51v Rakennusmies jonka kuulo heikentynyt meluisan työn takia. 4-5 vuotta sitten sanottiin kuulotutkimuksessa, että vielä et välttämättä tarvi kuulolaitetta, mutta pienen suosituksen kuitenkin antaa. En sitte ajatellut sitä siihen hetkeen ajankohtaiseksi, mutta nyt mennään jo eri aikaa.
Minun siis tarvii töiden takia käyttää kuulosuojaimia, joten mitkään möhköt eivät tule kysymykseen. Toisaalta ne pitäisi ajoittain saada hetkeksi vaikka kiinni, joten Bluetooth yhteys kännykkään olisi oltava, samaten kuin myös puhelu toiminto.
Onko antaa linkkiä minkälaisia voisi julkiselta puolelta saada ? Ei minulla taskussa rahaa ole niin, että tonnikaupalla satsaisin kuulolaitteisiin. Toisaalta veronmaksajana ei ole motivaatiota maksella jo kertaalleen maksetuista asioista.
Siis mihin hintaan jotain nappikuulokojeita voisi saada, vai saako julkiselta, ja olisihan se kiva saada vaikka podcasteja kuunneltua niillä myös.
Kuulo on tosiaan heikentynyt, mutta en lähde sellasia kuulolaitteita hankkimaan mitä en voi käyttääkkään.
Kuulolaite infoa kiitos!
8
72
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Itse en ole koskaan maksanut kuulolaitteista vaan ne on tullut aina valtiolta. Se on sellaisia, mitkä kestää aika paljon kaikkea muuta kuin tallaamista. Jos osaa autoa pitää siistinä, niin ei sellainen pieni rimpula miksikään mee ja kestää helposti yli 5 vuotta. Ihan joka paikassa niitä julkisen kuulokeskuksia ei ole vaan jouduin ravaamaan koko lapsuuden Tampereella ja sitten se kuulopuoli oli myös Seinäjoella. Varaamaan aikaa ilmaiselle valtion kuulolaitteelle. Bluetooth löytyy joistakin laitteista, muttei kaikista. Sitä kannattaa rohkeasti pyytää. Sen pitäisi olla helpompaa kuin seksin saaminen vaimolta
- AnonyymiUUSI
Ota yhteyttä käyttämääsi terveysasemaan. Siitä se alkaa.
Kuulo tutkitaan ja sitten saat juuri itsellesi säädetyt kuulokojeet. Valinnanvaraa on julkisellakin, sellaisiakin kuulokojeita, jotka eivät pistä ulos korvasta. Julkisella kuulokojeet ovat maksuttomat, myös huolto ja säätö on maksutonta. Uudet kuulokojeet saat maksutta viiden vuoden välein. Kannattaa ainakin kokeilla!- AnonyymiUUSI
Kannattaa panna toimeksi heti. Kuulokojeen saamiseen voi mennä kuukausia.
- AnonyymiUUSI
Kiitos vastauksista!
Ilmeisesti ainakin yksi hyvä puoli on se, että olen Tampereelta ja täältä kuulokeskus löytyy kuten joku tos sanoi.
Sellanen bluetooth toiminen on tosiaan lähes pakollinen, ja sen pitää mahtua kuulosuojainten sisään, jos sellasia edes on. Työhommissa menee muuten liialliseksi säädöksi, kuten jokainen varmasti ymmärtää asian.
Onko kellään mitään linkkiä laittaa tuotteisiin joita voi julkiselta saada ?
Mulle siis tosiaan kuulotutkimukset tehtiin n, 5 vuotta sitten. Nyt tosiaan tilanne on varmasti muuttunut jne. Kuulotutikimuksiin menin siis työterveystarkastuksen suosituksesta. Olis tosiaan kiva vähän nähdä millasia ne ovat jne.. - AnonyymiUUSI
Jatkoa... Siis mulle tehtiin kuulotutkimus nimenomaan kuulokeskuksessa. Mistä näitä kuulokojeita saadaan ? Keskustassa on joku kuulokeskus, sieltäkö ?
Miten tämä yleensä menee. Ensin terveyskeskukseen, sieltä taysin kuulokeskukseen ja sitten johkin missä tutkitaan kuulo tarkemmin ja säädetään kuulolaitteen asetukset kuntoon ? - AnonyymiUUSI
Vielä siis jatkoa.... Katoin just kannasta miten kirjotettu Toukokuussa 2021
"Potilaalla ei erityistä koettua huonokuuloisuushaastetta arjessa, tässä kohtaa kuulokojeita ei lähdetä suunnittelemaan, tarvittaessa asiaan palataan uudella lähetteellä."
Muistin siis hivenen väärin ainakin ton omakanta kirjotuksen perusteella, mutta toisaalta kyllä muistan miten hän kehotti asiaa harkitsemaan jo silloin. - AnonyymiUUSI
Omat sain 2021 ja neljään vuoteen on ollut pari huoltoa, mitkä ilmaisia.
Lähtee prosessi liikkeelle kun käyt työterveydessä tai terveysasemalla
valittamassa "valikoivaa kuuloasi" Laittavat sinut puhelinkoppiin
kuuntelemaan eri taajusia piippauksia eri kovuuksilla eli tällä
seulotaan alustavasti laitteiden tarpeellisuutta .
Seuraavaksi tulee lähete keskussairaalatasoiseen tutkimukseen, missä
ammattihenkilö eli audionomi tekee piippauskokeet ja lisäksi saneli
ainakin sata erilaista sanaa selvittääkseen millä taajuusalueella ongelma on.
Korvakäytävästä otetaan silikonimuotti korvakappaleen valamista varten.
Itse laitteita on monenlaisia: hyhin pieniä tai sitten kuten minun eli letku
menee sinne korvan päälle itse kuulolaitteeseen, mikä säädetään tieto-
koneella ottamaan tasaisesti eri taajuuksia. (mun korkeat äänet puuttui)
Mun mallissa eli Kt BOLERO B90P ei ole katkaisinta, vaan illalla patterikotelo
käännetään auki niin että virta katkeaa ja aamulla laitetaan taas luukku kiinni.
Olen ollut niiden kanssa sateessa, mutta suihkuun ja kylpyyn ei ole syytä mennä,
sillä silloin tulee huollon tarvetta varmuudella. Jos rikot tai hukkaat laitteen , mikä on apuvälinelainaamon omistama, niin korvaushinta tällä mallilla on 80 € .
Paristot kestävät tuota päivittäistä käyttöä n. 2 viikon ajan ja ovat halpoja.
Laitteen mukana tulee molemmille laitteille somat pikku säilytysrasiat.
Kannattaa hommata ne niin äänimaailma kirkastuu ja kuulee jopa
emännän kimityksen Ryhdy vaan heti toimeen sillä jonotuslistat julkisella
puolella ovat arviolta n. 6 kk. - AnonyymiUUSI
Joo kyllä tästä kopin otan ja soittelen huomenis terkkarille aikaa. Niin oliko jossain kuvia tai esitteitä näistä kuulolaitteista mitkä kunnalliselta puolelta saa ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam20413657Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu546770Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö1766704K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon954679Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju684608Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.
Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä214301Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos724285Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko754092Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta993869- 933640