Meille on vakuutettu, että kahvin hinta on noussut pysyvästi viljelyolosuhteitten
vaikeutumisen takia. Kuitenkin kahvista on nyt huomattavia alennuksia.
Oma suosikkikahvini maksaa lähes 50 % vähemmän per paketti kuin normaalisti. Ostin 10 pakettia, kun sai suunnilleen kaksi pakettia yhden hinnalle.
Mitä mieltä olette, mistä kahviale johtuu ? Eikö joulukauppa ole lähtenyt
toivotusti käyntiin ruokamarketeissakaan ? Onko kahvista tehty entistä
houkuttelevampi sisäänvetotuote ? Miten käy kahvin hinnalle joulun jälkeen ?
Oletteko hamstranneet kahvia, kun sitä myydään nyt paljon edullisemmin ?
51
397
Vastaukset
- Anonyymi
Hiukka erikoista, kun kahvin hinta nousi nopeasti huomattavasti
ja annettiin kuva, ettei se tule laskemaan. Pakko tämän buumin on olla
asiakkaista kilpailua. Kansan suosikkilitkua Juhlamokkaakin oli kerran
3 pakettia kympillä.- Anonyymi00029
"Oli kerran 3 pkt..."
Nyt saat 2 pkt. Sinänsä hyvä, kun hamstraajat haalii kaiken, saa muutkin jotain.
Kahvi tulee alennukseen jouluna, uutena vuotena, pääsiäisenä, vappuna, juhannuksena. Tätä rataa se kiertää.
Muuten maksat täyden hinnan.
- Anonyymi
Olen ostanut pörssistä mutta en kahvifutuureja tänään oli hyvä nousupäivä osakkeillakin
- Anonyymi
En osta kahvia kun en sitä juo, vieraiden varaksi minulla on aina pakastimessa hiukan suodatinkahvia.
- Anonyymi
En ole koskaan hamstrannut kahvia, mutta nyt käytin tilaisuutta hyväkseni.
Ostin 20 pakettia Löfbergin Kharismaa. Normaalihinnalla satsi olisi maksanut
190 euroa. Tarjouksessa ne maksoivat vain 99 euroa. - Anonyymi
Oma mielikahvi on tosiaan nyt ainakin 30% halvempaa. Ollut mukava ostaa muutama paketti varastoon. Kahvihan ei helpolla vanhene.
- Anonyymi00009
Omat kahvini oli pakattu syyskuussa 2025 ja viimeinen myyntipäivä on maaliskuussa
2027. Ehdin varmasti juoda ne :) - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Omat kahvini oli pakattu syyskuussa 2025 ja viimeinen myyntipäivä on maaliskuussa
2027. Ehdin varmasti juoda ne :)Kahvissa on parasta ennen päiväys, ei viimeinen myyntipäivä. Avaamattomana säilyy hyvinkin vielä viimeisen myyntipäivän jälkeen kuukausia ja vielä kauemmin jos säilyttää jääkaapissa tai pakastaa. Itse säilytän avatun paketin peltipurkissa jääkaapissa enkä ole makueroja huomannut vaikka parasta ennen päivä jo mennyt kuukausiakin sitten. Kahvini juon sellaisenaan mustana ilman sokeria ja vain 2-5 paahtoasteisia kaupunkikahveja. Tällä hetkellä kaapissa yli vuoden kahvit tarjouksista ostettuna.
- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Kahvissa on parasta ennen päiväys, ei viimeinen myyntipäivä. Avaamattomana säilyy hyvinkin vielä viimeisen myyntipäivän jälkeen kuukausia ja vielä kauemmin jos säilyttää jääkaapissa tai pakastaa. Itse säilytän avatun paketin peltipurkissa jääkaapissa enkä ole makueroja huomannut vaikka parasta ennen päivä jo mennyt kuukausiakin sitten. Kahvini juon sellaisenaan mustana ilman sokeria ja vain 2-5 paahtoasteisia kaupunkikahveja. Tällä hetkellä kaapissa yli vuoden kahvit tarjouksista ostettuna.
