NOJATUOLI !

Anonyymi-ap

Pitkäksi venyi edellinen, joten aloitetaan uusi, toiveiden ja ymmärrysten ketju.
Olkoon aiheena mikä tahansa, kunhan jokainen vetää mietintä myssyn päähänsä ja pohtii mikä osuus on omalla viestillään sopuisan ketjun aikaan saamiseen.

Ajattelen, että jouluaika olisi olla mukavaa aikaa, iloa rakentaa oman näköistä joulua, kertoillen siitä ketjussa näin antaen vinkkejä ja ehkä nykyisen joulun muotia.
Itse olen perinteisen joulun kannattaja, mutta jotain uuttakin voisin yrittää.
Joulu on pienten lasten juhlaa, annetaan heille mielikuvitus maailman myötä ihania joulunajan ajatuksia, tapoja, muistoissa sitten kaikki ihanuus säilyy ja näin vanhanakin voimme lapsuuden joulua muistella.
Lapsuutemme joulut voisi kertoen antaa monenlaista vuosia sitten koettujen joulujen elämästä, ilojen, ehkä myös pettymysten muodossa.

Ruoka on yksi joulun suurempia ilon ja myös työmäärän kasvua lisäävä, tuiki tärkeä osa.
Perinteisiä, kuin myös uusia makunautintoja yritämme kukin oman joulupöydän kattaukseen saada.

Minulle tuli muisto Mdk silakka kerronnasta, silakoita täällä Savossa aika harvoin tarjolla.
Tilasimme joka joulu ruuat läheisetä kahvilasta talosta, missä käsityökerhoa pidettiin, parikymmentä naista joulupöytään istahti.
Katoimme pitkän pöydän jouluiseksi ja kannoimme porukan paikoilleen istuessa jouluruuat pöytään.
Kaikki oli herkullista, mutta minulle outo silakkarullat maistui aivan ihanalta.
Ohjetta en ehtinyt saada, mutta olen yrittänyt makunystyreiden avulla niitä selvittää, tomaattisose yksi ja öljy aineosa kuitenkin, maustaminen on sitten oman käden oikeutta, liki saman makuista on ja silakoita yritän kalastaa tänäkin jouluna.

Omien jouluruokien kirjo on varmaan monellakin joku mitä ei kaikki jouluruuaksi edes uskoisikaan.
Kiva olisi kuulla, ehkä kokeiluun halu kasvaisi.
Syökö kukaan enää lipeäkalaa, minä en ikinä edes maistanut, niin ennakkoluuloinen olin, maitokastike kyllä olisi maistunut.

Tehdäänkö ketjusta jouluinen ketju, joulun sanoman mukainen rauhaisa ja mieltä hellyttävä. ?

17

217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UUSI

Tässä tämä muistamattomuus ilmeni, mutta kai jokainen kirjoitus tapani tietää,
      Edellinen siis oli minun viestini.

• Anonyymi
        UUSI

Lipeäkala karkottaa jo hajullaan, en makuaan tiedä.

• Anonyymi
      UUSI

Jouluun on vielä vajaa 2 viikkoa, lähetä tänään joulupostisi viimeistään, niin ehtii ajoissa.

• Anonyymi
        UUSI

Lähetin jo eilen!

• UUSI

Terveiset kakun tuoksuisesta korvesta@

Jouluvalmistelut ruokien ja leivonnaisten osalta melkein tehty. Uunissa on 4-munan kakunpohja.

Olen todella uuden yleiskoneen tarpeessa. Kakun munien ja sokerin vatkaus käsipelin on työlästä, joten seuraavaksi joululahjojen ostoon, ostan yleiskoneen ja kietaisen sen itselleni joulupakettiin.

Olen suunnitellut siten, että suttaavimmat keitiötyöt olisivat tehty ennen joulusiivousta.

Lunta on satanut ja luonto saanut kauniin lumihuurteisen asun, lumipeitettä on toivottu, koska aijemmin Englannista tulleet turistilennot peruuntuivat lumen puutteen takia. Eilen saapuivat ensimmäiset turistit Arctic Lakelandiin/Korpeen.

Tällaista tänään.

• Anonyymi
        UUSI

Joko sähkö-lumilinko pelaa?

