Tänään on pakastin tyhjennetty, sulatettu ja pesty.
Hella ja uuni on pesty
Kaikki roskat viety molokkeihin, joulutähdestä alkaen
Keittiön ikkunan pesu on edessä kun jouluverhot vaihtuvat sinivalkoisiin.
Samoin keittiön lattian siivous, kun punaiset matot vaihtuvat vaaleisiin.
Nämä on niitä arkisia taloustöitä näin joulun jälkeen.
Arkiset askareet
32
326
Vastaukset
- Anonyymi00001
Mulla joulu jatkuu nuutinpäivään asti.
Muutoin ennen joulua tein kaikki siivoukset, pääsiäiseksi touhuan sitten taas. - Anonyymi00002
Kyllä olette olleet napakoita.
En paljon mitään joulutörkyjä tänä vuonna esille laittanutkaan, en jouluverhoja, enkä joulukuustakaan.
Kyntteliköt ikkunoilla saa olla ainakin loppiaiseen asti. Ikkunnoitten pesu jää muutenkin tuota tuonnemmaksi, koska ovat luvanneet meillekin pakkasia. Keväämmällä sitten ...- Anonyymi00003
Kauhean kiinnostavaa.
Se on hyvän merkki, että vielä pystyy näkemään jotain, mitä pitää kiinnostavana, ettei ole vaipunut täysin apaattiseen masennukseen.
- Anonyymi00004
Yhtä pesemistä ja uurastusta ennen joulua ja joulun jälkeen.
Ei voi kuin ihmetellä. En itse moiseen ala.- Anonyymi00005
Pakastimen sulattaminen on ihan aiheellinen. Siellä on tavaraa, joka joutaa biojäteastiaan.
On hyvä kun pakastin on erikseen säädettävissä. Siis jääkaappia ei tarvitse samaan aikaan sulattaa.
Uuni ja hella ovat joulun paistamisien ja keitosten takia pesua vailla.
Sokerinpalalla hinkkasin levyjen reunoja. - Anonyymi00008
En minäkään ala ja jo pääsiäiseksi alkaa joillain uusi ruljanssi. Siivoan hiukan
sieltä sun täältä silloin tällöin, niin ei tule suursiivouksen tarvetta.
Enhän minä yksinäni sottaa enkä itselleni kuuraamista järjestä. - Anonyymi00012
En uurastanut ennen joulua.
Normi viikkosiivous ja kaupasta valmis laatikko.
Tein vain riisipuuron ja luumusopan.
Haluan heti riisua kaikki punavärit,kun joulu on ohi.
Arki on parempi. - Anonyymi00014
Anonyymi00005 kirjoitti:
Pakastimen sulattaminen on ihan aiheellinen. Siellä on tavaraa, joka joutaa biojäteastiaan.
On hyvä kun pakastin on erikseen säädettävissä. Siis jääkaappia ei tarvitse samaan aikaan sulattaa.
Uuni ja hella ovat joulun paistamisien ja keitosten takia pesua vailla.
Sokerinpalalla hinkkasin levyjen reunoja.Minulla ei ikinä ole hella ollut niin likainen, että sokeripalalla pitää hinkata.
pesen hellan ja sen koko ympäristön, sekä huuhtaisen uunin jos, sinne on jotain vuotanut, heti kun levyt sietävät easua ja uuni ei ole liian kuuma.
Lika irtoaa hinkkaamatta.
Jokaisen tiskikerran jälkeen pyyhi keittiön kaappien ovet ja vetokahvat, lieden etumuksen tiskikone sanoin ja jää - pakastekaappien ovista sen ainoankin sormenjäljen.
Ei vie paljon aikaa, eikä ole tarve edes jouluksi erikseen siivota.
Pakasteeni tarkistan aina kun otan sieltä tarvitsemaani. Siellä on päivitysjärjestys aina.
Mitään ei ole varaa heittää hukkaan, mutta en tänne tule selittämään jokaista tekoani mitä meillä tapahtuu.
Meillä on Joulu joka päivä, jps se siisteydestä riippuu.
