Kuulolaite infoa kiitos!

Anonyymi-ap

51v Rakennusmies jonka kuulo heikentynyt meluisan työn takia. 4-5 vuotta sitten sanottiin kuulotutkimuksessa, että vielä et välttämättä tarvi kuulolaitetta, mutta pienen suosituksen kuitenkin antaa. En sitte ajatellut sitä siihen hetkeen ajankohtaiseksi, mutta nyt mennään jo eri aikaa.

Minun siis tarvii töiden takia käyttää kuulosuojaimia, joten mitkään möhköt eivät tule kysymykseen. Toisaalta ne pitäisi ajoittain saada hetkeksi vaikka kiinni, joten Bluetooth yhteys kännykkään olisi oltava, samaten kuin myös puhelu toiminto.

Onko antaa linkkiä minkälaisia voisi julkiselta puolelta saada ? Ei minulla taskussa rahaa ole niin, että tonnikaupalla satsaisin kuulolaitteisiin. Toisaalta veronmaksajana ei ole motivaatiota maksella jo kertaalleen maksetuista asioista.

Siis mihin hintaan jotain nappikuulokojeita voisi saada, vai saako julkiselta, ja olisihan se kiva saada vaikka podcasteja kuunneltua niillä myös.

Kuulo on tosiaan heikentynyt, mutta en lähde sellasia kuulolaitteita hankkimaan mitä en voi käyttääkkään.

15

287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itse en ole koskaan maksanut kuulolaitteista vaan ne on tullut aina valtiolta. Se on sellaisia, mitkä kestää aika paljon kaikkea muuta kuin tallaamista. Jos osaa autoa pitää siistinä, niin ei sellainen pieni rimpula miksikään mee ja kestää helposti yli 5 vuotta. Ihan joka paikassa niitä julkisen kuulokeskuksia ei ole vaan jouduin ravaamaan koko lapsuuden Tampereella ja sitten se kuulopuoli oli myös Seinäjoella. Varaamaan aikaa ilmaiselle valtion kuulolaitteelle. Bluetooth löytyy joistakin laitteista, muttei kaikista. Sitä kannattaa rohkeasti pyytää. Sen pitäisi olla helpompaa kuin seksin saaminen vaimolta

• Anonyymi

Ota yhteyttä käyttämääsi terveysasemaan. Siitä se alkaa.
      Kuulo tutkitaan ja sitten saat juuri itsellesi säädetyt kuulokojeet. Valinnanvaraa on julkisellakin, sellaisiakin kuulokojeita, jotka eivät pistä ulos korvasta. Julkisella kuulokojeet ovat maksuttomat, myös huolto ja säätö on maksutonta. Uudet kuulokojeet saat maksutta viiden vuoden välein. Kannattaa ainakin kokeilla!

• Anonyymi

Kannattaa panna toimeksi heti. Kuulokojeen saamiseen voi mennä kuukausia.

• Anonyymi

Kiitos vastauksista!
      Ilmeisesti ainakin yksi hyvä puoli on se, että olen Tampereelta ja täältä kuulokeskus löytyy kuten joku tos sanoi.

Sellanen bluetooth toiminen on tosiaan lähes pakollinen, ja sen pitää mahtua kuulosuojainten sisään, jos sellasia edes on. Työhommissa menee muuten liialliseksi säädöksi, kuten jokainen varmasti ymmärtää asian.

Onko kellään mitään linkkiä laittaa tuotteisiin joita voi julkiselta saada ?
      Mulle siis tosiaan kuulotutkimukset tehtiin n, 5 vuotta sitten. Nyt tosiaan tilanne on varmasti muuttunut jne. Kuulotutikimuksiin menin siis työterveystarkastuksen suosituksesta. Olis tosiaan kiva vähän nähdä millasia ne ovat jne..

• Anonyymi

Jatkoa... Siis mulle tehtiin kuulotutkimus nimenomaan kuulokeskuksessa. Mistä näitä kuulokojeita saadaan ? Keskustassa on joku kuulokeskus, sieltäkö ?

Miten tämä yleensä menee. Ensin terveyskeskukseen, sieltä taysin kuulokeskukseen ja sitten johkin missä tutkitaan kuulo tarkemmin ja säädetään kuulolaitteen asetukset kuntoon ?

• Anonyymi

Vielä siis jatkoa.... Katoin just kannasta miten kirjotettu Toukokuussa 2021

"Potilaalla ei erityistä koettua huonokuuloisuushaastetta arjessa, tässä kohtaa kuulokojeita ei lähdetä suunnittelemaan, tarvittaessa asiaan palataan uudella lähetteellä."

Muistin siis hivenen väärin ainakin ton omakanta kirjotuksen perusteella, mutta toisaalta kyllä muistan miten hän kehotti asiaa harkitsemaan jo silloin.

