Kolmas paikka on (kuten varmaankaikki tietävät) se paikka kodin ja tön ohella jossa solmit sosiaaliseja kontakteja, tapaat ystäviä, viihdyt ja voit hyvin. Eläkeläisellä tuo toinen paikka on nyt poissa kuviosta, mutta sen tilalle voi olla parikin ns. kolmatta paikkaa. Pandemia kutisti maailmamme vain yhteen paikkaan, kotiin ja hyvin rajoitetusti toiseen pikkaan ja niiden ulkopuolelle.
Kirkko, uimahalli, kahvila, krouvi tai baari, ostoskeskus, kirjasto jne ivat tyyppiesimerkkejä "kolmannesta paikasta".
Poikani esitti teorian että suomalaisen kolmas paikka on metsä.
Mikä on sinun kolmas paikkasi?
Minulle kirjasto jon ainakinyksi niistä tärkeimmistä kolmansista paikoista. Siis paikoista joissa tapaan ihmisiä ja viihdyn kodin ulkopuolella.
Mikä on sinun kolmas paikkasi?
45
288
Vastaukset
- Anonyymi00001
Käyn kirjastoissa lukemassa lehtiä ja etsimässä mielenkiintoista luettavaa. En suinkaan juttelemassa ihmisten kanssa, sillä se olisi toisten häiritsemesistä.
Kauppareissuila tulee ihmisten kohtaamista ja ajatusten vaihtoa.Käyn lukupiirissä ja siellä jutellaan ja vaihdetaan kuulumisia muiden kanssa. Kauppareissuja en oikein laske mukaan, kunne on jotenkin pakollisia kuvioita. Satunnaisesti kaupoillakin tapaa tuttuja, kun kuviot on näinkin pienet kuin minulla, mutta harvoin mitään pitempiä keskusteluja kenenkään kanssa.
- Anonyymi00002
Paloma.se01 kirjoitti:
Käyn lukupiirissä ja siellä jutellaan ja vaihdetaan kuulumisia muiden kanssa. Kauppareissuja en oikein laske mukaan, kunne on jotenkin pakollisia kuvioita. Satunnaisesti kaupoillakin tapaa tuttuja, kun kuviot on näinkin pienet kuin minulla, mutta harvoin mitään pitempiä keskusteluja kenenkään kanssa.
Teillä on niin kuin erikseen luku- ja kirjoituspiiri? Onko tavaus-, numero-, kirjain- piirit alaosastoina maun mukaan?
Anonyymi00002 kirjoitti:
Teillä on niin kuin erikseen luku- ja kirjoituspiiri? Onko tavaus-, numero-, kirjain- piirit alaosastoina maun mukaan?
Lukupiiri on paikallisessa kirjastossa.
Kirjoituskurssilla käyn lähikaupungin kirjastossa jossa ruotsinsuomalainen kirjailija ja kulttuurihenkilö vetää kirjoituskursseja hallintoalueen rahoittamana.
Kaksi eri asiaa.- Anonyymi00003
Paloma.se01 kirjoitti:
Lukupiiri on paikallisessa kirjastossa.
Kirjoituskurssilla käyn lähikaupungin kirjastossa jossa ruotsinsuomalainen kirjailija ja kulttuurihenkilö vetää kirjoituskursseja hallintoalueen rahoittamana.
Kaksi eri asiaa.Onko olemassa raja, jonka jälkeen kirjoitusta ei voi enää opettaa, vaan kurssi on vain viihdettä?
Esim. sijoittamisessa on aivan selvä raja, jonka jälkeen ei ole enää faktoja joita
voi kertoa - osaaja on sen jälkeen henkilö joka kuuntelee markkinoiden äänetöntä musiikkia - Anonyymi00006
Anonyymi00002 kirjoitti:
Olitko nyt mielestäsi fiksu ?
- Anonyymi00007
Anonyymi00003 kirjoitti:
Onko olemassa raja, jonka jälkeen kirjoitusta ei voi enää opettaa, vaan kurssi on vain viihdettä?
