan suoraan.
      Trävyysalueen tarkistus on sitä, että objektiivi himmennetään käyttöaukolle ja sinä tiiraat, miten terävyys kasvaa kuvan himmentyessä.
      Toimii hyvin vain kirkkaassa valossa ja kuvaajan hämärä näkökyvystä riippuen.

• Anonyymi

Leikkokuvalla ei ole mitään tekemistä syväterävyyden kanssa. Se on pelkästään tarkennusapu. Pääkohteen näkyessä keskellä etsintä säädetään täydellä aukolla objektiivin etäisyyssäätö niin, että leikkokuvan puoliskoissa näkyvät kuvat ovat yhdistyneet oikein. Tämä tarkoittaa sitä, että etäisyyssäätö on oikea.

Syväterävyys puolestaan voidaan arvioida muusta etsimestä näkyvästä alueesta objektiivin ollessa himmennettyinä eri aukoille. Mikä aukko valitaan, riippuu halutusta syväterävyysalueesta ja muistakin seikoista. Nämä asiat on selvitetty kunnon valokuvausoppaissa, joita tosin ei ole julkaistu vuosikymmeniin.

• Anonyymi

Ei minun näkökyvyllä voi erottaa mitään eroa kun tarkastelen himmennettyä ja ei himmenettyä etsimen kuvaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      143
      3948
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      359
      3064
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      1998
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1705
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1139
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      974
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      68
      974
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      851
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      71
      829
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      794
    Aihe