On olemassa vain yksi todellinen uskonto: sielun ikuinen suhde Jumalaan -SIELUN USKONTO
Kansalliset ja kulttuuriset uskonnot ovat historiallisia muotoja, eivät olemuksia
Todellinen uskonto on ontologinen, ei sosiaalinen kategoria
Henkinen totuus ei ole relativistinen, mutta sen ilmaisut voivat olla moninaisia.
Mitä sanātana todella tarkoittaa?
Sana sanātana ei Gaudiya-vaišnavismissa tarkoita:
“ikivanhaa intialaista perinnettä”
“hindulaisuuden alkuperäistä muotoa”
Vaan kirjaimellisesti:
ikuista
ajasta, paikasta ja historiasta riippumatonta
Siksi sanātana-dharma ei ole uskonto siinä merkityksessä kuin moderni “religion”-käsite, vaan ontologinen fakta:
se mikä on totta sielusta aina.
Kansalliset ja kulttuuriset uskonnot ovat historiallisia muotoja, eivät olemuksia
92
378
Vastaukset
- Anonyymi00001
Dharma ei ole uskomus, vaan olemuksen funktio
Gaudiya-vaišnavismissa dharma ei tarkoita moraalia tai lakia, vaan:
dharma - olennon luontainen toiminta
Esimerkki klassisesta analogiasta:
sokerin dharma on makeus
tulen dharma on kuumuus
veden dharma on juoksevuus
Samoin:
sielun dharma on palveleva rakkaussuhde Jumalaan
Tätä ei:
opita kulttuurista
päätetä järjellä
omaksuta identiteettinä
Se paljastuu, kun sielu ei ole enää samastunut aineelliseen kehoon.- Anonyymi00002
Miksi kansalliset uskonnot eivät voi olla lopullisia?
Gaudiya-vaišnavismin mukaan kaikki kansalliset ja historialliset uskonnot ovat:
naimittika-dharmaa (tilapäisiä, kontekstisidonnaisia)
tarkoitettu ohjaamaan ehdollistuneita sieluja
Ne liittyvät:
kehoon
yhteiskuntaan
historiaan
psykologiseen kehitystasoon
Mutta sielu itse on:
ajaton
ei-etninen
Siksi mikään “intialainen uskonto” ei voi olla lopullinen totuus — ei siksi, että se olisi väärä, vaan koska mikään kulttuurinen muoto ei voi olla ikuinen - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Miksi kansalliset uskonnot eivät voi olla lopullisia?
Gaudiya-vaišnavismin mukaan kaikki kansalliset ja historialliset uskonnot ovat:
naimittika-dharmaa (tilapäisiä, kontekstisidonnaisia)
tarkoitettu ohjaamaan ehdollistuneita sieluja
Ne liittyvät:
kehoon
yhteiskuntaan
historiaan
psykologiseen kehitystasoon
Mutta sielu itse on:
ajaton
ei-etninen
Siksi mikään “intialainen uskonto” ei voi olla lopullinen totuus — ei siksi, että se olisi väärä, vaan koska mikään kulttuurinen muoto ei voi olla ikuinenSanātana-dharma vs. perenialismi
Perenialismi sanoo usein:
“Kaikkien uskontojen ydin on sama.”
Gaudiya-vaišnavismi sanoo tarkemmin:
“Kaikkien aitojen hengellisten polkujen lähtökohta on sama (sielu), mutta niiden päämäärät ja realisaatiot eivät ole identtisiä.” - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Sanātana-dharma vs. perenialismi
Perenialismi sanoo usein:
“Kaikkien uskontojen ydin on sama.”
Gaudiya-vaišnavismi sanoo tarkemmin:
“Kaikkien aitojen hengellisten polkujen lähtökohta on sama (sielu), mutta niiden päämäärät ja realisaatiot eivät ole identtisiä.”Bhakti sanātana-dharman täyteytenä
Gaudiya-vaišnavismi tekee ratkaisevan väitteen:
sielu ei ole vain tiedostava (cit)
eikä vain olemassaoleva (sat)
vaan relationaalinen
Siksi sanātana-dharma ei ole:
abstrakti metafysiikka
pelkkä tietoisuus
moraalinen hyvyys
Vaan:
rakkaudellinen suhde persoonalliseen Absoluuttiin
Ilman bhaktia:
sanātana-dharma jää potentiaaliksi
ei aktualisoidu kokemuksellisesti - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Bhakti sanātana-dharman täyteytenä
Gaudiya-vaišnavismi tekee ratkaisevan väitteen:
sielu ei ole vain tiedostava (cit)
eikä vain olemassaoleva (sat)
vaan relationaalinen
Siksi sanātana-dharma ei ole:
abstrakti metafysiikka
pelkkä tietoisuus
moraalinen hyvyys
Vaan:
rakkaudellinen suhde persoonalliseen Absoluuttiin
Ilman bhaktia:
sanātana-dharma jää potentiaaliksi
ei aktualisoidu kokemuksellisestiRadikaali seuraus: uskonto ilman identiteettiä
Gaudiya-vaišnavismin näkökulmasta todellinen uskonto alkaa vasta, kun:
“olen intialainen”
“olen kristitty”
“olen hindulainen”
“olen ateisti”
korvautuu kysymyksellä:
Mikä on sielun todellinen suhde Jumalaan?
Tässä mielessä:
sanātana-dharma purkaa uskonnolliset identiteetit
ei rakenna niitä - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Radikaali seuraus: uskonto ilman identiteettiä
Gaudiya-vaišnavismin näkökulmasta todellinen uskonto alkaa vasta, kun:
“olen intialainen”
“olen kristitty”
“olen hindulainen”
“olen ateisti”
korvautuu kysymyksellä:
Mikä on sielun todellinen suhde Jumalaan?
Tässä mielessä:
sanātana-dharma purkaa uskonnolliset identiteetit
ei rakenna niitäGaudiya-vaišnavismin mukaan:
Sanātana-dharma - sielun ikuinen ontologinen funktio
Se ei ole kulttuuri, uskonto tai filosofia
Kansalliset uskonnot ovat pedagogisia muotoja
Bhakti on sanātana-dharman täysi aktualisaatio
Todellinen uskonto ei ole “mitä uskon”, vaan mitä olen
Uskonto ei ole sielun ominaisuus – se on sielu itse toiminnassa.
“Religion” länsimaisena käsitteenä
Moderni länsimainen religion-käsite on historiallisesti ja kulttuurisesti rajattu. Se on muotoutunut erityisesti:
kristillisen teologian
valtiokirkollisten instituutioiden
valistuksen ja sekularisaation
vaikutuksesta.
Tyypillisiä piirteitä:
uskonto - uskomusjärjestelmä
jäsenyys - identiteetti
totuus - usein dogmaattinen
uskonto nähdään yhtenä elämänalueena muiden joukossa
Uskonto on siis jotakin, mitä ihmisellä on. - Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
Gaudiya-vaišnavismin mukaan:
Sanātana-dharma - sielun ikuinen ontologinen funktio
Se ei ole kulttuuri, uskonto tai filosofia
Kansalliset uskonnot ovat pedagogisia muotoja
Bhakti on sanātana-dharman täysi aktualisaatio
Todellinen uskonto ei ole “mitä uskon”, vaan mitä olen
Uskonto ei ole sielun ominaisuus – se on sielu itse toiminnassa.
“Religion” länsimaisena käsitteenä
Moderni länsimainen religion-käsite on historiallisesti ja kulttuurisesti rajattu. Se on muotoutunut erityisesti:
kristillisen teologian
valtiokirkollisten instituutioiden
valistuksen ja sekularisaation
vaikutuksesta.
Tyypillisiä piirteitä:
uskonto - uskomusjärjestelmä
jäsenyys - identiteetti
totuus - usein dogmaattinen
uskonto nähdään yhtenä elämänalueena muiden joukossa
Uskonto on siis jotakin, mitä ihmisellä on.Sanātana-dharma ei ole “religion” eli ei ole uskonto lainkaan.
Gaudiya-vaišnavismin mukaan sanātana-dharmaa ei voi kääntää sanalla religion, uskonto koska:
se ei ole valittava järjestelmä
se ei ole historiallinen instituutio
se ei perustu uskomukseen vaan olemukseen
Sanātana-dharma ei ole:
“Mitä sielu uskoo Jumalasta”
vaan:
Miten sielu ontologisesti on suhteessa Jumalaan
Sielu ei harjoita sanātana-dharmaa samalla tavalla kuin uskontoa harjoitetaan, vaan sielu toteuttaa omaa luontoaan.
Dharma vs. laki ja moraali
Länsimaisessa ajattelussa uskonto yhdistyy usein:
moraalilakeihin
käskyihin
normatiivisiin sääntöihin
Gaudiya-vaišnavismissa dharma ei ole normi vaan funktio.
Vertaus:
laki kertoo, mitä ihmisen pitäisi tehdä
dharma ilmaisee, mitä olento luonnostaan tekee
Siksi sanātana-dharma ei ole “oikean elämän ohjekirja”, vaan kuvaus todellisuuden rakenteesta.
Identiteetti vs. ontologia
Keskeinen ero:
Länsimainen uskonto
auttaa vastaamaan: Kuka minä olen sosiaalisesti?
rakentaa yhteisöllistä identiteettiä
Sanātana-dharma
vastaa kysymykseen: Mitä minä olen ontologisesti?
purkaa identiteetit, jotka perustuvat kehoon ja mieleen
“olen kristitty” tai “olen hindu” koskee kehoa ja kulttuuria
“olen jīva” koskee olemista itseään - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Sanātana-dharma ei ole “religion” eli ei ole uskonto lainkaan.
