Mikä olisi hyvä meänkielinen kuvaus tälle palstalle? Toteutamme parhaan ehdotuksen.
Palstan kuvaus
10
1295
Vastaukset
- ehdottaja
Meänkieliset, Länsipohjan sisukkaat ruotsinsuomalaiset!
- Peikko
Mulle sopii.
- tulkinta
Tuo on kyllä väärä tulkinta, sillä kysymys ei ole Suomesta muuttaneista ihmisistä.
Pikemminkin pitäisi puhua Ruotsin Suomenkielisistä tai vanhasta Kveeni ( kainu ) vähemmistöstä jos halutaan Meänkielelle jokuin muu määritelmä. - väärä termi
tulkinta kirjoitti:
Tuo on kyllä väärä tulkinta, sillä kysymys ei ole Suomesta muuttaneista ihmisistä.
Pikemminkin pitäisi puhua Ruotsin Suomenkielisistä tai vanhasta Kveeni ( kainu ) vähemmistöstä jos halutaan Meänkielelle jokuin muu määritelmä.samalla perusteella myös termi suomenruotsalaiset on väärä...
- Se kyllä onkin
väärä termi kirjoitti:
samalla perusteella myös termi suomenruotsalaiset on väärä...
No niinhän se onkin, sillä Suomenruotsalaiset ei ole mitään ruotsista muuttaneita kuten ovat Ruotsinsuomalaiset suomesta muuttaneita, eli alkuperältään Suomalaisia.
- jee
Se kyllä onkin kirjoitti:
No niinhän se onkin, sillä Suomenruotsalaiset ei ole mitään ruotsista muuttaneita kuten ovat Ruotsinsuomalaiset suomesta muuttaneita, eli alkuperältään Suomalaisia.
Ns. meänkielisetkin ovat samaa porukkaa. He ovat aina asuneet nykyisillä asuinalueillaan.
- Jätetyt
Sopiva nimi olisi väärään maahan jätetyt.
Raja Venäjän ja Ruotsin välillä olisi pitänyt vetää niin, että kaikki Suomalaiset olisivat pysyneet yhdessä valtiossa.- ihmeessä
Miksi ihmeessä, eihän siinä ollut kysymys Suomalaisista vaan Venäjän ja Ruotsin välisestä rajasta.
- Piga
meänkieliset ja kielestä kiinnostuneet kuunnelkaapa Torvald Pääjärven teoksia
osa on meänkielelä..
"ei se kannatte,mutta jos met freistaama proovata freistaama nii kyllä se häätyy kannattaa.."
ihania ja sitte tietenki se vanhanpiian valitus ;-) - mie
Tällä palstala met keskustelemma meänkielelä eli meänkielestä. Tervetulheita ovat kaikki, keillä on intressiä asihaan. Meänkielihän on nimitys suomensukuselle kielimuotolle, jota puhuthaan Ruottin Tornionlaaksossa. Met emmä tosi ole niin nuukia sen kansa, ette saapi tänne kirjottaa Suomenki puolen meänkielen asioista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791756
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19683- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41567Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164523Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä24475Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466