Halpa matka?

Wanna travel

Elikkäs..on pientä suunnitelmaa että ens kesänä lähtis jonnekkii ulkomaille (jos vaan saa rahaa säästettyä:) kaverin, hänen äitinsä ja joku kaveri äitin kanssa. Eli sellasia paikkoja, jossa ois rantaa ja sit myös kaupunkia (esim. että kun minä kaverini kanssa voisimme olla rannalla ottamassa aurinkoa, vanhukset voisivat kierrellä kaupungin nähtävyyksiä :) ja lisäksi että matkakohde olisi suhteellisen halpa, koska minun pitäisi tietysti itse maksaa kyseinen matka. Bulgaria, Sunnybeach ei välttämättä ole vaihtoehto, sillä kaverini kävi siellä viime kesänä.. Suositelkaa kaikkia hyviä mahollisia paikkoja! :) Kiitos!

9

6292

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkailija-78

En tiedä minkä ikäinen olet,mutta jos pystytte kulkemaan kaverisi kanssa isommassakin kaupungissa,niin suosittelen Barcelonaa Espanjassa.
      Rantaviivaa (siis pitkä hiekkaranta)keskustalla on mielin määrin,ja shoppailua varten mielettömästi kauppoja.Ihan rannan ja Ramblasin (kävelykatu)varrella on helppo kulkea,mutta osa nähtävyyksistä on hieman kauempana.Nähtävyydet ovat todella hyviä(kuuluisia),ja nuoremmallekin sopivia(ei tarvitse ravata museoissa tai näyttelyissä).

Rannan lähellä on tosi iso eläintarha,jossa esim vierähtää yksi päivä hyvin.Ihmisiä tietty on paljon,ja englannilla pärjää keskusta alueella.Kaikki ei kuitenkaan kaupoissakaan osaa englantia.Kauppojen hintataso on aika samaa kuin suomessa,joskin halvempia vaateketjuja löytyy enemmän kuin suomesta.
      Matkan hinta ei ole halvimmasta päästä,koska on kaupunkiloma.Eli paketti matkojen viikon hinnat varmaan lähtee jostain 600e ylöspäin .Jos on itse aktiivinen,ja järkkää itse lennot ja hotellin,niin matkaan pääsee hyvin jollain 400-500e.
      Huomio että hotellihuoneet ovat kaupungeissa hyvin pieniä ja vaatimattomia,varsinkin jos on kyseessä halvempi hotelli.Mutta eipä sitä hotellissa kaupunki lomalla ole tarkoitus viettääkkään.Huomio että kaupunkihotelleissa ei ole esim.Uima-altaita,tai piha-alueita jossa viettää aikaa.Hotelli kannattaa valita aivan keskustasta,niin on kävely matka joka puolelle.

• wanna travel.

Barceloona on aivan upea ja ihana ehotus, mutta huono puoli sinänsä, että itse kävin siellä viime kesänä. :) Tiesti voisin mennä uudestaankii, mutta kuten sanoit onhan se aika hintava paikka :/ mutta ihana paikka kyllä

• kotosalla

tullee tosi halvaksi

• Novy.most

Siellä on sekä rantaloma että kaupunkiloma yhdistettävissä. Ystävälliset ihmiset, historiaa, hyvää ruokaa ja juomaa...

Halpuudesta en tosin osaa sanoa, itse kävin siellä yli kymmenen vuotta sitten viimeeksi. Euron myötä sielläkin on kuulemma hinnat nousseet.

Myös Kroatiassa on kuulemma upeet rannat, mutten tiedä kaupunkimaisuudesta. Edullista luulisi siellä kuitenkin olevan. Itseäni kiinnostaisi myös Mustan meren itäpuolta, Jaltaa, Krimiä ja näitä tsekkailla joskus, rantsuilemaan jos pääsis... ;)

Nový most

• NicHolaZ

Barcelonaan voi ottaa vaikka asunnon esim. viikoksi, alk n. 50€/yö, katso vaikka http://www.nivellmar.com.

Suoria lentoja saa tarjouksessa alle 300euron. Jos haluat matkustaa halvemmalla niin pitää vaihtaa konetta esim Tukholmassa, Lontoossa tai Berliinissä. Helsinki-Tukholma lentoja saa alkaen 40e, katso www.flyme.com, www.flysnowflake.com, www.blue1.fi. Tukholmasta eteenpäin pääsee esim. www.flynordic.com, http://www.sterlingticket.com/en/forside_en tai tuo Sas:in Snowflake.
        Lentoja voi etsiä myös esim. http://www.flygtorget.se/

http://www.easyjet.com löytyy lentoja esim. Tallinna-Lontoo ja Lontoo-Barcelona tai Barcelona-Berliini ja Berliini-Tallinna. Estonian airillä on usein hyviä tarjouksia Tallinnasta Euroopan kohteisiin http://www.estonianair.com

Itse olen lähdössä omatoimimatkalle 1.10. Snowflakella Arlanda-Pariisi 55e, Pariisi-Barcelona Easyjetillä 40e, Barcelona-Berliini 30e, ja Berliini-Tallinna 20e. Lennot on varattu ja maksettu alkukesästä. Majoitus Pariisissa hotellissa ja Barcessa on tuolta Nivellmarista. 3 viikon matkan hinta n. 600e per henkilö sisältäen lennot ja majoituksen ;)

• ryanairilla ?

Meitä oli kaksi äitiä ja kaksi teiniä äskettäin viikon Jurmalassa. Sieltä oli helppo käydä välillä Riikassa. Aika paljon nähtiin ja koettiin- oli oikein hyvä valinta, kun sai viettää yhdistettyä ranta- ja kaupunkilomaa. Lennot ja majoitus maksoivat noin 150 euroa hengeltä eikä muutenkaan saatu kovin paljon rahaa kulumaan.

• ajattelin

alle 50 euron loma pudjettia.nämä menneet pahasti yli lukuun ottamatta sitä kotona pysymistä.

• arktika

rannalla yhdistyvät rantaelämä, historialliset kaupungit ja edullinen hinta. Itse tulin juhannusviikolla mm. Sloveniasta jossa jo silloinkin oli koko ajan 30, vesi 20, kylpylähotelli 70 €/yö yhteensä aamiaisineen kolmelta hengeltä, illalliset alle puoleen hintaa Suomeen verrattuna. Edullisin kulkutapa pienporukalla lienee henkilöauto via Baltikan kautta. Kannattaa etsiä vaikka netistä edullinen majoitus, tarjontaa kyllä on ja pintapaikoissa peritään helposti 150-400 €/yö. Paikoista voisin suositella Izola ja Portoroz Sloveniassa, Budva ja Kotor Serbia-Montenegrossa.

• rapuherne

Bulgarian, Primorskoa. Kerroit kyllä, että olet käynyt jo Bulgariassa, mutta miten olisi paikanvaihdos. Primorsko on ainakin vielä halvempi ja ei niin suuri turistirysä kuin Sunny Beach.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2480
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1167
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1081
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      901
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      90