Jokainen meistä kuolee, mutta pelkäämmekö vähemmän jos uskomme
kuolemanjälkeiseen elämään ?
https://areena.yle.fi/1-2178129
Usko elämään kuoleman jälkeen
35
299
Vastaukset
- Anonyymi
Elämä jatkuu jossain muodossa, en pelkää.
- Anonyymi
Joo se on niin että kun bakteeri kuolee se siirtyy taivaaseen ja sit tulee takas täyttämään mahan joka alkaa pullottaa pullollaan
- Anonyymi
Selvä kai se on, että jos uskoo iankaikkiseen elämään,
ei kuolema pelota, ainakaan niin paljon.
Kumpaa ihminen pelkää enemmän, kuolemista vai kuolemaa ?
Itse toivon, ettei kohtaloni olisi vaikea pitkä kuolema esimerkiksi
vaikeaan sairauteen. Ei sitä toivo kellekään. - Anonyymi
Oma kuolemani hiukan jännittää, muttei suorastaan kovin paljon pelota. Jonkinlaista pelkoa on, koska astumme siinä tuntemattomaan.
Mutta toisaalta, olen lähes koko elämäni ajan valmistautunut tuohon, yrittänyt ottaa selvää mitä siinä tapahtuu ja mitä ehkä on rajan takana, niin, että tiedän kyllä omalta osaltani tehneeni parhaani tässä asiassa ja enempää en ole osannut ja voinut, joten suuremmin pelätä ei kannata.- Anonyymi
Ihan kuin minä olisin kirjoittanut. Juuri näin minäkin tunnen. On jotenkin luottavainen olo, kun tietää ettei enempää voi tehdä siitä miten nyt elää ja toimii. En ole sitä mitenkään valmistautumisena pitänyt, on vain halu toimia oikein. No se taas mikä on oikein, voi olla toisen mielestä väärin ja päinvastoin. En siis täydelisesti kykene asiaa ratkaisemaan, mikä on ainut oikea elämä, tuskin kukaan.
Kuolemassa pelkään eniten mahdollisia kipuja, mutta se on ihan eri juttu.
- Anonyymi
Jokainen tavallaan.
Asiasta ei ole todisteita, eli ei mitään faktoja. On vain erilaisia olettamuksia.
Koska outo asia, siihen liittyy epävarmuutta. Ehkä jopa pelkoja. Siks selitts kuoleman jälkeisestä elämästä on hyvä keino välttää asian miettimistä. Tai realiteetti, se taas voi auttaa poistamaan epätietoisuutta, samalla pelkoakin.
Usein sanotaan, ei pelätä kuolemaa, vaan sitä miten se tapahtuu ja mitä sitä ennen tapahtuu. Näin mäkin suhtaudun asiaan. Kuoleminen harvinainen asia tasa-arvossaan, kaikki kuolee kyllä varmasti.
Koska asiaa ei voi välttääkkään, täytyy vaan toivoa, että homma menee siististi kokonaisuudessaan. Mutta tämä ei sitten menekkään tasa-arvoisesti. Joillain menee ok ja toisilla päin persettä. Ehkä jälkimmäisessä tapauksessa helpottaa, jos on jotain toiveajattelua tms.
Mutta ei se ite asiaa miksikään muuta. Kaikki kuolee kuitenkin.
=DW= - Anonyymi
Paappa sanoi aikanaan,että hän tulee sanomaan minulle millaista se oli kuolla ja kuoleman jälkeen.
Ei ole näkynyt Paappaa. Uskon kuitenkin erinäisten kokemusten takia, että jonkunlaista henkistä yhteyttä on olemassa. Vallankin vanhemman ja lapsen välillä.
Tuohon uudelleen syntyyn ja henkiseen tilaan lähinnä huvittaa mutta uskonsa kutakin auttakoon. Tottakai sitä haluaisi uskoa että elämä ei lopu kuolemaan vaan muuttaa muotoaan maallisen majan sanottua sopimuksen irti. Jotenkin lohdullista olisi ajatella jotta tarina ei ole lopullisesti ohi siinä kun tuhkat lasketaan uurnassa hautaan.
