Miten on mahdollista tämä?!
Wiksbergin asukasyhdistyksen seniorikerho kyseessä.
Muuten oikein mukava paikka.
Olen lähes joka kerta mukana.
Tämä yksi ihminen....Aina kun on pullaa tarjolla hän ahnehtii itselleen useita!
Viime kerrallakin otti kolme!
Viimeisintä ei edes syönyt.
Piilotti lautasliinan väliin ja heitti roskiin!
Minä näin.
Minä jo aikoinaan sanoin lapsilleni laivaristeilyllä, kun yrittivät ahnehtia limsaansa useampaa pilliä, että vain yksi pilli jokaiselle täällä on paljon lapsia!
Tästä oppivat.
Miten oppii 80 vuotias?
Huomauttaa ei uskalla, koska hänen miehensä yritti 80 luvulla Parman työmaa ruokalassa puukottaa jotakuta suolakurkun tähden!
Tällaisista ei tiedä miten kostavat.
Keljulta tuntuu myös valittaa kerhon vetäjälle.
Harmittaa vaan, kun sen yhden pullan pitäisi jokaiselle riittää.
On sen verran isokin.
Ja vielä kun ilmaiseksi saa nykypäivänä kahvin ja pullan pitäisi olla kiitollinen eikä ahne !
Ahne osallistuja seniorikerhossa
57
594
Vastaukset
- Anonyymi00001
Vain muutaman suolakurkun tähden. Pullat pois puolisolta, ei kai kasikymppisestä paljoa vastusta ole paitsi jos itse on ysikymppinen. Ihmiset elää nykyään liian vanhoiksi. Kauheita riesoja varsinkin luonnevikaiset jotka vain pahentuvat ja härskiintyvät vanhetessaan.
- Anonyymi00002
Ei tämä ahnehtija ole minun puoliso vaan tätä seniorikerhoa myös käyvä nainen.
Tuosta suolakurkku jupakasta en muuta tiedä.
Mahtoivatko sitten tuolloin olla niin harvinaista herkkua, että henkeä kannatti uhata....
Hurjalta tuntuu.
Sen tiedän, että työt jatkuivat hänellä kuitenkin.
Villaisella painettiin asia ja stressistä kuulemma kyse, kun paljon töitä.
Nousukautta kun elettiin. - Anonyymi00008
Anonyymi00002 kirjoitti:
Ei tämä ahnehtija ole minun puoliso vaan tätä seniorikerhoa myös käyvä nainen.
Tuosta suolakurkku jupakasta en muuta tiedä.
Mahtoivatko sitten tuolloin olla niin harvinaista herkkua, että henkeä kannatti uhata....
Hurjalta tuntuu.
Sen tiedän, että työt jatkuivat hänellä kuitenkin.
Villaisella painettiin asia ja stressistä kuulemma kyse, kun paljon töitä.
Nousukautta kun elettiin.Voi että! Ei ole naisen vika eikä vastuulla, jos hänen miehensä on ollut neljäkymmentä (!) vuotta sitten suolakurkkujupakassa!
Paskaas nyt vanhukset rauhottuen älkääkä laskeko niitä pullia.
Nyt on sitten saatu pullakyyläkin! - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Voi että! Ei ole naisen vika eikä vastuulla, jos hänen miehensä on ollut neljäkymmentä (!) vuotta sitten suolakurkkujupakassa!
Paskaas nyt vanhukset rauhottuen älkääkä laskeko niitä pullia.
