Mikä oli paras valmistamasi jouluruoka ? Jälkikehut puuttuvat !

Anonyymi-ap

Etukäteen tuli runsaasti itsekehuja ja unettavan yksityiskohtaisia selostuksia
ja luetteloita mitä omasta mielestään parhaat kokit tekivät.
Missä jälkikehut ?

95

673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Täällähän on ammattimainen kuppilan pitäjä. Varmaan se pakastettu voileipäkakku voittaa, kun ihan ulkomaalaisille tarjotaan.

      • Anonyymi00002

        Punajuurilaatikko jäi mieleen. En kyllä ymmärtänyt ohjetta. Pakasteesta sulattaminen ei ainakaan lisää hyvää makua.
        Tai no, en ole ikinä syönyt, enkä syö


    • Anonyymi00003

      Joillekin tavallisten jouluruokien tekeminen muuttuu erikoislahjakkuudeksi,
      kun JUURI HE tekevät niitä. Eihän kukaan muu osaa käsitellä porkkanoitakaan
      NIIN UPEASTI. Siitä on pakko kertoa palstoille. Ilman sitäkään tietoa emme olisi voineet elää. Sehän on ihan uutta muille 80 vuotta täyttäneille. Odotan malttamattomana saada lukea superosaajien ylistäviä kommentteja
      valmistamistaan ruuista.

      • Anonyymi00005

        Haluaisin rehellisen kommentin henkilöiltä, jotka syövät näitä pakasteesta sulatettuja ruokia.
        Niitähän on tehty viikkokaupalla, kaikille tuttuja laatikoita.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Haluaisin rehellisen kommentin henkilöiltä, jotka syövät näitä pakasteesta sulatettuja ruokia.
        Niitähän on tehty viikkokaupalla, kaikille tuttuja laatikoita.

        Oletko kokematon pakastimen käyttäjä?


      • Anonyymi00009

        Kyllä toiset on paljon taitavampia kuin toiset. Minä opin sen jo kansakoulun ensimmäisillä luokilla. Sen takia opettelin tekemään perusruokia hyvin nopeasti ja siinä samassa tiskasin kaikki astiat ja katoin pöydän. Siinä on kolinaa ja vilskettä, pidän keittiön ovea aina kiinni ja ikkunaa auki.
        Kateellinen ei kannata olla, ettei ala piikittelemään toisia ihmisiä.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Oletko kokematon pakastimen käyttäjä?

        Pakasteessani on mansikoita, puolukoita, karpaloita.
        En tee mitään ruokaa pakastimeen.
        Kun tulee pakkaset, laitan marjat kylmälaukkuun ja vien parvekkeelle
        Pakastimesta sähkö pois.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Kyllä toiset on paljon taitavampia kuin toiset. Minä opin sen jo kansakoulun ensimmäisillä luokilla. Sen takia opettelin tekemään perusruokia hyvin nopeasti ja siinä samassa tiskasin kaikki astiat ja katoin pöydän. Siinä on kolinaa ja vilskettä, pidän keittiön ovea aina kiinni ja ikkunaa auki.
        Kateellinen ei kannata olla, ettei ala piikittelemään toisia ihmisiä.

        Perusruoista täällä juuri kirjoitetaan.
        Kun makarooni- ja lanttulaatikoiden tekemisestä on tehty iso numero.
        Kaikkihan niitä ovat tehneet, tähän ikään mennessä, mutta eivät tänne kirjoittele.
        Mistä ihmeestä oltaisiin kateellisia?


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Kyllä toiset on paljon taitavampia kuin toiset. Minä opin sen jo kansakoulun ensimmäisillä luokilla. Sen takia opettelin tekemään perusruokia hyvin nopeasti ja siinä samassa tiskasin kaikki astiat ja katoin pöydän. Siinä on kolinaa ja vilskettä, pidän keittiön ovea aina kiinni ja ikkunaa auki.
        Kateellinen ei kannata olla, ettei ala piikittelemään toisia ihmisiä.