Esim. sijoittamisessa on aivan selvä raja, jonka jälkeen ei ole enää faktoja joita
voi kertoa - osaaja on sen jälkeen henkilö joka kuuntelee markkinoiden äänetöntä musiikkiaKirjoittamisessa voi ainakin kehittyä loputtomasti jos on edellytykset.
- Anonyymi00010
Kirjastossa on myös paikka juttelulle, kun vielä muutkin sen hoksaisivat. Ja ylipäätääkin, siinä missä luetaan, voi lörpötellä, mutta se täytyy tehdä hiljaisella äänellä, puolikuiskaten, silloin ei häritse lukijoita. Valitettavasti vaan aika moni on puolikuuro, he puhuvat itse kuuluvasti ja toiset joutuvat puhumaan heille.
Ajattelen, että metsä on minulle enemmänkin ns. mansikkapaikka, jonne voi mennä yksin ja löytää sieltä rauhaa ja lepoa, rentoutua ja latautua, avata aistit ja sielu hiljaisuudessa luonnon äänille, tuoksuille ja näkymille. Tällaisia paikkoja minulle on myös mökkilaituri, vene ulapalla, vanha natiseva korituoli lukemista varten omenapuun varjossa. Sielunmaisemistakin puhutaan, minne mieli kaipaa ja jotka ovat syvälle sisimpään piirtyneet.
Kolmanteen paikkaan liittyy sosiaalisuus, jotain mieluisaa ja mielekästä tekemistä, yhteisiä tavoitteita ja viihtyisä ilmapiiri. Kirjasto lukupiireineen tulee minullekin mieleen, toisena seurakunnan diakoniapiiri, joka kokoontuu vanhassa kauniin puutarhan ympäröimässä pappilassa. Uimahalli on vakiopaikka myös, mutta yleensä liian meluisa ja kliininen tunteakseni sitä viihtyisäksi . Ryhmäliikunta on sinänsä antoisaa ja ihmisiä yhdistävää, samoin kuin kuorolaulu.Näinhän se on, metsä on suomalaiselle tärkeä, mutta kolmas paikka tarkoittaa nimenomaan paikkaa,jossa tavataan muita ihmisiä. Uskon että poikani tarkoitti sillä, suomalaiset usein korvaavat kolmannen paikan menemällä luontoon, metsään tai vaikkapa vesille, hiihtämään, jne.. Minulle, kuten varmaan monille muillekin ikäryhmässä kävelyt metsäpolulla ovat terapeuttisia ja vesi on myös tärkeä elementti päivittäiselle hyvinvoinnillemme. Luonnon ja liikunnan lisäksi kaipaan myös sosiaalisia kontakteja ja niitä saan ensisijaisesti samoja asioita harrastavien ikäisteni tuttavien ja ystävien seurassa.
- Anonyymi00004
Paloma.se01 kirjoitti:
Näinhän se on, metsä on suomalaiselle tärkeä, mutta kolmas paikka tarkoittaa nimenomaan paikkaa,jossa tavataan muita ihmisiä. Uskon että poikani tarkoitti sillä, suomalaiset usein korvaavat kolmannen paikan menemällä luontoon, metsään tai vaikkapa vesille, hiihtämään, jne.. Minulle, kuten varmaan monille muillekin ikäryhmässä kävelyt metsäpolulla ovat terapeuttisia ja vesi on myös tärkeä elementti päivittäiselle hyvinvoinnillemme. Luonnon ja liikunnan lisäksi kaipaan myös sosiaalisia kontakteja ja niitä saan ensisijaisesti samoja asioita harrastavien ikäisteni tuttavien ja ystävien seurassa.
Onko poikasi sellainen, ettei hän puhu suomea mutta tuntee suomalaiset kuin omat taskunsa vähän samaan tapaan kun me tunnemme latinot?
Anonyymi00004 kirjoitti:
Onko poikasi sellainen, ettei hän puhu suomea mutta tuntee suomalaiset kuin omat taskunsa vähän samaan tapaan kun me tunnemme latinot?