Nyt on sitten saatu pullakyyläkin!Joo voi hyvänen aika sentään. Kyllä se varmaan olisi hirvittävän vaarallista puhua suu puhtaaksi reilusti paikan päällä eikä raukkamaisesti selän takana netissä juoruta! Jos joku on työmaaruokalassa saanut raivarin jostain syystä joskus 80-luvulla ja elänyt sen jälkeen todennäköisesti rauhallisesti niin oisko syytä hiukan punnita asioita uudemman kerran. Tuntuu ettei aloittajalle ole elämässään tapahtunut suurempia katastrofeja kuin tämä mielestään liikaa pullaa ottaneen ihmisen kohtaaminen. Rauhoitu mutta jos et pysty, puutu asiaan paikan päällä älä
selän takana panetellen. Ajattelitko muuten yhtään että pullaa vienyt voi saada tietoonsa nämä kirjoittelusi ja arvaa kuka niiden takana on ollut. Onko kiva seuraavalla kerralla mennä sinne samaan paikkaan tehtyäsi kärpäsestä härkäsen? - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Joo voi hyvänen aika sentään. Kyllä se varmaan olisi hirvittävän vaarallista puhua suu puhtaaksi reilusti paikan päällä eikä raukkamaisesti selän takana netissä juoruta! Jos joku on työmaaruokalassa saanut raivarin jostain syystä joskus 80-luvulla ja elänyt sen jälkeen todennäköisesti rauhallisesti niin oisko syytä hiukan punnita asioita uudemman kerran. Tuntuu ettei aloittajalle ole elämässään tapahtunut suurempia katastrofeja kuin tämä mielestään liikaa pullaa ottaneen ihmisen kohtaaminen. Rauhoitu mutta jos et pysty, puutu asiaan paikan päällä älä
selän takana panetellen. Ajattelitko muuten yhtään että pullaa vienyt voi saada tietoonsa nämä kirjoittelusi ja arvaa kuka niiden takana on ollut. Onko kiva seuraavalla kerralla mennä sinne samaan paikkaan tehtyäsi kärpäsestä härkäsen?Ei minusta tämä itsekäs pullien rohmuaminen vain ole reilua!
Ja on kyllä perin outoa ja vaarallistakin, että joku riehaantuu suolakurkuista niin, että uhkaa teräaseella!!
Olihan Parmalla varmasti jo silloinkin hyvät palkat, että olisi voinut kotiinkin suolakurkkuja ostaa.
En muista oliko Suomesta silloin vaikea saada, mutta Neuvostoliitosta niitä sitten olisi saanut.
Ihan oikeita suolakurkkuja
En ole ikinä ahneutta sulattanut, enkä sulata.
Maailmassa on sitä ihan liikaa....hallitus vie köyhiltä ja vanhoilta ja sitä rataa....jos minä pystyn edes tässä jakamaan oikeutta niin sen teen, että kaikille tasapuolisesti.
Poistakoon minut sitten, vaikka kerhosta mutta minä en anna asian olla! - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Ei minusta tämä itsekäs pullien rohmuaminen vain ole reilua!
Ja on kyllä perin outoa ja vaarallistakin, että joku riehaantuu suolakurkuista niin, että uhkaa teräaseella!!
Olihan Parmalla varmasti jo silloinkin hyvät palkat, että olisi voinut kotiinkin suolakurkkuja ostaa.
En muista oliko Suomesta silloin vaikea saada, mutta Neuvostoliitosta niitä sitten olisi saanut.
Ihan oikeita suolakurkkuja
En ole ikinä ahneutta sulattanut, enkä sulata.
Maailmassa on sitä ihan liikaa....hallitus vie köyhiltä ja vanhoilta ja sitä rataa....jos minä pystyn edes tässä jakamaan oikeutta niin sen teen, että kaikille tasapuolisesti.
Poistakoon minut sitten, vaikka kerhosta mutta minä en anna asian olla!Asenteesi on kyllä hyvä, oikeus ja kohtuus ovat tavoittelemisen arvoisia asioita ja nykyinen hallitus on täynnä aivottomia pahansuopia ulkomaiden palvojia. Omaa kansaa kyykytetään,paitsi hyväosaisia lahjotaan mikä lisää epätasa-arvoisuutta ja katkeruutta.
Kyllä se suolakurkkuepisodi on varmasti aikoinaan ollut hurja tapaus mutta kannattaa muistaa että ihmiset vanhenevat ja usein jopa hiljalleen rauhoittuvat niin enpä usko että olisi vaarallista ihan avoimesti huomauttaa niistä pullanrohmuamisista. Tuo rouva on voinut olla aikalailla hellan ja nyrkin välissä kotonaan vuosikymmeniä eikä mies ole sallinut hänen lihoa pullasta nauttimalla niin se voi nyt oirehtia tavalla jonka huomasit. Sano sille rohmulle ettei ole sopivaa viedä pullaa laittaakseen sen sitten roskiin salaa koska joku muu olisi voinut senkin palan syödä. Älä kuitenkaan nolaa häntä puhunalla siitä niin että muut kuulee niin uskon että ongelma on sillä ratkaistu.
