Jätetään maailma rauha nyt kuitenkin tämän toiveen ulkopuolelle.
Mitä haluaisit/hankit joululahjaksi itsellesi
33
158
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Mä haluan pikkufiiatin, tai mersun.
Mitä aloittaja itte?Ite aattelin ostaa itselleni uuden pyjaman :).
Tiedän jo minkälaisen. Edelliset paitulit jo hieman kulahtaneita. Lapsena saatiin joka joulu uudet yöpaidat tai pyjamat. Se oli ikään kuin joulun perinne.
- AnonyymiUUSI
Minä suoraan sanottuna inhoan joulua. Mitä lähemmäs joulua päästään, sitä enemmän hysteerisiä ihmisiä kaikkialla. Hysteria ilmeisesti tulee suorituspaineista. Eli joulu pitää "suorittaa" perinteisen kaavan mukaan jotta on hyvä ihminen.
"Ihmisille maan päällä rauha ja hyvä tahto"
Niinpä niin.- AnonyymiUUSI
Jännä, miten vielä löytyy paikkoja, joissa jouluhysteriaa on kun suurin osa ihmisistä kuitenkin viettää hyvin rauhallisen ja seesteisen joulun.
Missähän mahdat oleilla ja asua, kun ne hysteeriset ihmiset sinun ympäröivät? Ei ole pakko mennä itse kaikkialle. Minä tiedän mitä joulultani tahdon enkä piittaa muiden tahtomisista tai jouluhössötyksistä.
- AnonyymiUUSI
Riittää kun kaikki aikuiset lapset tulevat Joulun ajaksi meille kotiin; vietetään aikaa yhdessä ruokaa laittaen , ulkoillen ja pelaillen.
Emme ole ostaneet vuosikausiin lahjoja vaan keskitymme Joulun ajan ihan muihin asioihin. Lapsenlapsia ei vielä ole mutta jos ja kun on, voi olla että Joulun perinteitäkin hieman muokataan
Yleisellä tasolla toivoisin joululahjaksi uuden hallituksen, jossa ei olisi yhtään persua eikä Orpoa tai tätä törppöä työministeriä- AnonyymiUUSI
Toivottavasti et vaan kuvittele et demarit tulee ja pelastaa sut?
- AnonyymiUUSI
En mitään!
Edes kotijoulujen aikaan emme vaimoni kanssa lahjoneet toisiamme ja vaimo hoiti ulkopuolisten lahjomisen.
Yli 20:n viimeisen joulun aikana joutui vaimo hoitamaan lahjomiset hyvissä ajoin koska me itse emme olleet lähimaisemissa.
Tämä joulu tulee olemaan poikkeus. Emme tilaa tarjolla olevaa, monipuolista ja runsasta joulumenua. Tulisi vain "pakkosyömisen" sävyä.
Palvelutalon yhteistiloissa näyttäisi olevan jouluun liittyviä tapahtumia ja ohjelmia mutta emme mene sinnekään. Halvaantunut vaimoni on siinä kunnossa, että tapahtumat menisivät hukkaan vaivannäöstä huolimatta.Siili25 kirjoitti:
No joulurauhaa ja tunnelmaa teille sinne kuitenkin.
Ja kyllä vielä kysyn että mitä toivot omalta joulultani vai onko joulu teille tavallisia päiviä?
Siili25 kirjoitti:
Ja kyllä vielä kysyn että mitä toivot omalta joulultani vai onko joulu teille tavallisia päiviä?
Siis omalta joulultasi tietenkin.
- AnonyymiUUSI
Eivät mne "hukkaan" vuorenvarmasti. "Tapahtumat" ovat joulutunnelman luomiseksi järjestettyjä ja mikä voi paremmin tunnelmaa nostaa ja kohottaa kuin esim. joululaulut. Vaimosihan kuulee. Vai mitä? Ei halvaus vie pois ihmisen sisällä olevia asioita, tuntemuksia ja käsityskykyä ynpäristöstä.
