Kuka on vanhus?
Miten vanhus-käsitteen määrittelyyn vaikuttaa at vaikkapa seuraavat seikat:
dementia
alzheimerintauti
heikentynyt kuulo/näkö
apuneuvo liikkumiseen
saman asian toistetu
haluttomuus seksiin
ärtyisyys
ainakin viiden lääkkeen päivittäin en käyttö
ulostus- ja virtsaamisvaivat
ikä;
.. luettemoa voidaan jatkaa ...
En pidä itseäni vanhuksena; ikää on 86 vede
Lienetkö vanhus?
23
359
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tarvitseeko apua asioidensa hoitoon, esim pankki ja terveyskeskus.
Ei siihen vanhus-käsitteeseen tarvita muuta kuin korkea ikä, sillä kaikki nuo muut mainitsemasi vaivat voivat olla nuorellakin.
- Anonyymi00002
Löytyy nuo kaikki eli vanhus olen !
- Anonyymi00003
Olen elämänkaareni lopussa eli vanhus.
- Anonyymi00004
En koe itseäni varsinaisesti vanhukseksi, mutta iäkäs olen jo.
- Anonyymi00005
Mitä sillä on väliä onko vanhus, vanha, seniori, iäkäs, ikä-ihminen?
Sana vanhus ei ole synonyymi sairauksille. Toki iän myötä etenkin itse kullekin alkaa tulla sairauksia kenelle enemmän kenelle vähemmän.
- Anonyymi00006
Vanha olen. Vaikka vielä vajaa 80 mutta onneksi jalka liikkuu kivasti ja pää lisäksi raksuttaa kohtuudella.
- Anonyymi00007
Masentavaa taanumista.
Lähimuisti oikkuilee pahemman kerran. Esimerkiksi ulos lähtiessä on tarkistettava kaulalaukun sisällöstä asunnon avain, muu avainnippu mukana mm. auto ja tyjäksinjäänyt asunto, kortit luottokortista bonusten kautta salikorttiin.
Fyysinen puolikin sukeltaa. Leuanvedot kulmariipunnassa, koivet suorina edessä, vielä menevät mutta yhden käden leuanveto on "lyhentynyt".
Leuka ei enää nouse tangon päälle eivätkä edes silmät. Okulaarit jäävät korkeintaan tangon tasalle. Siis kertavedossakin.
Keskikropan vastapuolen vaikuttajat vielä toimivat. Tarkoitan alaselkää ja vatsalihaksia.
Miten masentava tuleekaan tilanne olemaan vuoden kuluttua, 83 vuotisena.
Lekurit haluavat ronkkia eturauhastani vuoden viimeisenä päivänä. Magneetti- ja ultrakuvissa näkyy kaksi ylimääräistä möykkyä.
Olkoot hoidot mitkä tahansa niin siinä ei leuanvedoilla hehkuttaminen auta! - Anonyymi00008
Vanha olen. Mikä hyvänsä sana käy. 10 vuotiaan mielestä olen vanhus.
60 vuotiaan mielestä ehkä "vain" vanha. - Anonyymi00009
Olen ikäisekseni (kohta 86 v) "ripeä könttyrä".
- Anonyymi00010
Kyllä olen rinta rottingilla vanhus. Joulun aika on ihanaa, kinkku tuli just uunista,nam .kuusi ja koti muutenkin ollut jo koristeltuna 5 päivää.niin nostalgine tuo taulu pirtin seinällä. Kiitos Taivaan Isä tästä kaikesta.
- Anonyymi00011
Olen vanha, koska joka paikassa minulta kysytään asunko yksin, käykö auttajia,ja vastaan kyllä ja ei. Asun yksin, en tarvitse apua!
Olen vanha muiden mielestä, liki yheksänkymppisenä.
Äitikin ajeli pyörällä vielä 88 vuotiaana, minä ajelen autollakin. - Anonyymi00012
Autolla ajelen, mutta pyöräily mäkisillä osuuksilla pelottaa kahdella pyörällä.
- Anonyymi00013
Aloittajan esittämästä uettelosta:
käytössä kaksi lääkettä, näkö heikentynyt, joskus etursihanen vaivaa; muita osin ei valittamista.
En pidä itseäni vanhuksena. - Anonyymi00014
Kaikki toimii kuin. rasvattu , väliin liukastettu.
- Anonyymi00015
Voitaisiin myös kysyä, mikä aloittajan mainitsemista seikoisra olisi osoitus siitä, että asianomainen ei ole vielä vanhus.
- Anonyymi00016
Jos dementia ei vaivaa ja seksi sujuu, niin ei ole kyseessä vanhus.
- Anonyymi00017
Asiallinen määrite. Kukapa täällä vanhus nyt olisii?
- Anonyymi00018
'me ollaan vanhuksia kaikki kun oikein silmin katsotaan'
Yli kasikymppinen on vanhus. - Anonyymi00019
Tansseissa olen tavannut alle kolmekymppisiä dementikkoja.
- Anonyymi00020
Jokinen pitää minäkin vanhuksena
- Anonyymi00021
Tuntuu vanhuus iskeneen älyköihin aina niin " teräviin ja energisiin ".
Tuli mieleen, että loppuuhan ne voimat kaikilta, jos päivät pitkät pitää jäljittää kommentointeja ja vastata kaikille.
Vanhuksia tulee kaikista jotka elävät yli keski-iän.
Vanha voi olla jo päivän vanha, kun iästä puhutaan.
Kuinka noin tavallinen ikäkysymys voi olla joillekin utopiaa?
Jos vanhus on nuori mieleltään, ei se muuta häntä nuoreksi!
Olen vaivoistani valittamaton vanhus.
Liikun ripeästi, en huoju, en horju, pysyn tolpillani ja kannan tavarani.
Vain lentokoneen ruumaan menevää matkalaukkua vedän tai työnnän, muuta en vedä perässäni, ellen tunnusta, että miehet kyllä joskus piirittävät halustaan päästä tutustumaan salaperäiseen ja "heidän mielestään" kiinnostavaan ihmiseen. Haluaisivat kai, että tietojani paljastaisin.
Ei vanha hirvi juokse aitaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää2355390Olen väsynyt tähän
En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy465350Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?
Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas2222904Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 171442444- 652052
- 701850
- 2081714
Miksi et voi tutustua minuun irl?
Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.1861362Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,231303Martina tienaa itse rahansa
Ei tarvitse anella elättäjältään rahaa, ruokaa ja laukkuja.3361248