T. Pullahiiri ukkeli 55 v - Anonyymi00065UUSI
Ssnoitpa rumasti. Tulet olemaan, jos onni myötä, itse 80-90-vuotias. Muista sit että olet kauhea riesa.
- Anonyymi00003
Hitaat syö nopeet, eli jokainen ottakoon niin monta kun haluaa. Nillittäjät sekä muiden kyttääjät voi ja pitää poistaa paikalta.
- Anonyymi00005
Kohtuus se on ja rajat pantava ahneellekin. Taidat itse olla ao henkilö joka pullaan on addiktoitunut. Persniskaotteella hellästi ulos ohjattava.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Kohtuus se on ja rajat pantava ahneellekin. Taidat itse olla ao henkilö joka pullaan on addiktoitunut. Persniskaotteella hellästi ulos ohjattava.
Näin on.
Kohtuus se on kerjätessäkin ja sitä rataa.
Eikö kotona ole opetettu ajattelemaan muita?
Jos joku saapuu kerhoon myöhempään tai ei ole vielä ehtinyt pullaa ottaa niin onko laitaa, että joku ahnehtii monta ja roskiin vielä kehtaa laittaa.
Minusta ei ole turhasta nillittämistä, jos haluaisi, että tasapuolisesti kaikille edes tuore pulla!
Elämä kun ei aina niin tasapuolisesti kohtele niin olisi edes joku pieni asia sitten. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Näin on.
Jos joku saapuu kerhoon myöhempään tai ei ole vielä ehtinyt pullaa ottaa niin onko laitaa, että joku ahnehtii monta ja roskiin vielä kehtaa laittaa.
Minusta ei ole turhasta nillittämistä, jos haluaisi, että tasapuolisesti kaikille edes tuore pulla!
Elämä kun ei aina niin tasapuolisesti kohtele niin olisi edes joku pieni asia sitten.Kyllä, ei mene tasan pullat tässäkään maassa noin yleisesti, niin menköön edes näissä kerhoissa. Eräät ei vaan tunne oikein elävänsä jos eivät pääse huijaamaan. Olkoon asia kuinka mitätön tahansa.
- Anonyymi00018
Anonyymi00006 kirjoitti:
Näin on.
Elämä kun ei aina niin tasapuolisesti kohtele niin olisi edes joku pieni asia sitten.Et voi tietää tapahtuiko noin oikeasti, vai oliko vain jonkun ilkeä aloitus.
- Anonyymi00052
"Hitaat syö nopeet, eli jokainen ottakoon niin monta kun haluaa."
Et ole näköjään koskaan, ikinä, ollut järjestämässä tai maksamassa yleisiä kahvituksia. Kyllä ne tilaukset ja tarjoilut vaan aina joku maksaa. Miksi joku tarvitsee mielestäsi enemmän kuin edes jaksaa syödä? Jopa suoraan roskiin kantaen.
Meillä vanhoilla ruoka on ollut aina arvokasta. Muistoissa on hyvin pula-ajat ja ostokortit ja korttiannokset. Margariinipakkaankin piti olla valtion ostolupa ns. ostokortti.
- Anonyymi00012
Ahneet ja röyhkeäthän tässä maailmassa pilaa paljon. Kun ei ole tolkkua niin ei ole muut saa kärsiä.
- Anonyymi00013
Laittakaapa siihen pullatarjottimen viereen ISO kyltti: kaikille osallistujille on varattu yksi pulla.
- Anonyymi00016
Järjen kommentti.
- Anonyymi00022
Kiitos!
TÄMÄ pannaan täytäntöön....
Jospa painettua sanaa uskoo sitten. - Anonyymi00053
Eihän sitä kylttiä tämmöiset heput 'huomaa', turha vaiva.
- Anonyymi00014
Pullan tarjoilu kannattaa lopettaa, niin kyttääjien ei tarvitse enään itkee ja murehtia muiden tekemisiä.
- Anonyymi00015
Paljon meteliä jonkun pullan vuoksi! Ottakaa nyt mammat ja papat se pulla tai kaks mukaan kotoa ja lopettakaa nillittäminen.
- Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Paljon meteliä jonkun pullan vuoksi! Ottakaa nyt mammat ja papat se pulla tai kaks mukaan kotoa ja lopettakaa nillittäminen.
Asia ei kuulu sulle jos et ole itse paikalla oleva.
