Perus-edullinen liittymäni (18 €) teettää laskua kuukaudessa kaikkiaan lähes
100 euroa, vaikka puhun alle 10 tuntia kuukaudessa ja tekstaan jonkun verran.
En ole seurannut mainoksia, tarjouksia ja hintoja. Onkohan minulla kallis
liittymä vai ovatko kaikki yhtä kalliita nykyään ?
Onko kellään enää näpykännyä ? Mikä liittymä sinulla on ? Oletko tyytyväinen siihen ?
23
197
Vastaukset
- Anonyymi00001
Elisa on saanut paljon kritiikkiä pitkään.
Hinnat nousee ja nousee. Tämä ei ole ainoa nousu.
https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011364051.html- Anonyymi00015
Kaikki nostaa hintojaan.
- Anonyymi00002
Operaattorit on kummallinen tapaus, kun kilpailu ei pure niihin yhtään.
Elisan näpykännylaskuni on noussut 1,5 vuodessa noin 30 % , vaikka puhelut
ja tekstarit on vähentyneet, kun yksi juttukaveri lähti taivaisiin.
Minäkin etsin uutta operaattoria. Tarjouksista ei ota hullukaan selvää.- Anonyymi00006
Onko operaatttoreilla kartelli ?
- Anonyymi00003
Oisko MOI edullisin ?
Kysyin tekoälyltä, se vastasi:
Moi-liittymä ilman netin käyttöä on edullinen, sillä puhelut ja viestit maksavat vain 0,055 €/min/kpl, ja kokonaishinta on rajoitettu 4 €/kk, vaikka dataliittymä (esim. 6 €/kk sisältää 4 Gt dataa) onkin halvin peruspaketti, josta puhelut/tekstarit eivät ylitä 4 € kuussa, joten kokonaishinta on 6 € + 4 € = 10 € ilman netin käyttöä, tai halvempi perusversio "6 euron simmi" maksaa 6 €/kk ja rajat 4€/kk puheluille/tekstareille.
Moi-liittymän toimintaperiaate ilman nettiä:
Hinta per käytetty minuutti/viesti: 0,055 €.
Katto (hintaleikkuri): Puheluille ja tekstiviesteille asetetaan yhteensä 4 €/kk katto. Tämä tarkoittaa, että vaikka puhuisit tai viestittelisit paljon, maksat enintään 4 € puheluista ja viesteistä.
Esimerkki: Jos käytät liittymää vain puheluihin ja viesteihin (et nettiin), maksat 4 € (katto) + liittymän peruskuukausimaksu (esim. 6 € tai 9 €).
Esimerkkejä hinnoista (tarkista aina Moin sivuilta uusimmat):
"6 euron simmi" (6 €/kk): Sisältää dataa (esim. 4 Gt), mutta puhelut ja viestit maksavat vain 4 €/kk yhteensä. Kokonaishinta ilman netin käyttöä olisi tällöin 6 € (perusmaksu) + 4 € (puhelut/viestit) = 10 €/kk.
"Moi Rento 4G" (n. 9 €/kk): Sisältää dataa, puhelut ja viestit katolla 4 €/kk. Kokonaishinta ilman nettiä olisi n. 9 € + 4 € = 13 €/kk.
Yhteenveto:
Moi-liittymä on hyvä vaihtoehto, jos et tarvitse dataa, koska sen puhelu- ja tekstiviestikatto on edullinen. Liittymän peruskuukausimaksu (esim. 6 € tai 9 €) maksetaan kuitenkin aina, vaikka nettiä ei käyttäisi."Anonyymi00003
2025-12-30 00:43:05"
Kirjoitit aivan puuta heinää. No ymmärtäähän tuon klo on 00:43:05.
"Moi Rento 4G" (n. 9 €/kk):
Mikä syy kirjoittaa satuja.
