Mietin

Miinaliisa

Tässä onko teillä taipumusta hiusten harmaantumiseen? Meidän suvussa se lähes fakta.
Joillekkin harmaat hiukset sopivat todella hyvin.
Esimerkkinä vaikka Richart Gere. Melkeimpä komeampi kuin nuorempana.

13

6189

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kikka

On ollut harmaita jo kolmikymppisenä, nyt vaan koko ajan lisääntyy..tosin kampaaja osaa ne hyvin piilottaa...

• TR.maalariN

blondi...

Luulin aiemmin, että punapäät eivät harmaannu.
      Enkä minä kyllä näytä harmaantuvankaan, vaan ohimot ovat muuttumassa täysin valkoisiksi ja raidoitustakin alkaa olla ihan omasta takaa.
      Toistaiseksi tukka näyttää sopivasti auringon ja merielämän raidoittamalta, joten väripurkkiin en vielä ole tarttunut.

Isoäidilläni oli, niin kauan kuin taapäin muistan, vitivalkoinen paksu letti ja nuttura ja samanlainen näyttää aikojen saatossa tulevan minullekin.

L. jos kymmenen vuoden kuluttua ..näette linnanjuhlissa pitkän korston naisen jonka pää on kuin Outi Heiskasella... olen se minä;))

• teidän mittaero on sen verran suuri,että teidät erottaa.

Ps.sopivasta perspektiivistä katsoen saattaisi Outin "moppimainen hiuspehko" käydä sinuleen 'prinsessamekosta' siellä juhlissa.
        Ja eihän se niin huono juttu sinänsä,että seiskan kannessa komeilet taiteilijafoffa lantiotasi korostamassa,vai?

• Marion.T

täysin valkoisiksi jo hieman yli 30 vuotiaana, alunperin musta tukka vain muuttui aivan valkoiseksi - ei edes harmaaksi...

Suvussamme molemmilla sisaruksillani on aivan sama juttu, pappani vaaleni alle 30 vuotiaana kuulemma aivan valkeatukkaiseksi - lienee sieltä peritynyt :))

Nykyään olen joko blondi tai ruskeatukkainen, ihan miten nyt sitten sattuu miellyttämään.
        Useimmiten kylläkin pidän ihan laiskuuttani vaalean värin.

Onhan se toisaalta ihan mielenkiintoista vaihtaa väriä, kuten jänis talvella ;D

• taikis

meidän suvun naisilla ei ole harmaantumuistaipumuksia, sensijaan miehet kaljuuntuvat kohtalaisen nuorina.

Harmaantuvat ohimot ovat usein äärettömän charmikkaat ja on henkilöitä joille kokonaan harmaat hiukset sopivat todella hyvin. Nykyisinhän tuo harmaan näyttäminen on valintakysymys, niin luonnollisen lopputuloksen aikaansaavia hiusten sävytysaineita on kampaajien käytössä.

• Remmari

...hyvin nuorella iällä. Hän häpesi harmaantumistaan ja värjäsi tukkaansa. Sitten hän häpesi sitä värjäämistä. Siihen aikaan se oli maalla niin tavatonta, etteivät omat lapsetkaan tienneet, että äidin tukka oli värjätty. - Harmaantuminen ei näytä olevan perinnöllistä. Meistä hänen seitsemästä lapsenlapsestaan kukaan ei ole harmaantunut ennen aikojaan.

• Pirre*

oikein ole perillä missä vaiheessa hiusteni harmistuminen on, ainakkii juuri kasvaa jo harmaana..

Raidoilla saa aika hyvin peitettyä harmaan, mutta sitä en tiiä millon annan periksi kokonaan harmaalle.
      Isäni suvussa on aikaisin harmaantuneita, tummia kun ovat niin se harmaantuminen näkyy tummassa tukassa heti.

Pojallamme oli harmaata hiuksissaan jo päälle kaksikymppisenä, ja se on isänsä puolelta periytynyt ominaisuus.

• muoriska

on tässä asiassa ratkaiseva: joka on saanut paksut (siis yksittäinen hius on paksu, kuin hevosen jouhi) hiukset, niin sellaiset harmaantuvat yleensä jo nuorehkona ja tosi upeasti. Tai ihan valkaistuvat. Me joilla on ohuempia hiuksia (hiukset kokonaisuutena voivat siis olla tuuheat kyllä, mutta yksittäinen hius on ohut, niitä vain on tsiljardi enemmän kun karkeakhiuksisella) niin me siis saamme pitää alkuperäisen värin pitempään.

Tämä on siis näppituntuma-tietoa, vähän myös perimätietoa (äitini oli samaa mieltä) ja koskee vain hiuksia keskimäärin. Kenenkään ei tule vetää muoriskaa oikeuteen eikä neniin juuri niistä toisenlaisista hiuksissta. Jos siis sellaiset on. Hiukset siis.

• Pirre*
        muoriska kirjoitti:

on tässä asiassa ratkaiseva: joka on saanut paksut (siis yksittäinen hius on paksu, kuin hevosen jouhi) hiukset, niin sellaiset harmaantuvat yleensä jo nuorehkona ja tosi upeasti. Tai ihan valkaistuvat. Me joilla on ohuempia hiuksia (hiukset kokonaisuutena voivat siis olla tuuheat kyllä, mutta yksittäinen hius on ohut, niitä vain on tsiljardi enemmän kun karkeakhiuksisella) niin me siis saamme pitää alkuperäisen värin pitempään.

Tämä on siis näppituntuma-tietoa, vähän myös perimätietoa (äitini oli samaa mieltä) ja koskee vain hiuksia keskimäärin. Kenenkään ei tule vetää muoriskaa oikeuteen eikä neniin juuri niistä toisenlaisista hiuksissta. Jos siis sellaiset on. Hiukset siis.

on juuri tuollainen karkea, paksu hiuslaatu, hän näköjään harmaantuu varhain, en tiä sitten millä siihen on enempi syyyhteyksiä, perimällä vai pelkästään hiuslaadulla...:)

Miulla on semmoinen takkupiä, jossa on paljon ohutta hiusta, onhan tuo jo alakana kelottuu sekkii...onneksi on nykyisin värejä, mutta on suhteellisen kallista lystiä vain...

• sinkku55
        muoriska kirjoitti:

Toi paksun hiuksen harmaantuminen,ainakin meidän suvun puolella ja olemme vielä punahiuksisia.
        Mun isä oli jo nelikymppisenä aivan harmaa ja mulla on myös harmaata hiuksia tosi paljon,mut ne ei näy kun niitä värjään,olen värjännyt jo 20vuotta.Minä olen perinyt isän hiukset,koska muut mun sisarukset ei vielä ole harmaantunut,tai sitten mulla on ollut enempi huolia:))))
        Äidillä taas ei ollut kuollessakaan yhtään harmaata hiusta,eli 75 vuotiaaksi.

• Marion.T
        muoriska kirjoitti:

toisella pojallani on juuri tuollainen musta paksu kuin hevosen jouhi, tuo hiuksenlaatu.

Tosin hän on sitä itse värjännyt jos jonkin väriseksi, tiedä häntä, paljonko värjäykset vaikuttavat hiusten omaan alkuperäiseen väriin, vai onko sillä mitään vaikutusta.

Aika näyttää harmaantuuko hän nopeammin, no suvussahan se on, että voihan niinkin käydä.

• julia

olen 23-vuotias huomasin itselläni harmaan hiuksen. varmasti geeneistä muuten olen hyväihoinen ja ikäiseni näkönen.harmittavan nuorena on tullut toivottavasti niitä ei tule pian lisää!!

• MVi

Olen 36 v. nainen ja paksun ja karkean hiuslaadun omistaja. Harmaita on ollut jo 3 v ja vuoden aikana niitä on ryöpsähtänyt lisää aika paljon. Ärsyttävää, mutta onko tuohon mitään lääkettä? Tuskin. Oikea hiusvärini on tumman ruskea. Kuulemma molemmat mummini harmaantuivat myös noin 40 v mennessä, elivät kuitenkin 87 ja 93-vuotiaiksi. Viettivät siis suuremman osan elämästään harmaina kuin ei-harmaina! Isäni, jolla on karkea hius, tosin vaaleampi, harmaantui myös nelikymppisenä. Äiti taas 66-vuotiaana on edelleen ihan tumma, mä olen kohta enemmän harmaa kuin se!

No, ei kai tästä kannata hermoilla, värjäystä vaan peliin... mutta jos jollain on tiedossa keinoja hidastaa harmaantumista, niin kertokaa ihmeessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      204
      2358
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      40
      1572
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      135
      1222
    4. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      288
      1018
    5. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      56
      972
    6. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      288
      915
    7. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      906
    8. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      20
      902
    9. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      765
    10. Aina ku nään sun kuvan

Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭
      Ikävä
      58
      763
    Aihe