        Jokainenhan saman oppi.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Haluaisin rehellisen kommentin henkilöiltä, jotka syövät näitä pakasteesta sulatettuja ruokia.
        Niitähän on tehty viikkokaupalla, kaikille tuttuja laatikoita.

        Näitä laatikoita on tehty kymmeniä vuosia, mutta vain tiettyjen henkilöitten tekeminä
        ne ovat jotain oikein erikoista.


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Pakasteessani on mansikoita, puolukoita, karpaloita.
        En tee mitään ruokaa pakastimeen.
        Kun tulee pakkaset, laitan marjat kylmälaukkuun ja vien parvekkeelle
        Pakastimesta sähkö pois.

        Suojaat siis pakastetut marjat pakkaselta. Vai mitä hemmettiä?


      • Anonyymi00051
        Anonyymi00036 kirjoitti:

        Suojaat siis pakastetut marjat pakkaselta. Vai mitä hemmettiä?

        Marjoja on senverran pakkasessa, että en halua että ne sulaa.
        Avoparkkeella, ei parvekelaseja, on pakkaspäivinä tosi kylmä.
        Sinne laitan kylmälaukut ja niihin marjat.
        Pakastimesta otan sähkön pois.
        Samalla tulee pakastin pyyhittyä ja säästyyhän siinä sähköäkin.
        Kaupat ovat sitä varten, jotka pakastavat.


      • Anonyymi00068
        Anonyymi00051 kirjoitti:

        Marjoja on senverran pakkasessa, että en halua että ne sulaa.
        Avoparkkeella, ei parvekelaseja, on pakkaspäivinä tosi kylmä.
        Sinne laitan kylmälaukut ja niihin marjat.
        Pakastimesta otan sähkön pois.
        Samalla tulee pakastin pyyhittyä ja säästyyhän siinä sähköäkin.
        Kaupat ovat sitä varten, jotka pakastavat.

        Jos parvekkeella on "tosi kylmä", niiin miksi ne marjat tarvitsevat "kylmälaukut", jos niiden pitää pysyä jäässä. Laukkuhan suojaa ne kylmältä. Idea?


      • Anonyymi00078
        Anonyymi00068 kirjoitti:

        Jos parvekkeella on "tosi kylmä", niiin miksi ne marjat tarvitsevat "kylmälaukut", jos niiden pitää pysyä jäässä. Laukkuhan suojaa ne kylmältä. Idea?

        No, voinhan ne tietty laittaa muovipusseihin.
        Kun ei ole parvekelaseja, linnut saattavat tulla parvekkeelle.
        Siksi jokin suoja.


    • Anonyymi00004

      Ehdottomasti karjalanpiirakat.Omasta ja vieraiden mielestä.

      • Anonyymi00012

        Karjalanpiirakat ovatkin harvinaista herkkua.
        Mitä nyt täysin arkeen kuuluvia.

        Sekahedelmäkiisseli ja päälle kermavaahtoa on jälkkäri.


    • Anonyymi00007

      Mulle hyvää on perunakeitto, perunasoppa siitä kaataa liemen pois ja syö paahtoleivän kanssa. Juomana vesi. tämä ollut pääruoka jo lähes vuosikymmenen, ihmeesti siihen tottui eikä ole kyllästynyt.

      • Anonyymi00014

        Mitä siihen perunakeittoon tulee muuta kuin peruna?


      • Anonyymi00018

        Miksi kaadat liemen pois ? Liemeen liukenee vitamiinejakin. Se kannattaa syödä.
        Onko perunakeitto enää keitto jos liemen kaataa pois ?
        Peruna on kyllä hyvää, siihen ei kyllästy koskaan.


      • Anonyymi00037

        Mitä hlvt:ä! Liemihän on keiton juju, keiton salaisuus piilee liemessä. Ethän sinä syö keittoa, jos kaadat liemen pois. Se on pataruoka, muhennos, tms. Ei junalauta.


      • Anonyymi00057
        Anonyymi00037 kirjoitti:

        Mitä hlvt:ä! Liemihän on keiton juju, keiton salaisuus piilee liemessä. Ethän sinä syö keittoa, jos kaadat liemen pois. Se on pataruoka, muhennos, tms. Ei junalauta.

        Onko siinä edes perunat kuorittuja.
        Ihme sapuskaa.


      • Anonyymi00066
        Anonyymi00057 kirjoitti:

        Onko siinä edes perunat kuorittuja.
        Ihme sapuskaa.

        Jotkut syövät perunansa kuorineen, eikä se ole paha asia. Vitamiinit yms. ravinne on kuorta liki, ei kantsisi kuoria pois.


      • Anonyymi00079
        Anonyymi00066 kirjoitti:

        Jotkut syövät perunansa kuorineen, eikä se ole paha asia. Vitamiinit yms. ravinne on kuorta liki, ei kantsisi kuoria pois.

        Kuorineen tehtyä perunamuussia on mukava syödä. Tai perunalaatikkoa.
        Just joo, ei ihan iske


      • Anonyymi00103
        Anonyymi00079 kirjoitti:

        Kuorineen tehtyä perunamuussia on mukava syödä. Tai perunalaatikkoa.
        Just joo, ei ihan iske

        Edellisissä ei ollut kyse muusista. Pottulootaa ei varmaankaan kuoret haittaisi.


    • Anonyymi00008

      Kalakeittoa olen syönyt. Valmistin aatonaattona. Vielä on pieni satsi. Olen joskus tehnyt parempaakin. Vieraita ei käynyt, yksin söin.

    • Anonyymi00011

      Riisipuuro ja sekah. soppa, kun muuta en ole vielä syönyt.

    • Anonyymi00016

      Kyllä se on kaalilaatikko. Hilla sitä tekee arkena mutta korppis teki pakasteeseen jouluvieraita varten, lihalla ja ilman. Minäpä panin paremmaksi ja laitoin siihen silliä. Ihanasti se sillin maku vaan voimistui pakkasessa ja syötiin joulun kunniaksi mansikkahytelön kanssa. Idean sain kun korppis kertoi että hänen hyytelö putosi lattialle. Kyllä sekin vielä lisuksi kelpaa.

      • Anonyymi00020

        Wau mikä gastronominen ilotulitus :D Kaalilaatikkoa sillillä mansikkahyytelön kera.
        Tuohon ei pysty korppiskaan.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Wau mikä gastronominen ilotulitus :D Kaalilaatikkoa sillillä mansikkahyytelön kera.
        Tuohon ei pysty korppiskaan.

        On kyllä makujen sinfoniaa tässä kaaliloorassa. Vielä tonnikalaa voisi lisätä


      • Lisävinkkejä:

        Rosollista tulee hyvä lämmin lisuke kun pistää uunivuokaan, lisää munamaitoa ja juustoraastetta.

        Tänään syötiin kookosmaidossa haudutettua joulukanaa, lisuina vege-kaalilaatikkoa, ja rosollilaatikkoa, jälkiruoaksi kahvia ja piparkakkuja.

        Oli hyvää.


    • Anonyymi00021

      No minäpä jälkikehun vaikka en ole etukäteen kehunut mitään. Todennäköisesti tämäkin sörsselini saa aikaan pahoinvointia useassa monessa.
      Kerron silti. Perunalooralle mietiskelin jotain kastiketta, ja niinpä ruskistin voissa vehnäjauhoja. Kaadoin ne kattilaan, lisäsin vettä, ja vispausta, ettei jää kokkareita. Kiehumaan.
      Mausteeksi maustepippuria ja sipulijauhetta, ripsaus cayanne-pippuria. Sekaan tummaa soijarouhetta kiehumaan kourallinen. 10 minuutin kiehuttamisen jälkeen lorautin kattilaan soijakastiketta, ja heitin vielä sörsselin sekaan paketillisen Boltseja. =>Näitä lihapullan kasviskorvikkeita jotka voittivat muutama vuosi sitten jonkin ruokakehittämiskilpailun. Kiehautus, suolaus, koemaisto, lisää suolaa.
      Hyvää tuli. Perunaloora sai hyvän soosin. Huomenna keitän spagettia ja syön tuon lopun kastikkeen Spaghetti a la Sörsseli. Teen toistekin.

    • Anonyymi00022

      Luuleeko ihmiset, että toisten reseptit kiinnostaa muita ihan jumalattomasti,
      kun aina kun on mahdollisuus tunkea oma resepti johonkin se tungetaan.

      • Anonyymi00029

        Turha rasittaa itseään muiden kirjoituksilla ja resepteillä, jättää vain lukematta! Joku kuitenkin saattaa saada jotain vinkkiä itselleen noista ohjeista.
        Ei tämä loppuelämä niin vakavasti kannata ottaa keskustelupalstan takia, muitakin murheita riittää.


    • Anonyymi00024

      Mitäs sanotte minun gourmet-joulustani ? Mahani oli kaksi päivää niin kipeä,
      että sain syödyksi vain vähän mikro-pikakaurapuuroa.
      En kehunut sitä etukäteen enkä kehu nytkään. Epäilen nimittäin, että
      joku muukin osaa ja on tehnyt joskus kaurapuuroa, jopa mikrossa.

      • Anonyymi00025

        En ole kuullutkaan, että kaurapuuroa voi tehdä muutenkin, kuin mikrossa!


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        En ole kuullutkaan, että kaurapuuroa voi tehdä muutenkin, kuin mikrossa!

        Mikroaaltouuni ei ole mikään puurontekopaikka millekään puurolle. Paras puuro tulee hauduttamalla, eikä mikrossa pysty hauduttamaan.


      • Anonyymi00052
        Anonyymi00039 kirjoitti:

        Mikroaaltouuni ei ole mikään puurontekopaikka millekään puurolle. Paras puuro tulee hauduttamalla, eikä mikrossa pysty hauduttamaan.

        Keittiö oli täysin remontissa. Käytössä vain olohuone ja siellä mikro.


    • Anonyymi00026

      Näitä ilkeyksiä lukiessa vaikuttaa siltä, ettei joulun rauha ja hyvä tahto ole näihin 80+ kirjoittajiin mitenkään kolahtanut sydämeen!!!

      • Anonyymi00027

        Antaa heidän revitellä.
        Ovat pois kadulta pahanteosta.


      • Anonyymi00033

        Huumoriahan tuo on. Älä ole tosikko!


      • Anonyymi00040

        Mitä "ilkeyksiä" ? Luetko jotain aivan muuta kuin tätä ko. ketjua.


    • Karjalanpaisti jonka tein etukäteen pakkaseen. Eilen sulamaan jääkaappiin ja tänään kuumennuksen jälkeen tarjolle. Eiku potut kylykeen ja joululta jäljellä olevat salaatit.

      On minun suun mukaista tälle päivälle.

      • Anonyymi00028

        Minulta ei edes karjalanpaisti onnistunut,
        lihat jäivät sitkeiksi kahden ja puolen tunnin hauduttamisen jälkeen.
        Muuten mitä vanhemmaksi tulen sitä vaikeampaa on keksiä mitä ruokaa laittaisi ihan tavalliseksi arkipäiväksi.


      • Anonyymi00028 kirjoitti:

        Minulta ei edes karjalanpaisti onnistunut,
        lihat jäivät sitkeiksi kahden ja puolen tunnin hauduttamisen jälkeen.
        Muuten mitä vanhemmaksi tulen sitä vaikeampaa on keksiä mitä ruokaa laittaisi ihan tavalliseksi arkipäiväksi.