Moni kysyy, sinäkö täällä pidät paikat siistinä?
Ei voisi uskoa, kun tietää ikäsi!
Vähän päivässä paljon viikossa ja urakalla ei tarvii tehdä mitään.
Koti tuuletetaan joka päivä, eikä villakoiria ole ilmestynyt niitäkään edes sängyn alle.
Lattialistojen yläpintakin lasketaan huoneen neliöihin, siis siivotaan aina kuin muukin lattia. Sen teen, tule tekemään pyyhkäisykoe! Samaa seinä tauluilla.
Ålä tee kuten minä, tee kuten olet aina tehnyt!
En puutu muiden tekemisiin, kerron oman kodinhoito tapani enkä tämän enempää piiti siivouksiin.
Hammasharjakin on joskus tarpeen ahtaissa paikoissa.
Sellainen on aina varalla hyvä olla olemassa.
Hyvää ja puhdasta vuoden alkua, kun olette saaneet paikat siivottua!
Minä odotan laiskan, keskityn vain käsitöihin. - Anonyymi00016
Anonyymi00014 kirjoitti:
Minulla ei ikinä ole hella ollut niin likainen, että sokeripalalla pitää hinkata.
pesen hellan ja sen koko ympäristön, sekä huuhtaisen uunin jos, sinne on jotain vuotanut, heti kun levyt sietävät easua ja uuni ei ole liian kuuma.
Lika irtoaa hinkkaamatta.
Jokaisen tiskikerran jälkeen pyyhi keittiön kaappien ovet ja vetokahvat, lieden etumuksen tiskikone sanoin ja jää - pakastekaappien ovista sen ainoankin sormenjäljen.
Ei vie paljon aikaa, eikä ole tarve edes jouluksi erikseen siivota.
Pakasteeni tarkistan aina kun otan sieltä tarvitsemaani. Siellä on päivitysjärjestys aina.
Mitään ei ole varaa heittää hukkaan, mutta en tänne tule selittämään jokaista tekoani mitä meillä tapahtuu.
Meillä on Joulu joka päivä, jps se siisteydestä riippuu.
Moni kysyy, sinäkö täällä pidät paikat siistinä?
Ei voisi uskoa, kun tietää ikäsi!
Vähän päivässä paljon viikossa ja urakalla ei tarvii tehdä mitään.
Koti tuuletetaan joka päivä, eikä villakoiria ole ilmestynyt niitäkään edes sängyn alle.
Lattialistojen yläpintakin lasketaan huoneen neliöihin, siis siivotaan aina kuin muukin lattia. Sen teen, tule tekemään pyyhkäisykoe! Samaa seinä tauluilla.
Ålä tee kuten minä, tee kuten olet aina tehnyt!
En puutu muiden tekemisiin, kerron oman kodinhoito tapani enkä tämän enempää piiti siivouksiin.
Hammasharjakin on joskus tarpeen ahtaissa paikoissa.
Sellainen on aina varalla hyvä olla olemassa.
Hyvää ja puhdasta vuoden alkua, kun olette saaneet paikat siivottua!
Minä odotan laiskan, keskityn vain käsitöihin.Kun maitoa menee hellalle, siinä on vähän pesemistä, sokerinpalaakun tarvitaan.
Uunissa harmittaa se uuninluukun lasi, kun sitä en tahdo saada puhtaaksi.
Pakastin ei ole itsestään sulava.
Kun se kerryttää jäätä seinämiin, on se silloin sulatettava.
Nyt talvella on paras aika..
Villakoiria on sängyn alla, imuroin kahden viikon välein.
Tuuletukset eivät siihen auta.
Patterit ovat erittäin hankalat siivottavatsi.
Pitäisi olla lehtipuhallin niitä varten.
Lattiakaivon ja käsipesualtaan hajulukot ovat oma operaationsa.
- Anonyymi00006
Kuis teillä on niin likaista,et alvariinsa pitää pestä. 7ikkunaa kävi ikkunan pesijä pesemässä lokakuussa( viime joulun joululahja) , ja ovat edelleen kirkkaat
, vaikk kuinka tarkasti katsoo. Aito joulukuusi hömöttää komeana ja lipittää edelleen vettä.