Poikani on temperamentiltaan latino: sosiaaliset kontaktit ovat hänelle elintärkeitä. Minä kyllä luulen, että kun hän puhuu "suomalaisista", hän tarkoittaa äitiään.
Hän on muuten ihan leuhka siitä että hän on 50% biologisesti suomalainen. Hän on myös ainoa perheestä, joka on säilyttänyt suomalaisen sukunimen toisena osana sukunimestään. Hän käy Suomessa joka kesä meidän matkassa ja viihtyy tosi hyvin serkkujensa kanssa Tampereella ja Jyväskylässä. Puhuvat keskenään englantia.
Oletan että hän tuntee suomalaiset paremmin kuin keskiverto suomalainen tuntee latinot.- Anonyymi00008
Paloma.se01 kirjoitti:
Poikani on temperamentiltaan latino: sosiaaliset kontaktit ovat hänelle elintärkeitä. Minä kyllä luulen, että kun hän puhuu "suomalaisista", hän tarkoittaa äitiään.
Hän on muuten ihan leuhka siitä että hän on 50% biologisesti suomalainen. Hän on myös ainoa perheestä, joka on säilyttänyt suomalaisen sukunimen toisena osana sukunimestään. Hän käy Suomessa joka kesä meidän matkassa ja viihtyy tosi hyvin serkkujensa kanssa Tampereella ja Jyväskylässä. Puhuvat keskenään englantia.
Oletan että hän tuntee suomalaiset paremmin kuin keskiverto suomalainen tuntee latinot.Onhan se noloa, kun äidilleen kelpaa vain kaksiosainen latino sukunimi ja etunimetkin väännetty epäsuomalaisiksi.
Suomalaiset on superylpeitä 100 pros suomalaisuudesta! Paloma.se01 kirjoitti:
Näinhän se on, metsä on suomalaiselle tärkeä, mutta kolmas paikka tarkoittaa nimenomaan paikkaa,jossa tavataan muita ihmisiä. Uskon että poikani tarkoitti sillä, suomalaiset usein korvaavat kolmannen paikan menemällä luontoon, metsään tai vaikkapa vesille, hiihtämään, jne.. Minulle, kuten varmaan monille muillekin ikäryhmässä kävelyt metsäpolulla ovat terapeuttisia ja vesi on myös tärkeä elementti päivittäiselle hyvinvoinnillemme. Luonnon ja liikunnan lisäksi kaipaan myös sosiaalisia kontakteja ja niitä saan ensisijaisesti samoja asioita harrastavien ikäisteni tuttavien ja ystävien seurassa.
Varsinkaan paljon sosiaalisisia kontakteja sisältävässä työelämässä oleva mies , kuten nainenkaan, ei ehkä mitään sosiaalista kolmatta paikkaa edes kaipaa, joten metsästä voi tulla sopiva henkireikä. Miehet ovat perinteisesti lähteneet kotipiiristä metsästämään ja kalaan, naiset marjaan ja ihan vaan käyskentelemään. Monelle miehelle on puuliiteristä tullut tuollainen oma paikka, jossa voi ajatuksiaan selventää ja tunteitaan purkaa halkojen hakkuuseen, puun veistelyyn, siellä on omat työkalut hyvässä järjestyksessä ja oma rauha. Modernimpi versio on autotalli, jonne ei yleensä naisväellä ole asiaa. Autotallissa voi autoasioiden lisäksi vaikka soittaa rumpuja, ehkä perustaa bändin muutaman samanhenkisen kanssa. Kyllä kotonakin omia reviirejä ja sopukoita tarvitsee. Golfkenttä on monelle hyvinkin tärkeä miljöö, paljon muutakin kuin urheilua, jopa poliittisella kansainvälisellä tasolla.