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Joko sähkö-lumilinko pelaa?

Iltapäivää@

Kyllä pelaa akkulumilinko, olin kiinnittänyt yhden osa huolimattomasti. Koeajot tehty ja tehokkaaksi todettu.

Kuten tuossa aijemmassa kommentissani totesin, uusi yleiskone on mietteissä. Katselin esitteitä, kalliita ovat kenwoodin tehokkaat koneet. Minulla on (tosin nyt rikki) Kenwood shef, ikää yli neljäkymmentä vuotta , mutta nyt kelpaisi halvempi ja lyhyempi käyttöikäinen; )

Rustassa olisi yleiskone retro 79.90 €, olisiko kellään kokemusta kyseisestä koneesta.

• Anonyymi
        UUSI
        korppis kirjoitti:

Iltapäivää@

Kyllä pelaa akkulumilinko, olin kiinnittänyt yhden osa huolimattomasti. Koeajot tehty ja tehokkaaksi todettu.

Kuten tuossa aijemmassa kommentissani totesin, uusi yleiskone on mietteissä. Katselin esitteitä, kalliita ovat kenwoodin tehokkaat koneet. Minulla on (tosin nyt rikki) Kenwood shef, ikää yli neljäkymmentä vuotta , mutta nyt kelpaisi halvempi ja lyhyempi käyttöikäinen; )

Rustassa olisi yleiskone retro 79.90 €, olisiko kellään kokemusta kyseisestä koneesta.

Minä olen vaihtamssa inkonttisenssi suojia, kun Tenat on liian kalliita.Olisko Rustassa halvempia merkkejä? Vai mitä suosittelette?

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen vaihtamssa inkonttisenssi suojia, kun Tenat on liian kalliita.Olisko Rustassa halvempia merkkejä? Vai mitä suosittelette?

En tiedä mitä Tenat maksavat Rustassa, mutta käy vertaamassa hintoja vaikka netissä, silleen asia selviää. Kokemusperäistä tietoa en pysty sinulle antamaan.

• Anonyymi
        UUSI
        korppis kirjoitti:

Iltapäivää@

Minä ostin eilen hierovan suihkun , maksoi 42,70 euroo, eikä ollut kallis!
        ja se on vain se käsiosa ( suihkuosa) koska letkut on valmiina suihkupään vain vaihdoin, kun halusin hierovan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minä ostin eilen hierovan suihkun , maksoi 42,70 euroo, eikä ollut kallis!
        ja se on vain se käsiosa ( suihkuosa) koska letkut on valmiina suihkupään vain vaihdoin, kun halusin hierovan.

Onko siitä jotain hyötyäkin, oikeesti?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä sabotoit tämän aloituksen.

• Anonyymi00009
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Voihan sitä ajatella niin, että Tenatkin kuuluvat jouluun, joista hän kirjoitti.
        Minä mainitsin joulun nyt, sinä et, sabotoitko.?Joulua pyydettiin ketjuun. Vaikka polttaisi kynttilää molemmista päistä.

• Anonyymi00010
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Onko siitä jotain hyötyäkin, oikeesti?

On, sen avulla vesihieronta on taattua ja en valita hinnasta, kuten korppis, kun pitää alle 80 euron yleiskonetta kalliina!

Jos tarvitsee ja haluaa jotain sen hinta ei ole ratkaisevin.
        Köyhän nautinto, vesi hierontaa.

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyseppäs Normal kaupasta.
        Siellä on kaikki halvempaa, jos myynnissä on.

• Anonyymi00012
        UUSI
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Kyseppäs Normal kaupasta.
        Siellä on kaikki halvempaa, jos myynnissä on.

Meillä ei ole Normal kauppoja lähimaillakaan.

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä tenat kuuluu vanhuksen arkeen ja pyhään, paljon todennäköisemmin kuin uudet yleiskoneet ja varsinkaan lumilingot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam
      Maailman menoa
      276
      14531
    2. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      72
      7356
    3. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      212
      7194
    4. Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.

Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä
      Maailman menoa
      67
      5199
    5. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      120
      4937
    6. Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju
      Maailman menoa
      75
      4744
    7. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      102
      4554
    8. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      30
      4492
    9. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      79
      4203
    10. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      102
      3988
    Aihe