        Kolmisen tuntia hauduta kiloa karjalanpaisti lihoja. Riippunee lopputulos varmaan lihan laadustakin. Meillä tulee tuosta kilosta jossa on myös porkkanaa kolme annosta. Yksi syödään heti ja kaksi pakkaseen.

        Sattumalta täällä juuri samat mietteet ruoasta. Samat ruoat pyörii ja välillä kyllästyttää. Entistäkin koitan katsoa vinkkejä viikkoruokalistoista.


      • Siili25
        Siili25 kirjoitti:

        Kolmisen tuntia hauduta kiloa karjalanpaisti lihoja. Riippunee lopputulos varmaan lihan laadustakin. Meillä tulee tuosta kilosta jossa on myös porkkanaa kolme annosta. Yksi syödään heti ja kaksi pakkaseen.

        Sattumalta täällä juuri samat mietteet ruoasta. Samat ruoat pyörii ja välillä kyllästyttää. Entistäkin koitan katsoa vinkkejä viikkoruokalistoista.

        Siis tarkoitin että haudutan.....


      • Siili25 kirjoitti:

        Kolmisen tuntia hauduta kiloa karjalanpaisti lihoja. Riippunee lopputulos varmaan lihan laadustakin. Meillä tulee tuosta kilosta jossa on myös porkkanaa kolme annosta. Yksi syödään heti ja kaksi pakkaseen.

        Sattumalta täällä juuri samat mietteet ruoasta. Samat ruoat pyörii ja välillä kyllästyttää. Entistäkin koitan katsoa vinkkejä viikkoruokalistoista.

        Netistä siis, ei entistä :).


      • Siili25 kirjoitti:

        Netistä siis, ei entistä :).

        Lisään vielä että tein valmiista torttutaikinslevyistä croisantteja johon tuli täytteeksi aurajuustosa ja viikunahilloa.


    • Anonyymi00031

      Tein kinkun, graavilohen, riisipuuron ja sekahedelmäsopan. Kaikki onnistuivat. Siihen vain oheen maitoa, juustoa, leipää, perunaa, hedelmiä ja juureksia. Siitä ei puutu mitään.
      Pari joulutorttua jäi perheen jäljiltä, ei vaan oikein maistu, itse en ottanut yhtään. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän parusruokaa arvostaa. Siitä vaan jää paras olo.

    • Anonyymi00032

      Lohitorttuja tein. Nuo ovat helppoja.

      Myös kinkun paisto onnistui hyvin. Kinkkua piisaa koko kevääksi.

      • Anonyymi00053

        Kinkkuhan säilyy hyvin kuukausikaupalla, vai


    • Anonyymi00034

      Jouluruokani, Jalostajan kasvishernekeitto paloi pohjaan kattilassa
      sitä lämmittäessäni, kun muisti petti. Jäin katsomaan tv-uutisia
      ja unohdin samassa koko sopan. Onneksi sitä on aina monta purkkia
      varastossa.

      • Anonyymi00035

        Airfryer on vissiin pakko hommata, kun uudenvuoden aattona nakkeja lämmitetään.
        Miten se perunasalaatti tehdään ihan itse.
        Nyt on taas pohdittavaa?


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Airfryer on vissiin pakko hommata, kun uudenvuoden aattona nakkeja lämmitetään.
        Miten se perunasalaatti tehdään ihan itse.
        Nyt on taas pohdittavaa?

        Nakit laitetaan veteen kattilaan ja kuumennetaan levyllä kunnes vesi kiehuu. Lämpö nollille ja nakit hetken kuumenee kattilassa kannen alla. Perunasalaatin ostan valmiina, esim Saarioisten.


