Tänään on hyvä päivä sulattaa pakastin

Anonyymi-ap

Nyt on sopiva pakkanen viedä pakasteet ulos ja sulattaa ja siivota pakastin. Aamulla aloitin ja nyt on pakastin jäätymässä, illansuussa laitan pakasteet takaisin puhtaaseen kaappiin. Täällä etelässä ei joka talvi tahdo pakkasta olla tarpeeksi, mm. viime talvena taisin "nukkua" sen ainoan pakkaspäivän yli kun en saanut pakastinta sulatettua vähien pakkasten takia. Ystäväni käyttää pakasteet loppuun kesään mennessä ja siivoaa pakastimen kesällä. Käyhän se noinkin, mutta ei sovi minulle, olisi ahdistavaa käyttää väkisin pakasteet pois, kesällä kun ne eivät tahdo säilyä missään muualla kuin pakastimessa.

22

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Juuri niin tein ennen että sulatin pakkasella. Se on nopea ja edullinen tapa. Nyt on kaksi pienehköä pakastinta. Kesällä siirrän loput toiseen kun marjat loppuvat. Toinen on pitkään tyhjänä, laitan päälle kun marjan noukkimisaika alkaa. Niitä on sitten toinen pakastin täynnä ja toiseenkin joutuu laittaa. Olen tavattoman tyytyväinen tähän ratkaisuun. Palaan yhteen pakkaseen kun en enää jaksa itse kerätä. Sitten hain pussin kerrallaan kaupasta.

• Anonyymi00002

Minä en enää moneen vuoteen ole marjoja kerännyt, kaupasta ostan sen mitä tarvitsen ja se ei ole paljoa.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Minä en enää moneen vuoteen ole marjoja kerännyt, kaupasta ostan sen mitä tarvitsen ja se ei ole paljoa.

Kotimaisia ostaa vois.

• Anonyymi00003

On niin pieni et ei vaadi sulatusta.

• Anonyymi00004

NYT SULATTAKNAN PAKASTIN. Antakaa kuivua ennenkuin laitatte taas päälle. 2x vuodessa. Minulla pakastin nyt täynnä ei jäätä ole paljon joten en sulata. Sulatinjoskus loppu syksystä tai marraskuussa.
      On pidettävä täynmä koska tilaan kuljetus kotiin ruuat.

• Anonyymi00017

Pyyhkiä ja antaa hieman vielä olla ja kuivua.

• Anonyymi00005

Kaappipakastin sulaa silmissä kun laittaa pöytä- tai lattiatuulettimen puhaltamaan viereen. Ovi auki tietty. Ja pesun jälkeen myös kuivattaa nopsemmin.

• Anonyymi00006

Tai vatissa kuumaa vettä sinne.