Onko kahvissa kaksi päiväystä ? Ei kahvi ikuiseen säily. Maku muuttuu.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Onko kahvissa kaksi päiväystä ? Ei kahvi ikuiseen säily. Maku muuttuu.
Tosi on. Minulla unohtui käyttää ajoissa yksi kahvipaketti, jonka sain tuliaisiksi
vierailta ja joka on liian laihaa minulle eli juhlamokka.
Siinä oli kuitenkin vielä päiväystä jäljellä joten otin sen käyttöön,
mutta maku oli muuttunut.
Se maistui kummalliselle, ei suorastaan pahalle, muttei kahville enää. - Anonyymi00046
Anonyymi00013 kirjoitti:
Tosi on. Minulla unohtui käyttää ajoissa yksi kahvipaketti, jonka sain tuliaisiksi
vierailta ja joka on liian laihaa minulle eli juhlamokka.
Siinä oli kuitenkin vielä päiväystä jäljellä joten otin sen käyttöön,
mutta maku oli muuttunut.
Se maistui kummalliselle, ei suorastaan pahalle, muttei kahville enää.Ei nii eroja ole.
- Anonyymi
Mikähän se normaalihinta mahtaa olla?
- Anonyymi00011
Normaalhintaa on enää vaikeaa tietää. Se taitaa olla se mikä hinta vakiintuu.
- Anonyymi
Inflaatio on laukannut viime vuosina siihen malliin, että ainakin pienituloisilla tuntuu.
- Anonyymi
Kesästä lähtien ostanut normihinnalla 1,15 tummapaahtoista suodatinkahvia. Kotivarana pitänyt puolenkymmentä pakettia, näillä mennään.
- Anonyymi00019
Mitä merkkiä se on ?
- Anonyymi00014
9e kpl.En katso en tiedä mainoksista.
Syön mitä haluan aina. - Anonyymi00015
Tiedätkö, paljonko on rahhoo tilillä?
- Anonyymi00047
Yli tonni!
- Anonyymi00017
Halpakahvi 2,5e 500g ja hyvää on maidon kanssa.
- Anonyymi00018
Mikä niin halpa kahvi on hyvää ? Maistamani halvat kahvit ovat kitkerää myrkkyä
tai aromitonta litkua.
- Anonyymi00020
Mie olen keitellyt euro ja viistoista kahvista monet kohvit. Emilia on täyteläinen ei kitkerää.
- Anonyymi00021
Totta kai ostan ja hamstraan jos kahvia saa puoleen hintaan. Ja mitä tahansa muutakin , jota tarvitsen.
- Anonyymi00022
Lidlissä myytävän Emilia Classic -merkin kahvipaketti maksaa suurimmassa osassa Suomea 2,59 euroa, mutta joissain myymälöissä sen saa alle puolella siitä eli 1,15 eurolla. Tosi edullista.
Testissä joku arvioi sen hiukan kitkeräksi kahviksi, mutta kun oli päästänyt
sitä vähän suodattimen läpi ja heittänyt ekan pikku kupillisen pois loppu oli
juotavaa. Makuja on monia. Se on kokeilemisen arvoinen hinnan takia.
Onkohan se puolen kilon paketti ?- Anonyymi00023
Ensimmäinen testiraadin edullinen kahvi oli X-tra-kahvi, joka sai murska-arviot.
Seuraava testiraadin arvio Emilia Classic-kahvista:
– Tällä tuli vähän makua. Tässäkään ei varsinaista tuttua perinteistä kahvinmakua tule, mutta enemmän kuin ensimmäisessä. Miedosti tuoksuu kahvilta. Ehdottomasti parempi kuin ensimmäinen. Tässä on yritetty, mutta epäonnistuttu. Antaisin 2 pistettä.
– Jeesus sentään. Tämä on parempi. Tässä ei ole sitä pahaa makua, tämä on vain laimeaa. Kohteliaisuudesta joisin hautajaisissa kupin loppuun. Ei mitään superkahvia, mutta menee. Antaisin 2,5.