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Airfryer on vissiin pakko hommata, kun uudenvuoden aattona nakkeja lämmitetään.
        Miten se perunasalaatti tehdään ihan itse.
        Nyt on taas pohdittavaa?

        Juu juu ei nakkeja kykene muuten lämmittämään.


      • Anonyymi00044
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Airfryer on vissiin pakko hommata, kun uudenvuoden aattona nakkeja lämmitetään.
        Miten se perunasalaatti tehdään ihan itse.
        Nyt on taas pohdittavaa?

        Perunasalaatin valmistamiseen tarvitsee ilman muuta superexperttien
        erikoisohjeet. On sitä niin ylivoimaisen vaikeaa tehdä.


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00038 kirjoitti:

        Nakit laitetaan veteen kattilaan ja kuumennetaan levyllä kunnes vesi kiehuu. Lämpö nollille ja nakit hetken kuumenee kattilassa kannen alla. Perunasalaatin ostan valmiina, esim Saarioisten.

        Voi kiitos kun kerroit. Muuten oltaisiin jouduttu syömään kylmiä nakkeja.


      • Anonyymi00054
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        Perunasalaatin valmistamiseen tarvitsee ilman muuta superexperttien
        erikoisohjeet. On sitä niin ylivoimaisen vaikeaa tehdä.

        Perunoiden keittäminen ja viipaloiminen on jo ylivoimaista.
        Puhumattakaan siitä kastikkeesta ym.
        Ostan valmiin rasian


      • Anonyymi00080
        Anonyymi00038 kirjoitti:

        Nakit laitetaan veteen kattilaan ja kuumennetaan levyllä kunnes vesi kiehuu. Lämpö nollille ja nakit hetken kuumenee kattilassa kannen alla. Perunasalaatin ostan valmiina, esim Saarioisten.

        Nakit veteen?
        Laitan vesikattilan päälle höyrykattilan.
        Siihen nakit


    • Anonyymi00042

      Nakit mikroon. Alle minuutissa valmista.

      • Anonyymi00045

        Soo soo soo, ei se enää käy ! Nyt on oltava airfryer.


    • Anonyymi00043

      Jansson kiusaus..Ylivoimainen Jouluruoka!

      • Anonyymi00055

        Ei ole kotona ikinä ollut janssonin kiusaus jouluruoka.
        Riippuu varmaan, missä päin asuu.


      • Anonyymi00097

        Janssoni maistuuu milloin vain !


    • Anonyymi00047

      En valmistanut yhtään jouluruokaa. Kaupasta ostin porkkana- ja lanttulaatikkoa itselleni, koska lapseni ei syö jouluruokia ollenkaan! En syö sian- enkä naudanlihaa ollenkaan!

      • Anonyymi00049

        Tuulihatut lakritsitäytteellä.
        Ajattelin tehdä ihan simppelin makean herkun uudenvuoden aatoksi


      • Anonyymi00050
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Tuulihatut lakritsitäytteellä.
        Ajattelin tehdä ihan simppelin makean herkun uudenvuoden aatoksi

        En tehnyt paljon jouluruokia, enkä ole kehuskellut laittamisillani,
        mutta jouluaattona johdatin anjovikset kiusaukseen ja tein
        "maailmani" parasta janssonia. Lihapömpylöitä pakasteesta.


      • Anonyymi00056
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Tuulihatut lakritsitäytteellä.
        Ajattelin tehdä ihan simppelin makean herkun uudenvuoden aatoksi

        Tuo ei taida olla ihan helpoin herkku tehdä.
        Ainakaan tavalliselle jauhelihakastike-spagetti tyypille


      • Anonyymi00087
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Tuulihatut lakritsitäytteellä.
        Ajattelin tehdä ihan simppelin makean herkun uudenvuoden aatoksi

        Kiitos vinkistä ! Kokeilenkin tuulihattuja maksalaatikkotäytteellä !


