Laiskanpuoleisen ihmisen pohdiskelua

Anonyymi-ap

Onko sinulla joku mielivirke tai "käsky" saadaksesi vauhtia itseesi ?
Joskus tuntuu, että kun ei ole enää tarmoa täynnä eikä voimissaan ei saa mitään aikaiseksi eikä yksinään tahdo inspiroitua tekemään mitään.
Joskus miettii mitä tekis, muttei ei kiinnostu mistään.
Onko kellekään muulle tuttua ?
Löysin itselleni "vauhdittamiskehotuksen: "Kunhan teet edes jotain !"

Se tarkoittaa, että kun ihminen alkaa puuhastella jotain hän saa mielleyhtymiä.
Jostain syystä hyviä ja mielihyvää tuottavia ajatuksia syntyy jotain tehdessä.
Kun alkaa puuhailla jotain syntyy uusia ajatusyhdistelmiä ja ideoita.
Mieli virkistyy. Mikä tahansa toistuvakin työ synnyttää uusia ajatuksia.
Kävely voi selkiinnyttää ajatuksia, astioitten tiskaaminen tai autolla ajo.
Sen ei tarvitse olla mitään ihmeellistä. Kunhan tekee edes jotain !
Jos ei sekään tehoa kehotan itseäni: "Yritä edes !!!"
Ei ole tullut vielä riitaakaan, kun itsensä kanssa sanailee . . .

Niitten, joilla on vielä terveyttä ja jaksamista ei välttämättä tarvitse tulla kehumaan luettelemaan töitään :))) "Laiska töitään luettelee".

52

439

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla myös aika ajoin vaikeaa saada (pieni) ahterini irti konttorituolista ja silmät irti ruudusta. Tekemättömät työt alkavat kalvaa ja silloin sanon itselleni että "let's go, luteet, sänky palaa!"

• Anonyymi00001

Tää oli hyvä !

• Anonyymi00002

Tekemättömät työt vaivaavat eniten. Pakotan itseni tekemään välttämättömän
      pois alta. Sitten ajatukseni saavat taas olla rauhassa pakolliselta tekemiseltä.
      Esimerkiksi viimeistään illan puolelle mentäessä on ihan pakko tiskata.
      En halua nähdä tiskiä tiskipöydällä aamulla, kun aamulla nousen kahville.
      Käsken itseäni Reinikaisen tyyliin: Paas akka tiskaten!

Toivoisin, että voisin ottaa rennommin. Mitä se pikku tiski haittaisi ?
      Siivoushulluus lie perua lapsuudenkodistani. Se ei tahdo lähteä minusta
      vieläkään ! Laiskan hommiin minua ei tarvitse kehottaa kuten esimerkiksi
      lukemaan. Lukemista pidettiin ennen laiskotteluna.

• Anonyymi00003

Yritän yllyttää itseäni maalaamaan taas, mutta en onnistu. Ei ole enää kipinää.

• Anonyymi00004

Mulla on tuo kännykän kalenteri, johon ennalta suunnittelen jokaiset päivän pikkutyötkin. Ja sitten pakotan itseni tekemään ne.

Jos joskus jokin työ siirtyy seuraaville päiville, merkitsen sen muistiin.

Jos muistan jonkin erilaisen asian, merkitsen sen kalenteriin vaikka vuoden päähän, esim. tulevalle joululle muistutukseksi.

• Hyvä kirjoitus, aloittaja, ja hyvä kehotus muistiin merkittäväksi..))

Sellainen varovainen muistutus vain, että kaikki "tekeminen" ei aina näy ulospäin. esimerkiksi töiden suunnittelu tai vaikka kirjoittelu täällä ja/tai muualla. Silti ne jonkin tason toimeliaisuutta vaativat.

Itseäni ja omaa laiskuuttani yritän puolustella sillä, että Ihminen on sittenkin muuta kuin hänen suorituksensa..)) Sitä tietysti täytyy pohtia, millaisen arvosanan omalle ihmisyydelleen antaa, siinä riittää aina petraamista.

• Anonyymi00005

Kyllä se on niin pientä, mitä tässä iässä enää pitää töitä tehdä ja ne pienetkin työt tahtoo koneet hoitaa.

• Anonyymi00006

Se tarkoittaa, että kun ihminen alkaa puuhastella jotain hän saa mielleyhtymiä.""

aivan totta, työ liittyy mielenterveyteen mutta sillä ehdolla että se on mukavuusalueella, jos esim. tykkää tiskaamisesta koska sen osaa sen on tätä
      mutta jos ei osaa korjata reittintiä ja pähkii onkoo vika tässä vai tuossa päässä vai ihan jossain muualla mielenterveys alkaa reistailla jos tällaiset jatkuvat

eli tärkeää on välttää kortisolitason nousua ok

kun yleensä Suomessa ei kannata tehdä eläkkeellä palkkatyötä sosdemverojen takia
      josta seuraa kierre - työvoimapula ulkolaisia lisää veroja lisää ulkolaisia lisää ... -
      niin voi yrittää keksiä itselleen omatyötä jolla joko saa ihan rahaa tai sitten jotain
      etuja jotka ovata kiistattomia

Pienharjoittelu. Pienterveyskemia on eräs tällainen vähitellen opiskeltava
      ja loputtomia mahdollisuuksia luova työmaa. Pienimuotoinen urheilu: kävele itsesi laihaksi https://www.youtube.com/watch?v=_dH1Tll_Aro
      Jos pystyt hitaaseen pienjuoksuun niin elinikäsi pitenee https://www.youtube.com/watch?v=Bx2d78GRCAA
      jne.

ja tietty piensijoittaminen työ + vaurastuminen

• Tutkimusten mukaan tylsyys ja toimettomuus kehittää luovuutta, kun ei kaiken aikaa aivoihin tulvi ärsykkeitä. Minulla toimii tuijotus turhan puhdistuksena . Tuleen tuijottelu on varmaan syvällä suomalais-ugrilaisessa perimässä, ei vähiten lämmön ja ruuan kypsennyksen takia, myös pedot kaihtoivat tulta ja saihan savumerkeillä viestitystäkin aikaan. Nuotiotulen savun tuoksu ja liekkien loimu ja rätinä lepuuttaa mieltä, toisaalta virittelee aisteja ja mielikuvitusta. Saunan lämmityksessä on sellaista ikiaikaista meininkiä, jota erityisesti miehet ovat aina pyrkineet itselleen omimaan, ja jäihän naisille kotilieden tulen vaaliminen.

Aaltoihin tuijotus rauhoittaa mieltä, horisonttiin katselu avartaa . Aaltojen rytminen liike on kuin luontoäidin sydämen lyönnit, tyyni veden pinta taas peilaa taivasta ja omaa sielua. Myrskykin vastaa omiin tunteisiin, sinne tuiverrukseen pienet huolet laantuu, meren avaruudessa asiat loksahtavat mittasuhteisiinsa. Uskon, että pohjanmaan lakeuksilla pääsee samaan tunteeseen, samoin tuntureilla.

Sain juuri vihanneslaatikon inventoitua , hiukan nahistuneetkin kelpasivat ratatouilleen, kasvispaistokseen. Olen tullut loivaliikkeisemmäksi ruuanlaitossakin, ehdin ihastella vihannesten upeita värejä ja kanamunan täydellistä muotoa. Punasipuli halkaistuna muodostaa ihan taideteoksen, paprikan hehkeä puna ja kesäkurpitsan raikas vihreys , pirteää oranssia porkkanasta. Mehevät tomaatit ja huumaavan tuoksuista timjamia joukkoon, loraus vettä ja uuniin muhimaan. Sämpylöitä sulatan pakkasesta, on ikäänkuin ranskalainen kasvispäivä. Olisi kiva kun voisi kipaista lähileipomoon ja kantaa sieltä kainalossa uunituore patonki, mutta näillä on nyt mentävä.

• Anonyymi00007

Tahtoo mennä näin:
      Miksi tehdä tänään sitä, minkä voi siirtää huomiseksi ?

• Joo, eikö vain.
        Ja sitten näin: Miksi tehdä sellaista, minkä voi teettää jollakin toisella.

• Anonyymi00011

Yeap, ja heitä on aika paljon, joilta ne tehtävät siirtyvät tuolla tavalla vuodesta toiseen.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Yeap, ja heitä on aika paljon, joilta ne tehtävät siirtyvät tuolla tavalla vuodesta toiseen.

Ei ne sitten kovin tärkeitä tehtäviä olisi olleetkaan.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Ei ne sitten kovin tärkeitä tehtäviä olisi olleetkaan.