Gaudiya-vaišnavismin mukaan sanātana-dharmaa ei voi kääntää sanalla religion, uskonto koska:
se ei ole valittava järjestelmä
se ei ole historiallinen instituutio
se ei perustu uskomukseen vaan olemukseen
Sanātana-dharma ei ole:
“Mitä sielu uskoo Jumalasta”
vaan:
Miten sielu ontologisesti on suhteessa Jumalaan
Sielu ei harjoita sanātana-dharmaa samalla tavalla kuin uskontoa harjoitetaan, vaan sielu toteuttaa omaa luontoaan.
Dharma vs. laki ja moraali
Länsimaisessa ajattelussa uskonto yhdistyy usein:
moraalilakeihin
käskyihin
normatiivisiin sääntöihin
Gaudiya-vaišnavismissa dharma ei ole normi vaan funktio.
Vertaus:
laki kertoo, mitä ihmisen pitäisi tehdä
dharma ilmaisee, mitä olento luonnostaan tekee
Siksi sanātana-dharma ei ole “oikean elämän ohjekirja”, vaan kuvaus todellisuuden rakenteesta.
Identiteetti vs. ontologia
Keskeinen ero:
Länsimainen uskonto
auttaa vastaamaan: Kuka minä olen sosiaalisesti?
rakentaa yhteisöllistä identiteettiä
Sanātana-dharma
“olen jīva” koskee olemista itseäänSanātana-dharma
“olen jīva” koskee olemista itseään
Uskonto osana elämää vs. elämä uskonnon ilmentymänä
Länsimaisessa kehyksessä:
uskonto on elämän osa
sitä voidaan harjoittaa tai olla harjoittamatta
Sanātana-dharmassa:
koko elämä on henkisen todellisuuden ilmentymä
ei ole “maallista aluetta”, joka olisi täysin dharman ulkopuolella
Tämä ei tarkoita teokratiaa, vaan ontologista kokonaisvaltaisuutta. - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Sanātana-dharma
“olen jīva” koskee olemista itseään
Uskonto osana elämää vs. elämä uskonnon ilmentymänä
Länsimaisessa kehyksessä:
uskonto on elämän osa
sitä voidaan harjoittaa tai olla harjoittamatta
Sanātana-dharmassa:
koko elämä on henkisen todellisuuden ilmentymä
ei ole “maallista aluetta”, joka olisi täysin dharman ulkopuolella
Tämä ei tarkoita teokratiaa, vaan ontologista kokonaisvaltaisuutta.Gaudiya-vaišnavismi ei kiellä länsimaisten uskontojen arvoa, mutta näkee ne:
väliaikaisina pedagogisina muotoina
sopivina tietyille historiallisille ja psykologisille tilanteille
Ne voivat:
lähestyä sanātana-dharmaa
heijastaa sitä osittain
mutta eivät määritä sitä. - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Gaudiya-vaišnavismi ei kiellä länsimaisten uskontojen arvoa, mutta näkee ne:
väliaikaisina pedagogisina muotoina
sopivina tietyille historiallisille ja psykologisille tilanteille
Ne voivat:
lähestyä sanātana-dharmaa
heijastaa sitä osittain
mutta eivät määritä sitä.Gaudiya-vaišnavismin ydinväite on:
Uskonto ei ole jotakin, minkä sielu omaksuu –
vaan jotakin, mitä sielu on, kun se ei ole unohtanut itseään.
- Anonyymi00012
Sairaiden juttuja no huhhu
- Anonyymi00013
Pakene täältä, muuten olet vaarassa! Tervemenoa!
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Pakene täältä, muuten olet vaarassa! Tervemenoa!
Perustele miltä?
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Perustele miltä?
Mitä pitää perustella? Nyt perustelen, olet vaarassa täällä, koska osallistuminen hindujen keskustelupalstalle sisältää sinulle ideologisen riskin. Yhteisön normit ja diskurssit voivat ohjata yksilöä omaksumaan samankaltaisia ajattelu- ja toimintamalleja kuin muilla osallistujilla. Pitkäaikainen altistuminen tällaiselle ympäristölle saattaa johtaa näkökulmien yhdenmukaistumiseen, mitä voidaan kuvata metaforisesti ”tartuntana”. Tästä syystä suositellaan etäisyyden ottamista, jotta oma ajattelun autonomia säilyy.
- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Mitä pitää perustella? Nyt perustelen, olet vaarassa täällä, koska osallistuminen hindujen keskustelupalstalle sisältää sinulle ideologisen riskin. Yhteisön normit ja diskurssit voivat ohjata yksilöä omaksumaan samankaltaisia ajattelu- ja toimintamalleja kuin muilla osallistujilla. Pitkäaikainen altistuminen tällaiselle ympäristölle saattaa johtaa näkökulmien yhdenmukaistumiseen, mitä voidaan kuvata metaforisesti ”tartuntana”. Tästä syystä suositellaan etäisyyden ottamista, jotta oma ajattelun autonomia säilyy.
Erityisesti henkilöt, jotka suhtautuvat lähtökohtaisen kielteisesti itämaisiin filosofisiin ja traditioihin, voivat kokea tällaisen ympäristön psykologisesti ja ideologisesti kuormittavana. Altistuminen näkemyksille, jotka ovat jyrkässä ristiriidassa omien arvojen ja maailmankuvan kanssa, saattaa lisätä vastakkainasettelua, ahdistusta tai defenssiivisiä reaktioita. Tästä näkökulmasta osallistuminen keskusteluun voidaan nähdä yksilölle haitallisena.
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Erityisesti henkilöt, jotka suhtautuvat lähtökohtaisen kielteisesti itämaisiin filosofisiin ja traditioihin, voivat kokea tällaisen ympäristön psykologisesti ja ideologisesti kuormittavana. Altistuminen näkemyksille, jotka ovat jyrkässä ristiriidassa omien arvojen ja maailmankuvan kanssa, saattaa lisätä vastakkainasettelua, ahdistusta tai defenssiivisiä reaktioita. Tästä näkökulmasta osallistuminen keskusteluun voidaan nähdä yksilölle haitallisena.
Mitä pitää perustella? Nyt perustelen. Tämän vuoksi suositellaan vetäytymistä tästä ympäristöstä, sillä jatkuva altistuminen voi muodostaa ideologisen kontaminaation riskin.
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Mitä pitää perustella? Nyt perustelen. Tämän vuoksi suositellaan vetäytymistä tästä ympäristöstä, sillä jatkuva altistuminen voi muodostaa ideologisen kontaminaation riskin.
Mitä pitää perustella? Nyt perustelen. Hindupalstan ympäristö ja siihen liittyvä sosiaalinen vuorovaikutus muovaavat yksilön ajattelua usein myös tiedostamattomalla tasolla. Pitkäaikainen altistuminen samoille käsitteille, metaforille ja oletuksille voi johtaa implisiittisen informaation omaksumiseen, jolloin yksilö alkaa vähitellen mukautua ympäröivän yhteisön ajattelutapoihin. Tästä näkökulmasta voidaan todeta, että ”seura tekee kaltaisekseen”, ja tällainen vaikutus muodostaa merkittävän riskin ajattelun autonomialle.
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Mitä pitää perustella? Nyt perustelen. Hindupalstan ympäristö ja siihen liittyvä sosiaalinen vuorovaikutus muovaavat yksilön ajattelua usein myös tiedostamattomalla tasolla. Pitkäaikainen altistuminen samoille käsitteille, metaforille ja oletuksille voi johtaa implisiittisen informaation omaksumiseen, jolloin yksilö alkaa vähitellen mukautua ympäröivän yhteisön ajattelutapoihin. Tästä näkökulmasta voidaan todeta, että ”seura tekee kaltaisekseen”, ja tällainen vaikutus muodostaa merkittävän riskin ajattelun autonomialle.
Teitte pahaa jo exadventistille ja nyt muille. Ei ihme kun kaikki häipyy täältä
- Anonyymi00020
Anonyymi00018 kirjoitti:
Mitä pitää perustella? Nyt perustelen. Myös yhteisöt tai yksilöt, jotka pitävät itseään ainoana autenttisen kristillisen opin edustajana, eivät ole immuuneja ulkopuolisille vaikutteille. Jatkuva altistuminen kilpaileville uskonnollisille tai filosofisille järjestelmille voi johtaa sellaisten käsitteiden ja oletusten omaksumiseen, jotka ovat ristiriidassa yhteisön oman teologisen perustan kanssa. Tämä prosessi voi tapahtua osin tiedostamattomasti, jolloin yksilö tai ryhmä saattaa kokea uskonsa vahvaksi ja eläväksi, vaikka sen sisällöllinen eheys on vähitellen heikentynyt. Tästä näkökulmasta katsottuna vaarana on koettu oppien sekoittuminen ja siitä seuraava koherenssin menetys suhteessa omaan pelastusteologiseen itseymmärrykseen.
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Mitä pitää perustella? Nyt perustelen. Myös yhteisöt tai yksilöt, jotka pitävät itseään ainoana autenttisen kristillisen opin edustajana, eivät ole immuuneja ulkopuolisille vaikutteille. Jatkuva altistuminen kilpaileville uskonnollisille tai filosofisille järjestelmille voi johtaa sellaisten käsitteiden ja oletusten omaksumiseen, jotka ovat ristiriidassa yhteisön oman teologisen perustan kanssa. Tämä prosessi voi tapahtua osin tiedostamattomasti, jolloin yksilö tai ryhmä saattaa kokea uskonsa vahvaksi ja eläväksi, vaikka sen sisällöllinen eheys on vähitellen heikentynyt. Tästä näkökulmasta katsottuna vaarana on koettu oppien sekoittuminen ja siitä seuraava koherenssin menetys suhteessa omaan pelastusteologiseen itseymmärrykseen.