      • Anonyymi00093
        Anonyymi00050 kirjoitti:

        En tehnyt paljon jouluruokia, enkä ole kehuskellut laittamisillani,
        mutta jouluaattona johdatin anjovikset kiusaukseen ja tein
        "maailmani" parasta janssonia. Lihapömpylöitä pakasteesta.

        Lihapömpylät pysyvät nyt pakkasessa,
        Sähköt poikki ja pakastinta ei voi avata.
        Kuivamuonat esiin


      • Anonyymi00094
        Anonyymi00087 kirjoitti:

        Kiitos vinkistä ! Kokeilenkin tuulihattuja maksalaatikkotäytteellä !

        Hyvä idea. Laitan bataattitäytteellä


    • Anonyymi00081

      Valamon lantut. Vuosi sitten viime jouluna tein ekan kerran lanttulooran tilalle.

      • Millainen on Valamon lanttujen resepti?


      • Anonyymi00092
        Siili25 kirjoitti:

        Millainen on Valamon lanttujen resepti?

        Ostetaan lanttu kaupasta ja mennään Valamoon syömään se.


      • Anonyymi00095
        Anonyymi00092 kirjoitti:

        Ostetaan lanttu kaupasta ja mennään Valamoon syömään se.

        Sinulla leikkasi lanttu.


      • Anonyymi00092 kirjoitti:

        Ostetaan lanttu kaupasta ja mennään Valamoon syömään se.

        Eihän se silloin Valamon lanttu ole vaan kaupan valmis :).


      • Anonyymi00095 kirjoitti:

        Sinulla leikkasi lanttu.

        Kiinni paremminkin leikkasi joku :).


      • Anonyymi00102
        Siili25 kirjoitti:

        Millainen on Valamon lanttujen resepti?

        Hyvin helppo ja yksinkertainen resepti. Löytyy, kun kirjoittaa Google-hakuun Valamon lantut.


    • Anonyymi00083

      Kinkku

    • Anonyymi00084

      Kuinka monella on Pyhäaamuna jääkaappi pimiä.

      Taitaa moni miettiä herkkujensa keskellä mitä söis kylmänä.

      04.45 Enegiateolisuuden kartalla sähköttömiä talouksia 151.825
      223 kunnassa
      45 yhtiöllä
      Kaiken aikaa jossain saadaan sähköä, mutta luku on kasvanut hurjasti

      • Anonyymi00085

        Nyt on pakastajat pulassa kun pakasteet sulaa. Menee paljon ruokaa pilalle.


      • Anonyymi00086
        Anonyymi00085 kirjoitti:

        Nyt on pakastajat pulassa kun pakasteet sulaa. Menee paljon ruokaa pilalle.

        Pakastin ei ala heti sulaa kunhan ei auo sitä.


      • Anonyymi00091
        Anonyymi00086 kirjoitti:

        Pakastin ei ala heti sulaa kunhan ei auo sitä.

        Olisin kyllä vahingon iloien, jos dinnerit syöjään kylminä


    • Anonyymi00088

      Kiva huumoriketju, se on harvinaista täällä, mutta tämänkin monet ottivat
      tosissaan ja alkoivat tosissaan reseptejään tyrkyttää.
      Harva ymmärtää "kupletin juonen".

      • Anonyymi00089

        Sittenhän tämän ketjun voi poistaa kokonaan, koska vastaukset
        eivät liity aloittajan tarkoittamaan huumorintajuun.


      • Anonyymi00090
        Anonyymi00089 kirjoitti:

        Sittenhän tämän ketjun voi poistaa kokonaan, koska vastaukset
        eivät liity aloittajan tarkoittamaan huumorintajuun.

        Monet vastaukset on hauskoja.


      • Anonyymi00096

        Se on valitettavaa, että täällä huumori otetaan usein veetuiluna. Varsinkin satiiriset ja sarkastiset kommentit ymmärretään väärin.
        Mitäpä se haittaa, muuta kuin, että kääntyy torailuksi.