Anonyymi kirjoitti:
Eivät mne "hukkaan" vuorenvarmasti. "Tapahtumat" ovat joulutunnelman luomiseksi järjestettyjä ja mikä voi paremmin tunnelmaa nostaa ja kohottaa kuin esim. joululaulut. Vaimosihan kuulee. Vai mitä? Ei halvaus vie pois ihmisen sisällä olevia asioita, tuntemuksia ja käsityskykyä ynpäristöstä.
Samaa ajattelin. Pyörätuolin tai jopa vuoteen avulla osallistumaan. Vaikka ei selvästi enää voi reagoida emme tiedä miten musiikki häneen vaikuttaa. Ja omainen pääsee osallistumaan samalla.
- AnonyymiUUSI
En mitään.
En vietä joulua. En usko joulupukkiin, en jeesukseen. Tämä joululahjojen ostaminen onkin oikeestaan jännä juttu. Aloitus osoitti, ei aloittajakaan usko joulupukkiin, koska tajuaa, ihmisethän net lahjat hankkii ja jakelee. Sama tuli ilmi kommentoijienkin taholta. Mutta joulua pitää vaan viettää. Ja jos pelkoa, että ollut ilkeenä, ostellaan sitten itselleen lahjoja.
Eikös tämä ole viimmäisen päälle valheessa ja epärealismissa elämistä? Vaikka tajutaan asian olevan totaalifuulaa, jostain syystä sitä harrastetaan ja epätoivoisesti koetetaan valehdella itselleen ja pitää kyndin hampain kiinni illuusiosta. Lisäks niinkuin unohdetaan, ihmisellä pitäis olla järkikin, ohan pokkana kuitenkin esitetään mielenvikaista.
Kokolailla sama asia, kuin uskonnoissa.
No, en vietä joulua. Mutta just siitä syystä on aikaa relata. Muut saa huitoa ja stressata, tuhlata rahaa ja esittää hullua. Ihan kivat heille. Mä rentoudun kaikessa rauhassa, syöpöttelen ja juopottelen. Voin vakuuttaa, joulunseutu on huomattavasti mielyttävämpää aikaa näin.
Niinno. Mä enn siis jakele lahjoja, tai lähettele joulukortteja. Toisaalta tavallaan palkitsen itseäni siitä, olen tullut jätkiini ja edelleen olen järjissäni. Siis, hankin hyvää ruokaa, savukalkkuna ja mäti ainakin suunnitelmissa. Lisäks ole patologinen rosollin ystävä, tänäänkin ostin. Ja nyt ajattelin ostaa skottiviskin sijasta normaalista poiketen lekan konjakkia.
Niettä kai mä tavallaan lahjon itseäni ruualla ja juomalla. Tosin ihan päinvastaisista syistä, kuin jotkut. Mä en petä itseäni, olen tyytyväinen järjissäni olemistaseni.
Tai jotenkin noin.
=DW=Noh!
Minulle joulu on perinnejuhla johon liittyy tietyt tavat. Perinteet on syntyneet lapsuudenkodissa ja niitä lämmöllä muistelen. Ainakin osittain. Joulua laitettiin lapsille kun he olivat vielä pieniä.
Nykyisin joulun tohina on paljon pienimuotoisenpaa ja hyvä niin. Hankitut ruoat mietitään tarkkaan ja mitään ylimääräistä ei laiteta. Jouluruokaa kuitenkin kun joulunakin pitää syödä.
Lahjat laitetaan vain nuirimmille lapsille. Aikuiset ei pää-asiassa toisiaan lahjo. Toki voin joululahjan nimissä lahjoa itse itselleni jotain iloa tuottavaa ja tarpeellista. Kuten tänä vuonna pyjaman :). Toki ostaisin sen muutoinkin.
Joulukirkossa nykyisin pyrin käymään. Lapsena kirkko oli niin kaukana ettei siellä käyty. En ole sanan varsinaisessa merkityksessä uskovainen kuten asia useimmiten käsitetään mutta minulla on kuitenkin jonkinlainen yhteys tuonne yläkertaan. Tykkään kirkon ilmapiiristä ja kauneudesta ja tunnelmasta. Kirkko ei kuitenkaan ole pakollinen, mennään jos siltä tuntuu.