- Anonyymi00021
Anteeksi vain, mutta nämä pullat kahvin kanssa ovat varmasti kaikille tuoneet hyvää mieltä.
Ei kaikkea voida vaan sen takia lopettaa tai sulkea jonnekin piiloon, että yksi ihminen tuppaa ahnehtimaan ja pilaamaan kaiken kivan.
Muutenkin kaikki on kallista niin uskon, että jopa nämä pullakahvit ovat joillekin eläkeläisille jo pientö ylellisyyttä jota en ikipäivänä olisi uskonut, että Suomen maassa pääsee käymään. - Anonyymi00023
Anonyymi00017 kirjoitti:
Asia ei kuulu sulle jos et ole itse paikalla oleva.
Tämä on julkinen (ei suljettu) palsta, jota saa lukea ja kommentoida. Suomessa on ainakin vielä mielipiteenvapaus.
Menepä sanomaan tuolle pullahenkilölle, että yksi pulla per henkilö. Parempi kuin kirjoitella useita kommentteja. - Anonyymi00025
Juuri näin! Kun yksi kärsii, lopetetaan koko systeemi.
- Anonyymi00027
Anonyymi00015 kirjoitti:
Tekisikö mieli itsekin pullaa syömään ja rupattelemaan.
- Anonyymi00054
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ota sinä äitees tisu suuhun ja ole hiljaa kun aikuiset puhuu.
- Anonyymi00019
Anna sää yhden ihmisen ahnehtia, joku syy hänellä siihen on. Ei kaikki voi olla tuollaisia joka tilanteessa moraalisesti oikein käyttäytyviä kuin sinä.
- Anonyymi00020
Rikollisilla isoimmista penimpään näpistelijään on aina, omasta mielestään, hyvä syy. Olkoon nyt vaikka lelujen vähyys lapsena ollessa ja nekin vähät patterin välissä, taikka liiallinen yltäkylläisyys jota on saatava vanhemmillakin iällä muitten kustannuksella.
- Anonyymi00026
Anonyymi00020 kirjoitti:
Rikollisilla isoimmista penimpään näpistelijään on aina, omasta mielestään, hyvä syy. Olkoon nyt vaikka lelujen vähyys lapsena ollessa ja nekin vähät patterin välissä, taikka liiallinen yltäkylläisyys jota on saatava vanhemmillakin iällä muitten kustannuksella.
Kyllä nyt teidän täytyy antaa Forssan Lehteen juttuvinkki unohtanatta tuota 40 vuoden takaista suolakurkkuepisodia!
- Anonyymi00030
Anonyymi00026 kirjoitti:
Kyllä nyt teidän täytyy antaa Forssan Lehteen juttuvinkki unohtanatta tuota 40 vuoden takaista suolakurkkuepisodia!
:D suolakurkkuepisodi on mielestäni jo elokuvan ainesta. Ellei jopa tv-sarjan!
- Anonyymi00024
Itte en söis pullaa kuin silloin jos mua aseella uhataan että syö tai pamahtaa.
- Anonyymi00028
Minä olen päässyt runsaalla pullan syönnillä , ulospäin aivan reippaan ja terveen oloisena 82 v ikään.
- Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Minä olen päässyt runsaalla pullan syönnillä , ulospäin aivan reippaan ja terveen oloisena 82 v ikään.
Ulospäin.
- Anonyymi00033
Mut aurapaistileike sitte maistuu Ihan ilman vesipyssyäki.
- Anonyymi00040
Anonyymi00033 kirjoitti:
Mikä ihme on aurapaistileike? Onko Auran paikkakunnan oma ruokalaji?
- Anonyymi00041
Anonyymi00033 kirjoitti:
Juu maistuu. Saitko nyt mieluisan kommentin vityap?
- Anonyymi00043
Anonyymi00033 kirjoitti:
No maistuu todella! Aurapaistileike on helppo ja halpa: ostetaan sipulia,perunaa, aurajuustoa, joku halpa lihapala. Kaikki pannulle ja hyvää tulee!
- Anonyymi00045
Anonyymi00033 kirjoitti:
Millanen tyyppi poistattaa kommentit joista jostain oudosta syystä ei tykkää? Hmm...
- Anonyymi00047
Anonyymi00033 kirjoitti:
Sääntöjenvastainen viestini, joka on poistettu: mikä on aurapaistileike? Kiinnostaa mitä sääntöjä tuo lause rikkoo!