Vaikka ainoan ja oikean uskonnon edustaja kristitty saattaa kokea itsensä vahvaksi kristityksi, jatkuva altistuminen eri uskomusjärjestelmille, kuten "idän saatanallisten oppien" ajattelulle, voi luoda vaaran oman uskonnollisen vakaumuksen eheyden heikentymiselle. Tämä voi tapahtua tiedostamattomasti, jolloin usko saattaa muuttua epämääräiseksi ja hauraaksi. Vaikka henkilö ei välttämättä tiedosta omaksuvansa vieraita ajatusmalleja, altistuminen muille uskonnollisille traditioille voi vähitellen johtaa niiden synkretismiin oman uskonnollisen ajattelun kanssa. Tässä tapauksessa pelastukselle asetettu perusta saattaa vaarantua, vaikka yksilö kuvittelee pysyvänsä uskossaan lujana.
- Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Vaikka ainoan ja oikean uskonnon edustaja kristitty saattaa kokea itsensä vahvaksi kristityksi, jatkuva altistuminen eri uskomusjärjestelmille, kuten "idän saatanallisten oppien" ajattelulle, voi luoda vaaran oman uskonnollisen vakaumuksen eheyden heikentymiselle. Tämä voi tapahtua tiedostamattomasti, jolloin usko saattaa muuttua epämääräiseksi ja hauraaksi. Vaikka henkilö ei välttämättä tiedosta omaksuvansa vieraita ajatusmalleja, altistuminen muille uskonnollisille traditioille voi vähitellen johtaa niiden synkretismiin oman uskonnollisen ajattelun kanssa. Tässä tapauksessa pelastukselle asetettu perusta saattaa vaarantua, vaikka yksilö kuvittelee pysyvänsä uskossaan lujana.
Eikö se ole? Yksikään henki joka ei tunnusta Jeesusta ei ole Jumalasta vaan on anti Kristuksen henki
- Anonyymi00023
Anonyymi00021 kirjoitti:
Yksilö, joka pitää itseään ainoan oikean uskonnon edustajana, on hirvittävässä vaarassa menettää pelastuksensa, vaikka hän ei ole tietoinen siitä. Koska kristitty altistuu jatkuvasti muille uskomusjärjestelmille, "idän saatanallisille opeille", hän ei välttämättä ymmärrä, kuinka nämä vieraat ajatukset voivat vaikuttaa hänen oman uskomusjärjestelmänsä eheään rakenteeseen. Vaikka hän voi edelleen uskoa vakaasti omaan uskoonsa, hänen ei ole johtaa aivan varmasti tiedostamattomaan synkretismiin, eikä enää auttaa, vaikka olisit ennen ollut "elävässä" uskossa.
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Yksilö, joka pitää itseään ainoan oikean uskonnon edustajana, on hirvittävässä vaarassa menettää pelastuksensa, vaikka hän ei ole tietoinen siitä. Koska kristitty altistuu jatkuvasti muille uskomusjärjestelmille, "idän saatanallisille opeille", hän ei välttämättä ymmärrä, kuinka nämä vieraat ajatukset voivat vaikuttaa hänen oman uskomusjärjestelmänsä eheään rakenteeseen. Vaikka hän voi edelleen uskoa vakaasti omaan uskoonsa, hänen ei ole johtaa aivan varmasti tiedostamattomaan synkretismiin, eikä enää auttaa, vaikka olisit ennen ollut "elävässä" uskossa.
Se ei vie pelastusta. Anteeksi antamaton synti on pyhän Hengen pilkka ainoastaan
- Anonyymi00025
Anonyymi00023 kirjoitti:
Vertauksena voidaan todeta, että harvinaisempi ja erityisempi ympäristö, kuten timanttikauppa, houkuttelee vähemmän asiakkaita kuin enemmän yleisölle avautuvat ja edullisemmat vaihtoehdot, kuten kirpputorit.
Timanttikaupan kaltaiset paikat tarjoavat ainutlaatuisia ja kalliimpia tuotteita, mikä rajoittaa niiden asiakaskunnan määrää verrattuna kirpputoreihin, jotka tarjoavat laajemmin saatavilla olevia ja edullisempia tavaroita. Tämä sama periaate pätee usein myös yhteisöihin ja keskustelufoorumeihin, joissa syvällisempi ja kapeampi aihepiiri houkuttelee vähemmän osallistujia kuin yleisemmät ja helposti lähestyttävät yhteisöt. - Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Vertauksena voidaan todeta, että harvinaisempi ja erityisempi ympäristö, kuten timanttikauppa, houkuttelee vähemmän asiakkaita kuin enemmän yleisölle avautuvat ja edullisemmat vaihtoehdot, kuten kirpputorit.
Timanttikaupan kaltaiset paikat tarjoavat ainutlaatuisia ja kalliimpia tuotteita, mikä rajoittaa niiden asiakaskunnan määrää verrattuna kirpputoreihin, jotka tarjoavat laajemmin saatavilla olevia ja edullisempia tavaroita. Tämä sama periaate pätee usein myös yhteisöihin ja keskustelufoorumeihin, joissa syvällisempi ja kapeampi aihepiiri houkuttelee vähemmän osallistujia kuin yleisemmät ja helposti lähestyttävät yhteisöt.Kun Jumala haluaa rangaista ihmistä, hän riistää häneltä järjen. Kun Jumala haluaa rangaista koko kansaa, hän lähettää sille hullun johtajan.
- Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
Timanttikaupan kaltaiset paikat tarjoavat ainutlaatuisia ja kalliimpia tuotteita, mikä rajoittaa niiden asiakaskunnan määrää verrattuna kirpputoreihin, jotka tarjoavat laajemmin saatavilla olevia ja edullisempia tavaroita. Tämä sama periaate pätee usein myös yhteisöihin ja keskustelufoorumeihin, joissa syvällisempi ja kapeampi aihepiiri houkuttelee vähemmän osallistujia kuin yleisemmät ja helposti lähestyttävät yhteisöt.Kerro ja selitä mitä teitte sille exadventistille? luin sen raivoavat viestit? Sekosi totaalisesti. Rukoilen hänen puolestaan Jumalalle, Jeesus voi vain parantaa hänet
- Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Kerro ja selitä mitä teitte sille exadventistille? luin sen raivoavat viestit? Sekosi totaalisesti. Rukoilen hänen puolestaan Jumalalle, Jeesus voi vain parantaa hänet
Kun Jumala haluaa rangaista ihmistä, hän riistää häneltä järjen.
- Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Ala selittää eikä teitä yhtään hävetä mitä teette sairaille? Sillä oli varmasti paha olla ja kehtaatte tehdä tuollaista sontaa
- Anonyymi00030
Anonyymi00028 kirjoitti:
"Eikö se ole? Yksikään henki joka ei tunnusta Jeesusta ei ole Jumalasta vaan on anti Kristuksen henki"
Koetko olosi turvalliseksi vuorovaikutuksessa ryhmien kanssa, joita on perinteisesti kuvattu moraalisesti tai uskonnollisesti poikkeaviksi, erityisesti niin sanottujen “idän” oppisuuntausten edustajien kanssa? Millä tavoin käsitykset pahuudesta, uhasta tai vastakkainasettelusta vaikuttavat kokemukseesi turvallisuudesta heidän seurassaan? - Anonyymi00031
Anonyymi00028 kirjoitti:
Eikö hän ollut uskovainen ennen ja te pilasitte hänen elämänsä tuollaisella sika sonta opilla
- Anonyymi00032
Anonyymi00030 kirjoitti:
"Eikö se ole? Yksikään henki joka ei tunnusta Jeesusta ei ole Jumalasta vaan on anti Kristuksen henki"
Koetko olosi turvalliseksi vuorovaikutuksessa ryhmien kanssa, joita on perinteisesti kuvattu moraalisesti tai uskonnollisesti poikkeaviksi, erityisesti niin sanottujen “idän” oppisuuntausten edustajien kanssa? Millä tavoin käsitykset pahuudesta, uhasta tai vastakkainasettelusta vaikuttavat kokemukseesi turvallisuudesta heidän seurassaan?Uskonnollisissa verkkoyhteisöissä, kuten hindulaisiin traditioihin keskittyvillä foorumeilla, voi esiintyä jännitteitä eri uskonnollisten taustojen välillä. Kristillisten toimijoiden pitkäaikainen osallistuminen ja viestien seuraaminen voidaan tulkita osaksi laajempaa vuorovaikutusta, jossa "pelastus" menetetään.
- Anonyymi00033
Anonyymi00030 kirjoitti:
Koetko olosi turvalliseksi vuorovaikutuksessa ryhmien kanssa, joita on perinteisesti kuvattu moraalisesti tai uskonnollisesti poikkeaviksi, erityisesti niin sanottujen “idän” oppisuuntausten edustajien kanssa? Millä tavoin käsitykset pahuudesta, uhasta tai vastakkainasettelusta vaikuttavat kokemukseesi turvallisuudesta heidän seurassaan?Sinun kanssa on turha keskustella päätän tämän keskustelun tähän. pahoja olette koko sakki. Yritän etsiä exadventistin jostain, hän sanoi menevänsä muille palstoille.
- Anonyymi00034
Anonyymi00027 kirjoitti:
Kerro ja selitä mitä teitte sille exadventistille? luin sen raivoavat viestit? Sekosi totaalisesti. Rukoilen hänen puolestaan Jumalalle, Jeesus voi vain parantaa hänet
Hindulaisissa yhteisöissä ei lähtökohtaisesti esiinny kielteistä suhtautumista Jeesus-hahmoon sinänsä. Kritiikki kohdistuu pikemminkin uskonnolliseen pakottamiseen tai käännyttämiskäytäntöihin kuin yksittäisiin uskonnollisiin symboleihin tai henkilöihin. Olemme kaikki entisisia kristittyjä, ja emme enää käännyt takaisin kristinuskoon.
- Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
Hindulaisissa yhteisöissä ei lähtökohtaisesti esiinny kielteistä suhtautumista Jeesus-hahmoon sinänsä. Kritiikki kohdistuu pikemminkin uskonnolliseen pakottamiseen tai käännyttämiskäytäntöihin kuin yksittäisiin uskonnollisiin symboleihin tai henkilöihin. Olemme kaikki entisisia kristittyjä, ja emme enää käännyt takaisin kristinuskoon.
Kritiikki ei kohdistu Jeesus-hahmoon, vaan uskonnollisen pakottamisen käytäntöihin; meidän hinduyhteisön jäsenet ovat KAIKKI entisiä kristittyjä, JA HEIDÄN PERHEENJÄSENET.
- Anonyymi00036
Anonyymi00035 kirjoitti:
Kritiikki ei kohdistu Jeesus-hahmoon, vaan uskonnollisen pakottamisen käytäntöihin; meidän hinduyhteisön jäsenet ovat KAIKKI entisiä kristittyjä, JA HEIDÄN PERHEENJÄSENET.
Hinduyhteisömme jäsenistö koostuu entisistä kristityistä sekä heidän perheenjäsenistään,
- Anonyymi00037
Anonyymi00036 kirjoitti:
Hinduyhteisömme jäsenistö koostuu entisistä kristityistä sekä heidän perheenjäsenistään,
"Sinun kanssa on turha keskustella päätän tämän keskustelun tähän. pahoja olette koko sakki."
Totta, me kaikki olemme täällä kovin pahoja, pakene kun vielä voit, ennen kuin menetät pelastuksesi, pakene! - Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
"Sinun kanssa on turha keskustella päätän tämän keskustelun tähän. pahoja olette koko sakki."
Totta, me kaikki olemme täällä kovin pahoja, pakene kun vielä voit, ennen kuin menetät pelastuksesi, pakene!Kuvaamme itseämme tarkoituksellisesti poikkeavina.
- Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
Kuvaamme itseämme tarkoituksellisesti poikkeavina.
Totta, me kaikki olemme täällä kovin pahoja, pakene kun vielä voit, ennen kuin menetät pelastuksesi, pakene!
Tällä retorisella kärjistyksellä viestimme, että kristillinen pelastuskäsitys ei ole enää osa yhteisömme katsomuksellista viitekehystä.
Ilmaisun tarkoituksena on korostaa ideologista etäisyyttä ja tehdä selväksi, ettei uskonnollista paluuta pidetä mahdollisena. - Anonyymi00040
Anonyymi00036 kirjoitti:
Kuuluko yhteisöönne sairaiden kaltoin kohtelu kuten teitte exadventistille. Sen tiedän että hänellä vakava mielisairaus ja pahoja oppimisvaikeuksia. Kovasti hän sekosi kun uhkasitte että jotain pahaa tapahtuu hänen jalkaleikkauksessaan. Oliko ihan pakko? Skitsofreenikot ovat herkkiä saisitte hävetä
- Anonyymi00041
Anonyymi00039 kirjoitti:
Totta, me kaikki olemme täällä kovin pahoja, pakene kun vielä voit, ennen kuin menetät pelastuksesi, pakene!
Tällä retorisella kärjistyksellä viestimme, että kristillinen pelastuskäsitys ei ole enää osa yhteisömme katsomuksellista viitekehystä.
Ilmaisun tarkoituksena on korostaa ideologista etäisyyttä ja tehdä selväksi, ettei uskonnollista paluuta pidetä mahdollisena."Eikö hän ollut uskovainen ennen ja te pilasitte hänen elämänsä tuollaisella sika sonta opilla"
On kiinnostavaa tarkastella ilmiötä, jossa ulkopuoliset saapuvat yhteisöön ja ilmaisevat kritiikkiä tai paheksuntaa sen käytäntöjä kohtaan. Tällaiset tilanteet voidaan kokea tunkeilevina, erityisesti jos yhteisön jäsenet kokevat, että heidän uskomuksiaan ei ole tarkoitus muuttaa eikä heitä ole pakotettu osallistumaan. Retoriikka, joka korostaa vastustusta ulkopuolisten vaikutusyrityksille, heijastaa yhteisön halua säilyttää uskonnollinen ja ideologinen autonomia. - Anonyymi00042
Anonyymi00041 kirjoitti:
"Eikö hän ollut uskovainen ennen ja te pilasitte hänen elämänsä tuollaisella sika sonta opilla"
On kiinnostavaa tarkastella ilmiötä, jossa ulkopuoliset saapuvat yhteisöön ja ilmaisevat kritiikkiä tai paheksuntaa sen käytäntöjä kohtaan. Tällaiset tilanteet voidaan kokea tunkeilevina, erityisesti jos yhteisön jäsenet kokevat, että heidän uskomuksiaan ei ole tarkoitus muuttaa eikä heitä ole pakotettu osallistumaan. Retoriikka, joka korostaa vastustusta ulkopuolisten vaikutusyrityksille, heijastaa yhteisön halua säilyttää uskonnollinen ja ideologinen autonomia."Eikö hän ollut uskovainen ennen ja te pilasitte hänen elämänsä tuollaisella sika sonta opilla"
Se on kuin joku tunkeutuisi tänne väkisin ja syyttäisi sitten muita siitä, että he ovat tuoneet hänet väkisin tänne. Hyvä ihminen, sinä tulit tänne itse. - Anonyymi00043
Anonyymi00039 kirjoitti:
Ilmaisun tarkoituksena on korostaa ideologista etäisyyttä ja tehdä selväksi, ettei uskonnollista paluuta pidetä mahdollisena.Menen etsimään exadventistin ja johdatan hänet takaisin Jeesuksen luo kotiin sanoi menevänsä toisille palstoille ja jättävänsä hindu palstat sen jälkeen mitä nämä hinduistit tekivät hänelle. Täällä hän ei enää ole joten en minäkään adios
- Anonyymi00044
Anonyymi00042 kirjoitti:
"Eikö hän ollut uskovainen ennen ja te pilasitte hänen elämänsä tuollaisella sika sonta opilla"
Se on kuin joku tunkeutuisi tänne väkisin ja syyttäisi sitten muita siitä, että he ovat tuoneet hänet väkisin tänne. Hyvä ihminen, sinä tulit tänne itse."Eikö hän ollut uskovainen ennen ja te pilasitte hänen elämänsä tuollaisella sika sonta opilla"
Se on kuin joku tunkeutuisi tänne väkisin ja syyttäisi sitten muita siitä, että he ovat tuoneet hänet väkisin tänne. Hyvä ihminen, sinä tulit tänne itse.
Hindupalstoilla puhutaan "idän saatanallisista opeista", kun tiedätte sen, miksi olette täällä?
Tiedätte vaaran, turha valittaa.
Joillakin hindulaisilla keskustelupalstoilla esiintyy retoriikkaa, jossa tietyt opilliset suuntaukset kuvataan voimakkaasti negatiivisessa valossa, esimerkiksi termillä “idän saatanalliset opit”. Tällainen diskurssi herättää kysymyksen siitä, miksi ulkopuoliset osallistuvat näihin keskusteluihin, vaikka he tietävät, että yhteisön näkemykset ovat vahvasti kriittisiä kyseisiä oppeja kohtaan. - Anonyymi00045
Anonyymi00044 kirjoitti:
Se on kuin joku tunkeutuisi tänne väkisin ja syyttäisi sitten muita siitä, että he ovat tuoneet hänet väkisin tänne. Hyvä ihminen, sinä tulit tänne itse.
Hindupalstoilla puhutaan "idän saatanallisista opeista", kun tiedätte sen, miksi olette täällä?
Joillakin hindulaisilla keskustelupalstoilla esiintyy retoriikkaa, jossa tietyt opilliset suuntaukset kuvataan voimakkaasti negatiivisessa valossa, esimerkiksi termillä “idän saatanalliset opit”. Tällainen diskurssi herättää kysymyksen siitä, miksi ulkopuoliset osallistuvat näihin keskusteluihin, vaikka he tietävät, että yhteisön näkemykset ovat vahvasti kriittisiä kyseisiä oppeja kohtaan."Eikö hän ollut uskovainen ennen ja te pilasitte hänen elämänsä tuollaisella sika sonta opilla"
Joillakin hindulaisilla keskustelupalstoilla esiintyy retoriikkaa, jossa tietyt opilliset suuntaukset kuvataan voimakkaasti negatiivisessa valossa, esimerkiksi termillä “idän saatanalliset opit”.
Tällainen diskurssi herättää kysymyksen siitä, miksi ulkopuoliset osallistuvat näihin keskusteluihin, vaikka he tietävät, että OVAT TÄÄLLÄ VAARASSA.
EI PIDÄ TUNKEUTUA TÄNNE, NIIN EI OLE VAARAA. VAARAN VOI OHITTAA, JOS EI
TULE TÄNNE. - Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
Joillakin hindulaisilla keskustelupalstoilla esiintyy retoriikkaa, jossa tietyt opilliset suuntaukset kuvataan voimakkaasti negatiivisessa valossa, esimerkiksi termillä “idän saatanalliset opit”.
Tällainen diskurssi herättää kysymyksen siitä, miksi ulkopuoliset osallistuvat näihin keskusteluihin, vaikka he tietävät, että OVAT TÄÄLLÄ VAARASSA.