• Anonyymi00010

Minä sulatan ison kaappipakastimeni vesikattilan avulla, 5l kattila kiehuvaa vettä tyhjennetyn kaapin hyllylle ja ovi kiinni. Annan olla jonkin aikaa (en ole kellosta katsonut tarkempaa ) ja sitten kattilaa takaisin hellalle kunnes kiehuu ja takaisin kaappiin. Yleensä kaksi kertaa on tarvinnut keittää uudelleen. Sitten onkin jo suurin osa sulanut ja loput saa rapsittua ihan käsin tai ihan pakastimen mukana tulleella lastalla. Kuivaan ensin pyyhkeellä ja lopuksi vielä puhallan hiustenkuivaajalla paikat mihin en pyyhkeellä pääse. Sitten pakastin päälle ja ne jäiset pakasteet sinne kaappiin, säädin täysille ja ovi kiinni. Sulatuksen ajan on pakasteet olleet huoneessa laastipaljuissa koreineen peittojen alla, eivät sen vajaan parin tunnin aikana kerkee sulaa yhtään. Tämä toimenpide on riittänyt kaksi kertaa vuodessa jo yli 20 vuotta.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Minä sulatan ison kaappipakastimeni vesikattilan avulla, 5l kattila kiehuvaa vettä tyhjennetyn kaapin hyllylle ja ovi kiinni. Annan olla jonkin aikaa (en ole kellosta katsonut tarkempaa ) ja sitten kattilaa takaisin hellalle kunnes kiehuu ja takaisin kaappiin. Yleensä kaksi kertaa on tarvinnut keittää uudelleen. Sitten onkin jo suurin osa sulanut ja loput saa rapsittua ihan käsin tai ihan pakastimen mukana tulleella lastalla. Kuivaan ensin pyyhkeellä ja lopuksi vielä puhallan hiustenkuivaajalla paikat mihin en pyyhkeellä pääse. Sitten pakastin päälle ja ne jäiset pakasteet sinne kaappiin, säädin täysille ja ovi kiinni. Sulatuksen ajan on pakasteet olleet huoneessa laastipaljuissa koreineen peittojen alla, eivät sen vajaan parin tunnin aikana kerkee sulaa yhtään. Tämä toimenpide on riittänyt kaksi kertaa vuodessa jo yli 20 vuotta.

Ovi kannattaa pitää auki.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Ovi kannattaa pitää auki.

höpön höpön, paremmin ne jäät sulaa kun pistää oven kiinni ettei se kuuman veden lämpö karkaa sieltä kaapista. Reilusti alle kaksi tuntia menee kokonaisuudessaan aikaa sulatusprojektiini.

t.Anonyymi00010
        2026-01-06 10:59:04

• Anonyymi00007

Tuo on totta tänään, kun on ulkona -17.

• Anonyymi00008

Länsirannikolla tänään 10 astetta.

• Anonyymi00009

Muista hävittää vanhentuneet.

Ainakin mulla tahtoo tehdä pakastimesta paljon löytöjä. Jotain kolme vuotta vanhoja kaalilaatikon jämiä...

Meillä liika iso pakastin. Siis tarpeeseen nähden. Ei tarttis kuin sellaisen jenkkikaapin, missä isohko pakastin osio. Jotain jäätelöpakettia, kalapuikkoja, ranuja, tollasta varten.

Ruuanjämät kuuluu biojätteeseen.

Mutta juu, nyt ois hyvät sulatuskelit. Pitääkin laittaa toimeen huomenna. Tai ylihuomenna. Tai...

=DW[

• Anonyymi00014

Parisen vuotta sitten (2024) sain jotain kilon painoisen naudanliha paistipalan tyttäreltäni, siinä oli pakastuslapukkeessa päiväys loppuvuodesta 2021. Paisti ei ollut mennyt miksikään, ei edes tullut pakastimen makua siihen. Aivan hyvän kalopsin siitä teki eikä kukaan sairastunut.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Parisen vuotta sitten (2024) sain jotain kilon painoisen naudanliha paistipalan tyttäreltäni, siinä oli pakastuslapukkeessa päiväys loppuvuodesta 2021. Paisti ei ollut mennyt miksikään, ei edes tullut pakastimen makua siihen. Aivan hyvän kalopsin siitä teki eikä kukaan sairastunut.

Haju paljastaa jos ei voi käyttää jotain.

• Anonyymi00020

Pakastimessa tuotteet kannattaa säilyttää aikajärjestyksessä, niin minä teen, uusimman laitan alimmaiseksi. Minulla on valmiit ruoat omassa laatikossa aikajärjestyksessä ja samassa laatikossa myös vihannespakasteet samoin aikajärjestyksessä. Yhdessä laatikossa on leivät ja muut leivonnaiset samoin ryhmiteltynä, yhdessä kalat ja lihat. jne. ei jää vanhenemaan kun oikein järjestää. Jokaiseen pakastamaani tuotteeseen laitan pakastuspäivän, ei niitä muuten voi muistaa.