- Anonyymi
Siitä on jo parikymmentä vuotta, kun luin kirjan Kuolemaa ei ole. Woih, mikä helpotus. Sillä lailla ihmisille pitäisi puhua kuolemasta, aihetta ei tarvitsisi pelätä koko elämäänsä.
Aivan hiljan, tänä vuonna luin sellaisen kuin Totuus taivaasta. Olin mykistynyt, kun kirjan tarinasta ei oikein pääse sanomaan, että ei ole todellista, ei voi olla. Se on kovasti totta, todellisen, olemassa olevan ihmisen kertomus tuonpuoleisesta.- Anonyymi00018
Se oli lääkärin kirjoittama kirja, minäkin olen sen lukenut. Minusta
tuntuu että lääkäreitten keskuudessa ei asiasta paljon kekustella, ei
ehkä uskalleta, ettei leimauduttaisi sekopäiseksi.
Otin kerran asian puheeksi ja kysyin eräältä lääkäriystävältä suoraan,
mitä tapahtuu kuolemassa, niin hän sanoi, että sen verran hän sanoo,
että helvetin tulella ei pitäisi ihmisiä pelotella. Kaikilla on yhtä "autuas"
loppu. Itse hän osasi ennustaa, että hän voi kuolla milloin tahansa
aortan repeämään, kuten hänen kaksi veljeään ovat aikaisemmin
kuolleet, niinkuin sitten tapahtuikin. - Anonyymi00021
Se oli R-L Luukasen kirjoittama, hän ei ollut ihan täysillä tässä todellisuudessa, näki ufoja yms.
- Anonyymi00028
Anonyymi00018 kirjoitti:
Se oli lääkärin kirjoittama kirja, minäkin olen sen lukenut. Minusta
tuntuu että lääkäreitten keskuudessa ei asiasta paljon kekustella, ei
ehkä uskalleta, ettei leimauduttaisi sekopäiseksi.
Otin kerran asian puheeksi ja kysyin eräältä lääkäriystävältä suoraan,
mitä tapahtuu kuolemassa, niin hän sanoi, että sen verran hän sanoo,
että helvetin tulella ei pitäisi ihmisiä pelotella. Kaikilla on yhtä "autuas"
loppu. Itse hän osasi ennustaa, että hän voi kuolla milloin tahansa
aortan repeämään, kuten hänen kaksi veljeään ovat aikaisemmin
kuolleet, niinkuin sitten tapahtuikin.Tohtori, neurokirurgi Eben Alexander, joka ihan itse kirjassaan kertoo, että hän ei itsekään uskonut ihmisten kertomuksia tuonpuoleisista kokemuksista, tai ainakin suhtautui niihin arvellen. Kunnes koki itse.
- Anonyymi00029
Anonyymi00021 kirjoitti:
Se oli R-L Luukasen kirjoittama, hän ei ollut ihan täysillä tässä todellisuudessa, näki ufoja yms.
Kirjan eka osa tosiaan kertoo ufojutuista ja -kokemuksista, mutta se ei poista toisen osan kertomuksen sanomaa. Oli se totta tai ei, sillä lailla kuolemasta pitäisi kuitenkin ihmisille puhua.
Rauni-Leena Luukanen oli myös lääkäri. Ihmisten todellisuudentajusta en puhuisi, koska se on vääristynyt niiin hlvt:n suurelta joukolta nykyihmisiä(kin), että ei oikein voisi olla edes totta / todellistakaan.
- Anonyymi
bagteerit tulevat taivaasta takas ja täyttävät maan
niit on siellä jo nyt likaa ja pyhä petari lapioi niitä takas- Anonyymi
vielä bakteeria odotellessa
Tää on hyvä "Paappa sanoi aikanaan,että hän tulee sanomaan minulle millaista se oli kuolla ja kuoleman jälkeen."
