Sairaslomalla työntekeminen

Anonyymi-ap

Viime päivinä olemme saaneet lukea KELA:n johtajan seikkailusta sairaslomalla .
Häntä pyydettiin pysymään kotona, mutta matka keski-eurooppaan piti tehdä, nyt sitten ollaan sairaalan pedissä veromaksajien rahoilla ulkomailla. Tänään uutisissa Kelan tiedotustilaisuudessa korostettiin ,että jokainen tekee itse johtopäätöksen sairaslomalla tuleeko töihin vai ei ? Oliko tämä valtiohallinnon virallinen mielipide asiassa "pitäisikö sairaslomalla tulla töihin" jos siltä tuntuu tai työnantajasta "siltä" tuntuu ja tuntuu varmasti mielellään. Mitä tähän sanoo yrityksen vakuutusyhtiö kun sairaslomalla tullaan töihin??? jos vahinko sattuu niin ei korvaa mitään.
Miksi Suomen valtio antaa tällaista signaalia kansalaisille, ei voi ymmärtää.

14

511

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nyt on jykevä aloitus, laadukkaita mielipiteitä , kiitos!

• Anonyymi

Keskiverto kuljetusalan työläinen jää kotia jos vähänkin nuha. Osa on sellaista lapatossua. Mutta sehän menee oikeasti näin:
      ” Työntekijä saa tulla töihin, vaikka lääkäri on kirjoittanut sairauslomaa. Esimerkiksi työterveyslääkärin antama sairauslomatodistus on lähtökohtaisesti suositus, ei velvoite.”

Harva se niin motivoitunut on että jättää vapaudu töistä kortin käyttämättä 😂😂😂

• Anonyymi

Suurimmassa osassa työpaikkoja on nykyisin sellainen käytäntö,että 3 ensimmäistä sairasloma päivää saa olla omalla ilmoituksella, vasta sen jälkeen on mentävä lääkäriin. Ehkä aloituskirjoitus tähtäsi vakaviin ihmisten sairauksiin tai vaivoihin. Tuskin KELAN johtaja sairasti nuhaa, Ihminen joka kärsii sydänvaivoista, rytmihäiriöistä, eteisvärinästä, mutta paluu ratin taakse polttaa kokoajan varsinkin seniorikuljettajilla, onko työantajalla jokin vastuu kun sallii kesken sairasloman tällaisen henkilön ratin taakse. Jos sydänkohtaus tapahtuu tällaiselle henkilölle , kenen on vastuu kuskilla vai työnantajalla. Eli pysykää sairaslomalla jos teillä on vakava sydänperäinen sairaus tai aivoverenkiertoon liittyvä liittyvä tapahtuma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suurimmassa osassa työpaikkoja on nykyisin sellainen käytäntö,että 3 ensimmäistä sairasloma päivää saa olla omalla ilmoituksella, vasta sen jälkeen on mentävä lääkäriin. Ehkä aloituskirjoitus tähtäsi vakaviin ihmisten sairauksiin tai vaivoihin. Tuskin KELAN johtaja sairasti nuhaa, Ihminen joka kärsii sydänvaivoista, rytmihäiriöistä, eteisvärinästä, mutta paluu ratin taakse polttaa kokoajan varsinkin seniorikuljettajilla, onko työantajalla jokin vastuu kun sallii kesken sairasloman tällaisen henkilön ratin taakse. Jos sydänkohtaus tapahtuu tällaiselle henkilölle , kenen on vastuu kuskilla vai työnantajalla. Eli pysykää sairaslomalla jos teillä on vakava sydänperäinen sairaus tai aivoverenkiertoon liittyvä liittyvä tapahtuma.

Seniori haluaa ottaa riskin vaikka sydän huutaa hoosiannaa ja vaimo rukoilee,mutta työt kutsuu ja Kaania odottaa jo innolla sairaslomalaista töihin. Onhan se tyylikästä lähteä hautaan Dimexit päällä ja jalassa Sievit tai Jalakset.... siis tosi miehet lähtö "Lähti saappaat jalassa"kuulostaa muistokirjoituksessa hienolta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Seniori haluaa ottaa riskin vaikka sydän huutaa hoosiannaa ja vaimo rukoilee,mutta työt kutsuu ja Kaania odottaa jo innolla sairaslomalaista töihin. Onhan se tyylikästä lähteä hautaan Dimexit päällä ja jalassa Sievit tai Jalakset.... siis tosi miehet lähtö "Lähti saappaat jalassa"kuulostaa muistokirjoituksessa hienolta.

Onhan se lähdettävä kun teistä lapsista ei ole muuhun kuin urakkanupin kahvassa roikkujaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan se lähdettävä kun teistä lapsista ei ole muuhun kuin urakkanupin kahvassa roikkujaksi.

