Lienetkö vanhus?

Anonyymi-ap

Kuka on vanhus?
Miten vanhus-käsitteen määrittelyyn vaikuttaa at vaikkapa seuraavat seikat:
dementia
alzheimerintauti
heikentynyt kuulo/näkö
apuneuvo liikkumiseen
saman asian toistetu
haluttomuus seksiin
ärtyisyys
ainakin viiden lääkkeen päivittäin en käyttö
ulostus- ja virtsaamisvaivat
ikä;
.. luettemoa voidaan jatkaa ...

En pidä itseäni vanhuksena; ikää on 86 vede

23

362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Tarvitseeko apua asioidensa hoitoon, esim pankki ja terveyskeskus.

• Ei siihen vanhus-käsitteeseen tarvita muuta kuin korkea ikä, sillä kaikki nuo muut mainitsemasi vaivat voivat olla nuorellakin.

• Anonyymi00002

Löytyy nuo kaikki eli vanhus olen !

• Anonyymi00003

Olen elämänkaareni lopussa eli vanhus.

• Anonyymi00004

En koe itseäni varsinaisesti vanhukseksi, mutta iäkäs olen jo.

• Anonyymi00005

Mitä sillä on väliä onko vanhus, vanha, seniori, iäkäs, ikä-ihminen?

• Sana vanhus ei ole synonyymi sairauksille. Toki iän myötä etenkin itse kullekin alkaa tulla sairauksia kenelle enemmän kenelle vähemmän.

• Anonyymi00006

Vanha olen. Vaikka vielä vajaa 80 mutta onneksi jalka liikkuu kivasti ja pää lisäksi raksuttaa kohtuudella.

• Anonyymi00007

Masentavaa taanumista.
      Lähimuisti oikkuilee pahemman kerran. Esimerkiksi ulos lähtiessä on tarkistettava kaulalaukun sisällöstä asunnon avain, muu avainnippu mukana mm. auto ja tyjäksinjäänyt asunto, kortit luottokortista bonusten kautta salikorttiin.
      Fyysinen puolikin sukeltaa. Leuanvedot kulmariipunnassa, koivet suorina edessä, vielä menevät mutta yhden käden leuanveto on "lyhentynyt".
      Leuka ei enää nouse tangon päälle eivätkä edes silmät. Okulaarit jäävät korkeintaan tangon tasalle. Siis kertavedossakin.
      Keskikropan vastapuolen vaikuttajat vielä toimivat. Tarkoitan alaselkää ja vatsalihaksia.
      Miten masentava tuleekaan tilanne olemaan vuoden kuluttua, 83 vuotisena.
      Lekurit haluavat ronkkia eturauhastani vuoden viimeisenä päivänä. Magneetti- ja ultrakuvissa näkyy kaksi ylimääräistä möykkyä.
      Olkoot hoidot mitkä tahansa niin siinä ei leuanvedoilla hehkuttaminen auta!

• Anonyymi00008

Vanha olen. Mikä hyvänsä sana käy. 10 vuotiaan mielestä olen vanhus.
      60 vuotiaan mielestä ehkä "vain" vanha.

• Anonyymi00009

Olen ikäisekseni (kohta 86 v) "ripeä könttyrä".

• Anonyymi00010

Kyllä olen rinta rottingilla vanhus. Joulun aika on ihanaa, kinkku tuli just uunista,nam .kuusi ja koti muutenkin ollut jo koristeltuna 5 päivää.niin nostalgine tuo taulu pirtin seinällä. Kiitos Taivaan Isä tästä kaikesta.

• Anonyymi00011

Olen vanha, koska joka paikassa minulta kysytään asunko yksin, käykö auttajia,ja vastaan kyllä ja ei. Asun yksin, en tarvitse apua!
      Olen vanha muiden mielestä, liki yheksänkymppisenä.
      Äitikin ajeli pyörällä vielä 88 vuotiaana, minä ajelen autollakin.

• Anonyymi00012

Autolla ajelen, mutta pyöräily mäkisillä osuuksilla pelottaa kahdella pyörällä.

• Anonyymi00013

Aloittajan esittämästä uettelosta:
      käytössä kaksi lääkettä, näkö heikentynyt, joskus etursihanen vaivaa; muita osin ei valittamista.
      En pidä itseäni vanhuksena.

• Anonyymi00014

Kaikki toimii kuin. rasvattu , väliin liukastettu.

• Anonyymi00015

Voitaisiin myös kysyä, mikä aloittajan mainitsemista seikoisra olisi osoitus siitä, että asianomainen ei ole vielä vanhus.

• Anonyymi00016

Jos dementia ei vaivaa ja seksi sujuu, niin ei ole kyseessä vanhus.

• Anonyymi00017

Asiallinen määrite. Kukapa täällä vanhus nyt olisii?

• Anonyymi00018

'me ollaan vanhuksia kaikki kun oikein silmin katsotaan'
      Yli kasikymppinen on vanhus.

• Anonyymi00019

Tansseissa olen tavannut alle kolmekymppisiä dementikkoja.

• Anonyymi00020

Jokinen pitää minäkin vanhuksena

• Anonyymi00021

Tuntuu vanhuus iskeneen älyköihin aina niin " teräviin ja energisiin ".

Tuli mieleen, että loppuuhan ne voimat kaikilta, jos päivät pitkät pitää jäljittää kommentointeja ja vastata kaikille.
      Vanhuksia tulee kaikista jotka elävät yli keski-iän.
      Vanha voi olla jo päivän vanha, kun iästä puhutaan.

Kuinka noin tavallinen ikäkysymys voi olla joillekin utopiaa?

Jos vanhus on nuori mieleltään, ei se muuta häntä nuoreksi!

Olen vaivoistani valittamaton vanhus.
      Liikun ripeästi, en huoju, en horju, pysyn tolpillani ja kannan tavarani.
      Vain lentokoneen ruumaan menevää matkalaukkua vedän tai työnnän, muuta en vedä perässäni, ellen tunnusta, että miehet kyllä joskus piirittävät halustaan päästä tutustumaan salaperäiseen ja "heidän mielestään" kiinnostavaan ihmiseen. Haluaisivat kai, että tietojani paljastaisin.
      Ei vanha hirvi juokse aitaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      63
      3884
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      205
      3466
    3. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      238
      2932
    4. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      71
      2499
    5. Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta

"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S
      Kotimaiset julkkisjuorut
      319
      1879
    6. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      4
      1542
    7. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      12
      1537
    8. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      1
      1492
    9. Muovipusseista pitäisi saada panttimaksu takaisin

Ostan joka päivä yhden muovipussin, ja niistä palautuu keskimäärin takaisin kaupan pullomaatin yhteydessä olevaan roskik
      Maailman menoa
      50
      1444
    10. Vihervassarit

Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät
      Maailman menoa
      29
      1408
    Aihe