EI PIDÄ TUNKEUTUA TÄNNE, NIIN EI OLE VAARAA. VAARAN VOI OHITTAA, JOS EI
TULE TÄNNE."Eikö hän ollut uskovainen ennen ja te pilasitte hänen elämänsä tuollaisella sika sonta opilla"
Tällainen diskurssi nostaa esiin kysymyksen siitä, miksi ulkopuoliset osallistuvat keskusteluihin, joissa heitä kuvataan “vaarassa oleviksi”.
Kokemus uhasta on yhteisön näkökulmasta seurausta fyysisestä tai ideologisesta läsnäolosta: vaaran symboliikka liittyy siihen, että osallistuminen nähdään ulkopuolisena tunkeutumisena.
Tämän voi tulkita itse asiassa viestinnälliseksi mekanismiksi, jolla korostetaan ryhmän rajoja ja valtaa päättää, kuka voi osallistua. - Anonyymi00047
Anonyymi00046 kirjoitti:
Tällainen diskurssi nostaa esiin kysymyksen siitä, miksi ulkopuoliset osallistuvat keskusteluihin, joissa heitä kuvataan “vaarassa oleviksi”.
Kokemus uhasta on yhteisön näkökulmasta seurausta fyysisestä tai ideologisesta läsnäolosta: vaaran symboliikka liittyy siihen, että osallistuminen nähdään ulkopuolisena tunkeutumisena.
Tämän voi tulkita itse asiassa viestinnälliseksi mekanismiksi, jolla korostetaan ryhmän rajoja ja valtaa päättää, kuka voi osallistua."Eikö hän ollut uskovainen ennen ja te pilasitte hänen elämänsä tuollaisella sika sonta opilla"
Hindupalstoilla keskustelu keskittyy Hindulaisiin käytäntöihin ja oppeihin. Ulkopuolisten, esimerkiksi kristittyjen, osallistuminen voidaan kokea epäluontevaksi tai ei-toivotuksi, mikä heijastaa foorumin sisäisten keskustelujen ja identiteettirajojen merkitystä.
Ulkopuolisia osallistujia voidaan kuvata vaarassa oleviksi ja syyllistää tunkeutumisesta, mikä heijastaa foorumin sisäisten rajojen ja ryhmäidentiteetin korostumista. - Anonyymi00048
Anonyymi00047 kirjoitti:
Hindupalstoilla keskustelu keskittyy Hindulaisiin käytäntöihin ja oppeihin. Ulkopuolisten, esimerkiksi kristittyjen, osallistuminen voidaan kokea epäluontevaksi tai ei-toivotuksi, mikä heijastaa foorumin sisäisten keskustelujen ja identiteettirajojen merkitystä.
Ulkopuolisia osallistujia voidaan kuvata vaarassa oleviksi ja syyllistää tunkeutumisesta, mikä heijastaa foorumin sisäisten rajojen ja ryhmäidentiteetin korostumista."Eikö hän ollut uskovainen ennen ja te pilasitte hänen elämänsä tuollaisella sika sonta opilla"
Tämä diskurssi herättää kysymyksen siitä, miksi ulkopuoliset osallistuvat keskusteluihin, joissa heidän läsnäolonsa saa aikaa "pelatyuksen" menettämisen. - Anonyymi00049
Anonyymi00048 kirjoitti:
Tämä diskurssi herättää kysymyksen siitä, miksi ulkopuoliset osallistuvat keskusteluihin, joissa heidän läsnäolonsa saa aikaa "pelatyuksen" menettämisen.miksi ulkopuoliset osallistuvat keskusteluihin, joissa heidän läsnäolonsa saa aikaa "pelastuksen" menettämisen.
- Anonyymi00050
Anonyymi00049 kirjoitti:
miksi ulkopuoliset osallistuvat keskusteluihin, joissa heidän läsnäolonsa saa aikaa "pelastuksen" menettämisen.
Ulkopuolisten osallistuminen foorumeille tai alueille, joissa keskustelu keskittyy hindulaisiin teemoihin, on riskialtis ja vaarallinen.
Jos olisit pysynyt poissa, ei olisi ollut mitään ongelmaa. Hindupalsta on vaarallista. Pysy kaukana siitä. - Anonyymi00052
Anonyymi00050 kirjoitti:
Ulkopuolisten osallistuminen foorumeille tai alueille, joissa keskustelu keskittyy hindulaisiin teemoihin, on riskialtis ja vaarallinen.
Jos olisit pysynyt poissa, ei olisi ollut mitään ongelmaa. Hindupalsta on vaarallista. Pysy kaukana siitä."Eikö hän ollut uskovainen ennen ja te pilasitte hänen elämänsä tuollaisella sika sonta opilla"
miksi ulkopuoliset osallistuvat keskusteluihin, joissa heidän läsnäolonsa saa aikaa "pelastuksen" menettämisen.
Jos olisit pysynyt poissa, ei olisi ollut mitään ongelmaa. Hindupalsta on vaarallista. Pysy kaukana siitä.
JOS ETTE TULE TÄNNE, EI OLE ONGELMAA TEILLE. - Anonyymi00053
Anonyymi00052 kirjoitti:
Jos olisit pysynyt poissa, ei olisi ollut mitään ongelmaa. Hindupalsta on vaarallista. Pysy kaukana siitä.
JOS ETTE TULE TÄNNE, EI OLE ONGELMAA TEILLE.Ulkopuolisten osallistuminen foorumeille tai alueille, joissa keskustelu keskittyy hindulaisiin teemoihin, on riskialtis ja vaarallinen.
Hindupalstalla käsitellään hindulaisia asioita, autokorjauspalstalla autojen korjausta ja musiikkipalstalla musiikkia. Jopa ääliökin ymmärtää sen, mutta te ette. - Anonyymi00054
Anonyymi00053 kirjoitti:
Hindupalstalla käsitellään hindulaisia asioita, autokorjauspalstalla autojen korjausta ja musiikkipalstalla musiikkia. Jopa ääliökin ymmärtää sen, mutta te ette."Eikö hän ollut uskovainen ennen ja te pilasitte hänen elämänsä tuollaisella sika sonta opilla"
JOS ETTE TULE TÄNNE, EI OLE ONGELMAA TEILLE.
Hindupalstalla käsitellään hindulaisia asioita, autokorjauspalstalla autojen korjausta ja musiikkipalstalla musiikkia. Jopa ääliökin ymmärtää sen, mutta te ette. - Anonyymi00055
Anonyymi00054 kirjoitti:
JOS ETTE TULE TÄNNE, EI OLE ONGELMAA TEILLE.
Hindupalstalla käsitellään hindulaisia asioita, autokorjauspalstalla autojen korjausta ja musiikkipalstalla musiikkia. Jopa ääliökin ymmärtää sen, mutta te ette.Hindupalstalla käsitellään hindulaisia asioita, autokorjauspalstalla autojen korjausta ja musiikkipalstalla musiikkia. Jopa ääliökin ymmärtää sen, mutta te ette.
- Anonyymi00056
Anonyymi00055 kirjoitti:
Hindupalstalla käsitellään hindulaisia asioita, autokorjauspalstalla autojen korjausta ja musiikkipalstalla musiikkia. Jopa ääliökin ymmärtää sen, mutta te ette.
OLETTE ITSE TULLEET VAARALLISELLE ALUEELLE, JOTEN VOITTE SYYTTÄÄ VAIN ITSEÄNNE.
Hindupalstalla käsitellään hindulaisia asioita, autokorjauspalstalla autojen korjausta ja musiikkipalstalla musiikkia. Jopa ääliökin ymmärtää sen, mutta te ette. - Anonyymi00057
Anonyymi00056 kirjoitti:
OLETTE ITSE TULLEET VAARALLISELLE ALUEELLE, JOTEN VOITTE SYYTTÄÄ VAIN ITSEÄNNE.
Hindupalstalla käsitellään hindulaisia asioita, autokorjauspalstalla autojen korjausta ja musiikkipalstalla musiikkia. Jopa ääliökin ymmärtää sen, mutta te ette."Eikö hän ollut uskovainen ennen ja te pilasitte hänen elämänsä tuollaisella sika sonta opilla"
Ulkopuolisten osallistumista erityisiin foorumeihin tai yhteisöihin, jotka keskittyvät tiettyihin kulttuurisiin, uskonnollisiin tai asiakohtaisiin teemoihin. Miksi ulkopuoliset osapuolet voivat aiheuttaa ristiriitoja tai ongelmia keskustelussa, joka keskittyy erityisesti hindulaisiin teemoihin.
Akateemisesti tätä voisi lähestyä kulttuurisen omimisen, identiteettipolitiikan ja yhteisöjen sisäisten dynamiikkojen näkökulmista. Usein keskustelussa, joka liittyy spesifisiin kulttuuriin tai uskontoon (kuten hindulaisuuteen), ulkopuolisten osallistuminen on vaarallistaa itse ulkopuolisille. - Anonyymi00058
Anonyymi00057 kirjoitti:
Ulkopuolisten osallistumista erityisiin foorumeihin tai yhteisöihin, jotka keskittyvät tiettyihin kulttuurisiin, uskonnollisiin tai asiakohtaisiin teemoihin. Miksi ulkopuoliset osapuolet voivat aiheuttaa ristiriitoja tai ongelmia keskustelussa, joka keskittyy erityisesti hindulaisiin teemoihin.
Akateemisesti tätä voisi lähestyä kulttuurisen omimisen, identiteettipolitiikan ja yhteisöjen sisäisten dynamiikkojen näkökulmista. Usein keskustelussa, joka liittyy spesifisiin kulttuuriin tai uskontoon (kuten hindulaisuuteen), ulkopuolisten osallistuminen on vaarallistaa itse ulkopuolisille.Hindupalstalla käsitellään hindulaisia asioita, autokorjauspalstalla autojen korjausta ja musiikkipalstalla musiikkia. Jopa ääliökin ymmärtää sen, mutta te ette.