– Luulin, ettei äskeisestä voi mennä pahemmaksi. Tämä ei maistu yhtään millekään. Jos tätä tarjoiltaisiin hautajaisissa, joissa yleensä on tapana tarjota kahvia, vainaja ei olisi tapahtuman surullisin asia, vaan se olisi tämä kahvi. On tämä ehkä parempaa kuin se äskeinen kuitenkin. Minäkin annan 2,5 pistettä. - Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Ensimmäinen testiraadin edullinen kahvi oli X-tra-kahvi, joka sai murska-arviot.
Seuraava testiraadin arvio Emilia Classic-kahvista:
– Tällä tuli vähän makua. Tässäkään ei varsinaista tuttua perinteistä kahvinmakua tule, mutta enemmän kuin ensimmäisessä. Miedosti tuoksuu kahvilta. Ehdottomasti parempi kuin ensimmäinen. Tässä on yritetty, mutta epäonnistuttu. Antaisin 2 pistettä.
– Jeesus sentään. Tämä on parempi. Tässä ei ole sitä pahaa makua, tämä on vain laimeaa. Kohteliaisuudesta joisin hautajaisissa kupin loppuun. Ei mitään superkahvia, mutta menee. Antaisin 2,5.
– Luulin, ettei äskeisestä voi mennä pahemmaksi. Tämä ei maistu yhtään millekään. Jos tätä tarjoiltaisiin hautajaisissa, joissa yleensä on tapana tarjota kahvia, vainaja ei olisi tapahtuman surullisin asia, vaan se olisi tämä kahvi. On tämä ehkä parempaa kuin se äskeinen kuitenkin. Minäkin annan 2,5 pistettä.Onpa tyrmäävät arvostelut halpakahveille. Miksi ihmiset eivät juo hyvää kahvia ?
Hyvä kahvi ei ole kallista, kun ajattelee kuinka kauan paketti riittää. - Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Onpa tyrmäävät arvostelut halpakahveille. Miksi ihmiset eivät juo hyvää kahvia ?
Hyvä kahvi ei ole kallista, kun ajattelee kuinka kauan paketti riittää.Halpiskahvia juon, hyvää ku mikä.
- Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
Halpiskahvia juon, hyvää ku mikä.
Makunsa kullakin.
- Anonyymi00026
Nyt on kahvitr tarjouksesa, kun pitää saada jouluostoksille väkeä....
- Anonyymi00028
En hamstraa. Hyvissä ajoin papujen vähetessä ostan aina uuden kilon pussin tiettyä papukahvia. Se maksaa sen minkä maksaa. Sitä vaan ihmetellyt, että miksi papukahvi on kalliimpaa vaikka sitä ei tarvitse paahtimolla jauhaa.
Ostan aina pari pakettia kun on tarjouksessa. En kuitenkaan erityisemmin hamstraa.
- Anonyymi00030
En edes muista milloin olen ostanut kahvia ''normihinnalla''
Citymarketissa Juhla Mokka 4€/paketti (2pkt per nenä) täytyypä käydä ostoksilla.
Vastaavia on myös S-kaupoissa aika usein. Anonyymi00030 kirjoitti:
En edes muista milloin olen ostanut kahvia ''normihinnalla''
Citymarketissa Juhla Mokka 4€/paketti (2pkt per nenä) täytyypä käydä ostoksilla.
Vastaavia on myös S-kaupoissa aika usein.Kyllä. Nyt tällä hetkellä just näyttää olevan molemmissa.
- Anonyymi00031
Siili25 kirjoitti:
Kyllä. Nyt tällä hetkellä just näyttää olevan molemmissa.
Aina se on tarjouksessa jossain, ja halpista saa 2,5e.
Anonyymi00031 kirjoitti:
Aina se on tarjouksessa jossain, ja halpista saa 2,5e.
Minä juon JuhlaMokkaa kolme mukillista päivässä niin kauan kun sen jaksaa kustantaa. Kahvinjuonti ei on kovasti vähentynyt ja mielellään illalla esim. Juon teetä ja myös iltapäivällä.