Juuri tällä edellisen kirjoittajan asenteella seniorikuljettajat toimivat työelämässä kuljetusalalla. Flunssa ja 39 asteen kuume on on vain pieni hidaste työnteossa sillä onhan ihan radiossa lääkäri sanonut, että perusflunssa kestää 7 päivää, lepäsit tai et. Nuorempien kuskien pitää ymmärtää tässä asiassa sukupolvien ero työntekemiseen.Nuori jää sairaslomalle kun kurkku on kipeä ja on nuha vaikka ei ole kuumetta. SE on sitten aivan eriasia mitä järkeä on tehdä työtä 39 asteen kuumessa, niin ei mitään järkeä, kukaan ei kiitä sinua flunssan jälkeen, et saa valkoisenristin kunniamerkkiä olet aivan samaa porukkaa nuorempien kanssa ja työnantaja saattaa kuitenkin arvostaa nuorisoa enemmän.

• Anonyymi00007
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri tällä edellisen kirjoittajan asenteella seniorikuljettajat toimivat työelämässä kuljetusalalla. Flunssa ja 39 asteen kuume on on vain pieni hidaste työnteossa sillä onhan ihan radiossa lääkäri sanonut, että perusflunssa kestää 7 päivää, lepäsit tai et. Nuorempien kuskien pitää ymmärtää tässä asiassa sukupolvien ero työntekemiseen.Nuori jää sairaslomalle kun kurkku on kipeä ja on nuha vaikka ei ole kuumetta. SE on sitten aivan eriasia mitä järkeä on tehdä työtä 39 asteen kuumessa, niin ei mitään järkeä, kukaan ei kiitä sinua flunssan jälkeen, et saa valkoisenristin kunniamerkkiä olet aivan samaa porukkaa nuorempien kanssa ja työnantaja saattaa kuitenkin arvostaa nuorisoa enemmän.

Tunnut tietävän tartuntataudeista ja niiden oireista. Ja osaat kirjoituksesi perusteella arvioida itsesi lisäksi meidän kanssakuljettajienkin työkunnon. Se onkin tärkeää, koska meidän buumerikuljettajien ajoterveys vahvistetaan riittäväksi vain määräajoin. Lääkäri ei ole tekemässä lähtötarkastusta vaan on luotettava itsearviointiin.

Kannustava asenteesi sairasloman hakemiseen tuo sinulle toivottavasti pitkää ikää ja vanhuuden ilman vaivoja.
        Mutta työkaverikseni sinusta ei ole!

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Tunnut tietävän tartuntataudeista ja niiden oireista. Ja osaat kirjoituksesi perusteella arvioida itsesi lisäksi meidän kanssakuljettajienkin työkunnon. Se onkin tärkeää, koska meidän buumerikuljettajien ajoterveys vahvistetaan riittäväksi vain määräajoin. Lääkäri ei ole tekemässä lähtötarkastusta vaan on luotettava itsearviointiin.

Kannustava asenteesi sairasloman hakemiseen tuo sinulle toivottavasti pitkää ikää ja vanhuuden ilman vaivoja.
        Mutta työkaverikseni sinusta ei ole!

Arvoisa edellinen kirjoittaja, ihmettelen suuresti kirjoitustasi ja todella asiallisesti haluan ihmetellä mielipidettäsi tässä asiassa. Itse olen pitkänlinjan kuljettaja 43 vuotta alalla ja tavoite on jos terveenä pysyn työssä47 vuotta eli 66 v. kun eläkkeelle.Olen siis seurannut samassa työpaikassani elämää todella pitkään, työtoverini on myös olleet pitkään kanssani Varttuneet kuljettajat 50-68 v. ovat todella työorjentuneita ja melkoinen flunssa pitää olla , jotta töistä jäädään pois Ymmärrän toki ,että nuorempi sukupolvi suhtautuu työntekoon toisella asenteella. Meidän kaikkien kuitenkin pitää muistaa ,että työkulttuuri ja sitoutuminen omaan työpaikkaan ovat hyvin yksilöllisiä asioita jokaiselle. Jos on surkea työpaikka niin mikä ettei jään sairaslomalle. Kun on todellla laadukas , mukava työpaikka ja palkkakin on hyvä, niin kynnys jäädä sairaslomalle , niin kynnys jäädä on asia jota pitää harkita tarkkaan. Itse olen sitä mieltä, kun ollaan aidosti sairas, niin ehdottomasti jäädään sairaslomalle.Kyllä "sota" ei yhtä miestä kaipaa.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Arvoisa edellinen kirjoittaja, ihmettelen suuresti kirjoitustasi ja todella asiallisesti haluan ihmetellä mielipidettäsi tässä asiassa. Itse olen pitkänlinjan kuljettaja 43 vuotta alalla ja tavoite on jos terveenä pysyn työssä47 vuotta eli 66 v. kun eläkkeelle.Olen siis seurannut samassa työpaikassani elämää todella pitkään, työtoverini on myös olleet pitkään kanssani Varttuneet kuljettajat 50-68 v. ovat todella työorjentuneita ja melkoinen flunssa pitää olla , jotta töistä jäädään pois Ymmärrän toki ,että nuorempi sukupolvi suhtautuu työntekoon toisella asenteella. Meidän kaikkien kuitenkin pitää muistaa ,että työkulttuuri ja sitoutuminen omaan työpaikkaan ovat hyvin yksilöllisiä asioita jokaiselle. Jos on surkea työpaikka niin mikä ettei jään sairaslomalle. Kun on todellla laadukas , mukava työpaikka ja palkkakin on hyvä, niin kynnys jäädä sairaslomalle , niin kynnys jäädä on asia jota pitää harkita tarkkaan. Itse olen sitä mieltä, kun ollaan aidosti sairas, niin ehdottomasti jäädään sairaslomalle.Kyllä "sota" ei yhtä miestä kaipaa.

