Aikuinen tuttavani (noin 40v) on ollut vuosia toimeentulotuella ja käy päivittäin äitinsä luona syömässä.
Eli hän saa melkein 600e käteen kuussa, mutta syö äitinsä luona. Siinä säästää helposti 150e.
Mitä mieltä tilanteesta
61
484
Vastaukset
- Anonyymi00001
Minä olen nyt törmännyt moneen alle 30 vuotiaaseen nuoreen . Ovat toimeentulo tuella ja päivät vaan ryyppäävät ja huumeita käyttävät . Varakkaat ja rikkaat vanhemmat avustavat heidän joutilaisuuttaan .
Olen siis mieltä ainakin näiden kohdalla , et jos vanhemmat eivät auta niin sit nää nuoret tekevät rikoksia , jotta saavat rahaa . - Anonyymi00002
Mikä ero, jos työssäkäyvä käy äidillään syömässä ja säästää 150? Itse asiassa hän saattaa sääståä vieläkin enemmän, koska ostaisi kaupasta luultavasti hinnakkaampaa ruokaa.
- Anonyymi00003
Aikuinen tuttavani (noin 63v) on lukenut vuosia toimeentulotuella perustuslakia ja käy päivittäin äitinsä luona syömässä.
- Anonyymi00004
Ehkäpä siitä on apua toiseenkin suuntaan. Voisi olettaa, että äiti on pitkän matkaa yli 80.
- Anonyymi00013
Mitä se lukeminen hyödyttää jos sitä ei ymmärrä.
- Anonyymi00021
Tuttavasi? Ettet ole vain itse tuo ns. tuttava.
- Anonyymi00005
Moni tarvitsisi potkun perseelle niin oppisi elämään. Usein äitien vika pohjimmiltaan.
- Anonyymi00011
Niin tietysti äitienvika, isäthän osaavat kasvattaa nin hyvin, jottei paremmasta väliä!
- Anonyymi00017
Moni tarvitsisi potkun tekareihin.
- Anonyymi00006
Noi voi hellanlettas jos ruokaa saa. Kyllä nuo kiturahat ovat niin pieniä, että nälkään kuolisi jos niiden varassa pitäisi olla.
- Anonyymi00015
Miten niin kuolisi? 99% ttt saajista ei syö ilmaiseksi. Eikä kuole.
- Anonyymi00038
Anonyymi00015 kirjoitti:
Miten niin kuolisi? 99% ttt saajista ei syö ilmaiseksi. Eikä kuole.
Toiset syö ilmaiseksi ja toiset ei. Mitä sitten ?
- Anonyymi00007
Moni äiti toivoisi että lapset edes joskus kävisivät. Sitäpaitsi, onko varmaa, etteivät aikuiset lapset missään asiassa aattelin äitiään käydessään tämän luona.
Minä ainakin yrittäisin hyppiä ilosta, jos oma lapsi ajaisi kaukaa syömään luokseni.
Jos kyse ei ole oman vanhemman taloudellisesta hyväksikäytöstä, niin ei siinä mitään väärää ole.
On tämä mennyt rumaksi, että palstoilla juorutaan tämmöisestäkin. Jos väärinkäytöstä epäilee, voi hyvin tehdä huoli-ilmoituksen, siitä äidistäni mitä epäilee hyväksikäytetyksi.- Anonyymi00053
"Jos kyse ei ole oman vanhemman taloudellisesta hyväksikäytöstä, niin ei siinä mitään väärää ole."
Seksuaalisessa hyväksikäytössä ei siis mielestäsi ole mitään väärää? - Anonyymi00061UUSI
Anonyymi00053 kirjoitti:
"Jos kyse ei ole oman vanhemman taloudellisesta hyväksikäytöstä, niin ei siinä mitään väärää ole."
Seksuaalisessa hyväksikäytössä ei siis mielestäsi ole mitään väärää?No en nyt ihan noin pitkälle ajatellut, mikä on yök. Ihan vain kun omatkin elävät niin kaukana. Toisella ei liian hyvä taloudellinen tilanne. Ja mielellään noita välillä näkisi ruokapöydässä. Ei siinä mitään väärää ole. Sitä kutsutaan perheyhteydeksi.