Alkoholi ei minun jouluni kuulu kuten ei muihinkaan päiviin mutta se ei tarkoita sitä etteikö joku muu voisi kotonani kohtuudella sitä käyttää halutessaan joulunakin.
Joulu saa tulla tänäkin jouluna. Ennen joulua alkaa onneksi päivä hiljakseen pidentyä ja pimeys väistyä.- AnonyymiUUSI
Siili25 kirjoitti:
Noh!
Minulle joulu on perinnejuhla johon liittyy tietyt tavat. Perinteet on syntyneet lapsuudenkodissa ja niitä lämmöllä muistelen. Ainakin osittain. Joulua laitettiin lapsille kun he olivat vielä pieniä.
Nykyisin joulun tohina on paljon pienimuotoisenpaa ja hyvä niin. Hankitut ruoat mietitään tarkkaan ja mitään ylimääräistä ei laiteta. Jouluruokaa kuitenkin kun joulunakin pitää syödä.
Lahjat laitetaan vain nuirimmille lapsille. Aikuiset ei pää-asiassa toisiaan lahjo. Toki voin joululahjan nimissä lahjoa itse itselleni jotain iloa tuottavaa ja tarpeellista. Kuten tänä vuonna pyjaman :). Toki ostaisin sen muutoinkin.
Joulukirkossa nykyisin pyrin käymään. Lapsena kirkko oli niin kaukana ettei siellä käyty. En ole sanan varsinaisessa merkityksessä uskovainen kuten asia useimmiten käsitetään mutta minulla on kuitenkin jonkinlainen yhteys tuonne yläkertaan. Tykkään kirkon ilmapiiristä ja kauneudesta ja tunnelmasta. Kirkko ei kuitenkaan ole pakollinen, mennään jos siltä tuntuu.
Alkoholi ei minun jouluni kuulu kuten ei muihinkaan päiviin mutta se ei tarkoita sitä etteikö joku muu voisi kotonani kohtuudella sitä käyttää halutessaan joulunakin.
Joulu saa tulla tänäkin jouluna. Ennen joulua alkaa onneksi päivä hiljakseen pidentyä ja pimeys väistyä.Elä hupsi. Kyllä ollaan pitkällä ensi vuoden puolella, ennen kuin päivän pitenemisen huomaa.
- AnonyymiUUSI
Kuulehan kulta pieni, kommenttisi jos mikä on aivan ja vain "totaalifuulaa". Sinä valmistaudut ostoksinesi jouluun kuten me kaikki muutkin. Joulu on ja vietetään sen yhden syntymän merkiksi ja pidät sinä sitä minä tahansa juttuna, niin poispyyhityksi ja -hävitetyksi et sitä saa. Millään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuulehan kulta pieni, kommenttisi jos mikä on aivan ja vain "totaalifuulaa". Sinä valmistaudut ostoksinesi jouluun kuten me kaikki muutkin. Joulu on ja vietetään sen yhden syntymän merkiksi ja pidät sinä sitä minä tahansa juttuna, niin poispyyhityksi ja -hävitetyksi et sitä saa. Millään.
Missasit pointin.
Joko tyhmyyttäsi, tai tahallisesti. Omapahan asias. Mutta kommenttisi oli oiva osoitus siitä, miksi joulu on totaalifuulaa. "Yksi syntymä" joopajoo.
Kukahan yrittänee saada joulua poispyyhityksi ja -hävitetyksi, en tiedä. Mutta jotkut tahot yrittävät aivopestä ja pakottaa muita ihmisiä uskomaan taruolentoihin ja satuihin. Miks, se ihmii.
Just tällaset jutut sai meitsin ajattelemaan asiaa. Juhlikoot kukin miten ja milloin juhlii. Ja oma asiansa miksi juhlii. Tai miksi on juhlimatta.
=DW= Anonyymi kirjoitti:
Elä hupsi. Kyllä ollaan pitkällä ensi vuoden puolella, ennen kuin päivän pitenemisen huomaa.
