Aikuisopintotuki

Toista tutkintoa opiskeleva

Tietääkö kukaan aikuisopintotuesta? Olen menossa yliopistoon ja lopettelemassa amk-tutkintoani. Ikää on vasta 24 vuotta. Opintotukikuukausia on jäljellä hyvin vähän enää. Jos alan rahoittamaan opiskelujani työnteolla, en todellakaan ehdi valmistumaan 7 vuodessa. Siis onko mahdollista saada aikuisopintotukea? Olen myös kuullut, että se olisi suurempi kuin tavallinen opintotuki, mutta siinä on jotain ehtoja, esim. pitää olla tietty määrä työkokemusta.

2

296

Vastaukset

• Pitää olla 10 vuotta aktiivista työelämää takana- siis 10 vuotta yhtäjaksoisesti töissä ennen kuin on oikeutettu aikuisopintorahaan.

• Lisäksi taitaa olla aikaraja koskien edellistä ammatti-, opisto- korkeakoulututkintoa.

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

SEISKA.FI

• Zlatan Ibrahimovicilla todettiin korona - illan peli jää jalkapallolegendalta väliin
    • Luke-poika vanhenee nopeasti: Olen 5-vuotias vanhus
    • Kohukaunottaren suhdekriisi! Suvi Pitkäsen tilitys Seiskassa: Vanha suola alkoi janottaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uuden henkilötunnuksen koodi

Puuhaillaan uutta henkilötunnusjärjstelmää josta tavan taallaaja ei voi päätellä yhtään mitään. Vastaavasti koodien lukuoikeus ja tiedonpurku tulee ol
      Maailman menoa
      161
      3447
    2. Muut maat tiukentaa korona toimia, suomi ei

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006643856.html Miksi suomessa taas odotetaan että tartunnat räjähtää. Jo nyt helsingissä enemmän tartuntoja kuin O
      Maailman menoa
      252
      3053