Legenda Houdini kahlekuningas joka tuli mistä tahansa läpi
lupasi tulla takaisin ja perhe sytytteli kynttilöitä ja odotteli koodia jonka
Houdini oli antanut petosten estämiseksi että tietävät että oikea ukko tulossa
ja sitten vielä niin että hänellä on seuraajia kuten Paappa ja kansainvälisesti myös
https://www.npr.org/2010/10/29/130890435/beyond-the-grave-contacting-houdini - Anonyymi
Houdini kahlemies
nousee kuolleista kertomaan millaista on -seurue odottaa joskus syntymävuonnanne
https://media.npr.org/assets/img/2010/10/28/radnerseance-1e3c4a8ff942bdff9246aff829add18ea8ca1694.jpg
- Anonyymi
Ei kantsi murehtia väistämätöntä.
- Anonyymi
Kyllä se kantsisi. Kuoleman jälkeen kun mahd. on vaihtoehtoina kaksi, toisiinsa nähden päinvastaista seurausta ja väistämätöntä olotilaa, sen mukaan kuin ihminen tässä elämässään valitsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se kantsisi. Kuoleman jälkeen kun mahd. on vaihtoehtoina kaksi, toisiinsa nähden päinvastaista seurausta ja väistämätöntä olotilaa, sen mukaan kuin ihminen tässä elämässään valitsi.
Mutta sana sanoo, et koskaan ei ole liian myöhäistä, eli miksi murehtia ennen kuin vasta kun aika on?
- Anonyymi
Raamattu kertoo,,,,
kuoleman jälkeinen elämä on ihmiseltä salattu .
miksi ihmiset ei usko aamatun sanaa,
mä kuolen Jumalaan Jeesukseen Kristukseen luottanen,
etukäteen en kuvittele mitään kuoleman jälkeisestä elämästä,
olen vain ihminen vikoineni vaivoineni
luojani tietää minusta kaiken paremmin kuin minä itse ,
oi luoja auta ja armahda ihmiskuntaa,
sillä he eivät tiedä mitä he tekevät ja ovat tehneet. - Anonyymi
Haaveilen omasta, kuolemanjälkeisestä elämästäni. Jos / kun pääsisin Taivaan Paratiisin puolelle, päästäisin siellä ensimmäiseksi ison henkisen ja helpottuneen huokaukseni. Kaikki paha on jäänyt taakse (toivottavasti).
- Anonyymi
Egyptiläien varhaiskulttuuri oli sidottu elämänjälkeiseen ikuiseen elämään
kaikki paha takana
Opiskelin jonkin aikaa Fu Danin yliopistossa Shanghaissa
Se on kovatasoinen koulu Kiinassa
Ne saivat aivot elämään puolentoista vuoden jälkeen kuolemasta
Sitä ei tiedetä säilyikö kaikki tieto ja muisti
https://www.globaltimes.cn/page/202405/1312814.shtml- Anonyymi00019
Mielenkiintoista. Kerro tarkemmin mitä opiskelit ja miksi?
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Mielenkiintoista. Kerro tarkemmin mitä opiskelit ja miksi?
Älä vaan sano että sanataidetta. Sitä voi vähemmällä vaivalla opiskella esim. Pihtiputaan kovatasoisessa kansalaisopistossa.
- Anonyymi00022
Vaikka uskon Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen,
en usko kuoleman jälkeiseen elämään,
kun kuolen olen pois,
ei ole tietoisuutta ainakaa minussa.
kuoleman jälkeinen elämä on ihmisiltä salattu,
se on raamatun sana.- Anonyymi00023
Ihmisiltä salattu ja raamatun sana. Mistä tiedät millaista helvetin poltetta tulet tuntemaan, ethän voi olla varma mistään jos kaikki on salaista. Olet sekopää ja sokea uskovainen.
- Anonyymi00031
Anonyymi00023 kirjoitti:
Ihmisiltä salattu ja raamatun sana. Mistä tiedät millaista helvetin poltetta tulet tuntemaan, ethän voi olla varma mistään jos kaikki on salaista. Olet sekopää ja sokea uskovainen.