• Anonyymi

Omat sain 2021 ja neljään vuoteen on ollut pari huoltoa, mitkä ilmaisia.
      Lähtee prosessi liikkeelle kun käyt työterveydessä tai terveysasemalla
      valittamassa "valikoivaa kuuloasi" Laittavat sinut puhelinkoppiin
      kuuntelemaan eri taajusia piippauksia eri kovuuksilla eli tällä
      seulotaan alustavasti laitteiden tarpeellisuutta .
      Seuraavaksi tulee lähete keskussairaalatasoiseen tutkimukseen, missä
      ammattihenkilö eli audionomi tekee piippauskokeet ja lisäksi saneli
      ainakin sata erilaista sanaa selvittääkseen millä taajuusalueella ongelma on.
      Korvakäytävästä otetaan silikonimuotti korvakappaleen valamista varten.
      Itse laitteita on monenlaisia: hyhin pieniä tai sitten kuten minun eli letku
      menee sinne korvan päälle itse kuulolaitteeseen, mikä säädetään tieto-
      koneella ottamaan tasaisesti eri taajuuksia. (mun korkeat äänet puuttui)
      Mun mallissa eli Kt BOLERO B90P ei ole katkaisinta, vaan illalla patterikotelo
      käännetään auki niin että virta katkeaa ja aamulla laitetaan taas luukku kiinni.
      Olen ollut niiden kanssa sateessa, mutta suihkuun ja kylpyyn ei ole syytä mennä,
      sillä silloin tulee huollon tarvetta varmuudella. Jos rikot tai hukkaat laitteen , mikä on apuvälinelainaamon omistama, niin korvaushinta tällä mallilla on 80 € .
      Paristot kestävät tuota päivittäistä käyttöä n. 2 viikon ajan ja ovat halpoja.
      Laitteen mukana tulee molemmille laitteille somat pikku säilytysrasiat.
      Kannattaa hommata ne niin äänimaailma kirkastuu ja kuulee jopa
      emännän kimityksen Ryhdy vaan heti toimeen sillä jonotuslistat julkisella
      puolella ovat arviolta n. 6 kk.

• Anonyymi

Joo kyllä tästä kopin otan ja soittelen huomenis terkkarille aikaa. Niin oliko jossain kuvia tai esitteitä näistä kuulolaitteista mitkä kunnalliselta puolelta saa ?

• Anonyymi

Googlaa kuulokojeet, pääset eri valmistajien sivuille näkemään kunkin malleja. Julkisessa terveydenhuollossa tarjolla olevat ovat suurten, hyvien valmistajien tuotteita.

Itselläni on jo toiset pikkuruiset Phonakit. Toimivat. Uudet saa aina 5 vuoden välein. Samoja myydään kovaan hintaan kuulokojeisiin erikoistuneissa liikkeissä. Ilman kuulokojeita en tulisi toimeen kodin ulkopuolella.

Omat kuulokojeet pääset audionomin avustuksella valitsemaan, kun kuulotutkimukset on tehty.

• Anonyymi00010
    • Anonyymi00011

Tilanne etenee. Tänään sain ajan Tammikuun puoleen väliin ensin sairaanhoitajalle,
      Viikkoa ennen aikaa pitää laittaa Vaxol, tai vastaavaa suihketta korviin.

• Anonyymi00012

Ensi kesänä sinulla jo on kuulokojeet ja pääset kuuntelemaan lintujen liverrystä.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Ensi kesänä sinulla jo on kuulokojeet ja pääset kuuntelemaan lintujen liverrystä.

Niinno, jostain luin että kolmisen kuukautta menee, ja sen huomaa jo omassa olotilassa ja virkeydessä. Tommosesta kokemusta ?

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Niinno, jostain luin että kolmisen kuukautta menee, ja sen huomaa jo omassa olotilassa ja virkeydessä. Tommosesta kokemusta ?

Kyllä kannattaa mennä tutkimuksiin.Taysissa on osaava hlökunta,tullut tutuksi kun itsellä on sisäkorvaistute korvassa. Ainakin Resound kojeen voi yhdistää kännykkään ja ihan samoin kuin implanttiin ja siten kaikenlainen kuuntelu onnistuu suoratoistona niin puhelut kuin radionkin. Voit yllättyä miten hyvin kuulet kojeiden avulla ja niihinkin tottuu ajan mittaan kunhan vaan pidät kojeita. Ei muuta kuin tsemppiä kuulomatkalle.

• Anonyymi00015

Joo kiitos ja siis asia tosiaan on etenemässä. Onko tollanen Resound koje ilmanen ja onnistuuko uiminen sen jälkeen tms ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      127
      3752
    2. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      15
      1717
    3. Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"

Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos
      Maailman menoa
      15
      1561
    4. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      296
      1406
    5. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      18
      1396
    6. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      30
      1289
    7. Tuntuuko sinusta mies

että olet jossain, mutta sydämessäsi haluat olla muualla. Suunnittelet kaikkea kivaa ja olet innolla mukana, mutta silti
      Ikävä
      16
      974
    8. Kapiainen siviiliesimies, Herra suuri Herra

Sotilaana kyvytön, johtajana munaton ja kotona tossun alla. Se on upseerin uran tuen pää, seinään ajo. Mutta aina löytyy
      Sodankylä
      72
      953
    9. Väärä pää tutustumiseen

Mikä ihme on, että miehet haluavat ensimmäisenä sänkyyn? Onko nykyään niin helppo saada nainen peittojensa alle.. tai pä
      Ikävä
      126
      916
    10. Mitä tapahtuisi....

Meidän välillä jos törmäisimme yöelämässä ilman häiriötekijöitä ja olisimme hieman huppelissa? Päättyisikö ilta kenties
      Ikävä
      60
      829
    Aihe