"Kilpailu työpaikasta oli kova. Insinööri Jasmin Adiyamania, 28, onnisti ja nyt hän suunnittelee sähkökaapeleita jäänmurtajaan suunnittelutoimistolla Turussa.
– Kaksi ja puoli tuhatta ihmistä haki tänne Elomaticille, mutta minä olin aktiivinen ja luotin itseeni, Adiyaman kertoo työpöytänsä ääressä.
Adiyaman tuli harjoittelemaan suunnittelu- ja konsulttitoimistolle viime kevättalvella. Syksyllä suunnitteluinsinöörin työ muuttui vakituiseksi. Yritys suunnittelee parhaillaan kahta jäänmurtajaa ja on palkannut siksi uusia tekijöitä."
"Jasmin Adiyaman kertoo omien opiskelukavereidensa työllistyneen suhteellisen hyvin.
– Meriteollisuudessa on aika hyvä tilanne, kun näitä jäänmurtajia on tullut.
Adiyaman pitää jäänmurtajan suunnittelua kiehtovana työnä. Tuore insinööri kertoo alla olevalla videolla ihastuneensa laskentaan opiskeluaikanaan."
"Jasmin Adiyaman tietokoneen näytöllä pyörii jäänmurtaja kaikkine yksityiskohtineen.
Adiyamanin tehtävä on suunnitella, miten sähkökaapelit ja lvi-putket reititetään kulkemaan pitkin laivaa.
– Minähän olen valmistunut konetekniikan puolelta, joten minulla ei ollut kunnollista ymmärrystä sähkösuunnittelusta, Adiyaman tunnustaa.
Selän takana, oman työpöytänsä ääressä istuu toinen suunnitteluinsinööri Axel Ala-Heikkilä. Hän on Adiyaman mentori ja aina hänen apunaan.
– Opin joka päivä jotain uutta, Adiyaman sanoo.
Kaapeleiden reitittäminen rakenteista toiseen on välillä vaikeaa Adiyamanan mukaan, ja juuri siksi kiinnostavaa.
Työpöydälle olevan murtajan pitäisi valmistua vuonna 2031."
https://yle.fi/a/74-20199415
Miten persun saisi opiskelemaan? Kun ensin pitäisi olla asenne kohdallaan kuten Jasminilla. Totuushan on, että Jasmin mahdollistaa monen persun loisimiseen Kelan tuilla. Purrakin eli pitkään yhteiskunnan elättinä eikä liene vieläkään tehnyt juurikaan näitä "oikeita töitä", mitä esim. Jasmin tekee.
Jasmin Adiyaman tekee töitä, että persulle riittää tukirahaa
Anonyymi-ap
4
<50
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Jos ei ole edes peruskoulun päättötodistusta, niin ei paljon insinöörihommia
hoideta! Meidän pitäjän persut on juuri niitä koulupudokkaita, heitä sanotaan
myös kelapersuiksi. - Anonyymi00002UUSI
Meillä on kapakat täynnä persuja joille työt ei maistu, "uhriutumassa",
että mamut vie työt. - Anonyymi00003UUSI
Persut uikuttaa. Maahanmuuttaja tekee töitä.
- Anonyymi00004UUSI
Ei ihan raketti inssiksi, sovittelee murtajaan kaapeliratoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3815570Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit151572- 106971
- 78851
- 50832
- 41823
Asentajako putosi radiomastosta
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss44822Haikeaa miten kaikki meni
Ei ole rohkeutta enää nähdä. Koska pelkään, että haavat aukeaa. Ikävä on silti, vaikka en vastannut...tiedät mihin.56817- 56794
- 39789