Et sunkaa joudu aloittamaan laihdutuskuuria joulun tai uudenvuoden jälkeen ?

Anonyymi-ap

Pystytkö syömään joulupöydässä saamatta ähkyä, kun lajeja on niin monta ?

31

320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei minun joulupöydässäni ole monia lajeja ruokaa. Ihan normaalin määrän syön, vaikka ruokalista on erilainen kuin muulloin. Peruna- ja lanttulaatikkoa, kinkkua, hiukan lohta ja rosollia, maitoa.

• Anonyymi

Samoin, taidan ne tavalliset vain syödä.

• Anonyymi

Syömme erilaisia joulukalavirityksiä ja rosollia ensin lounaaksi
      ja vasta illemmalla laatikoita ja mahdollisesti jotain lisuketta.
      Kinkkua emme ole syöneet vuosiin. Ei tule ähkyä.

• Anonyymi

Minä aina laihduin jouluna, kun ruokailu oli sitä perinteistä sapuskaa.
      Eihän rasvaton kinkku, laatikot ja rosolli lihota.

Nykyisin sitten on toista. Vaikka syön paljon kalaa jouluna, niin tuo smetana.... ai ai

Samoin määrätyt salaatit, joissa on ranskankermaa, juustoja yms.

• Anonyymi

Rasvatonta kinkkua ei ole olemassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rasvatonta kinkkua ei ole olemassa.

"Rasvaton kinkku: Erityisesti valmistettu, esim. HK:n tuote 100 % suomalaisesta porsaanlihasta."

• Anonyymi

En usko, että pari kolme ylensyöntiä lihottaa ketään. Kyllä jos jouluna lihoo, niin siinä pitää olla jotain muutakin takana kuin ylensyönti niinä päivinä.

• Anonyymi

Hallituksen köyhdyttämillä lapsiperheitten lapasilla ei ole lihomisen vaaraa.
      Pieneläkeläisenä laitan joka joulu roponi köyhien lasten jouluun.
      Oletko sinä ajatellut yltäkylläisyytesi keskellä, että kaikilla ei riitä
      tarpeeksi ruokaa joka päiväksi ? Joulusta ei ole tietoakaan.
      Itkettää lasten puolesta. Lapset ovat suloisia ja heissä on Suomen
      tulevaisuus.

• Anonyymi

Sulavaa silavaa ja lipeää kalavaletta. Hallitus on poistanut lintmaanisontaa mikä köyhdyttää selkeästi lintmaaninen reuhtomista
        ja panee ne sivuraiteille lässyttämään sulavasuudesta lipeäkalavaleesti

• Anonyymi

Lapsiköyhyyden lisääminen on julmaa politiikkaa hallitukselta.

• Anonyymi

Marx kannatti lapsityövoiman käyttöä

""Hän vaatii tarkkaa ikärajaa vaatiessaan lapsityövoiman kieltoa todeten: "Yleinen lapsityövoiman kielto on ristiriidassa suurteollisuuden olemassaolon kanssa ja on siksi tyhjä hurskas toive."" https://de.wikipedia.org/wiki/Kritik_des_Gothaer_Programms

• Anonyymi00023
        Anonyymi kirjoitti:

Marx kannatti lapsityövoiman käyttöä

""Hän vaatii tarkkaa ikärajaa vaatiessaan lapsityövoiman kieltoa todeten: "Yleinen lapsityövoiman kielto on ristiriidassa suurteollisuuden olemassaolon kanssa ja on siksi tyhjä hurskas toive."" https://de.wikipedia.org/wiki/Kritik_des_Gothaer_Programms

No, eipä tarvii ihmetellä palstan asenteita.
        Täällä porukat elää Marxin aikaa!

Voi tätä takapajulaa ja Mrxin opppeja jakelevaa kaiken tietäjää.

Hän on tiedoillaan Googlen varassa ja jakaa linkkejä professoreiden ja muiden iitseriitoisten filosofien oppeja.

Hän ei näe metsää puilta.
        Euroopan maissa on tälläkin hetkellä mahtavat työttömien määrät, ja kehitysmaissa ei ole töitä, joten ihmiset pakkautuvat tänne nauttimaan eduista.

• Anonyymi

Ei sitä muutaman päivän mässäilyllä ihmeitä saada aikaan jos sen jälkeen palaa normaaliin.

• Anonyymi

Niin mutta tämä koskee vain köhiä jolla ei ole varaa kuin sutoiluun ja greigan matkoihin possujuhliin silloin ne mäsäilevät jos on jatkuvasti varaa niin silloin kyllä lihoo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin mutta tämä koskee vain köhiä jolla ei ole varaa kuin sutoiluun ja greigan matkoihin possujuhliin silloin ne mäsäilevät jos on jatkuvasti varaa niin silloin kyllä lihoo

Voiluoja mitä paskaa.
        Juoppo demari kadehtii heitä, jotka ovat osanneet pitää huolta itsestään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä se tup "köhä" on? Tarkoitatko hinkuyskää?
        Entäs tuo sutoilu? "Nevö hööd!"

• Anonyymi

Yli 20 vuotta sitten oivalsimme kokeilematta, ettei noutopöydistä tarjonta lopu riippumatta syöjien ruokailutavoista.
      Rauhallisesti, lajiryhmä kerrallaan, vesi ruokajuomana.
      Viimeinen ähkyni on haettava 70-luvulta.