Olen huomannut, että ostareissa on tietyt kahvilanpöydät, joissa seniorit tapaavat , monet ihan joka aamupäivä. Niissä tarkistetaan, että koko jengi on hengissä, parannetaan maailmaa ja juodaan pullakahvit, kiirettä ei tunneta. Enemmän näyttää olevan ikäherrojen toimintaa, daamit lienevät enemmän harratuspiireissä. Hiukan meni Paloman aloituksen tarkoituksesta sivuun, mutta inspiroiva aloitus helposti rönsyilee.Anonyymi00008 kirjoitti:
Onhan se noloa, kun äidilleen kelpaa vain kaksiosainen latino sukunimi ja etunimetkin väännetty epäsuomalaisiksi.
Suomalaiset on superylpeitä 100 pros suomalaisuudesta!Turhaa änkytät minun nimistäni , olen selittänyt ne moneen kertaan, miksi ne ovat niin. Eipä niissä mitään noloa, ole, noloa on tämä sinun jatkuva vinkumisesi.
- Anonyymi00014
Paloma.se01 kirjoitti:
Turhaa änkytät minun nimistäni , olen selittänyt ne moneen kertaan, miksi ne ovat niin. Eipä niissä mitään noloa, ole, noloa on tämä sinun jatkuva vinkumisesi.
Paloma poisti viestin, jossa paheksuttiin hänen toisesta kirjoittajasta käyttämiään sanoja änkyttää ja vinkua .
- Anonyymi00020UUSI
Anonyymi00008 kirjoitti:
Onhan se noloa, kun äidilleen kelpaa vain kaksiosainen latino sukunimi ja etunimetkin väännetty epäsuomalaisiksi.
Suomalaiset on superylpeitä 100 pros suomalaisuudesta!Onko sinun ihan pakko tuoda ilkeytesi ja typeryytesi esille säännöllisesti ?
- Anonyymi00005
Sinulle paloma kolmas paikka vai onko peräti se eka tärkein paikka, on tämä suomi 24 80plus.
- Anonyymi00012
Paloma.se01 kirjoitti:
Ei toki, minähän tapaan täällä vain lähinnä "anonyymejä" :)
Mitähän nyt tarkoitat?
Anonyymi00012 kirjoitti:
Mitähän nyt tarkoitat?
Vain sitä, että keskustelupalsta jossa kaikki ovat anonyymejä, ei ole se kolmas paikka, jossa solmitaan ja vaalitaan sosiaalisia kontakteja . Ei vastaa koskaan sitä kulmakrouvia ,"jossa jokainen tuntee jokaisen nimeltä". Facebook on lähempänä kolmannen paikan määritelmää, koska siellä tunnet lähes kaikki ystävälistaltasi.
Anonyymi keskustelufoorumi ei ruoki yhteisöllisyyttä josta nyt on kysymys.- Anonyymi00017
Paloma.se01 kirjoitti:
Vain sitä, että keskustelupalsta jossa kaikki ovat anonyymejä, ei ole se kolmas paikka, jossa solmitaan ja vaalitaan sosiaalisia kontakteja . Ei vastaa koskaan sitä kulmakrouvia ,"jossa jokainen tuntee jokaisen nimeltä". Facebook on lähempänä kolmannen paikan määritelmää, koska siellä tunnet lähes kaikki ystävälistaltasi.
Anonyymi keskustelufoorumi ei ruoki yhteisöllisyyttä josta nyt on kysymys.Miksi olet täällä?
- Anonyymi00009
Metsän korostaminen lienee hiukan yliampuvaa.
Se taitaa olla enemmän myytti.
Kuinka moni on käynyt metsässä viime vuoden aikana ?
Kun haluaa mennä "kolmanteen paikkaan" tuleeko
ensimmäisenä mieleen metsä ?
En edes ajattele mitään "kolmatta paikkaa".
Menen mihin milloinkin lystää.En minäkään koskaan ole ajatellut "kolmatta paikkaa". Tuli vain esille ruokapöydässä keskusteltaessa.
Metsässä kävin ehkä pari viikkoa sitten kävelyllä. Kesällä vielä pari, kolme kertaa viikossa.
Muuten sosiaalinen media on todellakin korvannut sen perinteisen "kolmannen paikan" "jossa kaikki tietävät nimesi, tyyppi Friends) meidänkin ikäpolvessamme ja pamdemian aika vielä vahvisti tendenssiä. Tai sitten se on, kuten omassa tapauksessani , täyttänyt ajanmittaan enemmän ja enemmän sitä aukkoa, niitä tyhjiä tunteja, jotka jäivät yli kun "toinen paikka" siis työelämä, jäi taakse.
Tänään, vuoden toisena päivänä, lumen saartamana, istun koneella ja napsuttelen viestejä tutuille ja tuntemattomille. Kohtapuoliin aloitan joka aamuiset kirjoittamisjaksot ja sitten näette minua täällä taas vähemmän.
- Anonyymi00011
Mulle kolmas paikka on seurakunnan keskusteupiiri. Siellä on puhua sopivuuden mitoissas lähes mistä tahansa. Viihdyn todella ja piipahdan tunniksi pariksi kerran viikossa. Lyhyt hartaushetkikin juttelun lomassa pidetään.
Neljäs on kuntoilusakki, kunnan järjestämä, sinne tulee ken tahtoo/joutaa, usein osallistujat samasta isommasta liikkuvasta joukkioista, erilaisin liikkein, tunti kerrallaan. Siinä ei paljon muuta höpötellä, kun kuunnellaan liikeopastusta, mutta voi siitä pois lähteä jonkun kanssa mennessään rupatellen.
Ja tarviiko jokaisessa yhdessäolossa pärpättää, voihan vain tuntea toisten läsmäolon. - Anonyymi00015
Pandemian aikana oli pakko eristäytyä suuresta massasta.
Minulle hyvin tervetullut vaihtoehto. Ei mitään stressiä tapaa-
misista, ei mitään odotuksia tai velvotteita.
Nyt olen alkanut katsella kaverilistaa FB:lla, paljon tuntemattomia
ihmisiä, joihin en ole ollut missään yhteyksissä kertaakaan.
Joillakin on tyhansia kavereita. Kuinka monen kanssa ehtivät pitää
kontaktia?
Kävi mielessäni, miten saisi Metan lopettamaan uudet kaveripyynnöt.
Niitä tulee joka toinen päivä n 500 kpl kerrallaan, niitten poisottamisessä
menee aina n 5 minuuttia, jos on nokkelana. Tänään tulee experttini
käymään, toivottavasti muistan pyytää apua ja saan estettyä uusien
naamojen ilmestymisen sivulleni.
Minun kolmas paikkani on luonto. Sitten pakolliset sosiaaliset yhteydet.
Muuta en kaipaa. Olen saanut aivan tarpeekseni työelämässä ollessa
ja olen kiitollinen, että minulla vihdoinkin on "oma rauha ja mielen vapaus".500 kaveripyyntöä joka toinen päivä tuntuu minusta todella kummalliselta. Oletkohan kuitenkin sekoittanut "kaveriehdotukset" ja "kaveripyynnöt" toisiinsa?
Meta ei lähetä sinulle kaveripyyntöjä, vaan kavereiksi pyrkivät ystävät ja tutut tai tuttavien tutut tekevät sitä; kaveriehdotukset tulevat Metan puolesta ja ne tekee algorytmi, joka löytää ehdotuksia mahdollisiksi kavereiksi jo olemassaolevien kavereidesi listoilta. Niitä ei tarvitse poistaa eikä niihin tarvitse reagoida millään tapaa. Ne on vain ehdotuksia, koska teillä on yhteisiä kavereita tai tuttuja tai joku yhdistävä tekijä.
- Anonyymi00016
No se on minulle tietty ulkoilma ja kuntosali. Noissa paikoissa olen ,jos en ole kotona. Ulkoilu+++
- Anonyymi00018
Paljonko palomalla on hyväksyttyjä kavereita facessa?
Alkuaikoina oli osalla suorastaan kisaa siitä, kuinka monta. Julkimoilla saattoi pari-kolmetuhatta, tuskin tunsivat kuin murto-osan.303. joista suuri valtaosa ihan live-tuttuja ja sukua. En hyväksy nykyisin kaveripyyntöjä tuntemattomilta, vaikka olisikin yhteisiä tuttuja ottamatta ensin selvää kenestä on kysymys.
- Anonyymi00019UUSI
Kolmannen paikan sosiaaliset kontaktit ovat vähenneet vuosi vuodeltan koska ikäluokastani lähimmät kontaktit ovat poistuneet toiseen ulottuvuuteen eikä heihin saa yhteyttä vaikka olen yrittänytkin. Useammankin kanssa sovimme etukäteen että otetaan yhteyttä vaikka millä mahdollisella tavalla sitten kun toinen on heittänyt veivinsä. Kukaan ei ole ottanut mitään yhteyttä sen koommin"!
Kuka vielä uskoo tuonpuoleiseen?
Enimmäkseen vietän aikaani yksin ja odottelen että ehkä joskus pääsen näkemään näitä edesmenneitäkin?Näetkö koskaan unta pois lähteneistä? Jospa ne unet ovat yhteydenottoja. Minä näen usein unta äidistäni ja joskus muistakin jotka ovat jo siirtyneet ajasta ikuisuuteen. Jospa he yrittävät viestittää minulle jotain?
- Anonyymi00021UUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
Näetkö koskaan unta pois lähteneistä? Jospa ne unet ovat yhteydenottoja. Minä näen usein unta äidistäni ja joskus muistakin jotka ovat jo siirtyneet ajasta ikuisuuteen. Jospa he yrittävät viestittää minulle jotain?
Höpöhöpö! Unet ovat unelmia, muisteja ja haihattelua entisestä elämästä vailla mitään merkitystä nykyiseen elämään. Järjen käyttökin on täällä suotavaa.
Et taida olla ihan kaapimissasi enää jos tuollaisia kuvittelet. - Anonyymi00023UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Höpöhöpö! Unet ovat unelmia, muisteja ja haihattelua entisestä elämästä vailla mitään merkitystä nykyiseen elämään. Järjen käyttökin on täällä suotavaa.
Et taida olla ihan kaapimissasi enää jos tuollaisia kuvittelet.En usko oikein mihinkään, mutta haluan pitää mieleni avoimena asioille joista en tiedä mitään.
Anonyymi00021 kirjoitti:
Et taida olla ihan kaapimissasi enää jos tuollaisia kuvittelet.´´Asioilla voi olla muitakin selityksiä, kuin se minkä itse ymmärtää.´´ sanoi joku viisas.
Aikakin katoaa, kun siirrymme avaruuteen.
Maailmassa on paljon selittämätöntä. Nykylaitteilla voidaan todentaa monta asiaa, joita parisataa vuotta sitten olisi sanottu haihatteluksi ja huuhaaksi.
Tiedekin korjaa itse itseään, uuden tiedon valossa.
Valtamedia ei niistä pahemmin kerro.
Joka tapauksessa on ikävää tuollainen ivailu ja vähättely.- Anonyymi00030UUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
Näetkö koskaan unta pois lähteneistä? Jospa ne unet ovat yhteydenottoja. Minä näen usein unta äidistäni ja joskus muistakin jotka ovat jo siirtyneet ajasta ikuisuuteen. Jospa he yrittävät viestittää minulle jotain?
Missä tilassa olet silloin kun olet esim. selkouni tilassa? Hetken kestävä tila mutta niin voimaksa että se syöpyy muistiisi lähtemättömästi. Onko se viides tila (paikka). Tunnettuja pysyviä elementtejä on neljä (4) mutta viides elementti on luonteeltaan ei pysyvä, voima joka paikassaan sitoo muut neljä elementtiä ja muodostaa niiden kanssa hetkellisesti pysyvän kokonaisuuden.
- Anonyymi00031UUSI
Paloma.se01 kirjoitti:
Siis kaikki ne joista unia näemme, yrittävät viestiä meille jotan? Tuskimpa .
- Anonyymi00022UUSI
Noh.
Kyllähän sitä nuorempana oli hyvinkin paljon erilaisia paikkoja, missä käymisen syynä ainakin yks oli ihmisten tapaaminen. Paikka itsessään oli sivuseikka, aktiviteetit ja ihmiset veti niihin.
Vanhemmiten väsynyt ihmisiin, yleensä ei huvita edes mennä minnekkään, just ihmisten takia. Kavereita ja tuttuja on vaikka kuinka paljon, hyvin harvoin tavataan. Yhteyksiä kyllä monien kans pidetään. Kun kerran on keksitty puhelin ja nettikin. Kirjeitä ei kiinnosta kirjoittaa ollenkaan, liian hidasta.
Uudet tuttavuudet ei kiinnosta, vanhoissakin pian liikaa.
En varsinaisesti ole mikään ihmisvihaaja, mutta jaksan ihmisiä vain rajallisesti. Mieluusti liukenen pöndelle, mökille. Mieluiten yksin, joskus ehkä kissa mukaan, se ei ole ihminen.
Jotkut ahdistuu yksinolosta, mua alkaa ahdistaan ihmiset. Jonkin verran jaksaa, mutta raja tulee vastaan nopeesti. Jonkun kans kaksin, tai pieni porukka. Ja vain silloin, kun itellä jaksuuta. Ei massatapahtumia, ei julkisia kulkuneuvoja, ei edes konsertteihin haluta lähteä. Vaikka itse juttu kiinnostaiskin, ei jaksa ihmisiä.
Joopa, mä kai introvertti. Xtrovertit ei ymmärrä mun juttua. Enkä mä niitten juttua. Tässä tuumasin, suurin osa ihmisistä, joitten kans olen tekemisissä nimenomaan ei ole xtroverttejä. Hassua ehkä monet ei tiedä mun olevan tällainen. Olen kyllä puhelias ja hyvä seuramies. Mutta harvakseen, kun ei ole aina jaksuuta.
Hö, selitin pitkästi ja oletettavimmin epäselkeesti. Osa ei tajua, osa tajuaa oikeinkin hyvin, mitä koitin selittää.
=DW=- Anonyymi00024UUSI
Hyvin toit esille introvertin näkökulman.
- Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
Hyvin toit esille introvertin näkökulman.
Kuittaa paloma ei rek, puhelimesta👨👩👦👦🕊
- Anonyymi00026UUSI
Huhhuh ! Paljonko antaisitte tyylipisteitä Purralle ?
Purra: ”Vittumaisten ihmisten sietokykyni alkaa lähestyä pohjalukemiaan”
Riikka Purra kertoo sosiaalisessa mediassa kyllästymisestään tyhmiin ihmisiin ja kesällä juodusta ”rapsakasta kännistä”
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28Ajatella, että joku on kesälomallaan vetäissyt kännin. Ennen kuulumatontako?
Mistä minulla nousee mieleen, että joku tyyli-ikoni (ministeri hänkin) oli kälppässyt vetämään kännin ihan työaikanaan, tosin vain "miedolilla juomilla" (oman kertomansa mukaan).
Aika rehellistä puhetta muuten Purralla.- Anonyymi00027UUSI
Nolla pistettä muutenkin. Aivan aivan ala-arvoista kielenkäyttöä, mutta persulle
tyypillistä - vrt. Keskisarja. - Anonyymi00028UUSI
itse kuuluu niitten tyhmimpien joukkoon.
- Anonyymi00032UUSI
Kuntosali.
"Suuret" lihasryhmät kerran viikossa. Pienet periaatteella vaikuttajat ja vastavaikuttajat eri päivinä.
Vaihtelua myös suoritustavassa.
Yksi aerobinen päivä.
Viikon ainoa huilipäivä on lauantai.
Varsinaisella nostolavan puolella ei ole tungosta ja vempelepuolella on vekottimia runsaasti.
En ole kokenut koskaan merkkiäkään ikäsyrjinnästä. Joskus jopa päin vastoin.
Kahvio on salin yhteydessä suuren oviaukon takana ja siellä on aina sekä treenaajia, että ulkopuolisia maailmanparantajia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi335128Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan2744970Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä554446Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"
Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos692425Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon
Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt461858Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu281804Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont201767Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi791713Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!
Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva141552- 1051476