Eli minulla on jo aika pitkään ollut tuki- ja liikuntaelinvaivoja.
Ahtaat lonkat, jotka ovat leikattu molemmin puolin sekä selkäongelmia sekä viimeisimpänä tuli vielä polven kierukkavamma.
Polvesta lääkäri sanoi, että jos olisin 20-vuotias urheilija/urheilullinen, niin se leikattaisiin heti mukisematta, mutta kun olen 46v vähemmän urheilullinen, niin kyseeseen tulee vain konservatiivinen hoito. Sinänsä metka, kun tässä kuitenkin pitäisi pysyä ja pystyä olemaan työkykyisenä vielä ainakin 20 vuotta.
Mutta viimeisin oli tällainen, kun mulla alkoi taas alaselän kivut vaivaamaan enempi pidemmän ok-jakson jälkeen ja toinen lonkkakin särkyili enemmän. Ja tt-lääkäri huomasi lantioni olevan vinossa ja mainitsikin asiasta. Epikriisiin ei kylläkään kirjoittanut mitään tästä huomiostaan. Eikä sitä ruvettu tutkimaansen enempää, eli ei ollenkaan, eli sitä ei tiedä, onko se sitten"oikea" skolioosi tai lihasten epätasapainosta johtuva vinouma tms.
Ja kävin fyssarilla vielä lääkärin kehotuksesta, niin fyssari vain totesi, että "Ei me nyt aleta mitenkään invalidisoimaan tutkimalla, mikä nikama siellä on vinossa ja mistä syystä" tai jotenkin näin. Sanoi vain että jumppaa, humppaa pumppaa venyttele just aina siihen suuntaan, mikä sattuu eniten ja liiku. Ja mitä nyt "ohjeistikin".
Jäi vain mietityttämään tuo ei me sua aleta invalidisoimaan..-kommentti.. Jotenkin outoa, koska mielestäni asiaa tulisi tutkia tarkemmin jo ihan senkin vuoksi, jotta syy ongelmille selviäisi ainakin todennäköisesti ja hoidonkin saisi tarkemmaksi ja sitä kautta hoito-ohjeetkin olisivat tarkemmat ja sen vuoksi ainakin omasta mielestäni tulisivat melko varmasti auttamaan paremmin tilannettani.
Niin miksiköhän työterveys ei suostu asiaa tutkimaan joko itse tai laittamalla lähetettä julkiselle puolelle..?
Onko pelkona ehkä se, ettäsaisin tosiaan ainakin jonkinmoisen lausunnon invaliditeetista ja sitä kautta sitten joko mahdollisuudet uudelleenkoulutukseen, päästä kevyempään työhön muuten tai jopa oikeuden ainakin jonkin asteiseen eläkkeeseen..? Kun nyt tuntuu ainakin siltä, että mua vaan yritetään väkisin pitää vanhassa työssä, minkä nyt tietää varmaksi, että tulee hajottamaan minut entisestään ja pahimmassa tapauksessa olen jo viimeistään 10v päästä työkyvytön. Kun tosiaan muuten pitäisi nyt ainakin 20 vuotta olla vielä työelämässä mukana, mikä totta kai myöskin sitten edellyttää työkykyä.
Onko muilla vastaavia kokemuksia ja onko asiaan tullut mitään selvyyttä? Ja olisiko mahdollisuutta hakeutua julkisella puolella tai omalla rahalla muualla yksityisellä tarkempiin tutkimuksiin, jotta saisi asiaa edes vähän etenemään? Koska tt-huollossa tuntuu asenne olevan juurikin tuo ja muutenkaan eivät tunnu oikeasti paneutuvan asiakkaan hyvinvoinnista ja terveydestä huolehtimiseen..
Kysyin yhdessä vaiheessa sitäkin aika useasti, että jos pääsisin magneettikuvauksiin selästäni ainakin, jotta nähtäisiin kunnolla, missä kunnossa se oikeasti on tällä hetkellä(kulumat, onko välilevypullistumaa missään jne..). Minulla vielä aikanaan todettiin parikin välilevyn pullistumaa, joille ei tuolloin tehty mitään operaatiota tm. Ja tuostakin kuvantamisesta on kuitenkin jo yli 20 vuotta aikaa. Niin työterveyden vastaus oli joka kerta yksikantaisesti että ei onnistu. Eivät suostu kuvantamaan, varsinkaan siten, että laittaisivat lähetteen julkiselle ja käsitin muutenkin, ettei onnistu. Työterveyshuoltomme on Terveystalossa ja olen kyllä muutenkin menettänyt luottoni koko ketjun toimintaan ainakin tuon yksikön vuoksi, missä meidän työterveys on. Eli Terveystalolle en ainakaan omia rahojani laittaisi lanttiakaan kiinni.
Mutta tosiaan, jos jollakin on ollut vastaavaa kokemusta omien tuki- ja liikuntaelinongelmiensa vuoksi, niin miten olet saanut asian hoidettua eteen päin, vai oletko joutunut vain kärsimään samalla tavoin, kuin minä ainakin nyt tällä hetkellä..?
Outo kommentti työfysioterapeutilta
Anonyymi-ap
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20v on otettu kiinni
Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.16810320- 552823
IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?
16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan802538- 852361
Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e1472094Savonlinnan murhapolttaja romani
Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.2401928- 441392
Kun aika on oikea niin
Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �131375Muutama vuosi sitten oli pulaa hoitohenkilökunnasta
Nyt heitä sanotaan irti. Tarve ei ole hävinnyt mihinkään, ei myöskään raha jolla ihmisten työnteosta maksettiin; raha va1151197Ilouutinen: Osmo Peltola jo teini-iässä, silti yhdessä Peltsi-isän kanssa taas tv:ssä!
Ihan paras parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Tämä on kyllä sellaista hyvänmielen telkkariohjelmaa, josta kukaan ei34873