Helvetti on nyt ja aina maanpäällä kunnes Jeesus tulee seuraavan kerran pelastamaan omansa pois,
helvettiä ei ole muaalla,
- Anonyymi00024
Kuulkaas nyt kaikki hömelöt, kyllä asia on niin että kun olet kuollut niin silloin olet oikeasti todella kuollut. Sinulla ei ole tietoisuutta eikä tuntemuksia, muistia eikä yhtään mitään. Kaikki on finito eli slut ja loppu lopullisesti. Ja siitä tilasta ei nouse kukaan tänne enää hihhuloimaan eikä kummittelemaan. Olipa kuollut kuinka uskovainen hyvänsä, sekin häviää kuolinhetkellä taivaan tuuliin
- Anonyymi00025
Kyllä kummituksiakin on. Olen itse törmännyt mitä erilaisimpiin ilmiöihin.
Mitä ne ovat olleet, tätä en osaa tarkemmin määritellä, melkoinen osa varmasti nk. riivaajiakin. Mutta sitten on myös sellaista mitä en osaa varmuudella arvata.
Enkelit ovat sitten ihan oma "ryhmänsä". Heitäkin kohdannut. - Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Kyllä kummituksiakin on. Olen itse törmännyt mitä erilaisimpiin ilmiöihin.
Mitä ne ovat olleet, tätä en osaa tarkemmin määritellä, melkoinen osa varmasti nk. riivaajiakin. Mutta sitten on myös sellaista mitä en osaa varmuudella arvata.
Enkelit ovat sitten ihan oma "ryhmänsä". Heitäkin kohdannut.Ilmiselvää skitsofreniaa. Suosittelen käyntiä lääkärissä tai psykiatrin vastaanotolla. Oireet yleensä pahenevat aikaa mtyöten.
- Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Ilmiselvää skitsofreniaa. Suosittelen käyntiä lääkärissä tai psykiatrin vastaanotolla. Oireet yleensä pahenevat aikaa mtyöten.
Totta.
Naapurikerrostalon nainen tuli aikoinaan huoltoyhtiön miehen kanssa ovelleni ja kertoi että katselen ja kuuntelen hänen touhujaan sähköpistorasioista!
Huoltomies pidätteli nauruaan koska tiesi naisen kärsivän lievästä skitsofreniasta. Kerroin naiselle että sellainen on mahdotonta. Mutta mikään ei mennyt perille ja hän lähti suuttuneena ja loukkantuneena pois. Onneksi.
Oireet kannattaa hoitaa aina jo alkuvaiheessaan.
Ottakaa opiksi jos teillä on samoja ongelmia! - Anonyymi00030
Anonyymi00027 kirjoitti:
Totta.
Naapurikerrostalon nainen tuli aikoinaan huoltoyhtiön miehen kanssa ovelleni ja kertoi että katselen ja kuuntelen hänen touhujaan sähköpistorasioista!
Huoltomies pidätteli nauruaan koska tiesi naisen kärsivän lievästä skitsofreniasta. Kerroin naiselle että sellainen on mahdotonta. Mutta mikään ei mennyt perille ja hän lähti suuttuneena ja loukkantuneena pois. Onneksi.
Oireet kannattaa hoitaa aina jo alkuvaiheessaan.
Ottakaa opiksi jos teillä on samoja ongelmia!Asia on niin että sairas ei itse voi mitenkään ymmärtää itse olevansa sairas. Mikään järkipuhe ei asiaan auta.
Sen takia lähipiiri/omaiset, muut osalliset pitäisi olla hereillä ja saattaa potilas hoitoon kun tällaisia ilmiöitä alkaa esiintyä. - Anonyymi00032
jokseenki samaa mieltä,
- Anonyymi00034
Anonyymi00026 kirjoitti:
Ilmiselvää skitsofreniaa. Suosittelen käyntiä lääkärissä tai psykiatrin vastaanotolla. Oireet yleensä pahenevat aikaa mtyöten.
samaa mieltä,
kummituksia EI ole olemassa on vain ihmisen ITSENSÄ mielikuvitus joka tuottaa sktrofenisia hahoja harha-näkyjä, todellisuudessa niitä EI ole olemassakaan !
- Anonyymi00033
Miksi heitossa pitäisi elää vielä tämän jälkeen? Kyllä tää yksi keikka riittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi385436Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan2955266Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä694557Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"
Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos692455Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon
Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt481890Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu311848Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont261800Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!
Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva161762Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi811735- 1051526