Entä uusi, leivoin jouluksi tortut, paistoin 50 pullaa, taatelikakun tein lapsenlapselle ja paistoimme kinkun potkalla. Uuni ja pellit ovat puhtaat. Käytän aina leivinpaperia ja kinkkuun pasistopussia. Ei ole mitään jynssäämistä.
Ihana jouluinen fiilis edelleen on meillä.- Anonyymi00011
Uunin ikkunaluukku on kahden lasin välistä likainen.
Millä keinolla se pestään?
- Anonyymi00007
Minulla on ihan vaan tavan jokapäiväisiä arkisia askareita. Hampaiden pesulla päivä alkaa ja hampaiden pesulla päivä loppuu.
Väliin mahtui kaikenlaista. Ei ruuanlaittoa tänään. Lämmitin linssitofujuurespataa.
Vessan pesin tänään. Huomenna imuroin kodin muut tilat. Liikunnallinen päivä oli.
Jouluista minulla on punainen joulutähti ja valkoinen amaryllis. Ovat kauneimmillaan.
Hyvää arkista aherrusta. Eläköön arki 🏊🚶♂️🕕🌛❄️- Anonyymi00015
Piirustuksistaan lapset tunnetaan : ))))
- Anonyymi00019
Anonyymi00015 kirjoitti:
Piirustuksistaan lapset tunnetaan : ))))
Kyllä. Piirretty päivän askareet.
- Anonyymi00009
Mun on vaikea tajuta, että tänään on arki.
Oli maanantai. Huomena on tiistai.
On niinku täys joulutunnelma päällä.
Makaan vaan, luen nettiä tai katson telkkaria.- Anonyymi00010
Arkeen kuuluu pyykinpesu.
Konetta ja kuivarumpua en käytä pyhisin.
- Anonyymi00013
Aloitin joulun jälkeen -arki siivon. Eilen poistin kaikki 10 punaista jouluverhot ja silitin ne. Sitten pesin 10 talviverhoo, tänään silitän ne ja laitan 8 akkunaan.
Poistin punaiset joulumatot äsken. Kohta menen alakertaan pesemään ne. Huomenna siivot jatkuu , monta päivää.
Kyl niin puhasta tulee taas jotta !- Anonyymi00017
Kartanossa (?) asujalla on näemmä kovasti arki askareita. Vai voiko askareiksi sanoa, työstähän tuo käy mattojen peseminen vai käykö?
Mitä nyt sitten kukin sillä askareella tarkoittaa. Minun mielikuvissa askareet ovat sellaista kevyttä ahertamista tai kiireettä puuhastelua.
Aivoni ilmeisesti liittää askareet askarteluun.
Se oli pieni aivojumppani tuo askareen pohtiminen.
Minä olen alkanut askarrella kehoni ja oloni parantamiseksi. Kesäkuun alussa käteni hermoradat vinksahtivat. Alkuun kipujen ollessa "päällä" käsi oli lähes tyhjän panttina. Olin vähän tyhmä, kun en kättä käyttänyt. Lihakset rapautuivat molemmista käsistä. Nyt yritän saada ainakin menetetyt lihakset takaisin eikä lisävoimatkaan olisi pahasta. Kyllä kipua tulee edelleen, mutta kestän sen kuin nainen.
Tänään pitää ruokaakin laittaa. Kehitän jotain kukkakaalin, perunoiden ja porkkanoiden yhteyteen.
Arkinen lumisade, siis hiutaleet valuvat suoraan maahan. Ei romanttisesti isoina hiutaleina leijuen kuin jouluaaton postikorteissa.
- Anonyymi00018
Luin aloituksen ja otti hengen päälle, lähes.
terv. laiskahko. - Anonyymi00020
Niin ne työmyyrät siivoilee. Itse syntymä laiskana pesin kerran uuniluukun, se tuli pian samanlaiseksi. En ole pessyt toista kertaa, s oli kai -80 luvulla.
