Uuni ruokaa

Anonyymi-ap

Piti oikein tarkastaa mikä on sähkökulutuksen hinta tänään, vaikken en yleensä kiinnitä huomiota. Ei sentään kallista sähköuunin käyttökään, 4 centin mukaan 0,20 euroa tunti - 10 tuntia 2 euroa uuni ruokien kypsennys, sen saa maksaa kerran vuodessa.

30 % on pörssisähkön hinta kallistunut mun huusollissa 4-5 vuodessa, kun vertaan kymmenen vuoden takaiseen on se noussut paljon enemmän. En valita siitä sillä en tule toimeen ilman sähköä.

8

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

On sähkö 7 euroa/kwt. Kinkku on ollut uunissa eilisestä klo 23 - tähän aamuun klo 5. Nyt kaikki kunnossa. Kinkku kuorrutettu ja tortut paistettu. Menen vielä nukkumaan kunhan tästä koneelta lähden ja sitten maitoja hakemaan. Perhe tulee aatto-aamulla puurolle. Mitään nisun puolta en jätä itselle, mieluummin syövät kaikki pois, mutta kinkkua, katkarapusalaattia, juureksia ja perunaa nautin joulun pyhät yksin. Sekä hedelmiä, siinä minun jouluherkkuni. Nyt jo otin ennen kuorrutusta kuumaa kinkkua ison viipaleen, on se taivahallista. Ja kahvia. Tästä ei elämä paremmaksi voi muuttua.

• Anonyymi00004

Olisiko kuitenkin hinta 7 senttiä eikä euroa.

• Anonyymi00002

Kinkunpaisto halpaa.

Ongelmahan on kulutuspiikki, kaikki paistavat samaan aikaan ja kokonaiskulutus on suuri. Luulen, näinä aikoina sähköä pitää ostaa ulkomailta lisää.

Mutta ei se mikään katastrofi ole, pikkasen kalliimpaa vaan. Ei tarvi paperikoneita pysäyttää energian puuttumisen takia.

Mä ostin palan valmista kinkkua, se tuetenkin siis paistettu ekologisesti suurissa erissä ties milloin halvan sähkön aikaan. Poikkeuksellisesti tein karjalanpaistia, sehän uunissa useemman tunnin. Mutta ei uuni vie hirveesti sähköä, ei kallistakaan, kun ei käytä ruuhka-aikaan.

Mä teen aika paljon uuniruokia. Mun käsittääkseni sähköuuni on energiataloudellisesti ihan hyvä ruuan kypsennykseen. Vois toki tehdä notskin naapurin orapihlaja-aidasta pihakle. Ois se ehkä halvempaa, mutta kuka sitä ukon huutoa jaksais kuunnella...

=DW=

• Anonyymi00003

Kaasulla on kätevää ja tehokasta, vain uunin lämpötilan säätö vaatii tarkkuutta enempi kuin sähkö.

• Anonyymi00005

Kaasu-uuni perseestä.

Lämmönsäätö ihan mahdotonta. Ok, kuumaks kyllä saa, grillaus onnistuu hyvin. Mutta matala lämpö, mission impossible.

Kerran paistoin kinkun kaasu-uunissa. Joopa, vartti uuni päällä, puol tuntii pois päältä. Se oli vaan liika kuuma. Noh, tulihan se kinkku niinkin. Lisäks hyvä känni, oli hennessy-konulessu kaverina paistaissa.

Nyt on kyllä kaasuliesi, mutta sähköuuni. Kaasu ylivoimainen kaikenlaiseen paistamiseen. Mutta uuni on kyllä ehdottomasti paras sähkötoimisena. Lämmön säätö helppoa, lämpö tasaista ja lopputulos halutun lainen.

Kaasu-uuni perseestä.

=DW=

• Anonyymi00006

Meitä on moneksi liekin säätäjinä, tarkkuutta ja hieman kokemusta se vaatii kaasu uuni.
      Parikymmentä kinkkua olen kaasulla paistanut, lisäksi leipomukset ja muut safkat.

Tuon valituksen olen kuullut myös tutultani, joka vaihtoi kaasuhellan yhdistelmään kaasu/sähkö.

• Anonyymi00007

Kulutus on niin pientä, en viitsi sen pörssisähkön kanssa pelata.

• Anonyymi00008

Haitari säilyke mutteri liha.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      77
      6383
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      444
      4471
    3. Aleksei Miltsakov - venäläinen uusnatsi antaa oppitunteja lapsille

34-vuotias Miltsakov palvelee Le Monden mukaan yhä Ukrainassa tiedusteluun ja sabotaasiin erikoistuneen Russitš-yksikön
      Maailman menoa
      61
      3628
    4. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      113
      2279
    5. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      135
      2275
    6. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      22
      1026
    7. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      69
      970
    8. Luuletko, että löydetään vielä

Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta
      Ikävä
      44
      865
    9. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      85
      789
    10. Ajatteletko koskaan

Että rikoit luottamukseni?
      Ikävä
      59