Hupsinpas. Ehkä sitä ei heti tasauspäivän jälkeen huomaa mutta jo tieto siitä että päivä kääntynyt valoisaa kohti antaa mieleen valoa :).
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Missasit pointin.
Joko tyhmyyttäsi, tai tahallisesti. Omapahan asias. Mutta kommenttisi oli oiva osoitus siitä, miksi joulu on totaalifuulaa. "Yksi syntymä" joopajoo.
Kukahan yrittänee saada joulua poispyyhityksi ja -hävitetyksi, en tiedä. Mutta jotkut tahot yrittävät aivopestä ja pakottaa muita ihmisiä uskomaan taruolentoihin ja satuihin. Miks, se ihmii.
Just tällaset jutut sai meitsin ajattelemaan asiaa. Juhlikoot kukin miten ja milloin juhlii. Ja oma asiansa miksi juhlii. Tai miksi on juhlimatta.
=DW=Nyt en ole ihan varma, kumpi on missannut mitäkin. Mutta jotten sano rumasti, antaa olla. Katsotaan huomena ...
- AnonyymiUUSI
Siili25 kirjoitti:
Hupsinpas. Ehkä sitä ei heti tasauspäivän jälkeen huomaa mutta jo tieto siitä että päivä kääntynyt valoisaa kohti antaa mieleen valoa :).
No sitten se on hyvä.
- AnonyymiUUSI
No minä itelleni tapaa lahjoja antaa, naisystävä hoitaa sen asian. Uskon, että sieltä tulee kauluspaita ja kiva niin, hällä hyvä maku. Hälle annan YSL Libre Edp pullon.
- AnonyymiUUSI
Siili25 kirjoitti:
Onko hälle tuoksu tuttu ennestään vai oman mieltymyksesi mukaanko tuoksun ostat?
Ihan summassa, muiden ihmisten suositusten perusteella. Toivottavasti olisi mieleinen tuoksu. Oma mieltymys ei merkitse, lahjahan on hänelle.
Anonyymi kirjoitti:
Ihan summassa, muiden ihmisten suositusten perusteella. Toivottavasti olisi mieleinen tuoksu. Oma mieltymys ei merkitse, lahjahan on hänelle.
Varmaan tykkää kun se on sinulta :).
- AnonyymiUUSI
Siili25 kirjoitti:
Varmaan tykkää kun se on sinulta :).
Eiköhän. Vaikkakin kaikkein paras lahja kummallekin on, kun saamme viettää joulun yhdessä.
- AnonyymiUUSI
Aatonaaton iltapäivällä tulee kaksi siivoojaa tekemään täyssiivouksen 75 neliön asuntoon. Myöhemmin illalla tulee verkkokaupasta jouluruoat kotiovelle. Siivoojat täyttää jopa jääkaapin.
- AnonyymiUUSI
Uskoa, toivoa, luottamusta, rohkeutta ... Mihin ihmeeseen ne hävisivät, kun jäin yksin.
Jäitkö leskeksi? On olemassa vertaisryhmiä joihin voi halutessaan osallistua. Siellä jakaa tuntojaan samoin tuntevien kanssa.
- AnonyymiUUSI
Siili25 kirjoitti:
Jäitkö leskeksi? On olemassa vertaisryhmiä joihin voi halutessaan osallistua. Siellä jakaa tuntojaan samoin tuntevien kanssa.
Yli viisi vuotta sitten. Kyllä tiedän vertaisryhmät yms. paikat, joista voisi saada tukea. Aiheessa on vain iso mutta, tai mutka, tai trauma, tai joku muu sellainen este; ei tule ulos.
- AnonyymiUUSI
Laitoitpa hankalan kysymyksen, mutta vihdoin ja viimein sain mieleeni erään asian jota toivon saavani. Tai voinhan sen itsekin ostaa. Siis vuoden 2026 seinäkalenterin joillakin kauniilla kuvilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam24914194Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu617220Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö2006957Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.
Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä415039K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1094817Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju744687Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos804395PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *194371Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko754132Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta1013921