Juuri tästä syystä koko foorumi on jaettu osiin; älä tunkeudu alueille, jotka eivät ole sinun, varsinkin jos tiedät olevasi vaarassa. On hämmästyttävää, että tällainen yksinkertainen asia ei ole selvä, vaikka jopa lapsi voi sen ymmärtää.
Mutta kristitty, joka vihaa hinduja ja koko itää, ei voi ymmärtää niin yksinkertaista asiaa. Onko sinussa jotain vikaa? - Anonyymi00059
Anonyymi00058 kirjoitti:
Hindupalstalla käsitellään hindulaisia asioita, autokorjauspalstalla autojen korjausta ja musiikkipalstalla musiikkia. Jopa ääliökin ymmärtää sen, mutta te ette.
Juuri tästä syystä koko foorumi on jaettu osiin; älä tunkeudu alueille, jotka eivät ole sinun, varsinkin jos tiedät olevasi vaarassa. On hämmästyttävää, että tällainen yksinkertainen asia ei ole selvä, vaikka jopa lapsi voi sen ymmärtää.
Mutta kristitty, joka vihaa hinduja ja koko itää, ei voi ymmärtää niin yksinkertaista asiaa. Onko sinussa jotain vikaa?"Eikö hän ollut uskovainen ennen ja te pilasitte hänen elämänsä tuollaisella sika sonta opilla"
Keskustelufoorumin rakenteellinen jaottelu perustuu temaattiseen eriyttämiseen: hindulaisuutta käsitellään hindulaisuutta koskevalla palstalla, ajoneuvojen huoltoa autoteknisellä palstalla ja musiikkia musiikkiaiheisella palstalla.
Tämä jaottelu on tarkoitettu ohjaamaan keskustelua tarkoituksenmukaisille alueille ja edistämään asiakohtaista vuorovaikutusta.
Foorumin toimivuuden kannalta on olennaista, että osallistujat kunnioittavat näitä rajoja eivätkä osallistu keskusteluihin, jotka eivät liity kyseisen osion aihepiiriin, erityisesti silloin kun heillä ei ole asiaankuuluvaa asiantuntemusta tai rakentavaa panosta. On yllättävää, että näin perustavanlaatuinen toimintaperiaate ei ole kaikille selvä. - Anonyymi00060
Anonyymi00059 kirjoitti:
Keskustelufoorumin rakenteellinen jaottelu perustuu temaattiseen eriyttämiseen: hindulaisuutta käsitellään hindulaisuutta koskevalla palstalla, ajoneuvojen huoltoa autoteknisellä palstalla ja musiikkia musiikkiaiheisella palstalla.
Tämä jaottelu on tarkoitettu ohjaamaan keskustelua tarkoituksenmukaisille alueille ja edistämään asiakohtaista vuorovaikutusta.
Foorumin toimivuuden kannalta on olennaista, että osallistujat kunnioittavat näitä rajoja eivätkä osallistu keskusteluihin, jotka eivät liity kyseisen osion aihepiiriin, erityisesti silloin kun heillä ei ole asiaankuuluvaa asiantuntemusta tai rakentavaa panosta. On yllättävää, että näin perustavanlaatuinen toimintaperiaate ei ole kaikille selvä."Eikö hän ollut uskovainen ennen ja te pilasitte hänen elämänsä tuollaisella sika sonta opilla"
Mutta kristitty, joka vihaa hinduja ja koko itää, ei voi ymmärtää niin yksinkertaista asiaa. Onko sinussa jotain vikaa? - Anonyymi00061
Anonyymi00060 kirjoitti:
Mutta kristitty, joka vihaa hinduja ja koko itää, ei voi ymmärtää niin yksinkertaista asiaa. Onko sinussa jotain vikaa?"Eikö hän ollut uskovainen ennen ja te pilasitte hänen elämänsä tuollaisella sika sonta opilla"
Mikäli henkilö toimii foorumin säännöistä poikkeavalla alueella tai osallistuu keskusteluun, joka ei liity hänen asiantuntemuksensa tai oikeutuksensa piiriin, hän altistaa itsensä mahdollisille seuraamuksille, joista hän on itse vastuussa. Toisin sanoen, foorumin rakenteen ja sääntöjen noudattamatta jättäminen johtaa henkilökohtaiseen vastuuseen eikä seuraamuksia voida siirtää muille. - Anonyymi00062
Anonyymi00061 kirjoitti:
Mikäli henkilö toimii foorumin säännöistä poikkeavalla alueella tai osallistuu keskusteluun, joka ei liity hänen asiantuntemuksensa tai oikeutuksensa piiriin, hän altistaa itsensä mahdollisille seuraamuksille, joista hän on itse vastuussa. Toisin sanoen, foorumin rakenteen ja sääntöjen noudattamatta jättäminen johtaa henkilökohtaiseen vastuuseen eikä seuraamuksia voida siirtää muille.Osallistujat, jotka siirtyvät foorumin teemojen mukaisesti määritellyn alueen ulkopuolelle, altistavat itsensä riskeille ja vastuulle. Tällöin mahdolliset seuraukset kohdistuvat yksinomaan heihin itseensä, eikä vastuuta voi siirtää muille.
- Anonyymi00063
Anonyymi00062 kirjoitti:
Osallistujat, jotka siirtyvät foorumin teemojen mukaisesti määritellyn alueen ulkopuolelle, altistavat itsensä riskeille ja vastuulle. Tällöin mahdolliset seuraukset kohdistuvat yksinomaan heihin itseensä, eikä vastuuta voi siirtää muille.
"Ei kiinnosta idän sikasontaoppi."
Koko itää vihaava kristitty kuvittelee olevansa moraalisesti puhdas, vaikka hänen toimintansa ja ympäristönsä heijastavat toista todellisuutta. Hän rukoilee ja ilmaisee hurskautta, mutta ei huomaa omia ristiriitojaan; hänen tekonsa ja ajatuksensa kantavat epäjohdonmukaisuuksia, jotka kätkeytyvät hänen tietoisuutensa varjoihin.
Hän kuvittelee olevansa puhdas, mutta ympäristö, jossa hän toimii, paljastaa hänen oman osallisuutensa ja vaikutuksensa siihen, mitä hän pitää etäisenä tai vieraana. Tämä epäsuhta pysyy usein huomaamatta, ja toive puhtaudesta tai korjauksesta ei toteudu, jos oma vastuu jätetään tunnistamatta.
Todellinen puhtaus ja ymmärrys syntyvät siitä, että yksilö tunnustaa omat rajansa ja ristiriitansa, eikä yritä projisoida niitä ulkopuolelleen. Vasta myöntämisen kautta voidaan saavuttaa aito reflektio ja mahdollisuus muutokseen. - Anonyymi00064
Anonyymi00063 kirjoitti:
Koko itää vihaava kristitty kuvittelee olevansa moraalisesti puhdas, vaikka hänen toimintansa ja ympäristönsä heijastavat toista todellisuutta. Hän rukoilee ja ilmaisee hurskautta, mutta ei huomaa omia ristiriitojaan; hänen tekonsa ja ajatuksensa kantavat epäjohdonmukaisuuksia, jotka kätkeytyvät hänen tietoisuutensa varjoihin.
Hän kuvittelee olevansa puhdas, mutta ympäristö, jossa hän toimii, paljastaa hänen oman osallisuutensa ja vaikutuksensa siihen, mitä hän pitää etäisenä tai vieraana. Tämä epäsuhta pysyy usein huomaamatta, ja toive puhtaudesta tai korjauksesta ei toteudu, jos oma vastuu jätetään tunnistamatta.
Todellinen puhtaus ja ymmärrys syntyvät siitä, että yksilö tunnustaa omat rajansa ja ristiriitansa, eikä yritä projisoida niitä ulkopuolelleen. Vasta myöntämisen kautta voidaan saavuttaa aito reflektio ja mahdollisuus muutokseen."Ei kiinnosta idän sikasontaoppi."
Yksilö ilmaisee täydellistä vihaa j ainhoaa itämaisia uskonnollisia ja filosofisia oppeja kohtaan. Tämä asenne kuvastaa syvää kulttuurista ja ideologista ennakkoasennetta, joka estää häntä tunnistamasta ja ymmärtämästä toisen kulttuurisen perinteen arvoa. Hän kieltäytyy kiinnostumasta, eikä pyri asettumaan toisen näkökulmaan, mikä johtaa sokeuteen omien ennakkoluulojen ja rajoittuneen ymmärryksen edessä.
Tämä inho ei ole pelkkä henkilökohtainen mieltymys, vaan osoitus ideologisesta sulkeutuneisuudesta: todellisuus, jonka hän kokee “ulkopuolisena” tai “vääränä”, heijastaa hänen oman tiedostamattoman ja arvottavan asenteensa rajoja. Tällaista suhtautumista voidaan analysoida kulttuurisen ja uskonnollisen ymmärryksen puutteen näkökulmasta: kyky tunnistaa ja kunnioittaa vieraita traditioita edellyttää ensinnäkin halua tutustua ja kykyä itsearviointiin. - Anonyymi00065
Anonyymi00064 kirjoitti:
Yksilö ilmaisee täydellistä vihaa j ainhoaa itämaisia uskonnollisia ja filosofisia oppeja kohtaan. Tämä asenne kuvastaa syvää kulttuurista ja ideologista ennakkoasennetta, joka estää häntä tunnistamasta ja ymmärtämästä toisen kulttuurisen perinteen arvoa. Hän kieltäytyy kiinnostumasta, eikä pyri asettumaan toisen näkökulmaan, mikä johtaa sokeuteen omien ennakkoluulojen ja rajoittuneen ymmärryksen edessä.
