Hommasin itselleni muutama kuukausi sitten kuukautislevyt, eli kolmannet menkat nyt menossa niiden kokeilua. En kuitenkaan ymmärrä mitä teen väärin, tai onko anatomiani niin poikkeava ettei käyttö vain onnistu.
Saan levyn kyllä sisään ihan ongelmitta, ja saan sen nojaamaan häpyluun päälle, mutta ei se aukea laakeaksi kupiksi vaan pohja jää ruttuun vaikka mitä tekisin!? Eihän siellä nyt edes mun mielestä ole tilaa sille aueta, kun on kuitenkin pehmeää materiaalia!?
Levy ei tunnu epämukavalta missään vaiheessa, mutta ohivuotoja tulee. Nyt kolmannen kieron onnistuin levyn kanssa kyllä nukkumaan ilman ohivuotoja ja kotona selvisin viikonlopun kun koko ajan voi kuitenkin rampata vessassa tarkistamassa, ja ohivuoto tapahtuu lähinnä pissalla käydessä, mutta nyt töihin tullessa tietenkin heti aamusta kauhea ohivuoto. En ymmärrä missä vika??
Olen tähän asti käyttänyt kuukuppia n.10 vuotta, mikä on ollut itselläni ihan toimiva, mutta ensimmäiset vuotopäivät ovat niin runsaat että varsinkin öisin vuodan kupin ohi. Ohivuotoa tapahtuu kupinkin kanssa silloin tällöin päivisin, mutta ei niin valtavia määriä ja yleensä vain kovina vuotopäivinä jos en tyhjennä tarpeeksi usein. Halusin kuitenkin vaihtaa levyyn sen luvatun suuremman vetoisuuden vuoksi, ja koska olin kuullut niin paljon hyvää siitä miten se ei vuoda ohi ja koska sen kanssa voisi myös harrastaa seksiä. Tuo että levyyn mahtuu enemmän verta ei kuitenkaan paljoa auta kun se ei aukea ja kaikki tulee ohi 😅 Kupissa olen myös ajoittain kokenut poistovaiheessa alipaineen epämukavaksi niukempina vuotopäivinä, ja hankalaksi sen että aina toisinaan tuntuu sisälläni olevan vain jotain väärin eikä kuppi yksinkertaisesti aukea kunnolla ja muodosta alipainetta.
Eli help, osaako joku auttaa tuon levyn ongelman kanssa ja vinkata mitä mahdollisesti teen väärin tai mitä voisin kokeilla!?
Siteet ja tamponit ei ole itselleni vaihtoehto joten niitä ei tarvi ehdotella.
Kokemuksia kuukautislevystä
4
218
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kuukautislevy tulee asettaa syvemmälle emättimeen, kohdunkaulan suuaukolle, ja sen on tarkoitus nojata häpyluuhun pysyäkseen paikoillaan ja kerätäkseen vuodon tehokkaasti. Jos levy jää liian matalalle tai väärään kulmaan, se voi vuotaa.
- Anonyymi00002
Työnnän sen kyllä niin syvälle kun sormet yltää ja levy uppoaa 😂 ja saan sen tosiaan nojaamaan häpyluun, mutta joku ei vaan silti selvästi onnistu oikein kerta ohivuotoa tulee.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Työnnän sen kyllä niin syvälle kun sormet yltää ja levy uppoaa 😂 ja saan sen tosiaan nojaamaan häpyluun, mutta joku ei vaan silti selvästi onnistu oikein kerta ohivuotoa tulee.
Ei kait sitä kukaan muukaan voi sun puolesta sulle laittaa .
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ei kait sitä kukaan muukaan voi sun puolesta sulle laittaa .
Voi harmi, tämähän se just olis ollu vastaus ongelmaani.....
Jos osaat lukea ni kerron kyllä että saan sen sinne ihan itse tungettua, neuvoja kyselin vain siihen että mikä voisi olla ongelmana kun ohivuotoja silti tulee. Neuvoja ja/tai kokemuksia muilta levyn käyttäjiltä joilla ehkä ollut sama ongelma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site1836480Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto935392Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?
Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost143735Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1233377Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT1983093Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat742345Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku12098Persut pettävät ja valehtelevat aina
Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val451684Sinä et halunnut sitoutua
Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne191646- 981346