tietoa pyydetään...

aloitteleva itsenäinen harj...

olen, nyt vuoden alusta alkanut aktiivisesti harjoittamaan wicca uskontoa itsenäisesti, olen toiminut kirjojen ja netti tietojen opastuksella,nyt pyytäisin tietoa siitä mistä voin hankkia välineitä, ja pitääkö välineiden olla virallisesti rituaali välineitä vai voiko niinä käyttää joitain muita välineitä, mutta vastaavia, esim. ajattelin käyttää athemanani kiinailaista kivistä koriste miekkaa, onko se sallittua?. kysyisin myös että pitääkö minulla olla jokin kiinteä alttari vai voinko rakentaa huoneeseeni joka kerta uuden alttarin? muutenkin olisin toivoisin saavani yleisiä neuvoja harjoittamiseeni.

7

678

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Striga

      Hmm...Suomessa on muutamia liikkeitä joissa myydään rituaalivälineitä. Lähinnä pääkaupunki seudulla. Tai sitten ei voi muuta kun tilata netistä. Mun tietojeni mukaan voi käyttää muitakin kuin juuri niitä jotka on nimenomaan tarkotettu rituaalivälineiksi. Kyllä luulen että se kelpaa hyvin :) Ei alttarin pidä olla kiinteä. Niin olen ainaskin ymmärtänyt. Täällä on muuten liikkeitä ja muuta mukavaa www.varjojenkirja.com

    • shadow

      Hmm, minä olen tehnyt itse suuren osan käyttämästäni esineistöstä. Vaikka aivan välttämättä ei tarvita oikeastaan mitään. Noh minun mielipiteeni. Eikä minulla ainakaan mitään kiinteää alttaria ole, sen voi pystyttää mihin tahtoo. Viedä metsään mukanaan.
      Tietenkin käyttämänsä välineet kannattaa puhdistaa ja pyhittää.

    • pakana

      ei ole mitään tarkkaa sääntöä miten ja millaisia välineitä käyttää.
      Itse olen kyllä sillä linjalla, että jos taitoa hyppysissä riittää, niin välineitä voi tehdä itsekin. Mutta olen itsekin ostanut taitavimpien tuotoksia :)
      Välineiden hankinnassa ei kannata pitää kiirettä, vaan miettiä huolella mikä tuntuu kivalta.
      Hinta ei ratkaise, ja hyviä välineitä voi löytää ilmaiseksikin.

      Eikä mielestäni wicca edes välttämättä tarvitse koko kokoonpanoa, vaan tärkeintä on se sitä tapahtuu pään sisällä ja sydämessä.

      Jumaluuksille voi puhua myös metsässä kävellessä ja asiansa voi kuiskata puulle sitä halatessaan.

      Itsekin voi laatia tiettyjä rituaaleja.

    • astrada

      Välineitä voi joko ostaa kaupoista tai vaikka kirpputoreilta (kirppiksiltä löytää joskus hyviä välineitä ja edullisesti) tai sitten kannattaa tehdä itse. Itselläni on kaupasta ostettua, sekä itse tehtyä.. :)

      Ei minullakaan kaikki välineet ole "virallisesti rituaalivälineitä", mutta se riittää mulle, että mä uskon niiden olevan ihan hyviä.. en oikein osaa selittää..

      Kiinteää alttaria ei minullakaan ole, joten ei sellaista tarvitse olla.. :)

      Jos muuten haluat kirjoitella sähköposteja toisen wiccan kanssa, minulle saa viestejä lähetellä, on mukavaa esimerkiksi vaihdella ajatuksia.. :) Osoitteeni on: [email protected]

      • Kuunpisara

        Siis, voit tehdä athamen vaikka tavallisesta keittiöveitsestä, jos haluat. Ei kannata miettiä, että kaiken on oltava täysin "oikeanlaista", sillä esineellä pitää olla Sinulle mystinen ja voimallinen merkitys, sinun pitää itse pitää siitä esineestä. Jos haluat ostaa hienosti koristellun athamen, niin siitä vaan, jos se tuntuu sinusta enemmän oikealta kuin vaikka tavallisen puukon käyttö.

        Ja toisekseen, voit rituaaleissa pyhittää rituaaliympyränkin vaikka visualisoimalla voiman käteen. Ei athame ole siihenkään pakollinen...


    • LunaNocturne

      "mistä voin hankkia välineitä, ja pitääkö välineiden olla virallisesti rituaali välineitä vai voiko niinä käyttää joitain muita välineitä"

      Vähintään jokatoisessa wiccaa ja rituaalivälineitä koskevassa tekstissä toitotetaan että välineiden hankkimisessa pitää käyttää mielikuvitusta ja että kannattaa käyttää juuri sellaisia välineitä jotka itsestä tuntuvat sopivilta.

      Esim. osto- ja myyntiliikkeet ovat hyviä paikkoja tarvikkeiden löytämiseen. Vanhat koristeelliset paperiveitset sopivat hyvin athameiksi ja pikkuiset hopeiset kolmijalkaiset suolakot hoitaisivat mukavasti padan virkaa usein ahtaaksi käyvällä alttarilla...

      Nuo tarvikkeet ovat kuitenkin vain omaa mieltäsi varten. Helpottavat energian keskittämistä, ohjaavat ihmisen oikeaan mielen tilaan ja auttavat ajatuksien pukemista symboleiksi. Jos olet oikein "taitava", et tarvitse niitä ollenkaan sillä se todellinen magia on lähtöisin sinusta itsestäsi, mielestäsi.

    • luminara

      Sellainen väline on hyvä joka tuntuu mielestäsi sopivalta ajattelemaasi käyttöön. Siis karkeasti sanottune ahtameksi käy vaikka vanha pöytäveitsi (joka on puhdistettu vanhasta ja pyhitetty) luudaksi pieni keräämäsi oksa, sauvaksi vaikka oma sormesi ja suitsukeastiaksi ja kynttilänjalaksi hiekalla täytetty lasipurkki tai lautanen. Jos haluat ostaa joitain esineitä kannattaa kierrellä kirpputoreja, niistä voi tehdä yllättävän onnistuneitakin löytöjä (kuten itsekkin olen tehnyt) mutta netisstä löytää kyllä myös mainioita kauppoja jotka ovat erikoistuneet nimenomaan rituaalitarvikkeiden myyntiin. Tosin ne ovat usein aika kalliita, mutta jos on valmis maksamaan niin silloin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2275
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      70
      1914
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1725
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1631
    5. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      152
      1618
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1604
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1514
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1357
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1311
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1218
    Aihe