- Anonyymi00032
En ole koskaan ostanut vielä kallista kahvia. On edellisiä pakettaja pari jotka ostin ennen tätä hurjaa nousua ja vielä on niissä viimeinen käyttöpäivä edessä päin.
Nyt ostan yhden paketin näitä tarjouskahveja muiden ostosten ohella. - Anonyymi00033
Ostan kahvia olkoot tarjouksessa tai ei, on sattunut nyt 5 pakettia varalla.
Kerran pääsi kahvi loppumaan, oli vähän vieroitus oireita, join sitten kovaa teetä. - Anonyymi00034
Kahvi vanhenee ja kitkeröityy, joten ei kannata hamstrata liikaa.
- Anonyymi00040
Kahvissa on noin kaksi vuotta myyntiaikaa.
- Anonyymi00035
En hamstraa mitään, hamstraaminen on itsekästä käytöstä. Yksi hamstraa, sitten toinen jää ilman. Esim. koronan tultua hamstraajat hamstrasivat hyllyt tyhjiksi vessapaperista. Typerää toimintaa.
- Anonyymi00036
Suotta hamstraa, Lidlissä ollut kesästä lähtien jopa 1.15 € 500 g tummapaahtoista nixmannien kohvetta.
- Anonyymi00042
Ei siitä kaikki tykkää.
- Anonyymi00037
Kaksi pakettia on jemmassa.
- Anonyymi00038
Aamuiset kahvini eivät paljon poroja vaadi.
Vaikka saavutettava etu olisi suurempikin niin tämän pakvelutalon keittokomero on todella komero kuin pe--ikä eikä siinä ole kaappi-, eikä edes työtasotilaa.
Kun paketti on noin puolillaan niin katson puodissa käydessä hintoja. Minulla ei ole suosikkimerkkiä vaan ainoana valintaperusteena on pahtoaste. En ole rasisti vaan mitä tummempi niin sitä parempi.
Nuukuuttani suodatan vielä hitaasti, vaiheittain suodatettuna. - Anonyymi00039
On senverran pätäkkää tililla ja käytössä ettei tarvitse miettiä mitä ostaa ja syö näin vanhempana. Lapsena juotiin suppea mutta ol7 luomu voita ja viljaa. Rokot sairastettu eikä piikille viety lapsena.
Minä en usko median valheita. 70 % onn6han pihalla median uskovaisia reppanoita. Mitään ei osata eikä ajatella kun on niin kivaa seurata mitä julkut tekee ja kinastella poliitikoista. Reppanat äänestää ja luulee vaikuttaaneensa ja valinneensa. 🤣🤣🤡🤡 - Anonyymi00041
Haluan juoda hyvää, aromikasta kahvia. Se on Kharisma. hankin sitä
10 pakettia, koska hinta oli lähes miinus 50 % normaalista.
Miekenkiintoista nähdä, mitä kahvin hinnalle tapahtuu.
Kun se nousi huomattavasti annettiin ymmärtää, ettei se juurikaan
enää laske ja minkäpä hinta laskisi koskaan ? Hinnat vain nousevat. - Anonyymi00043
Kun puoleen hintaan kavia saa, niin tietenkin hamstraan.
Kymmenessä paketissa säästän n. 40 €.- Anonyymi00044
En ole vieäkään ostanut kallista kahvia. On jemmassa jotain kymmenkkunta pakettia entiseen hintaan. Menee yksi kahvipaketti kuukaudessa.
Aina on tarjouksessa jossain.
Tykkään kylmästä kahvista ja laitan aina jääkaappiin-
- Anonyymi00045
Kun kahden paketin hinta vaikuttaa houkuttelevalta niin olen hamstrannut ne.
- Anonyymi00048
Menee yks paketti kuukaudessa.
Oon hamstrannut aina kun on erikoishinta. On aika monta pakettia jemmassa.
- Anonyymi00049
Jouluksi hain Prismasta pari kiloa tummaa juhla mokkaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen353176Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta
Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,632612Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään622432Ei tule uni
Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.621338Miksi juuri Venezuela?
Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp3031263- 411016
Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh101992- 42987
- 80961
Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup95886