tehkää synnistä parannus armon ovi

Anonyymi-ap

on vielä auki käykää ahtaasta portista sisälle ahdas on se portti ja tie kaita joka elämään vie

22

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi et mainitse vaatmuksessasi Uoptuskastetta, joka on pelastava?

      • Anonyymi00001

        Raamattu ei mainitse upotuskastetta vaan ainoastaan kasteen.

        Kristillisessä kasteessa ei ole oleellista veden määrä vaan että vesi on oikein siunattu Jumalan sanalla. Se, mihin Nimeen vesi on pyhitetty tekee siitä kristilliseen kasteen ja vähäinenkin määrä tätä vettä on oikea. Kristitty kastetaan Jumalan sanalla ainoastaan kerran - Nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen - ja se riittää. Kasteen uusiminen joillain omilla "paremmilla" poppakonsteilla on synti ja mitätöi Jumalan sanan. Aikoinaan suomalaispakanat menivät kristillistä kastettaan kaduttuaan "pesemään sen pois" esim. nk. "katumajärviin".

        Näin myös etenkin helluntailaiset / anabaptistit = uudelleenkastajat pesevät itsestään pois Jumalan sanan ja kristillisen uskon ja mahdollisimman suurella vesimäärällä kastattavat itsensä uudestaan tällä järjen- ja oletetun "tietoisuuden", ei uskon kasteella ja jossa vesimäärä ja ihmisen järki on oleellisin, ei itse kasteeseen liittyvä sana, joka voi olla mikä tahansa.

        Kristillinen kaste on Jumalan teko jonka kukin kastettu saa lahjaksi, ymmärsi tai ymmärtää hän tätä sillä hetkellä tai ei.


      • Anonyymi00002
        Anonyymi00001 kirjoitti:

        Raamattu ei mainitse upotuskastetta vaan ainoastaan kasteen.

        Kristillisessä kasteessa ei ole oleellista veden määrä vaan että vesi on oikein siunattu Jumalan sanalla. Se, mihin Nimeen vesi on pyhitetty tekee siitä kristilliseen kasteen ja vähäinenkin määrä tätä vettä on oikea. Kristitty kastetaan Jumalan sanalla ainoastaan kerran - Nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen - ja se riittää. Kasteen uusiminen joillain omilla "paremmilla" poppakonsteilla on synti ja mitätöi Jumalan sanan. Aikoinaan suomalaispakanat menivät kristillistä kastettaan kaduttuaan "pesemään sen pois" esim. nk. "katumajärviin".

        Näin myös etenkin helluntailaiset / anabaptistit = uudelleenkastajat pesevät itsestään pois Jumalan sanan ja kristillisen uskon ja mahdollisimman suurella vesimäärällä kastattavat itsensä uudestaan tällä järjen- ja oletetun "tietoisuuden", ei uskon kasteella ja jossa vesimäärä ja ihmisen järki on oleellisin, ei itse kasteeseen liittyvä sana, joka voi olla mikä tahansa.

        Kristillinen kaste on Jumalan teko jonka kukin kastettu saa lahjaksi, ymmärsi tai ymmärtää hän tätä sillä hetkellä tai ei.

        Kaste yksinhän ei ketään pelasta vaan siihen yhdessä liittyvä usko.

        Jeesus:
        Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Uskon ja kasteen järjestys ei ole oleellisinta, kunhan nämä molemmat on. Ja vaikka pakana, saatuaan ensin uskon, muttei vielä kastetta, jos hän tässä tilassaan kuolisi (kuten ristinryöväri ilman kastetta), hän kyllä pelastuu.

        Usko on se varsinainen pelastava tekijä: vesikaste on vain uskon eräänlainen sinetti, todistus, että henkilö on kristitty. Kastetta ei silti pidä karttaa: jos kristittyä ei ole kastettu, tulee hänen ottaa kaste. Tietoisesti vesikastamaton kristitty ei ole oikea kristitty ja hänen pelastuksensakin näin tietoisessa synnissä on vaakalaudalla: hän tietoisesti halveksii Kristuksen selvää käskyä. Kastamaton, uskon saanut kristitty voi jonkin aikaa pohtia asiaa, mutta suht. pian (esim. parissa kuukaudessa), tulee hänen ottaa kristillinen vesikaste.

        Näin siis lapsenakin kastettu: kun hänelle opetetaan Jumalan sana (rippikoulu) hän ymmärryksensä iässä voi joko uskoa ja tunnustaa tai sitten kieltää uskonsa (kirkoissa konfirmaatio), samoin tein myös kasteensakin. Saatu Jumalan lahja, ilman uskoa, menee hänellä siis hukkaan.


      • Anonyymi00004

        Mikä on uoptuskaste? Sinuthan on kastettu lapsena, niin miksi et tyytynyt yhteen kasteeseen?
        Ef. 4:5
        Yksi on Herra, yksi usko, yksi on kaste!
        Mark. 16:16
        Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Mikä on uoptuskaste? Sinuthan on kastettu lapsena, niin miksi et tyytynyt yhteen kasteeseen?
        Ef. 4:5
        Yksi on Herra, yksi usko, yksi on kaste!
        Mark. 16:16
        Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        kasteen hylkääminen tarkoittaa epä uskoa


      • Anonyymi00005 kirjoitti:

        kasteen hylkääminen tarkoittaa epä uskoa

        Siksi kun Jeesuksen malliesimerkki oli Kaste ylipäätään, mjoskin sitä oli käytössä jo aikaisemminkin, ja toiminnan nimi oli babtizo, joka on upottaa kokonaan nesteeseen, josta lähelläkään Jordaniaa oli juuri kyseinen joki.

        Ripottelu tai valelu eivät täytä kyseistä merkitystä, ovat vain pakanallinen kriitti.

        Kastehan on ihmisen ja Kolmiyhteisen Jumalan Liitto Jeesuksessa ja sen voi tehdä vain Ihminen ja Jeesus, ei vauva, jonka kaste on vain kaste veronmaksajaksi, eli vanhempien Kirkkokuntaan.

        Mark. 1:4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.

        Sekä; Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        Näin kysyä voi, onko kastamattomalla, joka ei suulla tunnusta ottavansa Kastetta Jeesukseen, myöskään Pyhää Henkeä, joka todistaa aina Jeesuksesta.


      • Tutustu termiin babtizoo, niin pääset kartalle.

        Matt 3;16 kertoo siitä; Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen.

        Raamattu ei tunne kastetta, jota ei Ihminen itse pyydä, ja ja toimi sen eteen.

        Kaikki muu asiassa on pakanallista.

        Jeesus ja Hänen toimintansa asiassa on ainut reaalitetti, pakanalliset Kirkot ottivat valelelun

        lapsiin ja kirjasivat heidät jo Kristinukoon ja omiin kirkkohinsa pelkikisi veromaksajiksi.


      • Anonyymi00010
        pinnasänky kirjoitti:

        Tutustu termiin babtizoo, niin pääset kartalle.

        Matt 3;16 kertoo siitä; Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen.

        Raamattu ei tunne kastetta, jota ei Ihminen itse pyydä, ja ja toimi sen eteen.

        Kaikki muu asiassa on pakanallista.

        Jeesus ja Hänen toimintansa asiassa on ainut reaalitetti, pakanalliset Kirkot ottivat valelelun

        lapsiin ja kirjasivat heidät jo Kristinukoon ja omiin kirkkohinsa pelkikisi veromaksajiksi.

        jos nousee vedestä se tarkoittaa et on vyötäröä myöten vedessä vedestä ei voi nousta jos on kokonaan veden alla


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        jos nousee vedestä se tarkoittaa et on vyötäröä myöten vedessä vedestä ei voi nousta jos on kokonaan veden alla

        kun jeesus oli kastettu eli seisoi vyötäröään myöten vedessä valeltiin kolma kertaa


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        kun jeesus oli kastettu eli seisoi vyötäröään myöten vedessä valeltiin kolma kertaa

        juuri tässä tilanteessa kasteltiin pää


      • Anonyymi00013
        pinnasänky kirjoitti:

        Siksi kun Jeesuksen malliesimerkki oli Kaste ylipäätään, mjoskin sitä oli käytössä jo aikaisemminkin, ja toiminnan nimi oli babtizo, joka on upottaa kokonaan nesteeseen, josta lähelläkään Jordaniaa oli juuri kyseinen joki.

        Ripottelu tai valelu eivät täytä kyseistä merkitystä, ovat vain pakanallinen kriitti.

        Kastehan on ihmisen ja Kolmiyhteisen Jumalan Liitto Jeesuksessa ja sen voi tehdä vain Ihminen ja Jeesus, ei vauva, jonka kaste on vain kaste veronmaksajaksi, eli vanhempien Kirkkokuntaan.

        Mark. 1:4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.

        Sekä; Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

        Näin kysyä voi, onko kastamattomalla, joka ei suulla tunnusta ottavansa Kastetta Jeesukseen, myöskään Pyhää Henkeä, joka todistaa aina Jeesuksesta.

        pakanat kävivät uudelleen kasteella kun he hylkäsivät jeesuksen kasteen


      • Anonyymi00016
        pinnasänky kirjoitti:

        Tutustu termiin babtizoo, niin pääset kartalle.

        Matt 3;16 kertoo siitä; Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä. Samassa taivaat aukenivat, ja Jeesus näki Jumalan Hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja asettuvan hänen päälleen.

        Raamattu ei tunne kastetta, jota ei Ihminen itse pyydä, ja ja toimi sen eteen.

        Kaikki muu asiassa on pakanallista.

        Jeesus ja Hänen toimintansa asiassa on ainut reaalitetti, pakanalliset Kirkot ottivat valelelun

        lapsiin ja kirjasivat heidät jo Kristinukoon ja omiin kirkkohinsa pelkikisi veromaksajiksi.

        Helluntailaista heresiaa.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Mikä on uoptuskaste? Sinuthan on kastettu lapsena, niin miksi et tyytynyt yhteen kasteeseen?
        Ef. 4:5
        Yksi on Herra, yksi usko, yksi on kaste!
        Mark. 16:16
        Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Upotuskaste on Pyhä, jonka Jeesus jätti esmerkiski oman Upottamisen, sillä valelussahan ei vauva ota itse kastetta vastaan, eikä kykene nousemaan Vedestä.

        Lapikastetta ei Raamattu tunne, ja se tehdään, ei kastettavna ehdoilla, vaan vanhempien pakanallisen Veromerkin hankkimiseen, omaan seurakuntaansa.

        Jos joku on nähnyt, että vauva "humplii" ja nousee vedestä sekä tunnustaa kasteen Jeesukseen, on aivan eri asia?

        Sitä kutsutaan valheeksi.

        Vauvakaste on vain ja ainoastaan seurakunnan (pakanallisen) "pakko- veromerkki" omalle vauvalle?

        Ei mitenkään Raamatun mukainen.


    • Anonyymi00003

      Pelastavaan uskoon kuuluu
      a) Maailmallisuuden tietoinen hylkääminen,
      b) Kristuksen ja Jumalan tahdon tietoisesti Herrakseen ottaminen, Hänen sisäinen tuntemisensa,
      c) Hengellinen uudestisyntymä Pyhän Hengen vaikutuksessa.
      d) Tämän, kaiken edellisen kautta parannuksessa eläminen: ei omien Lihan tekojen vaan Kristuksen tekona, Pyhän Hengen vaikuttamana voimana ja täyteytenä.

      • Mihin jäi Upotuskaste, jossa Ihminen täyttyy Pyhällä Hengellä?

        Onko Sinulla siihen jokin muu keino?


      • Anonyymi00009
        pinnasänky kirjoitti:

        Mihin jäi Upotuskaste, jossa Ihminen täyttyy Pyhällä Hengellä?

        Onko Sinulla siihen jokin muu keino?

        kaste tarkoittaa menoa vyötäröä myöten veteen ja valellaan vettä päälle


    • Anonyymi00006

      Leventäkää viimein se hemmetin pullonkaula.
      Vartijan voi toimittaa sinne minne kuuluukin, kaattikselle.

      • Anonyymi00007

        Ei ole mitään pullonkaulaa, on vain Jumalan oma sana.

        Matteus 7 - Jeesuksen Vuorisaarna:
        13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.


    • Anonyymi00008

      No porttihan joka ainoalle lestalle aivan liian ahdas.

      • Anonyymi00014

        ei se ole helppo mennä siitä sisälle siitä pitää taistella mutta lestadiolainen on sitkeä se yrittää kunnes pääsee samaa ei voi sanoa muista he valitsevat ison portin jonka takana on helvetti juoksu jalkaa juoksevat siitä sisälle ja juoksevat laveaa tietä pitkin maailman reunalle ja putoavat tyhjyyteen


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        ei se ole helppo mennä siitä sisälle siitä pitää taistella mutta lestadiolainen on sitkeä se yrittää kunnes pääsee samaa ei voi sanoa muista he valitsevat ison portin jonka takana on helvetti juoksu jalkaa juoksevat siitä sisälle ja juoksevat laveaa tietä pitkin maailman reunalle ja putoavat tyhjyyteen

        lestadiolainen paastoaa ja laihduttaa mutta samaa ei voi sanoa muista he menevät pulottavan mahan kanssa isosta portista


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe