Toyota Aygo X sai sisuksiinsa Yariksesta tutun täyshybriditekniikan.
Jo on Aygoihin eletty – Autouutuus kulkee sata kilometriä alle neljän litran kulutuksella
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/c2116ff9-461f-49ac-bf04-f7c87b4dbd24
Toyota Aygo X kulkee sata kilometriä alle neljän litran kulutuksella!
12
141
Vastaukset
- Anonyymi00001
Noin upeaa on Toyotan täyshybriditekniikka muissakin Toyotan malleissa. Eurooppalaisten kevythybriditekniikka on todella surkeaa.
- Anonyymi00002
Hihii, olet nolo.
- Anonyymi00007
Anonyymi00004 kirjoitti:
Näin Toyotan täyshybridit tekevät sähköä kuluttamatta lainkaan bensiiniä
Toyotaa pilkkaava ”asiantuntija” vain hokee täällä, että Toyotan hybridien sähkö tuotetaan bensalla, kun pitäisi puhua siitä, miten se hybridijärjestelmä pienentää sen bensiinin kulutuksen hurjalla määrällä. Ja miten se pienentää sen kulutuksen niin pieneksi, että Toyotan hybrideillä on kaikkein pienimmät uuden WLTP-päästömittaustavan mukaiset päästöt eli toisin sanoen pienin bensiinin kulutus autoissa, joissa on polttomoottori.
Toyotan täyshybridi toimii niin, että koko ajan ajoakkua ladataan tai niitä puretaan kuljettajan voimatta puuttua siihen mitenkään. Vakionopeussäätimen kanssa ajaessakin heti kun auton äly huomaa, ettei polttomoottoria tarvita, se sammuu ja matka jatkuu sähkön voimalla. Mikäli tie laskee, vaikka loivasti, auto alkaa ladata akkuja ja sähkön suunta muuttuu. Tuollainen lataus ei ole mikään voimakas, mutta jos jarrua hipaiseekaan niin lataus kasvaa huomattavasti ja auto jarruttaa kohtuullisella voimalla. Ylämäkeen noustessa ja kiihdytettäessä sähkömoottori on auton moottorin huomattavana apuna, jolloin polttoaineenkulutus pienenee, usein oleellisestikin. Koko prosessissa Toyotan loistava CVT-e vaihteisto näyttelee suurta osaa, koska vaihteisto pyrkii koko ajan pitämään sekä bensa- että sähkömoottorin käytön optimaalisena parhaalla hyötysuhdealueellaan. Lisänä koko voimalinja on kehitetty tehokkaaksi, erittäin miellyttäväksi (kaikki kehuvat) ja lisäksi taloudelliseksi.
Volkswagen-konsernin kevythybridit eivät oikeastaan koskaan kulje pelkän sähkömoottorin voimin, mutta voimalinjan sähköistäminen mahdollistaa monissa kevythybridimalleissa sen, että polttomoottori voidaan sammuttaa esimerkiksi liikennevaloihin hidastettaessa jo esimerkiksi 30 km/h nopeudessa. Polttoaineen kulutuksen kannalta kevythybridijärjestelmällä on siten mitätön vaikutus, koska polttomoottori pyörii lähes koko ajan. - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Näin Toyotan täyshybridit tekevät sähköä kuluttamatta lainkaan bensiiniä
Toyotaa pilkkaava ”asiantuntija” vain hokee täällä, että Toyotan hybridien sähkö tuotetaan bensalla, kun pitäisi puhua siitä, miten se hybridijärjestelmä pienentää sen bensiinin kulutuksen hurjalla määrällä. Ja miten se pienentää sen kulutuksen niin pieneksi, että Toyotan hybrideillä on kaikkein pienimmät uuden WLTP-päästömittaustavan mukaiset päästöt eli toisin sanoen pienin bensiinin kulutus autoissa, joissa on polttomoottori.
Toyotan täyshybridi toimii niin, että koko ajan ajoakkua ladataan tai niitä puretaan kuljettajan voimatta puuttua siihen mitenkään. Vakionopeussäätimen kanssa ajaessakin heti kun auton äly huomaa, ettei polttomoottoria tarvita, se sammuu ja matka jatkuu sähkön voimalla. Mikäli tie laskee, vaikka loivasti, auto alkaa ladata akkuja ja sähkön suunta muuttuu. Tuollainen lataus ei ole mikään voimakas, mutta jos jarrua hipaiseekaan niin lataus kasvaa huomattavasti ja auto jarruttaa kohtuullisella voimalla. Ylämäkeen noustessa ja kiihdytettäessä sähkömoottori on auton moottorin huomattavana apuna, jolloin polttoaineenkulutus pienenee, usein oleellisestikin. Koko prosessissa Toyotan loistava CVT-e vaihteisto näyttelee suurta osaa, koska vaihteisto pyrkii koko ajan pitämään sekä bensa- että sähkömoottorin käytön optimaalisena parhaalla hyötysuhdealueellaan. Lisänä koko voimalinja on kehitetty tehokkaaksi, erittäin miellyttäväksi (kaikki kehuvat) ja lisäksi taloudelliseksi.
Volkswagen-konsernin kevythybridit eivät oikeastaan koskaan kulje pelkän sähkömoottorin voimin, mutta voimalinjan sähköistäminen mahdollistaa monissa kevythybridimalleissa sen, että polttomoottori voidaan sammuttaa esimerkiksi liikennevaloihin hidastettaessa jo esimerkiksi 30 km/h nopeudessa. Polttoaineen kulutuksen kannalta kevythybridijärjestelmällä on siten mitätön vaikutus, koska polttomoottori pyörii lähes koko ajan.Siinä on kyllä Toyotan mainospuhe uponnut. Eihän Toyota montaa metriä pelkällä moottori sammuksissa kulje kuin alamäkeen . Moottori on saatu sinänsä kulkemaan vähällä kun siitä on kaikki teho kuohittu pois ja lisätty tehoton sähkömoottori avustamaan.
Mikäli tätä vähääkään kuormittaa niin kulutus hyppää todella rajusti eli pienellä pintakaasulla ilman kuormaa ja nopeutta menee pienellä kulutuksella.
Voimalinjaa ei tehokkaaksi voi millään mittapuulla sanoa ja kaukana miellyttävästä. - Anonyymi00012
Anonyymi00007 kirjoitti:
Näin Toyotan täyshybridit tekevät sähköä kuluttamatta lainkaan bensiiniä
Toyotaa pilkkaava ”asiantuntija” vain hokee täällä, että Toyotan hybridien sähkö tuotetaan bensalla, kun pitäisi puhua siitä, miten se hybridijärjestelmä pienentää sen bensiinin kulutuksen hurjalla määrällä. Ja miten se pienentää sen kulutuksen niin pieneksi, että Toyotan hybrideillä on kaikkein pienimmät uuden WLTP-päästömittaustavan mukaiset päästöt eli toisin sanoen pienin bensiinin kulutus autoissa, joissa on polttomoottori.
Toyotan täyshybridi toimii niin, että koko ajan ajoakkua ladataan tai niitä puretaan kuljettajan voimatta puuttua siihen mitenkään. Vakionopeussäätimen kanssa ajaessakin heti kun auton äly huomaa, ettei polttomoottoria tarvita, se sammuu ja matka jatkuu sähkön voimalla. Mikäli tie laskee, vaikka loivasti, auto alkaa ladata akkuja ja sähkön suunta muuttuu. Tuollainen lataus ei ole mikään voimakas, mutta jos jarrua hipaiseekaan niin lataus kasvaa huomattavasti ja auto jarruttaa kohtuullisella voimalla. Ylämäkeen noustessa ja kiihdytettäessä sähkömoottori on auton moottorin huomattavana apuna, jolloin polttoaineenkulutus pienenee, usein oleellisestikin. Koko prosessissa Toyotan loistava CVT-e vaihteisto näyttelee suurta osaa, koska vaihteisto pyrkii koko ajan pitämään sekä bensa- että sähkömoottorin käytön optimaalisena parhaalla hyötysuhdealueellaan. Lisänä koko voimalinja on kehitetty tehokkaaksi, erittäin miellyttäväksi (kaikki kehuvat) ja lisäksi taloudelliseksi.
Volkswagen-konsernin kevythybridit eivät oikeastaan koskaan kulje pelkän sähkömoottorin voimin, mutta voimalinjan sähköistäminen mahdollistaa monissa kevythybridimalleissa sen, että polttomoottori voidaan sammuttaa esimerkiksi liikennevaloihin hidastettaessa jo esimerkiksi 30 km/h nopeudessa. Polttoaineen kulutuksen kannalta kevythybridijärjestelmällä on siten mitätön vaikutus, koska polttomoottori pyörii lähes koko ajan.Eipä noin pieni kippo muutenkaan kuluta paljon mitään, ehkä 4,5 litraa sadalle.
- Anonyymi00003
Onko se nyt jokin uutinen jos koppimopo saadaan ihanneolosuhteissa kulkemaan alle 4l/100km?
- Anonyymi00005
Tuo on sopiva ns. ensiauto tytöille ja nuorille yksinhuoltaja äideille.
- Anonyymi00006
On mutta elä kolaroi.
- Anonyymi00009
Parikymmentä vuotta vanha Citroen C1 , sama auto kuin Toyota Aygo, kulutuslukema on neljän - viiden litran välillä rauhallisessa ajossa. Moottoritienopeuksissa kulutuksen saa lähes tuplaantumaan. Luultavasti uusi Aygo käyttäytyy samoin.
Monet vanhat autot, erityisesti japanilaiset, olivat hyvinkin taloudellisia. Päästörajoitukset, turvavarusteet lisääntyneenä painona ja muu varustus yhdistyneenä kasvaneeseen auton kokoon kasvattavat kulutusta. - Anonyymi00010
On se huimaa!!!
Minun id.4:ssa ei ole edes bensatankkia.
Muutenkin se on auton kokoinen, eikä mopoauton.- Anonyymi00011
Ei saa ilkkua toiselle, kun noin tosissaan hehkuttaa pientä kulutusta.
Onhan se selvää, että vanhat polttomoottoriautot kuluttavat fossiilisia polttoaineita, yleensä kaiken, mitä tankkiin laitetaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse3017167Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r635044Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi1014514Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli124331Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s443837Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1223713Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan693659Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava293566SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha743366Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %
Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739592500