Mitä mieltä tilanteesta

Anonyymi-ap

Aikuinen tuttavani (noin 40v) on ollut vuosia toimeentulotuella ja käy päivittäin äitinsä luona syömässä.

Eli hän saa melkein 600e käteen kuussa, mutta syö äitinsä luona. Siinä säästää helposti 150e.

41

334

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Minä olen nyt törmännyt moneen alle 30 vuotiaaseen nuoreen . Ovat toimeentulo tuella ja päivät vaan ryyppäävät ja huumeita käyttävät . Varakkaat ja rikkaat vanhemmat avustavat heidän joutilaisuuttaan .
      Olen siis mieltä ainakin näiden kohdalla , et jos vanhemmat eivät auta niin sit nää nuoret tekevät rikoksia , jotta saavat rahaa .

• Anonyymi00002

Mikä ero, jos työssäkäyvä käy äidillään syömässä ja säästää 150? Itse asiassa hän saattaa sääståä vieläkin enemmän, koska ostaisi kaupasta luultavasti hinnakkaampaa ruokaa.

• Anonyymi00003

Aikuinen tuttavani (noin 63v) on lukenut vuosia toimeentulotuella perustuslakia ja käy päivittäin äitinsä luona syömässä.

• Anonyymi00004

Ehkäpä siitä on apua toiseenkin suuntaan. Voisi olettaa, että äiti on pitkän matkaa yli 80.

• Anonyymi00013

Mitä se lukeminen hyödyttää jos sitä ei ymmärrä.

• Anonyymi00021

Tuttavasi? Ettet ole vain itse tuo ns. tuttava.

• Anonyymi00005

Moni tarvitsisi potkun perseelle niin oppisi elämään. Usein äitien vika pohjimmiltaan.

• Anonyymi00011

Niin tietysti äitienvika, isäthän osaavat kasvattaa nin hyvin, jottei paremmasta väliä!

• Anonyymi00017

Moni tarvitsisi potkun tekareihin.

• Anonyymi00006

Noi voi hellanlettas jos ruokaa saa. Kyllä nuo kiturahat ovat niin pieniä, että nälkään kuolisi jos niiden varassa pitäisi olla.

• Anonyymi00015

Miten niin kuolisi? 99% ttt saajista ei syö ilmaiseksi. Eikä kuole.

• Anonyymi00038
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Miten niin kuolisi? 99% ttt saajista ei syö ilmaiseksi. Eikä kuole.

Toiset syö ilmaiseksi ja toiset ei. Mitä sitten ?

• Anonyymi00007

Moni äiti toivoisi että lapset edes joskus kävisivät. Sitäpaitsi, onko varmaa, etteivät aikuiset lapset missään asiassa aattelin äitiään käydessään tämän luona.
      Minä ainakin yrittäisin hyppiä ilosta, jos oma lapsi ajaisi kaukaa syömään luokseni.
      Jos kyse ei ole oman vanhemman taloudellisesta hyväksikäytöstä, niin ei siinä mitään väärää ole.

On tämä mennyt rumaksi, että palstoilla juorutaan tämmöisestäkin. Jos väärinkäytöstä epäilee, voi hyvin tehdä huoli-ilmoituksen, siitä äidistäni mitä epäilee hyväksikäytetyksi.

• Anonyymi00008

Mitä mieltä olette tilanteesta, että aloittaja täällä toisten yksityisasioita alkaa käsittelemään julkisuudessa ilman että on minkäänlaista tunkeilua häneltä alunalkaenkaan kysytty?

Eikö olisi olennaisempaa kysyä mielipiteitä siitä, miten aloittajakaan ei ole onnistunut päätöksenteossaan ja sopimuksissaan siten, että olisi saatu aikaan muillekin työpaikkoja?

• Anonyymi00009

Entäpä jos aloittaja itse on tämä kyseinen äitinsä luona vieraileva? Nimim. Kaverin puolesta kyselen

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Entäpä jos aloittaja itse on tämä kyseinen äitinsä luona vieraileva? Nimim. Kaverin puolesta kyselen

Mitä jos, kun, ehkä, mahdollisesti, vaikka potentiaalisesti ja epäillysti?

Jos kaverin puolesta epäilisi vielä?

• Anonyymi00023
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Saatanpa olla, tai saatanpa olla olematta.

• Anonyymi00012

Kiva kun käy auttamassa vanhusta päivittäin.