• Anonyymi

Lisäys ähkyjille.
        Olisipa ollut erikoista nähdä aamiaisella joku ähkyjä syömässä linkoamatonta hunajaa suoraan kennosta. Vaihtoehtoa ei ollut. Ainakin todiste, ettei siihen ole sekoitettu mitään.
        Ahmia ähkyen ohuita ilmakuivatun kinkun siivuja.
        Ähkinyt karpin kanssa.
        Mitään outoa ei olisi ollut ähkyjän kaataessa kurkkuunsa kuohuviiniä rajoituksetta.
        Nuo nyt muiden ähkyttävien lisäksi.

• Anonyymi

Köyhät on usein lihavia, jun syövät rasvaista ja makeaa mättöä,

• Anonyymi

Ne ovat halpoja.
        terv. köyhä

• Anonyymi

Varakkaat ovat usein lihavia, kun syövät rasvaista ja makeaa mättöä.

• Anonyymi

Jouluna voi syödä vähän enemmän, joo.

• Anonyymi

Kyllä pystyn ja koska olen yksin, niin olenkin päättänyt paastota
      joulun yli.

Olen tehnyt samaa joskus vuosikymmeniä sitten, vaikka olen laittanyt
      perheelle kaikenmaailman herkut, niin olen itse paastonnut. Olen
      halunnnut kokeilla itsekuriani.
      Kun työpaikalla ovat sitten vertailleet kuinka monta kiloa itse kukin
      on lihonut pyhien aikaan, niin minulla ei ole ollut samaa ongelmaa. :)

Uskon elämän jatkuvan vielä joulun jälkeenkin.

• Lieneekö mässäily ja ylensyönti joulunakaan kovinkin yleistä ikäryhmässä 80+?
      Laihdutusta ainakaan ei vissiinkään kovinkaan ikäihmisille enää suositella.

• Anonyymi00026

Ei taida olla, en usko.

• Reijo Laatikainen
      Parasta ruokaa aivoille

Ravinto muistiisairauksien ehkäisijänä.

Itse ajattelin seuraavaksi mielenkiinnosta perehtyä tuohon opikseen.

• Anonyymi00024

Et nyt sitten tänään muuta keksinyt, ohjeita tyhmille olet kärkkäästi jakamassa
        ihan kuin joku/ jotkut ei syödä oikein!

Minun vatsani vetää ruokaa ihan samanlaisia annoksia jouluna kun kaikkina 364 päivänä
        joulujen välillä!
        Ravinto-oppi on sisäistetty ja omat tavat opittu.
        Ylipainot on aina vältetty, nyt sana paino kuin aikuistuessa, 18 vuotiaana, mutta sen ikäisen lapsenpyöreyteni on nykyisin lihasta!
        Jokainen tietää itse omat rajansa ja rajoitteensa, mutta eivät ne ole laki tai määräys, vaan omia tapoja, ihan kuin elämä yleensä, omissa käsissä se on lusikkakin.

Kolesteroliarvot ihanne lukemissa.

Ota siitä, mutta älä oppia!

• Anonyymi00024 kirjoitti:

Et nyt sitten tänään muuta keksinyt, ohjeita tyhmille olet kärkkäästi jakamassa
        ihan kuin joku/ jotkut ei syödä oikein!

Minun vatsani vetää ruokaa ihan samanlaisia annoksia jouluna kun kaikkina 364 päivänä
        joulujen välillä!
        Ravinto-oppi on sisäistetty ja omat tavat opittu.
        Ylipainot on aina vältetty, nyt sana paino kuin aikuistuessa, 18 vuotiaana, mutta sen ikäisen lapsenpyöreyteni on nykyisin lihasta!
        Jokainen tietää itse omat rajansa ja rajoitteensa, mutta eivät ne ole laki tai määräys, vaan omia tapoja, ihan kuin elämä yleensä, omissa käsissä se on lusikkakin.

Kolesteroliarvot ihanne lukemissa.

Ota siitä, mutta älä oppia!

Huomenta. Sieltäpäs oikea ilopilleri on taas aamuun herännyt.:).

Jos luit mitä kirjoitin perehdyn itse tuohon kirjaan mielenkiinnosta, en suinkaan oppia jaa kun en itsekään tiedä kirjan sisältöä.

• Anonyymi00025
        Siili25 kirjoitti:

Huomenta. Sieltäpäs oikea ilopilleri on taas aamuun herännyt.:).

Jos luit mitä kirjoitin perehdyn itse tuohon kirjaan mielenkiinnosta, en suinkaan oppia jaa kun en itsekään tiedä kirjan sisältöä.

Ravitsemustiede on mielenkiintoista. Minäkin voisin tuon mainitsemasi kirjan lukea.
        Olen jo lukenut jonkun toisen hänen kirjansa vuosia sitten.

• Anonyymi00027

Jouluna saa syödä yölläkin!

• Anonyymi00029

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      352
      12218
    2. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      184
      11239
    3. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      280
      6573
    4. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      255
      5357
    5. Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia

Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom
      Maailman menoa
      205
      3860
    6. Pystyisitkö olla

Kanssani kaiken sotkun jälkeen? Ainakaan tunteet ei ole loppuneet
      Ikävä
      176
      3643
    7. L/OVER ikuisesti minun

Aivan järkyttävä sarja. Ei voi olla katsomatta, mutta tuo omat muistot mieleen. Näyttelijät näyttelevät turhankin hyvin
      Ikävä
      64
      2723
    8. Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille

Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö
      Perussuomalaiset
      177
      2463
    9. Nyt on kova paikka "suvaitsevaisille" naisille", kun naisille tuli oma taksi

ja syy siihen on kehitysmaalaiset taksisuharit, joista on koitunut paljon "ongelmia" naismatkustajille. Nimittäin "suva
      Maailman menoa
      52
      2230
    10. Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov
      Työ ja opiskelu
      15
      1922
    Aihe