Kyllä ovat. Jos ihmisen koti on kaatopaikka, niin kaikista tärkeimmät hommat on jätetty väliin ja sivuutettu, kun ei viitsi yms. tekosyitä toisensa perään.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Kyllä ovat. Jos ihmisen koti on kaatopaikka, niin kaikista tärkeimmät hommat on jätetty väliin ja sivuutettu, kun ei viitsi yms. tekosyitä toisensa perään.

Jotkut ihmiset ovat niin fiksuja, että siivoavat pikkuisen joka päivä,
        vaikka 5-10 minuuttia, yhden pienen tason tai lavuaarin tms.
        kerrallaan, niin koti pysyy jatkuvasti siistinä, ei tule sikolättiä.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Tosikko boomeri alkoi moralisoida.

• Anonyymi00025

Saksantunnilla sai oppia sanomaan tuon asian saksaksi:
        "Morgen, morgen, nur nicht heute", sagen immer faule Leute.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Jotkut ihmiset ovat niin fiksuja, että siivoavat pikkuisen joka päivä,
        vaikka 5-10 minuuttia, yhden pienen tason tai lavuaarin tms.
        kerrallaan, niin koti pysyy jatkuvasti siistinä, ei tule sikolättiä.

Olen huomannut "pikkuisen joka päivä"-menettelyn edut.
        Aikaisemmin oli periaatteena "antaa mennä kun on alkuun päästy".
        Silloin tehtiin kaikki työt yhden päivän aikana.

• Anonyymi00008

Ei tarvitse tehdä enää töitä, arkiaskareita on vähän. Voi tehdä jotain mukavaa,
      sitä mikä on mahdollista. Kaikki ei enää ole.

• Anonyymi00009

Autisti on tämän alan osaa ja katsovat toistuvia, koska ennustettavuus tarjoaa lohtua ja turvallisuuden tunnetta kaoottisesti koetussa maailmassa, ylivoimaisessa ja arvaamatto massa hommassa

Silloin ennustettavuus antaa turvallisuutta ja tässä itsesäätelyn puuhassa ahdistus
      katoaa
      ja ylivirittynyt kiima eikä tule yllätyksiä eikä stressiä kun katsoo
      samaa Suomi-filmiä uudestaan ja uudestaan

Kortisoli-taso laskee kun saa hallitun näkymän ja äänen, ne estävät epämiellyttäviä tunteita

Kaikki tukee tätä niin jumalanpalvelukset kuin tutut työt jotka osaa ...

Autisti ker too tois tois taan https://www.youtube.com/watch?v=ujAYKvsv8yQ

• Toisinaan laiskottaa niin vietävästi ja on joku asia mikä pitäisi tehdä, sanon itselleni ´´ylös siitä, vanha ämmä.´´ Sitten vastaan, jaa, vai niin.
      Vedän syvään henkeä ja vääntäydyn pystyyn.

• Anonyymi00026

Vielä vuosikymmen sitten, olin niin notkea, että pystyin potkimaan
        itseäni ahterille. Sain liikettä aikaan kun komensin itseäni laittamaan
        isompaa vaihdetta päälle. Ja sitten napakka potku päälle.
        Sekään ei enää onnistu kipeitten polvien takia, joten on vaan yritettävä
        pitää kiinni rutiineistaan. Laiskat päivät välillä ovat terveellisiä.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Vielä vuosikymmen sitten, olin niin notkea, että pystyin potkimaan
        itseäni ahterille. Sain liikettä aikaan kun komensin itseäni laittamaan
        isompaa vaihdetta päälle. Ja sitten napakka potku päälle.
        Sekään ei enää onnistu kipeitten polvien takia, joten on vaan yritettävä
        pitää kiinni rutiineistaan. Laiskat päivät välillä ovat terveellisiä.

Itseään voi potkia pershuuksille myös ns. henkisessä mielessä.

• Anonyymi00010

On mulla: woi pashka, pakko.

• Anonyymi00014

Jos on joku homma, joka on pakko tehdä sinä päivänä, niin määrään itselleni kellonajan milloin sen teen. Ajan tulee olla tasatunti, muuten määräys ei toimi. Olen kokeillut, esim. 25 yli jotain ei toiminut, eikä 8 min. yli.

• Anonyymi00017

Minulla toimii paremmin takaraja, niinpäin, että esimerkiksi kello 12 on
      joku homma oltava tehtynä. Sen kauemmin en anna itseni vitkutella ja vetkutella.