• Anonyymi00014

Syömällä ei kukaan ole vielä Suomen valtiota konkurssiin saanut.
      Mitäpä jos selvitettäisiin, mihin rahat OIKEASTI hupenevat.

• Anonyymi00025

Eikä juomalla ellei tee huonoja päätöksiä juovuksissa. Yx huono päätös voi olla kirjoitella netissä tälläisiä aloituksia.

• Anonyymi00016

Ja varmasti kaffeteleekin samalla ja saattaa saada kaffeen kanssa pullaakin. Kamalaa....

• Anonyymi00018

se on petos se on laitonta tukia pitäisi vähentää about 250€

• Anonyymi00019

ei sentään 250 vaan about 150€
        vähentää tuissahänen pitäisi ilmoittaa se kelalle

• Anonyymi00020

Äidin luona on hyvä käydä. Äiti tykkää laittaa lapselleen ruokaa.

• Anonyymi00022

40 vuotias ei mikään lapsi

• Anonyymi00024
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Et siis ole kenenkään lapsi, sinulla ei ole ollut vanhempia.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Et siis ole kenenkään lapsi, sinulla ei ole ollut vanhempia.

EN, VANHEMPANI EIVÄT MERKITSE MITÄÄN, EIKÄ MINULLA OLE JÄLKIKASVUA. EN VÄLITÄ KENESTÄKÄÄN PAITSI ITSESTÄNI.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

EN, VANHEMPANI EIVÄT MERKITSE MITÄÄN, EIKÄ MINULLA OLE JÄLKIKASVUA. EN VÄLITÄ KENESTÄKÄÄN PAITSI ITSESTÄNI.

Siksikö käytät äitiäsi hyväksi ja syöt hänen piikkiinsä.

• Anonyymi00039
        UUSI
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Ihminen on aina vanhempiensa lapsi, on sitten minkä ikäinen tahansa.
        Voi olla aikuinen lapsi.

• Anonyymi00029

Niin miksi ei söisi jos kerran on varaa tarjota?🤤

• Anonyymi00030

No kun pyytää yhteiskunnalta ruokarahaa vaikka ei tarvitsisi.

• Anonyymi00031

Saako kyseinen äiti yhteiskunnan tukia?

• Anonyymi00035
        UUSI

Mitä väliä?

• Anonyymi00032
      UUSI

Kutsuisin tuttavan syömään tai tarjoisin ravintolassa ruoat.

• Anonyymi00033
      UUSI

ajatella...

pitäisikö kaikkien ruokajonosta ruokakassien hakijat ilmiantaa kelalle jotta voisi nipistää tt tuesta kun ne saa ruuan ilmaiseksi pelastusarmeijalta

• Anonyymi00034
      UUSI

kävin juuri ilmaisella kahvi ja munkki tarjoulussa jossa sain ainakin 4 euron edut ja olen tt tuen saaja....

tuleeko minun ilmoittaa tämä kelalle

• Anonyymi00036
        UUSI

Ehkä ei, mutta mua duunarina ärsyttää.

• Anonyymi00040
        UUSI

Ei tarvitse, ja mene ihmeessä uudestaankin kahville ja munkille, jos tilaisuus tulee. Ihan hyvällä omalla tunnolla.

• Anonyymi00041
        UUSI
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Ehkä ei, mutta mua duunarina ärsyttää.

Siis sinua ärsyttää, jos joku käy äitinsä luona syömässä ? Mikä siinä ärsyttää ?

• Anonyymi00042
        UUSI
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Siis sinua ärsyttää, jos joku käy äitinsä luona syömässä ? Mikä siinä ärsyttää ?

Minua ärsyttää että joku saa tukea ja käy äitinsä luona juomassa kahvit ilmaiseksi

• Anonyymi00044
      UUSI

Saako kommentoida

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      144
      3641
    2. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      72
      2206
    3. Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin

Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p
      Maailman menoa
      64
      1938
    4. Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!

Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am
      Maailman menoa
      97
      1911
    5. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      19
      1869
    6. Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %

Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.
      Maailman menoa
      9
      1714
    7. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      17
      1581
    8. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      79
      1564
    9. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      11
      1370
    10. Mahonselän jäät - Saaristokunta Lieksa brutaalisti kriisin partaalla!

Lieksan loppuvuoden hyvän kehityksen jälkeen ei olisi uskonut että palstan ahkerista kommentoijista huolimatta matkailu
      Lieksa
      125
      1353
    Aihe