Kaakois-aasialainen laji

Anonyymi-ap

jossa Thaimaa on maailman ykkönen.
https://www.youtube.com/shorts/TLvTkQKGjjU

Sepak takraw on kaakkoisaasialainen pallopeli. Lajin ainoa peliväline on rottingista tehty pallo, jota pelaajat saavat koskea vain muilla ruumiinosillaan kuin käsillään, esimerkiksi jaloillaan, päällään ja rinnallaan. Lajin nimi tulee malaijin sanasta sepak, ’potku’, ja thain sanasta ตะกร้อ ’pallo’. Lajista on käytetty suomennosta potkulentopallo.

Usein lentopallon ja jalkapallon risteytykseksi kutsuttu laji on suosittu erityisesti Thaimaassa, Malesiassa, Laosissa ja Indonesiassa. Vaikka laji etäisesti muistuttaakin muita Aasian ulkopuolella paremmin tunnettuja lajeja (lentopalloa ja jalkapalloa), ei sepak takraw’n historia pohjaudu näihin urheilumuotoihin.

22

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Taitavia ovat, noilla taidoilla voisivat antaa pataan helposti koutsillekin isolla varpaalla korvan taakse.

    • Aimo oli ysärillä jo huippu urheilija. Seinäruusun piirin mestari monena vuonna peräkkäin ja tunnettiin nimeltä Parkettien Punanenäinen Paroni. Valmistautui tanssiaisiin ottamalla reilut rohkaisuryypyt ja sitten ei muuta kuin istumaan tuolille. Välillä nosti vasemman jalan oikean päälle ja toisinaan oikean jalan vasemman päälle. Prosessin aikana saattoi vähän siinä pierukin jyrähtää ja joskus kahvan kera.
      Illan päätteeksi ovimies Runqvist saatteli tokkuraisen maestron bussipysäkille, jossa tämä nähtiin usein vielä aamullakin kyljellään penkillä ja penskat oli piirtäneet tussilla hänelle rillit ja kuIIinkuvia naamaan.

      Aimo sai kyllä naista, ekan kerran vuonna 1978 ja heti perään vuonna 2005, mutta tällä viimeisimmällä oli munat ja parta. Tanssi lavoilla ei vaan käynyt faksi, vaikka Aimo oli pessyt hampaankin.

      • Anonyymi00002

        Mielenkiintoinen vastaus avaukseen joko 2010 tai laiffilalta, tai molemmilta, huomio sananmuotojen valinta, pierunkin, kullinkuvia, munat, jotka lienevät koko avauksen ainoa motiivi.


      • Anonyymi00003

        Simonkylässä suosituin peli on kahdella pallolla pelattava taskubiljardi.


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Mielenkiintoinen vastaus avaukseen joko 2010 tai laiffilalta, tai molemmilta, huomio sananmuotojen valinta, pierunkin, kullinkuvia, munat, jotka lienevät koko avauksen ainoa motiivi.

        Pasalan Uutistoimiston raportit jo vuodesta 2015.
        Aika vähän oli tekemistä Hua Hinissä kun vaan somessa roikkui 24/7 ja ei ole enempää tekemistä Vantaallakaan, mutta hyvä että on edes tämä palsta jossa voi haaveilla Thaimaasta.


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Simonkylässä suosituin peli on kahdella pallolla pelattava taskubiljardi.

        Joo, ja pelin nimi ei ole seiskapallo vaan numball!


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Joo, ja pelin nimi ei ole seiskapallo vaan numball!

        Nimimerkki Numball ei ole mitään kieltä, joten erikoinen nimimerkkivalinta.
        "Numb" on englanninkielessä tunnoton ja "all" on kaikki, joten siitä saataisiin nimimerkki joka kertoo että haltijallaan on kaikki paikat tunnottomia, ja tässä viitattanee genitaaleihin.

        Jos nimimerkki taas olisi tarkoitettu olemaan numb balls, niin se tarkoittaisi tunnottomia palleja jolla viitataan todennäköiseen impotenssiin. Tunnottomat kivekset tuskin tuottaa testosteronia ja ovat surkastuneet rusinan kokoisiksi, jolloin miehisyys on poissa ja silloin ei sitten enää naiset kiinnosta.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Simonkylässä suosituin peli on kahdella pallolla pelattava taskubiljardi.

        Siitä hyvä peli, että keppi on aina mukana.
        8-pallon pelissä on neljä osanottajaa.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Siitä hyvä peli, että keppi on aina mukana.
        8-pallon pelissä on neljä osanottajaa.

        Keppi pitäisi olla keppi, eikä keitetty spagetti!


    • Anonyymi00007
      • Anonyymi00009

        T.Moden refleksit ylitti jopa NumBallin!


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        T.Moden refleksit ylitti jopa NumBallin!

        NumBallihan on T. Mode.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        T.Moden refleksit ylitti jopa NumBallin!

        Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        T.Moden refleksit ylitti jopa NumBallin!

        Jokin meni pieleen.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        NumBallihan on T. Mode.

        Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        NumBallihan on T. Mode.

        Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        NumBallihan on T. Mode.

        Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        NumBallihan on T. Mode.

        Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.


    • Anonyymi00014

      Jokin meni pieleen, Posso.

      • Anonyymi00020

        Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.


      • Anonyymi00025

        Posso ihmettelee sitä kypsää spaghettia, voiko tällä muka bilistä.... edes taskussa.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1955
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      836
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      82
      819
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      701
    5. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      681
    6. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      600
    7. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      60
      519
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      467
    9. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      459
    10. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      76
      431
    Aihe