Eihän kukaan työtön enää uskalla käydä omien vanhempiensa luona, jos käytäntö nykyään on, että kytätään sellaista. Mahdollisesti käräytetään. Ja millä nämä syömiset kukaan todistaa. Vai näkeekö joku aikuisen lapsen poistuvan vanhemman luota röyhtäillen ja suupieliä pyyhkien..
Kannattaa hakeutua ammatteihin joissa tarvitaan hyvää havainnointikykyä, jos tämmöiset perheasiat 'osuvat silmään'.
Entä kukaan käy naapurin mummolla pilkkomassa puita..
- Anonyymi00008
Mitä mieltä olette tilanteesta, että aloittaja täällä toisten yksityisasioita alkaa käsittelemään julkisuudessa ilman että on minkäänlaista tunkeilua häneltä alunalkaenkaan kysytty?
Eikö olisi olennaisempaa kysyä mielipiteitä siitä, miten aloittajakaan ei ole onnistunut päätöksenteossaan ja sopimuksissaan siten, että olisi saatu aikaan muillekin työpaikkoja?- Anonyymi00009
Entäpä jos aloittaja itse on tämä kyseinen äitinsä luona vieraileva? Nimim. Kaverin puolesta kyselen
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Entäpä jos aloittaja itse on tämä kyseinen äitinsä luona vieraileva? Nimim. Kaverin puolesta kyselen
Mitä jos, kun, ehkä, mahdollisesti, vaikka potentiaalisesti ja epäillysti?
Jos kaverin puolesta epäilisi vielä? - Anonyymi00023
Anonyymi00009 kirjoitti:
Saatanpa olla, tai saatanpa olla olematta.
- Anonyymi00012
Kiva kun käy auttamassa vanhusta päivittäin.
- Anonyymi00014
Syömällä ei kukaan ole vielä Suomen valtiota konkurssiin saanut.
Mitäpä jos selvitettäisiin, mihin rahat OIKEASTI hupenevat.- Anonyymi00025
Eikä juomalla ellei tee huonoja päätöksiä juovuksissa. Yx huono päätös voi olla kirjoitella netissä tälläisiä aloituksia.
- Anonyymi00016
Ja varmasti kaffeteleekin samalla ja saattaa saada kaffeen kanssa pullaakin. Kamalaa....
- Anonyymi00018
se on petos se on laitonta tukia pitäisi vähentää about 250€
- Anonyymi00019
ei sentään 250 vaan about 150€
vähentää tuissahänen pitäisi ilmoittaa se kelalle
- Anonyymi00020
Äidin luona on hyvä käydä. Äiti tykkää laittaa lapselleen ruokaa.
- Anonyymi00022
40 vuotias ei mikään lapsi
- Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
Et siis ole kenenkään lapsi, sinulla ei ole ollut vanhempia.
- Anonyymi00026
Anonyymi00024 kirjoitti:
Et siis ole kenenkään lapsi, sinulla ei ole ollut vanhempia.
EN, VANHEMPANI EIVÄT MERKITSE MITÄÄN, EIKÄ MINULLA OLE JÄLKIKASVUA. EN VÄLITÄ KENESTÄKÄÄN PAITSI ITSESTÄNI.
- Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
EN, VANHEMPANI EIVÄT MERKITSE MITÄÄN, EIKÄ MINULLA OLE JÄLKIKASVUA. EN VÄLITÄ KENESTÄKÄÄN PAITSI ITSESTÄNI.
Siksikö käytät äitiäsi hyväksi ja syöt hänen piikkiinsä.
- Anonyymi00039
Anonyymi00022 kirjoitti:
Ihminen on aina vanhempiensa lapsi, on sitten minkä ikäinen tahansa.
Voi olla aikuinen lapsi.
- Anonyymi00029
Niin miksi ei söisi jos kerran on varaa tarjota?🤤
- Anonyymi00030
No kun pyytää yhteiskunnalta ruokarahaa vaikka ei tarvitsisi.
- Anonyymi00031
Saako kyseinen äiti yhteiskunnan tukia?
- Anonyymi00035
Mitä väliä?
- Anonyymi00054
Anonyymi00035 kirjoitti:
Mitä väliä?