- Anonyymi00004
AI-yhteenveto:
Moi-liittymäkokemukset ovat yleisesti ottaen erittäin positiivisia, asiakkaat kiittävät erityisesti helppoa ja digitaalista itsepalvelua (Mun Moi -sovellus), joustavuutta (ei määräaikoja), reilua hinnoittelua ja DNA:n kattavaa verkkoa (4G/5G). Käyttäjät arvostavat selkeyttä ja sitä, että liittymä sopii moniin tarpeisiin, halvoista peruskäytöstä data-intensiivisempiin tarpeisiin. Joitakin pieniä kuuluvuus- tai teknisiä ongelmia voi esiintyä, mutta asiakaspalvelu on auttanut niissä nopeasti.
Plussat Moin kokemuksissa:
Helppo ja selkeä: Tilaus, käyttöönotto ja hallinta (Mun Moi -sovellus) sujuvat nopeasti ja vaivattomasti.
Joustavuus: Ei määräaikaisia sopimuksia, mikä koetaan vapauttavana.
Hinnoittelu: Yksinkertainen, reilu ja usein edullisempi kuin perinteisillä operaattoreilla, bonusta kaikista liittymistä.
Verkko: Toimii DNA:n nopeassa ja kattavassa 4G/5G-verkossa.
Asiakaspalvelu: Kehuttu nopeaksi ja avuliaaksi, myös puhelimella tai chatissa, kun itsepalvelu ei riitä.
Monipuolisuus: Tarjoaa edullisia "Rento"-liittymiä ja data-pottipohjaisia (rajattomia) vaihtoehtoja.
Miinukset:
Harvoin kuuluvuuteen tai teknisiin vikoihin liittyviä ongelmia, kuten missä tahansa operaattorissa.
Yhteenveto:
Moi on vahva valinta, jos arvostat modernia, digitaalista ja edullista tapaa hoitaa mobiililiittymäsi ilman turhia kuluja tai pitkiä sitoumuksia, ja DNA:n verkko riittää alueellasi. - Anonyymi00005
Minulla on Elisa Saunalahti ollut vuosia.Puhelin maksu viimekuussa 20.99 e
ja tietokoneen nettiyhteys 33.13 e vai oliko ne toisinpäin, mutta kuitenkin. - Anonyymi00007
Elisalta tuntuu karkaavan asiakkaat, mutta se ei ehkä koske näpykännyläisiä,
mene tiedä. - Anonyymi00008
Minulla on peruspuhelin jossa ei ole nettiä. Hinta hieman alle 16€/kk, ns.rajaton, määräaikainen vuoden. Laskutus normaali verkkopankin e-lasku.
Kun tuo määräaikaisuus ensi kesänä päättyy, kysyn taas kilpailijoilta edullista tarjousta.
Moi-liittymä ei minulle sovi koska se on älyluureille tarkoitettu, ja laskutuskin jollain sovelluksella.- Anonyymi00011
Kiitos Moi-tiedosta !
- Anonyymi00012
1100 Nokia on, toimii vielä tyydyttävästi.
- Anonyymi00013
Nokia 3110 classic minulla ja hyvin toimii. Ostin vuosi sitten uuden akun siihen. Hieman tekisi mieli vaihtaa tuohon Nokia 225 4G puhelimeen. Toisaalta mitä järkeä siinä olisi kun tuo vanhakin hienosti asiansa ajaa.
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Nokia 3110 classic minulla ja hyvin toimii. Ostin vuosi sitten uuden akun siihen. Hieman tekisi mieli vaihtaa tuohon Nokia 225 4G puhelimeen. Toisaalta mitä järkeä siinä olisi kun tuo vanhakin hienosti asiansa ajaa.
En aio aloittaa sitä 'kuljen joka paikassa tuijottaen kättäni' elämää hommaamalla älykännykän.
- Anonyymi00016
Anonyymi00014 kirjoitti:
En aio aloittaa sitä 'kuljen joka paikassa tuijottaen kättäni' elämää hommaamalla älykännykän.
En minäkään älyluurin vaihda! Tuo Nokia 225 4G on peruspuhelin, ja maksaa marketissa 69€.
- Anonyymi00019
Anonyymi00016 kirjoitti:
En minäkään älyluurin vaihda! Tuo Nokia 225 4G on peruspuhelin, ja maksaa marketissa 69€.
Myykö maitokauppakin kännyköitä?
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Myykö maitokauppakin kännyköitä?
Missä nykyään enää maitokauppoja on? En ole nähnyt vuosikymmeniin.
- Anonyymi00017
Minulla on netitön liittymä joka maksaa tänä vuonna 9,99 €/kk ja siihen sisältyy 300 minuuttia puheluita ja 300 tekstaria. Ylimenevät puhelut maksavat 0,069 €/min ja tekstarit saman verran/kpl, toimii Telian verkossa mutta ei ole Telian liittymä. Viime vuonna maksoi 8,90 €/kk, joten kaikki nousee. Netinkin tuohon lisänä saa eri hintaan jos tarvitsee.
- Anonyymi00018
Älypuhelimen saa samoin hinnoin kuin noita näpyjä!
Turha kivitaulua ihmetellä.- Anonyymi00021
Akun kesto vain on paljon parempi peruspuhelimessa verrattuna älyluuriin, samoin kuuluvuus.
Kuka mistäkin tykkää, itse enempi paruspuhelimesta.
Liittymä alle 16 euroa/kk, rajaton, eli puhun ja tekstailen minkä tarvitsee ja tuon maksan kuukaudessa.
Huijauslinkkejäkään ei tarvitse varoa vaikka tekstiviestinä tai puheluina niitä tulisikin pilvin pimein koska niihin ei voi naputella mitään tunnuksiaan.
Netti on sitten kotona läppärillä ilmaisella talonetillä.
Eikö se ole hienoa, että jokaiselle vielä löytyy mieluinen luuri, älyllä tai ilman? - Anonyymi00022
Läppäri on pöydällä. En tarvitse älykännyä enkä halua sellaista kuskata
mukanani, voin hukata sen, sitten olen kiipelissä. Läppäri on varmempi
olemassa kotona pöydällä ja isompi näyttö on parempi. - Anonyymi00023
Anonyymi00021 kirjoitti:
Akun kesto vain on paljon parempi peruspuhelimessa verrattuna älyluuriin, samoin kuuluvuus.
Kuka mistäkin tykkää, itse enempi paruspuhelimesta.
Liittymä alle 16 euroa/kk, rajaton, eli puhun ja tekstailen minkä tarvitsee ja tuon maksan kuukaudessa.
Huijauslinkkejäkään ei tarvitse varoa vaikka tekstiviestinä tai puheluina niitä tulisikin pilvin pimein koska niihin ei voi naputella mitään tunnuksiaan.
Netti on sitten kotona läppärillä ilmaisella talonetillä.
Eikö se ole hienoa, että jokaiselle vielä löytyy mieluinen luuri, älyllä tai ilman?Hyvä pointti näpykännyssä on, ettei tarvitse varoa huijauslinkkejä :)
Whatsappilla voi puhua vaikka koko perhe yhtäaikaa ja ilmaiseksi. Jos ei jaksa puhua, tai odottaa puhelua voi sulkea ja kun on omat puhelunsa puhunut avata whatsappin ja jatkaa yhteistä keskustelua. Ainakin 5 henkilön puhelut toimii hienosti.
Nykyään olen ostellut vain alta 100 e puhelimia, nyt Samsung 14 ja OnePlus Nord CE 3 Lite.
Aikoinaankin aloitin ostin kalliita, Nokia 6600 ja sitten Nokia 5800.
Yhden voisin vielä mainita, android 16 saa puheluiden tallennuksen, eli puhelinta ostaessa voi ottaa selvää saako päivityksen tuohon 16. Mun puhelimiin ei saa. Mutta se ei katso hintaluokkaa vaan yleensä puhelimen ikää.
Jos on tallennus päällä, se sanoo vastapuolelle , Puhelut tallennetaan. Silloin huijarit saattaa sulkea puhelun.
Tosin tuntemattomiin jos vastaa, kannatta tiukasti sanoo, HALOO ja kysyä ketä tavoittelee ja mitä asiaa. Jokainen soittaja on kertonut kyllä asiansa .
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen242645Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään402302Ei tule uni
Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.621298Miksi juuri Venezuela?
Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp2991221- 41976
- 42957
- 75852
Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh71818Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin175793Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup93762