• Anonyymi00011

Aina sulattanut pakasteen pakkasten aikaan, onneksi on parveke.

• Anonyymi00013

Niin minäkin. Nyt juuri ei tarvitse.

• Anonyymi00018

Köhät saavat usein tauteja halvasta ruoasta kun pelkäävät

en minä mutta olenkin sijoittaja
      ja siis myös osaan lääkekemiaa

ruuanjämät kuuluvat seuraavan päivän ruokaan

söin tänään viime vuonna ostettua lyonin kanaa

vanhin penisilliini tabletti jonka ole ottanut oli useita vuosia vanha

Aku Ankka Grönlannissa syö viikinkiaikaista syväkylmää lihaa
      https://images.auctionet.com/thumbs/hd_item_3647921_e0b04ca38a.jpg

Musta aukko J2245+3743 ahmi suuren tähden Stellar Snack Within a Black Hole's Disk

mikä on sitten varma nakki
      entä tassi?

• Anonyymi00019

Itse sulatin jääkaapin ja pakastimen ennen adventtia ja siellä on nyt pakastettuina monia jouluruokia. Yhden ihmisen ruokataloudessa ei kaikkea ruokamäärää pysty joulun aikaan poissyömään.

Laatikkoruokia laitoin annoksittain pakastimeen, samaten ison kinkun paistoin, paloittelin sopiviin palasiin ja jäähdytin, pakastimessa on vielä kait pari, kolme palasta.

Ei sitä ruokaa jaksa koko ajan syödä, mutta ehkä nuo pääsiäiseen mennessä on syöty. On yksi sillisalaattikin siellä pakastettuna.

• Anonyymi00022

Syön joululaatikoita vielä juhannuksena, tarkoituksella merkannut ja pakastanut yhden annoksen sitä varten.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen

ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?
      Maailman menoa
      163
      4934
    2. Kenen joukoissa Suomi seisoo maailmalla, jos SDP voittaa seuraavat vaalit?

SDP on ainoa pohjoismainen sosialidemokraattinen puolue, joka edelleen kuuluu Sosialistiseen internationaaliin. Sitä ka
      Maailman menoa
      62
      1565
    3. Kukka kuoli ja kukka tappo Kokkolassa?

Ouluntiellä tapettu nainen torstaina kukka tappo?
      Kokkola
      12
      1499
    4. Jos mies oikeasti haluaa sinut

Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois
      Ikävä
      121
      1401
    5. Helena Puolakka laukoo suorat sanat Vappu Pimiän MasterChef -pestistä

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Kokenut keittiömestari ja ravintoloitsija Helena Puolakka laukoo suorat s
      Tv-sarjat
      8
      1143
    6. Ketä ehdotatte seuraavaksi kuntanne johtohahmoksi

Ei ole teitä riitaisia kehityksen jarruja helppo yrittää kohti valoa ohjata. Siinä on teille pähkinä purtavaksi.
      Lappajärvi
      95
      1037
    7. Voiko ryyppäämisellä tienata elantonsa?

Lassi Kuhlman on rappiostriimaaja. Hän kuvaa omaa päihteiden käyttöään pitkissä somestriimeissä. Katsojat voivat lahjoit
      Maailman menoa
      40
      957
    8. Persuille 1,8 prosenttiyksikköä laskua. Keskusta meni ohi ja Vasl hengittää niskassa

Erityisesti työväestö on hylkäämässä persut. https://yle.fi/a/74-20208249
      Maailman menoa
      298
      915
    9. Vasemmistoliitto menossa perussuomalaisten ohi!

Keskustapuolue meni jo...
      Maailman menoa
      150
      810
    10. Hinduille tiedoksi

USA Pressa sanoi '' kansakuntaa ei voi johtaa ilman Raamattua''. Tämä löytyy sitaateista. Raamatusta tulee kaikki julmu
      Hindulaisuus
      278
      739
    Aihe