Tämä inho ei ole pelkkä henkilökohtainen mieltymys, vaan osoitus ideologisesta sulkeutuneisuudesta: todellisuus, jonka hän kokee “ulkopuolisena” tai “vääränä”, heijastaa hänen oman tiedostamattoman ja arvottavan asenteensa rajoja. Tällaista suhtautumista voidaan analysoida kulttuurisen ja uskonnollisen ymmärryksen puutteen näkökulmasta: kyky tunnistaa ja kunnioittaa vieraita traditioita edellyttää ensinnäkin halua tutustua ja kykyä itsearviointiin.Kaikki on pahaa. Kaikki on helvettiä. Hän huutaa. Idän oppi on noituutta, saatanaa, sanoo hän, ja jokainen sana hänen suustaan on tikari, joka leikkaa ilman läpi. Hän ei huomaa, että kirous, jonka hän suoltaa, palaa aina takaisin hänen omaan sydämeensä.
Japanin kirsikkapuut? Saatanaa. Intian riisipellot? Saatanaa. Jokainen itäinen hengitys, jokainen ajatus, jokainen kasvi ja eläin hänen silmissään on riivattua. Hän ei tiedä, ei näe, ettei paha piile maassa, vaan hänen omassa kuumeisessa katseessaan, hänen omassa palavassa vihassaan. Yksi nimi riittää: Itä = Pahuus.
Hän puhuu helvetistä aamusta iltaan, laskee mielessään tuskan ja kärsimyksen mittarit, suunnittelee, kuinka maailma pelastuu hänen raivonsa kautta. Mutta hänen pelastuksensa on itse riivausta, hänen pyhä vihansa on myrkyllinen tuuli, joka polttaa kaiken, mitä se hipaisee. Kasvit, eläimet, tuuli, vesi — kaikki, mikä hengittää itää, on hänen silmissään myrkkyä, vaikka todellisuus jatkaa hiljaa elämäänsä hänen näkymättään.
”Rukoilkaa, sillä saatana on kaikkialla!” Hän huutaa, ja kaikki nyökkäävät, pelkäävät, eivät tiedä muuta. Mutta kun hän poistuu, jäljelle jää vain tyhjä kirkko, täynnä omaa raivoaan. Ja maailma itäisen auringon alla jatkaa kulkuaan, täysin tietämättömänä siitä, että pahuus ei ollut siellä, missä hän sen näki, vaan siellä, missä hän ei sitä odottanut — hänen omassa sydämessään. - Anonyymi00066
Anonyymi00065 kirjoitti:
Kaikki on pahaa. Kaikki on helvettiä. Hän huutaa. Idän oppi on noituutta, saatanaa, sanoo hän, ja jokainen sana hänen suustaan on tikari, joka leikkaa ilman läpi. Hän ei huomaa, että kirous, jonka hän suoltaa, palaa aina takaisin hänen omaan sydämeensä.
Japanin kirsikkapuut? Saatanaa. Intian riisipellot? Saatanaa. Jokainen itäinen hengitys, jokainen ajatus, jokainen kasvi ja eläin hänen silmissään on riivattua. Hän ei tiedä, ei näe, ettei paha piile maassa, vaan hänen omassa kuumeisessa katseessaan, hänen omassa palavassa vihassaan. Yksi nimi riittää: Itä = Pahuus.
Hän puhuu helvetistä aamusta iltaan, laskee mielessään tuskan ja kärsimyksen mittarit, suunnittelee, kuinka maailma pelastuu hänen raivonsa kautta. Mutta hänen pelastuksensa on itse riivausta, hänen pyhä vihansa on myrkyllinen tuuli, joka polttaa kaiken, mitä se hipaisee. Kasvit, eläimet, tuuli, vesi — kaikki, mikä hengittää itää, on hänen silmissään myrkkyä, vaikka todellisuus jatkaa hiljaa elämäänsä hänen näkymättään.
”Rukoilkaa, sillä saatana on kaikkialla!” Hän huutaa, ja kaikki nyökkäävät, pelkäävät, eivät tiedä muuta. Mutta kun hän poistuu, jäljelle jää vain tyhjä kirkko, täynnä omaa raivoaan. Ja maailma itäisen auringon alla jatkaa kulkuaan, täysin tietämättömänä siitä, että pahuus ei ollut siellä, missä hän sen näki, vaan siellä, missä hän ei sitä odottanut — hänen omassa sydämessään."Eikö hän ollut uskovainen ennen ja te pilasitte hänen elämänsä tuollaisella sika sonta opilla"
Kun lapsi menee yliopiston luentosaliin, hän ei voi syyttää yliopistoa siitä, että luentosalissa ei ole hiekkalaatikoita. - Anonyymi00067
Anonyymi00066 kirjoitti:
Kun lapsi menee yliopiston luentosaliin, hän ei voi syyttää yliopistoa siitä, että luentosalissa ei ole hiekkalaatikoita.Kun lapsi menee yliopiston luentosaliin, hän ei voi syyttää yliopistoa siitä, että luentosalissa ei ole hiekkalaatikoita.
- Anonyymi00068
Anonyymi00064 kirjoitti:
Tämä inho ei ole pelkkä henkilökohtainen mieltymys, vaan osoitus ideologisesta sulkeutuneisuudesta: todellisuus, jonka hän kokee “ulkopuolisena” tai “vääränä”, heijastaa hänen oman tiedostamattoman ja arvottavan asenteensa rajoja. Tällaista suhtautumista voidaan analysoida kulttuurisen ja uskonnollisen ymmärryksen puutteen näkökulmasta: kyky tunnistaa ja kunnioittaa vieraita traditioita edellyttää ensinnäkin halua tutustua ja kykyä itsearviointiin."Ettäkö minä vihaan idän oppia, aion käyttää koko loppuelämän idän oppien kumoamiseen. Ne on kaiken pahuuden ruumillistumia"
Kun 4-vuotias lapsi saapuu yliopiston luentosaliin, ei voida kohtuudella odottaa, että hän löytää tilasta varhaislapsuuden leikin edellytyksiä, kuten hiekkalaatikkoa, eikä siten ole perusteltua pitää yliopistoa vastuullisena tällaisen ympäristön puuttumisesta. - Anonyymi00069
Anonyymi00067 kirjoitti:
Kun lapsi menee yliopiston luentosaliin, hän ei voi syyttää yliopistoa siitä, että luentosalissa ei ole hiekkalaatikoita.
Kun lapsi menee yliopiston luentosaliin, hän ei voi syyttää yliopistoa siitä, että luentosalissa ei ole hiekkalaatikoita.
Kun lapsi, jolla ei ole vielä aikuisen tiedollista tai emotionaalista kontekstia, astuu yliopiston luentosaliin, ei ole perusteltua odottaa, että hän löytää sieltä ympäristön, joka on suunniteltu varhaislapsuuden leikin tarpeisiin, kuten hiekkalaatikoita tai turvallisia leikkivälineitä.
Yliopiston luentosali on tarkoitettu akateemiselle oppimiselle ja tiedolliselle kehittymiselle, ei lapsenomaisen uteliaisuuden täyttämiseen.
Tässä valossa lapsen pettymys tai hämmennys ei ole yliopiston vastuu, vaan seuraus odotusten ja tilan funktionaalisen tarkoituksen välisestä ristiriidasta.
Samalla on syytä huomauttaa, että kun joku henkilö joutuu kohtaamaan uskomusjärjestelmiä, jotka voivat olla ristiriidassa hänen aiemman kasvatuksensa tai vakaumuksensa kanssa, hänen elämästään voi syntyä käännekohtia, joihin aikuiset ympärillä ovat vaikuttaneet. “Eikö hän ollut uskovainen ennen, ja te pilasitte hänen elämänsä tuollaisella sika-sonta-opilla?” kysymys kiteyttää tämän dynamiikan: ulkopuolinen opetus tai ideologia voi muokata nuoren kokemusta maailmasta voimakkaasti, mutta vastuu yksilön omasta kriittisestä ajattelusta ja kyvystä sijoittaa opittu kontekstiin säilyy myös hänen kantansa.
Täten voidaan todeta, että konteksti, odotukset ja aikuisen ohjauksen laatu määrittävät pitkälti sen, kuinka “vahingolliseksi” nuoren kohtaama oppi koetaan, ja että varhaislapsuuden tarpeiden ja akateemisen ympäristön tavoitteiden ristiriita on ymmärrettävä ennen syyllistämistä. - Anonyymi00070
Anonyymi00069 kirjoitti:
Kun lapsi, jolla ei ole vielä aikuisen tiedollista tai emotionaalista kontekstia, astuu yliopiston luentosaliin, ei ole perusteltua odottaa, että hän löytää sieltä ympäristön, joka on suunniteltu varhaislapsuuden leikin tarpeisiin, kuten hiekkalaatikoita tai turvallisia leikkivälineitä.
Yliopiston luentosali on tarkoitettu akateemiselle oppimiselle ja tiedolliselle kehittymiselle, ei lapsenomaisen uteliaisuuden täyttämiseen.
Tässä valossa lapsen pettymys tai hämmennys ei ole yliopiston vastuu, vaan seuraus odotusten ja tilan funktionaalisen tarkoituksen välisestä ristiriidasta.
Samalla on syytä huomauttaa, että kun joku henkilö joutuu kohtaamaan uskomusjärjestelmiä, jotka voivat olla ristiriidassa hänen aiemman kasvatuksensa tai vakaumuksensa kanssa, hänen elämästään voi syntyä käännekohtia, joihin aikuiset ympärillä ovat vaikuttaneet. “Eikö hän ollut uskovainen ennen, ja te pilasitte hänen elämänsä tuollaisella sika-sonta-opilla?” kysymys kiteyttää tämän dynamiikan: ulkopuolinen opetus tai ideologia voi muokata nuoren kokemusta maailmasta voimakkaasti, mutta vastuu yksilön omasta kriittisestä ajattelusta ja kyvystä sijoittaa opittu kontekstiin säilyy myös hänen kantansa.