      • Anonyymi00098
        Anonyymi00089 kirjoitti:

        Sittenhän tämän ketjun voi poistaa kokonaan, koska vastaukset
        eivät liity aloittajan tarkoittamaan huumorintajuun.

        Tosikko.


      • Anonyymi00100
        Anonyymi00096 kirjoitti:

        Se on valitettavaa, että täällä huumori otetaan usein veetuiluna. Varsinkin satiiriset ja sarkastiset kommentit ymmärretään väärin.
        Mitäpä se haittaa, muuta kuin, että kääntyy torailuksi.

        Missä vaiheessa ihmisestä tulee kireäpipo, jolla ei enää ole huumorintajua ollenkaan ?


      • Anonyymi00104
        Anonyymi00100 kirjoitti:

        Missä vaiheessa ihmisestä tulee kireäpipo, jolla ei enää ole huumorintajua ollenkaan ?

        Itserakkaat tärkeilijät ovat aina olleet tosikkoja, niin töpinöissään,
        kun itseään kehuvat epäsuoraan tai suoraan.
        Pian he julkaisevat varmaankin uudenvuoden menuunsa ?
        Jotain sellaista mitä ei ole ikinä ennen maailmassa tehty ?


    • Anonyymi00099

      alottajalle :

      katos kun on tullu dementtia

      ei osaa enään laittaa uokaa,
      mikään ei maistu enään suussa hyvälle,

      ei voi keuha minkäänlaisella hyällä ruuanlaitto taidolla enään,,,,,,,


      hyvä ruoka on meneisyydessä

      • Anonyymi00101

        Sama vika. Ei ole intoa eikä jaksamista laittaa ruokaa eikä hyvin maistu,
        mutta pakolla syö jotain valmista, kaupoissa on hyviä valmisruokia
        ei sen puoleen,
        mutta jotkut jaksavat kirjoitella ruuistaan
        niinkuin ei kukaan koskaan tähän ikään mennessä olisi ruokaa tehnyt,
        ja heidän ruokansa ovat olevinaan ainoat maailmassa
        jotain tooodella erikoista. Oi sitä esittelemisen ja kehumisen paloa!
        Niinkuin ei kukaan tähän ikään mennessä olisi kokeillut sitä sun tätä
        toooodella erikoista.


      • Anonyymi00105

        Hei, joo hyvä kun nimensä vielä muistaa, hehehee .... perunan tunnistaa,
        niitä keittelen joskus ja syön sillin kanssa. muu valmisruokana.


      • Anonyymi00107
        Anonyymi00101 kirjoitti:

        Sama vika. Ei ole intoa eikä jaksamista laittaa ruokaa eikä hyvin maistu,
        mutta pakolla syö jotain valmista, kaupoissa on hyviä valmisruokia
        ei sen puoleen,
        mutta jotkut jaksavat kirjoitella ruuistaan
        niinkuin ei kukaan koskaan tähän ikään mennessä olisi ruokaa tehnyt,
        ja heidän ruokansa ovat olevinaan ainoat maailmassa
        jotain tooodella erikoista. Oi sitä esittelemisen ja kehumisen paloa!
        Niinkuin ei kukaan tähän ikään mennessä olisi kokeillut sitä sun tätä
        toooodella erikoista.

        Mikä on hyvää valmisruokaa,
        mä en ole kaupoista löytäny ainuttakaan hyvän makuista valmisuokaa, hyiiiii, kaikki puistattaa, johtuu varmaan niissä kaikissa on jotain säilöntäainetta
        siis kemikaalia jota mun elimistö ei kertakaikkiaan hyväksy syötäväksi, yöööööök kaikille valmisruualle,


    • Anonyymi00108

      Lanttulaatikosta eniten pidin, paistoin pannussa kaupasta ostamaani, erinomaista tuli.

    Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe