Microsoft-tilille kirjautuminen?

Anonyymi-ap

Voiko joku toinen kirjautua minun MS-tilille/ MS-tilin asetuksiin omalla koneellaan, jos tietää minun MS-salasanani tai PIN-koodini?
Tuohan tulisi kyseeseen myös, jos itse haluaisin kirjautua omalle tililleni vaikkapa kirjaston tms koneella, siis eri koneella kuin millä tili on luotu?
Eli voiko millä tahansa koneella kirjautua minun tililleni ja millä edellytyksin?
Saisiko selkeän vastauksen?

15

250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mikäli joku saa tietoonsa käyttäjätunnuksesi, salasanan/PIN-koodin, niin kyllä voi. Kirjaston koneella kannattaa käyttää Incognito- tilaa, siinä selain ei tallenna lomaketietoja. Tili ei ole sidottu mihinkään tiettyyn tietokoneeseen, ja sille voi kirjautua miltä koneelta tahansa.

• Anonyymi

Tekoälyn tekstiä

"Microsoft-tilille kirjautuminen toisella koneella on suoraviivaista: mene vain tilin palveluun (esim.
        Outlook.com tai account.microsoft.com), syötä sähköpostiosoitteesi ja salasanasi, ja vahvista kirjautuminen tarvittaessa turvakoodilla, joka lähetetään varapuhelinnumeroon tai -sähköpostiin. Jos olet unohtanut tunnuksesi, voit käyttää tilin palautustyökaluja tai vaihtaa tilin tyyppiä paikalliseksi, jos laite sen sallii, mutta suositeltu tapa on käyttää Microsoft-tiliä, joka synkronoi tiedot. "

Eli täytyy tietää myös sähköpostiosoite? Ja jos joku yrittää mennä minun tililleni luvatta omalla koneellaan ja vahvistuskoodi lähetetään puhelimeen, se tulee minun puhelimeeni tai mun sähköpostiin ja minun koneelleni? Vai miten?

• Anonyymi

Mitä tarkoittaa pin-koodin ollessa kyseessä, että se on laitekohtainen?
        Salasana ei ole laitekohtainen?

• Anonyymi

Miten PIN-koodilla voi kirjautua toisen MS-tilille? Kun tämän mukaan PIN-koodi on sidottu siihen yhteen laitteeseen?

"PIN-koodi on henkilökohtainen, ja sen tarkoitus on turvata pääsy kyseiseen laitteeseen tai sen toimintoihin. Siksi se on sidottu juuri siihen laitteeseen tai sovellukseen, jota käytät. "

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten PIN-koodilla voi kirjautua toisen MS-tilille? Kun tämän mukaan PIN-koodi on sidottu siihen yhteen laitteeseen?

"PIN-koodi on henkilökohtainen, ja sen tarkoitus on turvata pääsy kyseiseen laitteeseen tai sen toimintoihin. Siksi se on sidottu juuri siihen laitteeseen tai sovellukseen, jota käytät. "

"PIN-koodilla ei voi kirjautua Microsoft-tilille muulla koneella kuin sillä, jolla se tili on luotu, koska se koodi tallentuu sen koneen nettiyhteyden SIM-kortille. Kirjaston koneessa ei ole se SIM-kortti, joka on sinun kotonasi olevassa koneessa/reitittimessä.
        Et siis voi kirjautua itsekään millään muulla koneella Microsoft-tilillesi kuin sillä yhdellä koneella, jos käytät PIN-koodia."

Onko noin?

• Anonyymi

Venäjän sensuuriviranomainen Roskomnadzor on estänyt suosittujen, ulkomaisessa hallinnassa olevien pikaviestipalvelujen käyttöä ympäri maata.

Jo elokuussa se blokkasi puhelut Whatsappissa ja Telegramissa sillä perusteella, että sovellukset mahdollistavat terroritoiminnan, petokset ja muun rikollisen viestinnän. Kummallakin sovelluksella on Venäjällä yli 90 miljoonaa käyttäjää.

Tällä viikolla estettyjen joukkoon lisättiin Applen Facetime-sovellus sekä lasten ja nuorten suosiossa oleva verkkopelialusta Roblox, jälleen samalla verukkeella.

Keväästä alkaen Kreml on myös rajoittanut jyrkästi internetin toimintaa yhä useammalla alueella.

• Anonyymi

Tuskin kukaan ulkopuolinen pääsee kirjautumaan sinun (ap) tilillesi kun minä en edes pääse omillekaan tileille. Minulla on Hotmailissä kaksi sähköpostitiliä
      xx*****@hotmail.com
      yy*****@hotmail.com
      jotka ovat varatilejä toisilleen antamassa turvakoodin jos toiseen ei pääse.
      Tili yksi tili ilmoittaa: Verify your email
      We'll send a code to xx*****@hotmail.com. To verify this is your email, enter it here.
      Ja tili kaksi vastaavasti yy*****@hotmail.com. To verify this is your email, enter it here.
      JA HÖH! Mitään ohjetta Hotmaililta eli nykyiseltä Microsoftilta ei saa.
      Molemmat tilit siis lukossa! Mistä tuohon löytyy apuja?

• Anonyymi

Hotmail menee lukkoon jos tiliä on käyttämättä jonkun aikaa muistaakseni 3 kuukautta. Ei muuta kuin uusi tili kehiin.

• Anonyymi

MS tilille kyllä pääsee muiltakin koneilta kunhan tietää käyttäjätunnuksen ja salasanan, mutta jos tunnistus on kaksivaiheinen kuten pitäisi olla niin tiliin sidottu kännykkänumeron tarvitsee myös. Pin-koodi on konekohtainen,

• Anonyymi

Selitä nyt rautalangasta vääntäen, mitä konekohtainen, laitekohtainen käytännössä tarkoittaa tähän MS-tilille kirjautumiseen liittyen? Entä jos on kotiverkko, jossa on useampia koneita?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selitä nyt rautalangasta vääntäen, mitä konekohtainen, laitekohtainen käytännössä tarkoittaa tähän MS-tilille kirjautumiseen liittyen? Entä jos on kotiverkko, jossa on useampia koneita?

Eli se pin-koodi tallennetaan sille koneelle mihin pin-koodi on tehty, vähän sama juttu kuin kännykässä jos käyttää lukituksessa pin-koodia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli se pin-koodi tallennetaan sille koneelle mihin pin-koodi on tehty, vähän sama juttu kuin kännykässä jos käyttää lukituksessa pin-koodia.

Sori vaan mutta kännykässä pinkoodi on SIM-korttikohtainen, ei kännykohtainen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitenhän se vaihdetaan, jos haluaa vaihtaa MS-tilin salasanan PIN-koodiksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sori vaan mutta kännykässä pinkoodi on SIM-korttikohtainen, ei kännykohtainen!

kännykän sim-kortin pin-koodi on aivan eri juttu kuin kirjautumis-pin koodi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitenhän se vaihdetaan, jos haluaa vaihtaa MS-tilin salasanan PIN-koodiksi?

aloitus > tilit>kirjautumisvaihtoehdot

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      121
      7286
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      504
      5439
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      151
      3355
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      216
      2651
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      50
      2358
    6. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      68
      1298
    7. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1292
    8. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1262
    9. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1179
    10. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      111
      1153
    Aihe