Saahan näitä kirjoituksia ihmetellä. Jätän vuosirenkaat ja ajetut kilometrit mainitsematta. Mutta tasan varmaan oot vastaan tullu.

Minua kun ei toisten flunssat ja lastutukset kiinnosta. Hoidan omankin työkuntoni ihan itse. Vierestä viedään. Mutta koen kuitenkin omakohtaisesti olevani työkunnossa.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Saahan näitä kirjoituksia ihmetellä. Jätän vuosirenkaat ja ajetut kilometrit mainitsematta. Mutta tasan varmaan oot vastaan tullu.

Minua kun ei toisten flunssat ja lastutukset kiinnosta. Hoidan omankin työkuntoni ihan itse. Vierestä viedään. Mutta koen kuitenkin omakohtaisesti olevani työkunnossa.

Ihmettelen edelleen sinun ajatuksen juoksua tässä asiassa , lähinnä henkisellä tasolla.
        Korostat taas ettei toisten flunssat ja lastutukset kiinnosta. Toisten ihmisten flunssat, niin se on heidän ongelma ja huoli ei sinun , aivan oikein päätelty. Mutta mikä on tämä lastutus asia..... se jäi vaivaamaan? Oletko lastuttamassa lisää tehoja kuorma-autoon vain pidätkö sellaista toimintaa typeränä junttien puuhasteluna. Olisi kiva saada vastaus?

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Ihmettelen edelleen sinun ajatuksen juoksua tässä asiassa , lähinnä henkisellä tasolla.
        Korostat taas ettei toisten flunssat ja lastutukset kiinnosta. Toisten ihmisten flunssat, niin se on heidän ongelma ja huoli ei sinun , aivan oikein päätelty. Mutta mikä on tämä lastutus asia..... se jäi vaivaamaan? Oletko lastuttamassa lisää tehoja kuorma-autoon vain pidätkö sellaista toimintaa typeränä junttien puuhasteluna. Olisi kiva saada vastaus?

Pallolaajennusta sanotaan piireissä lastutukseksi.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Pallolaajennusta sanotaan piireissä lastutukseksi.

Nyt tuli jopa lähes eläkeläiselle täysin uutta, Valtimoiden pallolaajennus on lastutus.
        I never heard. Mitä hemmetin kieltä lähes teinit täällä pamplaa. Työterveyshuolto ja valtio on jo vuosia kertonut meille kaikille,että keski-ikäisten miesten sydänperäiset sairaskohtaukset ovat laskeneet radikaalisti koko väestössä Eli suomeksi eläkkeelle päästään puhtailla papereilla ilman vakavia sairauksia. Kiitos kun olemme lopettaneet tupakan polton. Viina ei enää maistu ja vaimon kanssa harpotaan sauvakävelyä 10 km lenkki ainakin 5 kertaa viikossa. Hyvä me.

• Anonyymi00014

Kyllä menee 22m hengästymättä!

• Anonyymi00015

Mut jos pitää kävellä takasi hyttiin?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      116
      4496
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      63
      2595
    3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      80
      1665
    4. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      7
      1127
    5. Jos vielä joku päivä nähtäis...

Miten suhtautuisit minuun, mies?
      Ikävä
      66
      864
    6. Nyt se on varmaa kuntajakoselvitys

Ensi viikolla tuöee kuntaministeri ulos ja kertoo asiasta.
      Ähtäri
      21
      853
    7. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      41
      825
    8. Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi

Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu
      Ikävä
      118
      823
    9. Olisin valmis tutustumaan uudelleen

En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.
      Ikävä
      50
      789
    10. Yhteen hiileen velanottoveljet V P K

Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N
      Pyhäjärvi
      67
      787
    Aihe