Pakastinta , on arkku, en ole koskaan sulattanut 10 vuoteen, raapin vain jään sinne pohjalle. pari kertaa olen ottanut jäätä sieltä pohjalta. Jotenkin tuntuu että jää häviää kevään ja alkukesän aikana.- Anonyymi00021
Ennen joulua työmyyrät leipoivat, paistoivat, vatkasivat, vaivasivat, pakastivat.
En tehnyt mitään näistä.
He raatoivat keittiöissään aamusta iltaan.
En ole yhtään jouluihminen.
Punaista värimaailmaa laitan vähäksi aikaa.
Nyt on kiva, kun punainen on kaapissa ja sinivalkoinen tilalla.
Uusi vuosi alkaa, kun katselen keittiön ikkunasta klo 18.00 rakettien lennättämistä.
Paljon menee euroja taivaan tuuliin. - Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Ennen joulua työmyyrät leipoivat, paistoivat, vatkasivat, vaivasivat, pakastivat.
En tehnyt mitään näistä.
He raatoivat keittiöissään aamusta iltaan.
En ole yhtään jouluihminen.
Punaista värimaailmaa laitan vähäksi aikaa.
Nyt on kiva, kun punainen on kaapissa ja sinivalkoinen tilalla.
Uusi vuosi alkaa, kun katselen keittiön ikkunasta klo 18.00 rakettien lennättämistä.
Paljon menee euroja taivaan tuuliin.Euroja taivaan tuuliin, ja pahinta et ne eurot menee kauas Suomesta.
- Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
Euroja taivaan tuuliin, ja pahinta et ne eurot menee kauas Suomesta.
Eiköhän se kaupasta Suomesta ole ostettu ?
- Anonyymi00026
Anonyymi00024 kirjoitti:
Eiköhän se kaupasta Suomesta ole ostettu ?
Made in China. Työllistämme kiinalaisia, sinne katoaa paukkurahat.
- Anonyymi00031
Anonyymi00022 kirjoitti:
Euroja taivaan tuuliin, ja pahinta et ne eurot menee kauas Suomesta.
Ne räjähteet sastuttaa ilmakehää ja jää kamalasti roskaapitkin peltoja ja katuja. Eläimet pelkää, sotaa paenneet pelkää. Samalla rahalla saisi ruokaa nlkäisille.
- Anonyymi00023
Kaikki eivät malta odottaa klo 18, vaan ottavat varaslähdön rakettien paukutteluun. Meinasin saada slaagin, kun äsken kävelin puiston läpi kotiin. Siellä kumpareen takana näkymättömissä, joku paukautti.
Tänään ei ollut oikeastaan mitään muuta kuin ruokahuolto.
Oli niin kaunis aurinkoinen pakkassää, -11°. Nyt lähes täysikuu.
Olen kiikkustuolin kulmaa kääntänyt ikkunaan, josta näkyy ilotulitteet. En usko valvovani vuoden vaihtumiseen asti. Osaa se vaihtua ilman minun seurantaa.
🏊🚶♂️🥗🌛🕛💫🧘🛌😉- Anonyymi00025
Mitä nuo kummalliset merkit tarkoittavat ? Niistä ei saa mitään selvää.
- Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
Palstalaisen päiväkirjamerkintä kuvina.
= uintia, kävelyä, syömistä, säätietoa, vuodenvaihtumisen kelloaika, rauhoittuminen, nukkuminen ja viimeisenä silmäniskuhymiö tarkoittaa, että merkinnät tehty "kurillaan". - Anonyymi00028
Anonyymi00025 kirjoitti:
Ihan hyödyttömiä.
- Anonyymi00030
Anonyymi00028 kirjoitti:
Ihan hyödyttömiä.
Jaahas, että hyödyllistä tekstiä pitäisi kirjoittaa.
Onko tuosta sinun tekstistäsi mitään hyötyä vai ei 🤔
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.224458Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä
Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma963061Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni1992889Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa
Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.522532- 681216
Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk651046Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie23881- 47817
Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA44763Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril108754