Nyt oli loistava Kovis ilman mitään kirjainjekkuja, skytistimiä tai muitakaan idiotismeja. Ratkaisun jälkeen löysin vielä muutaman jutskan, joita en ollut ens alkuun edes tajunnutkaan...Kyllä taitava laatija saa vaikean ristikon aikaan ilman kikkailuitakin..
IS-Kovis 27.12
Anonyymi-ap
271087
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Nyt sinä siellä pohjoisessaNainen siellä laita viesti!
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Mahdatko ymmärtääEttä olet samassa korissa kaikkein rakkaimpien kanssa. Öitä.
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Tunnetko piston sydämessäsiTunnetko piston sydämessäsi?
Vastaukset 27
Vanhimmat
Piilis 16 vaakaan.
En älyä.
*i*a*a*a
Kuskaa on aja , ja viinaa on rakia, ja aikarajana on tulevat häät.
Ei nyt ihan kirjainkikkailematon, mutta hyvin vähän kirjaikikkailuja. Annan minäkin kiitokset vihjeityksestä.
Pari kommenttia Sanarisin foorumista:
"6. pelaajaLainaa28.12.2025 klo 08:03
Ps. onhan tässäkin mielestäni yksi sellainen vihje, joka viime viikolla aiheutti joillekin mielipahaa."
Asiasta edellisviikolla:
"22. YksivaanLainaa23.12.2025 klo 21:31
Noista puhevikaisten jonkinlaisiista mollaamisista puhutaan ainakin viesteissä 9, 17 ja 19. Samanlaisia kirjainmuunnoksia ja vaihdoksia on nykyristikot pullollaan. En moisen mollauksen mukana olemista itse noteerannut ollenkaan.
Mutta taitaa kai olla samaa kiusaamismeininkiä myös maanantain Keskis-ristikossa. Siinä on vasemmassa laidassa vihjeenä "valpuslintu" ja siihen tulee "kiulu". Ehkä noi R ja L kirjainten vaihtamiset keskenään pitäisi tekijöiltä vaan kieltää, bannata, niin kuin silmäkulmien hierominenkin. Näitä kahta kirjainta ei saa enää tulevissa ristikoissa koskaan venkslata tai koplata keskenään."
LOMAA ENNEN LÄHESTYTTYJÄ ratkaisusana ei ole nykypäivää ja on kyseenalaista voiko ratkaisusana olla monikossa.
Huuhaan mielestä laatija on Pikälä. Harvoin menee nimet oikein.
Ei nyt liioitella, mutta virheitä on turhan paljon. Korjasin tämänkertaisen.
"Tänne perustettava" sekä "tuskin esillä" jääneet auki. Apua pitäisi saada. Lisäksi en ymmärrä vasemmalla alakulmassa olevan kämmenen ratkaisua, ellei sitten se kirjaa lukeva poika ole väärin ratkaistu.
Ainoaa lanttiansa tuo kai esittelee.
TÄNNE viittaa sanan lukemiseen oikealta vasemmalle.
TUSKIN ESILLÄ viittaa lähinnä ihmisiin.
Niinpäs näkyy olevan. Tunnistin sen ensin jonkinlaiseksi känsäksi kämmenessä. Ne kaksi muuta mainitsrmaani kohtaa ovat edelleen avoimena.
Tuskin esillä, AKAT, AMAT...?
Onkohan tuo omenaisen puun vasemmalla oleva I-kirjain Improbaturin merkki, vai esitelläänko siinä vain ohutta viivaa? Keltainen lätkä näyttää juustoviipaleelta.
Onkohan tuo omenaisen puun vasemmalla oleva I-kirjain Improbaturin merkki, - on.
Keltainen lätkä on minusta varsin huono kuva - karkin sain ratkaisusanaksi.
Toki laati saattoi ajatella, että siinä käytätte mielikuvitusta. Kuva sopisi hyvinkin monelle ratkaisusanalle.
No mitä muita tulee mieleesi, kuin tässä edellä jo ehdotetut EDAM ja OMAR?
Minun mieleeni ei tule 4 kirjaimella oikein mitään, joka matchaisi edes 1...2 risteävän kirjaimen kanssa.
Lähtökohtaisesti vaikka rätti, vaikka se osoittautuu äkkiä vääräksi. Pala voi olla myös.
Eiköhän se tuo EDAM ole, ja tuskin esillä voisi olla AMAL-sissijärjestö ja tänne perustettava olis silloin LATO. Mutta voisi olla myös AMAT ja TALO. Tuo AMAT meinaa uhrautuvaa äitiä, tai jotain...
EDAM on mielestäni väärin, vaikka eniten kuva siltä vaikuttaa.
> Tuo AMAT meinaa uhrautuvaa äitiä, tai jotain...
Ei löydy Nykäristä eikä Kielitoimistolta Amatia. On siis vaan hyväksyttävä se tosiasia, että Pitkälän piirtämä edamjuuston viipale on todellisuudessa Omar-karamelli.
Ratkojiin on joku joskus laittanut, että AMAT on sukkia, eli siis osa Amarit sanasta. Ja jos Amarit sukkahousuissa nilkoista ja sääristä ylöspäin oleva osa on AMA, nilkat ja sääret RI ja T on kengissä oleva osa, niin harvoin esillä ovat juuri nuo osat AMA ja T...muut ovat peitossa...
P.o. ne muut ovat näkyvissä
Minusta kyse on suoranainen vihjeitysvirhe, sillä Omar-karkki on eri värinen.
Omar karkissa on selvästi rusehtavaa toffeen sävyä, ihan paljainkin silmin katsottuna.
https://urly.fi/40KJ
Ristikossa oleva kuva on selvästi edam-juustosta otettu, tasaisen keltainen siivu. Nyt kaikkien ratkojien on vaan teeskenneltävä, että se juusto olisikin muka Omar-karamelli.
Kaikkeen sitä joutuu ratkoja nykyään taipumaan.
Oikea ylänurkka.
Vihje Mi****lläkin?
Minä sain siihen Essi.
Mikä on väärin?
Se, että tuo vihje ei ole yhtä ja samaa sanaa.
Jaska
"Tässä Pitkälän tavaramerkki, isopäiset vauvat olisivat voineet aivan hyvin pitää vapaapäivän sanavihjeiden tuuraamina."
Tässä Jaska oikeassa. Pitkälä välillä vähän liikaakin käyttää kuvavihjeitä.
Kuvavihjeiden runsaahkolla käytöllä on ihan oma, juonikas tarkoituksensakin.
Kun vihjeenä on joku isopäisen vauvan tai poninhäntäpäisen tytön kuva, niin tällaisesta viheestä ei pysty laittamaan ratkaisusanaa Ratkojiin.