• Anonyymi00018

Sanon joskus itselleni:"Jos et sinä itse ala hommiin niin ei niitä kukaan
      muukaan tee".

Olisi mukavaa jos olisi varaa siivoojaan joka toinen viikko.
      Sain tarjouksen eräältä firmalta, kaksi siivooja tulisi tunniksi.
      Hinta 150 euroa, yhdestä kerrasta.

• Anonyymi00019

Saahan niistä kotitalousvähennyksen. Löytyy varmaan halvempiakin.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Saahan niistä kotitalousvähennyksen. Löytyy varmaan halvempiakin.

Hallitus muutti kotitalousvähennystä niin, että omavastuu nousi paljon
        korkeammaksi eikä juuri halvempia ole. Mitä suurempi paikkakunta
        sen korkeampi hinta.

• Anonyymi00021

Taksa oli siis 75 € per siivooja. Aika tavallinen hinta.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Taksa oli siis 75 € per siivooja. Aika tavallinen hinta.

Siivooja saa siitä tuntipalkan, mahtaisko olla 13 euroa, loppu menee siivousfirmalle.

• Anonyymi00024

150 €, yhdestä tunnista! Kun ne ensin tullessaan juttelevat, sitten jotain touhuavat, juttelevat, ja: sataviiskymppiä, käteen, kiitos!

• Anonyymi00033
        Anonyymi00024 kirjoitti:

150 €, yhdestä tunnista! Kun ne ensin tullessaan juttelevat, sitten jotain touhuavat, juttelevat, ja: sataviiskymppiä, käteen, kiitos!

Kerran käytin tätä firmaa ja kyllä ne oli tehokkaita "tyttöjä" ja tekivät työn hyvin.
        150 euroa on maksu kahdesta siivoojasta tunniksi.
        Jos olisi yksi hön tekisi töitä kaksi tuntia 75 euron maksulla.
        Siivousfirmahan siitä suurimman osan ottaa.

Jos onnistuu jostain palkkaamaan siivoojan suoraan ilma firmaa se tulee
        edullisemmaksi. Tutullani käy kerran kuukaudessa siivooja kaksi tuntia, se maksaa
        60 euroa (pimeänä). Se on minusta hiukan liikaa, koska hän ei maksa veroja.
        Hän on tuttu ihminen, ei ole siivooja ammatiltaan.

• Anonyymi00023

alottajalle,

mä olen tyllu niin laiskaksi etten haluaisi tehdä yhtään mitään
      haluisin vaan olla ja että mua passattaisiin kaikki valmiiksi, säkyä myöten petattaisiin ja lakanat vaihdettaisiin, itse en halua tehdä enään mitään,
      ooooon niin väsyny ja tympääntyny tähän vanhan ihmisen elämään,
      olempa aikoinaan tehny toistenki puolesta vaikka mitä
      yhtäaikaa työelämän ja lapsi peheen puolisoineen passannu viimesen päälle, nyt ooooon vanhus ja uupunu, eikä kukaanooo mua passaamasssa vaikka ittekää en enään jaksa, vain jotenkuten pakolliset aamutoiment, ym. mitään suuempaa ei enään jaksa, nyt haluisin että mua passataan enkä itte tee enään mitään, olisko tämä suomessa mitenkään mahdolllista.

vanha kone kirjaimia voi puuttua en jaksa korjaillza.

• Anonyymi00028

En ole ikinä tehnyt senttiäkään kotitalousvähennystä, vaikka asennutin ilmapumpun ja muutakin työpalveluja tarvinnut, en kuitenkaan omia koti ja pihatöitäni ole kenelläkään teettänyt,
      Olen onnellinen veronmaksaja, en valita hinnoista, koska jokainen tarvitsee palkan työstään.

• Anonyymi00029

Ei ne tehtävät verovähennykset ole pois kenenkään palkasta!

• Anonyymi00030

Pitäisikö sinun tutustua kotitalousvähennysaiheeseen vähän paremmin. Tekijän palkka "työstään" ei vähene senttiäkään sen takia, että sinä ilmoitat verottajalle kaiken sen, mihin sinulla on laillinen verovähennysoikeus.

• Anonyymi00031

heh heh, pikkusen naurataa koko kotitalousvähenny,
        silloin aikoinaan kun se oli keksitty,
        meikäläinen vei innoissaan ikkunan pesijän muistaaksen 99 euron laskun
        kuikas kävikään verottaja rouva vähän aikaa naputteli koneellaan ja ilmoitti että nyt sinun pitää maksaa 99 euroa veroja, että ikkun pesu todellisuudessa maksoiki minulle 180 euroa, höh,
        selityksenä oli se ettei sillä ikkunan pesijällä ollu jotain sopimusta verottajan kassa ollenkaan,
        siihen jäi miekäläisen kotivähennykset ainaki toistaiseksi kokonaan, itse olen maksanu siivoojien palkat jotain noin alle 300 euroa käynti siinä oli 2 siivoojaa tekemässä töitä, verottajaa en ole vaivannu, olisin ehkä joutunu maksamaan muute lopulta yhteensä 600 euroa,
        kuluttajan pitäisi olla paremmin tietoinen kuinka se kotitalousvähennys todellisuudesssa toimii, vai toimiiko lopulta ollenkaan.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00031 kirjoitti:

heh heh, pikkusen naurataa koko kotitalousvähenny,
        silloin aikoinaan kun se oli keksitty,
        meikäläinen vei innoissaan ikkunan pesijän muistaaksen 99 euron laskun
        kuikas kävikään verottaja rouva vähän aikaa naputteli koneellaan ja ilmoitti että nyt sinun pitää maksaa 99 euroa veroja, että ikkun pesu todellisuudessa maksoiki minulle 180 euroa, höh,
        selityksenä oli se ettei sillä ikkunan pesijällä ollu jotain sopimusta verottajan kassa ollenkaan,
        siihen jäi miekäläisen kotivähennykset ainaki toistaiseksi kokonaan, itse olen maksanu siivoojien palkat jotain noin alle 300 euroa käynti siinä oli 2 siivoojaa tekemässä töitä, verottajaa en ole vaivannu, olisin ehkä joutunu maksamaan muute lopulta yhteensä 600 euroa,
        kuluttajan pitäisi olla paremmin tietoinen kuinka se kotitalousvähennys todellisuudesssa toimii, vai toimiiko lopulta ollenkaan.

Firman, jota käyttää pitää olla yritysrekisterissä. Se pitää ensin tarkistaa,
        että saa kotitalousvähennystä. Ns. "pimeitten firmojen" työstä ei saa
        kotitalousvähennystä. Ne eivät maksa maksujaan, joita yrityksen kuuluisi
        maksaa.

Kotitalousvähennys pieneni Orpon hallituksen toimesta niin pieneksi,
        ettei pienituloilla ole enää varaa käyttää esim. siinoojien palveluksia
        hyväkseen ja siivous- ja hoivafirmoja on mennyt sen takia konkurssiin,
        kun asiakkaita ei enää ole tai firma on joutunut irtisanomaan
        työntekijöitään ja toimii enää muutamalla työntekijällä.

Eli hallitus uudistus aiheutti työttömyyttä ja konkursseja
        ja lisäksi ihmisillä, jotka palveluja tarvitsisivat ei ole enää varaa
        palveluihin.

Ei ole hallituksen ainoa tyrä.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00034 kirjoitti:

maksaa.

palveluihin.

Äläpä muuta mutise. Kyllä niiin mieleni pahoitin, rempat loppuivat siihen.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00034 kirjoitti:

maksaa.

palveluihin.

Hallituksen arvovalintoja on, että vanhasta autosta voi saada romutushyvitystä.
        Se tarkoittaa valtion tukemaa romutuspalkkiokampanjaa vuosille 2026–2027,
        jossa voi saada 2 000–2 500 € tukea uuden, vähäpäästöisen auton hankintaan romuttamalla vanhan, vuonna 2015 tai sitä aiemmin ensirekisteröidyn auton.

Hallitus tukee siis autokauppiaita,
        mutta pienituloiset huonokuntoiset vanhukset eivät voi saada avustusta kotitalousvähennyksen muodossa kotitöihin tai hoivapalveluihin.
        Moni huonokuntoinen vanhus ei ole riittävän huonokuntoinen päästäkseen
        kotihoidon piiriin eikä kotihoito siivoa, ei pese ikkunoita, ei pyykkää, ei käy
        apteekissa eikä kaupassa.

Halitus ei välitä ilmastosta vähääkään, että tuki autokauppiaille ei tarkoita
        ilmastotekoa.

• Anonyymi00032

Olen päättäny alkaa laiskaksi , se on nyt luonto niin päättäny,
      löhöilen päivät pitkät katselen tv:tä ja kuuntelen radioa, käyn välttämättömän asiat toimittamassa, kuten ruoka kaupat ja apteekki reissut, ja kun tulee parmmat ilmat ulkoiluun kän hieman joka päivä köpittämässä muutaman metin ulkona sauvakävelyllä, ja istuskelen puiston penkillä kaunista ilmaa ihastelemassa,

siivoukset sun muut suuremmat hommat kotan saa jäädä menneisyyden muistoihin, kun en jaksa niin en jaksa,
      ja jos joskus jaksan kutsua ammatti siivoojat paikalle se jää nähtäväksi, siinä suhteessa en enään lupaa mitään, kunan itse mahdun pölykoirin sekaan se saa riittää, vanhuus on todellisuutta kohdallani, tänään kyllä vielä haaveilin jos jaksaisin tai kädet sallii mun vielätehdä käsitöitä, teen sen verran kuin jaksan, enään en siinäkää suurempia lupaa,
      tällä keinoin ja näillä voimilla kuvitten suunnitella köpittää loppuelämän hautaan asti,

• Anonyymi00035

Ei niin kauheasti tarvitse siivota. Kunhan imuroi joskus ja huitasee pölyjä pois.
        Keittiön tasoja ja kaapin ovia voi sipaista märällä rätillä silloin tällöin.
        Kylppärin pesussa ei kauan mene. Lavuaari ja wc-pönttö ei vaadi viittä
        minuuttia kauempaa.
        Ikkunoita en ole pessyt kahteen vuoteen eikä haittaa yhtään.
        Sisältä saatan olla pyyhkäissyt kerran Wileda ikkunaliinalla, se on hyvä.
        Verhot on roikkuneet ikkunoissa viisi vuotta pesemättä
        ja ihan hyvät on.
        Joskus heiluttelen niistä pölyt pois ennen imurointia.
        Mattoja en pese. Imurointi riittää.
        Minähän täällä vaan asun enkä tietenkään likaa tahallani mitään,
        koska itse joudun siivoamaan.

• Anonyymi00038

Minun on pakko imuroida ja pyyhkiä pölyt pois riittävän usein, pölyt aiheuttavat
        nenän tukkoisuutta, joutuu niistämään ja aivastelemaan jatkuvasti ja hengitysteitä
        ja silmiäkin haittaa.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Minun on pakko imuroida ja pyyhkiä pölyt pois riittävän usein, pölyt aiheuttavat
        nenän tukkoisuutta, joutuu niistämään ja aivastelemaan jatkuvasti ja hengitysteitä
        ja silmiäkin haittaa.

Pölyn takia on pakko siivota. Se aiheuttaa haittaa.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00038 kirjoitti:

ja silmiäkin haittaa.

Mullakin on pölyallergia. Tosin ilman haittavaikutuksia. Hah.

• Anonyymi00042

Pelkkää rutiinia.
      Aamukahvi. Hunajalla imeytetyn rinkelin puolikas ja lasillinen rasvatonta maitoa.
      Lähtö ruumiinkulttuurin pariin hieman ennen klo9:ää.
      Jähyämisen jälkeen kotiutuminen marketin kautta ennen klo11.
      Huilia, tv:n katselua, lukemista.
      Safkan valmistus tai valmistelu.
      Jne.
      Lauantait poikkeavat. Tarttee ryhtyä miettimään.

• Anonyymi00043

Makailen jalat suorina ja katselen tallenteistani Komisario Palmun erehdystä. Pitäisi käydä suihkussa. Taidankin heti mennä...

• Anonyymi00044

Älä liukastu saippuaan....!

• Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Älä liukastu saippuaan....!

En liukastunut. Komisario Palmulle ei nyt ole täällä töitä.

• Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

En liukastunut. Komisario Palmulle ei nyt ole täällä töitä.

Niin ja patlerin ei tarvinnu tulla siivoomaan jäläkiä......!

• Anonyymi00047

Laiskuus on luovuuden tila. Laiskotellessa voi syntyä uusia ideoita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      119
      6354
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      381
      6177
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      69
      6050
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3972
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      148
      2395
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2355
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      121
      1420
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      12
      1261
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      187
      1098
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      61
      907
    Aihe