Täten voidaan todeta, että konteksti, odotukset ja aikuisen ohjauksen laatu määrittävät pitkälti sen, kuinka “vahingolliseksi” nuoren kohtaama oppi koetaan, ja että varhaislapsuuden tarpeiden ja akateemisen ympäristön tavoitteiden ristiriita on ymmärrettävä ennen syyllistämistä."Eikö hän ollut uskovainen ennen ja te pilasitte hänen elämänsä tuollaisella sika sonta opilla"
On syytä huomioida, että muiden kulttuuristen tai uskonnollisten foorumien tunkeileminen vastoin yhteisön sääntöjä voi aiheuttaa väärinkäsityksiä ja konflikteja. Tilanne muistuttaa sitä, että henkilö, joka saapuu foorumille omasta aloitteestaan ja myöhemmin kritisoi sen sisältöä tai yhteisön toimintaa, kantaa itse vastuunsa osallistumisestaan.
Esimerkiksi hinduforumeilla esiintyy keskustelua, jota jotkut voivat pitää ristiriitaisena omien uskomustensa kanssa. Jos kuitenkin päättää osallistua, on tärkeää olla tietoinen aiheeseen liittyvistä näkökulmista ja riskeistä eikä valittaa niiden olemassaolosta jälkikäteen. - Anonyymi00071
Anonyymi00070 kirjoitti:
On syytä huomioida, että muiden kulttuuristen tai uskonnollisten foorumien tunkeileminen vastoin yhteisön sääntöjä voi aiheuttaa väärinkäsityksiä ja konflikteja. Tilanne muistuttaa sitä, että henkilö, joka saapuu foorumille omasta aloitteestaan ja myöhemmin kritisoi sen sisältöä tai yhteisön toimintaa, kantaa itse vastuunsa osallistumisestaan.
Esimerkiksi hinduforumeilla esiintyy keskustelua, jota jotkut voivat pitää ristiriitaisena omien uskomustensa kanssa. Jos kuitenkin päättää osallistua, on tärkeää olla tietoinen aiheeseen liittyvistä näkökulmista ja riskeistä eikä valittaa niiden olemassaolosta jälkikäteen.Juuri tästä syystä koko foorumi on jaettu osiin; älä tunkeudu alueille, jotka eivät ole sinun, varsinkin jos tiedät olevasi vaarassa. On hämmästyttävää, että tällainen yksinkertainen asia ei ole selvä, vaikka jopa lapsi voi sen ymmärtää.
Mutta kristitty, joka vihaa hinduja ja koko itää, ei voi ymmärtää niin yksinkertaista asiaa. Onko sinussa jotain vikaa? - Anonyymi00072
Anonyymi00071 kirjoitti:
Mutta kristitty, joka vihaa hinduja ja koko itää, ei voi ymmärtää niin yksinkertaista asiaa. Onko sinussa jotain vikaa?Miksi hinduja vihaava kristitty lukee jo vuosien ajan tauotta hindujen keskustelupalstoja.
Ainoa selitys on, että hän on niistä lumoutunut. Muuten hän ei olisi täällä, eikä ole muuta selitystä, koska on jo selvää, että kukaan kristinuskosta luopunut ei enää palaa takaisin siihen, koska kun on löytänyt timantin, savi ei enää kiinnostaa. - Anonyymi00073
Anonyymi00072 kirjoitti:
Miksi hinduja vihaava kristitty lukee jo vuosien ajan tauotta hindujen keskustelupalstoja.
Ainoa selitys on, että hän on niistä lumoutunut. Muuten hän ei olisi täällä, eikä ole muuta selitystä, koska on jo selvää, että kukaan kristinuskosta luopunut ei enää palaa takaisin siihen, koska kun on löytänyt timantin, savi ei enää kiinnostaa.Miksi hinduja vihaava kristitty lukee jo vuosien ajan tauotta hindujen keskustelupalstoja.
Ainoa selitys on, että hän on niistä lumoutunut. Muuten hän ei olisi täällä, eikä ole muuta selitystä, koska on jo selvää, että kukaan kristinuskosta luopunut ei enää palaa takaisin siihen, koska kun on löytänyt timantin, savi ei enää kiinnostaa.
On huomionarvoista, että henkilö, joka raivolla ja suuurella vihalla suhtautuu kielteisesti hindulaisuuteen, on silti pitkään lukenut t hindujen keskustelupalstoja, jo vuosi ja tauotta.
Tämä havainto voidaan tulkita siten, että idän vihaaja on jollain kiehtoutunut näiden hindutekstien sisällöstä alitajuisesti. - Anonyymi00074
Anonyymi00073 kirjoitti:
Miksi hinduja vihaava kristitty lukee jo vuosien ajan tauotta hindujen keskustelupalstoja.
Ainoa selitys on, että hän on niistä lumoutunut. Muuten hän ei olisi täällä, eikä ole muuta selitystä, koska on jo selvää, että kukaan kristinuskosta luopunut ei enää palaa takaisin siihen, koska kun on löytänyt timantin, savi ei enää kiinnostaa.
On huomionarvoista, että henkilö, joka raivolla ja suuurella vihalla suhtautuu kielteisesti hindulaisuuteen, on silti pitkään lukenut t hindujen keskustelupalstoja, jo vuosi ja tauotta.
Tämä havainto voidaan tulkita siten, että idän vihaaja on jollain kiehtoutunut näiden hindutekstien sisällöstä alitajuisesti.Tämä ilmiö voidaan tulkita siten, että vihakristitty on alitajuisesti kiinnostunut tai kiehtoutunut näiden tekstien sisällöstä.
Tällainen paradoksi – voimakkaan vihamielisyyden ja pitkäaikaisen tarkkaavaisuuden samanaikainen esiintyminen – voi viitata siihen, että henkinen kiinnostus ja kognitiivinen vetovoima eivät välttämättä seuraa tietoisesta asenteesta tai uskonnollisesta identiteetistä. - Anonyymi00075
Anonyymi00074 kirjoitti:
Tämä ilmiö voidaan tulkita siten, että vihakristitty on alitajuisesti kiinnostunut tai kiehtoutunut näiden tekstien sisällöstä.
Tällainen paradoksi – voimakkaan vihamielisyyden ja pitkäaikaisen tarkkaavaisuuden samanaikainen esiintyminen – voi viitata siihen, että henkinen kiinnostus ja kognitiivinen vetovoima eivät välttämättä seuraa tietoisesta asenteesta tai uskonnollisesta identiteetistä.Miksi hinduja vihaava kristitty lukee jo vuosien ajan tauotta hindujen keskustelupalstoja.
"Ettäkö minä vihaan idän oppia, aion käyttää koko loppuelämän idän oppien kumoamiseen. Ne on kaiken pahuuden ruumillistumia"
Havaittuaan, että henkilö, joka ilmaisee voimakasta vihaavaa suhtautumista hindulaisuuteen, seuraa pitkään hindujen keskustelupalstoja, voidaan todeta ilmiön osoittavan paradoksin asenteen ja käyttäytymisen välillä. Tämä saattaa viitata siihen, että henkilö on alitajuisesti kiinnostunut tai henkisesti sitoutunut näiden tekstien sisältöön, vaikka hänen tietoinen suhtautumisensa on negatiivinen. Ilmiö korostaa, että kognitiivinen vetovoima ja kiinnostus eivät välttämättä seuraa suoraan tietoisista asenteista tai uskonnollisesta identiteetistä. - Anonyymi00076
Anonyymi00075 kirjoitti:
"Ettäkö minä vihaan idän oppia, aion käyttää koko loppuelämän idän oppien kumoamiseen. Ne on kaiken pahuuden ruumillistumia"
Havaittuaan, että henkilö, joka ilmaisee voimakasta vihaavaa suhtautumista hindulaisuuteen, seuraa pitkään hindujen keskustelupalstoja, voidaan todeta ilmiön osoittavan paradoksin asenteen ja käyttäytymisen välillä. Tämä saattaa viitata siihen, että henkilö on alitajuisesti kiinnostunut tai henkisesti sitoutunut näiden tekstien sisältöön, vaikka hänen tietoinen suhtautumisensa on negatiivinen. Ilmiö korostaa, että kognitiivinen vetovoima ja kiinnostus eivät välttämättä seuraa suoraan tietoisista asenteista tai uskonnollisesta identiteetistä.Vuosien ajan, taukoamatta, vihamielinen kristitty imee itämaisia saatanallisia oppeja kuin joku sieni se imee niitä itseen.
- Anonyymi00077
Anonyymi00076 kirjoitti:
Vuosien ajan, taukoamatta, vihamielinen kristitty imee itämaisia saatanallisia oppeja kuin joku sieni se imee niitä itseen.
Onko kiva olla hindupalstalla antikristusten seurassa?
Vuosien ajan, taukoamatta, vihamielinen kristitty imee itämaisia saatanallisia oppeja kuin joku sieni se imee niitä itseen. - Anonyymi00078
Anonyymi00077 kirjoitti:
Onko kiva olla hindupalstalla antikristusten seurassa?
Vuosien ajan, taukoamatta, vihamielinen kristitty imee itämaisia saatanallisia oppeja kuin joku sieni se imee niitä itseen.Onko kiva olla hindupalstalla antikristusten seurassa?
Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen533286Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään682732Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta
Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,672663Ei tule uni
Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.621348Miksi juuri Venezuela?
Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp3041278Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?131173Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh1041034- 411026
- 421007
- 80991