"Sosiaalisten ja taloudellisten ongelmien siirtyminen seuraavalle sukupolvelle näkyy ilmiönä sosiaalityössä kouluttautumattomuutena tai matalana koulutustasona, näköalattomuutena sekä päihde- ja mielenterveysongelmina.
Osalla lastensuojelutaustan omaavilla vanhemmilla on puutteita vanhemmuudessaan
Osalla asiakkaista palvelut tuottavat palvelujen tarvetta sen sijaan, että poistaisivat sitä.
Sosiaalityöllä on keskeinen rooli ylisukupolvisuuden katkaisemisessa, mutta se ei pysty siihen ilman monialaista yhteistyötä."
https://www.hel.fi/static/sote/hankkeet/ylisukupolvinen.pdf
- Anonyymi00032
Kutsuisin tuttavan syömään tai tarjoisin ravintolassa ruoat.
- Anonyymi00033
ajatella...
pitäisikö kaikkien ruokajonosta ruokakassien hakijat ilmiantaa kelalle jotta voisi nipistää tt tuesta kun ne saa ruuan ilmaiseksi pelastusarmeijalta - Anonyymi00034
kävin juuri ilmaisella kahvi ja munkki tarjoulussa jossa sain ainakin 4 euron edut ja olen tt tuen saaja....
tuleeko minun ilmoittaa tämä kelalle- Anonyymi00036
Ehkä ei, mutta mua duunarina ärsyttää.
- Anonyymi00040
Ei tarvitse, ja mene ihmeessä uudestaankin kahville ja munkille, jos tilaisuus tulee. Ihan hyvällä omalla tunnolla.
- Anonyymi00041
Anonyymi00036 kirjoitti:
Ehkä ei, mutta mua duunarina ärsyttää.
Siis sinua ärsyttää, jos joku käy äitinsä luona syömässä ? Mikä siinä ärsyttää ?
- Anonyymi00042
Anonyymi00041 kirjoitti:
Siis sinua ärsyttää, jos joku käy äitinsä luona syömässä ? Mikä siinä ärsyttää ?
Minua ärsyttää että joku saa tukea ja käy äitinsä luona juomassa kahvit ilmaiseksi
- Anonyymi00046
Anonyymi00041 kirjoitti:
Minua ärsyttää se että joku voi käydä äitinsä luona ilmaiseksi syömässä. Minä en voi sillä äitiini ei halua enää nähdä minua.
- Anonyymi00048
Anonyymi00046 kirjoitti:
Minua ärsyttää se että joku voi käydä äitinsä luona ilmaiseksi syömässä. Minä en voi sillä äitiini ei halua enää nähdä minua.
Käy isäsi luona syömässå.
- Anonyymi00050
Anonyymi00046 kirjoitti:
Se on ikävää, ettei sinulla ole äitisi kanssa välejä.
Mutta älä tee siitä turhaan itsellesi ongelmaa, että joku tuiki tuntematon käy äitinsä luona syömässä.
Ymmärrettävää toki, että joku pystyy käymään, eikä itse pysty, mutta minkäs sille voi.
Onko sinulla ketään muuta omaista tai läheistä, jonka luona voisit käydä ?
Eikä sitä aina tarvitse syömään mennä, muuten vaan käydä tervehtimässä.
- Anonyymi00044
Saako kommentoida
- Anonyymi00045
onko äiti hyvä ruuanlaittaja, jos on niin ymmärran
- Anonyymi00049
Einekset osaa mikrossa lämmittää.
- Anonyymi00051
Joissakin kaupungeissa jaetaan koulujen ylijäämä ruokaa, joten sitä voi hakea ruoka-avusta kuka vain. Jakopisteet ovat yleensä leipäjonojen yhteydessä. Eivät kysele tuloja. Varakas ahnekin voi siis nauttia ilmaista ruokaa lisäksi vielä käymällä leipäjonoissa.
- Anonyymi00055
Saako varakas ostaa alennushintaisia vaatteita tai ostaa tarjouksessa olevaa ruokaa olematta ahne? Ja mitkä ovat varallisuusrajat?
- Anonyymi00056
Anonyymi00055 kirjoitti:
Saako varakas ostaa alennushintaisia vaatteita tai ostaa tarjouksessa olevaa ruokaa olematta ahne? Ja mitkä ovat varallisuusrajat?
Ruoka-avussa ja leipäjonoissa käynti on aivan eri asia.
- Anonyymi00062UUSI
Anonyymi00056 kirjoitti:
Ruoka-avussa ja leipäjonoissa käynti on aivan eri asia.
Saako varakas viherpiipertäjä dyykata ilmaista ruokaa roska-astioista olematta ahne? Saako varakas nauttia vaaliteltan makkaroista tai markettien maksuttomista kakkukahveista?
- Anonyymi00065UUSI
Anonyymi00062 kirjoitti:
Saako varakas viherpiipertäjä dyykata ilmaista ruokaa roska-astioista olematta ahne? Saako varakas nauttia vaaliteltan makkaroista tai markettien maksuttomista kakkukahveista?
Aloituksessa on kyse toimeentulotuen väärin käytöstä. Ihan eri asia siis.
Suomessa ei sitten vissiin saa käydä vanhempien luona syömässä tai muiden sukulaisten. Entä sitten vaikka Välimeren maissa, jossa koko suku saattaa asua yhdessä samassa talossa, esim. omakotitalo, samassa kerrostalossa ja saattavat syödä päivittäin yhdessä? Jos Suomessa lapsi asuu vielä yli 20-vuotiaana kotona, saati sitten vanhempana, vaikka kävisi töissä, niin hän on jotenkin erikoinen, mutta Välimeren maissa jos asuu, niin se on ihan tavallista.
Hyvä jos säästyy rahaa. Olisi kuitenkin hyvä, että aikuinen ihminen osaisi laittaa itsekin ruokaa, mutta mielestäni kyllä aikuinen lapsi saa käydä vanhempiensa luona syömässä ainakin joskus jos haluaa ja on kutsuttu.- Anonyymi00058
Välimeren maissa ne ei saakaan kelalta 600e käteen + päälle asuminen jne.
- Anonyymi00060UUSI
Esittihän joku jo Kela poliisi tyylistä kyttäilyä, joten eiköhän ne kohta kaavaile kyttäystä myös vanhempien luona syöntiinkin. Joulun aikaan tulossa varmaan tehostettua kyttäystä, sillä jokuhan voi käydä jouluna vanhempien luona syömässä. Ottavat ilmeisesti kaikki keinot käyttöön unohtamatta myös lapsi ja vanhuusköyhyyttä.
- Anonyymi00064UUSI
Anonyymi00060 kirjoitti:
Esittihän joku jo Kela poliisi tyylistä kyttäilyä, joten eiköhän ne kohta kaavaile kyttäystä myös vanhempien luona syöntiinkin. Joulun aikaan tulossa varmaan tehostettua kyttäystä, sillä jokuhan voi käydä jouluna vanhempien luona syömässä. Ottavat ilmeisesti kaikki keinot käyttöön unohtamatta myös lapsi ja vanhuusköyhyyttä.
Vuonna 2013
"Naapurit, entiset seurustelukumppanit ja tutut soittavat ja lähettävät kirjeitä Kelalle havaitsemistaan tai epäilemistään etuuksien väärinkäytöistä yhä useammin."
(https://yle.fi/a/3-6863936)
- Anonyymi00057
Ruoka hävikkiä hallitus harjoittaa, multaa ei voi syödä.
- Anonyymi00059
Saako työssä käyvät syödä äidillä vai onko sekin tuomittavaa? Tehdään koko kansa työttömäksi ja keksitään kaikki mahdolliset tavat alistaa.
- Anonyymi00063UUSI
Varakkailta poistettava myös jokamiehenoikeudet, sillä heillä on rahaa ostaa parakeissa asuvien aasialaisten marjanpoimijoiden keräämät marjat ja sienet.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää2075130Olen väsynyt tähän
En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy414635Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?
Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas2022749Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 171352328- 651962
Maailman laiskin eläin: persu
Persu ei ole eläessään laittanut rikkaa ristiin itsensä elättämiseen. Luonnossa tuollainen ei olisi mahdollista, mutta s1121851- 671794
- 2081674
Miksi et voi tutustua minuun irl?
Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.1521232Martina tienaa itse rahansa
Ei tarvitse anella elättäjältään rahaa, ruokaa ja laukkuja.241974