- Anonyymi00055
"Itte en söis pullaa kuin silloin jos mua aseella uhataan että syö tai pamahtaa."
Mitenkäs tämä liittyy tähän hamstrausasiaan? - Anonyymi00056
Anonyymi00047 kirjoitti:
Sääntöjenvastainen viestini, joka on poistettu: mikä on aurapaistileike? Kiinnostaa mitä sääntöjä tuo lause rikkoo!
Tapahtuu outoja poistoja. Aurapaistileike huvitti ainakin minua sangen suuresti. Itse asiassa nauran jokaisen ketjun kommentin kohdalla itseni vallan tärviölle niinku.
- Anonyymi00064UUSI
Anonyymi00056 kirjoitti:
Tapahtuu outoja poistoja. Aurapaistileike huvitti ainakin minua sangen suuresti. Itse asiassa nauran jokaisen ketjun kommentin kohdalla itseni vallan tärviölle niinku.
Saatko tyydytyksen kun sulle tulee olo että olet fiksumpi?
- Anonyymi00066UUSI
Anonyymi00055 kirjoitti:
"Itte en söis pullaa kuin silloin jos mua aseella uhataan että syö tai pamahtaa."
Mitenkäs tämä liittyy tähän hamstrausasiaan?Ihmettelen että joku haluu hamstrata turhaa ravinnotonta höttöä.
- Anonyymi00067UUSI
Anonyymi00056 kirjoitti:
No kerro sitten mikä se aurapaistileike on!
- Anonyymi00031
Menkääpä kaikki pullanhimoiset ostamaan Antin Konditorista kermaperseet!
- Anonyymi00032
Ottanut Pekko yhteyttä itse iltalehdistöön asian tiimoilta. Mikäpä jottei.
- Anonyymi00037
Pulla on tyhjää kaloria, ei yhtään vitamiini tai minkään ravintoaineen alkiotakaan.
- Anonyymi00049
No ei varmaan aina ole pullanhimosta kyse, voi olla kyse nälästä. Tai muistusairaudesta.
- Anonyymi00039
Roskiin heittäminen on todella törkeää. Mutta voisko olla ettei ko.henkilöllä ole aina ruokaa kotona, siks ahnehtii? Eikä osaa salakuljettaa pullaa ulos ?
- Anonyymi00051
Onkohan ihan totta...
- Anonyymi00057
Tulee paikan päälle katsomaan ja seuraa hiljaa, kun kahvit tippuneet ja pullat (tai kaakunpalat)tuodaan esille...
Tuo idea lapusta jossa lukisi, errä vain 1 pulla jokaiselle oli hyvä.
Ei vaan pidätellyt tuota rohmua!
Taas ahnehdittiin.
Kyllä tässä itsensä niin voimattomaksi tuntee.
Veikko (nimi muutettu)tuli tällä viikolla hieman myöhässä verikokeitten vuoksi.
Pelkät kahvit jäi Veikolle.
Silloin annoin tulla!
Kerroin vetäjälle miten tämä yksi ihminen hamstraa monta pullaa ajattelematta muita ollenkaan!
Pullatarjoilua halutaan jatkaa edelleen.
Se tuo kuitenkin hyvää mieltä.
Nyt vetäjä miettii voisiko tämän henkilön evätä kerhosta ja millä perustein.
Pitäkää peukkuja!
Saadaan pullarosvo muualle.
Voi sitten miettiä tekojaan - Anonyymi00058
Anonyymi00057 kirjoitti:
Tulee paikan päälle katsomaan ja seuraa hiljaa, kun kahvit tippuneet ja pullat (tai kaakunpalat)tuodaan esille...
Taas ahnehdittiin.
Silloin annoin tulla!
Kerroin vetäjälle miten tämä yksi ihminen hamstraa monta pullaa ajattelematta muita ollenkaan!
Pitäkää peukkuja!
Voi sitten miettiä tekojaanKyllä minäkin puolestanne toivon että teillä on siellä sellainen Hämeen nopein vetäjä villin lännen tyyliin jotta pääsette pullarohmusta eroon!
- Anonyymi00059
Anonyymi00057 kirjoitti:
Taas ahnehdittiin.
Silloin annoin tulla!
Pitäkää peukkuja!
Voi sitten miettiä tekojaanKannattaisiko tehdä poliisille rikosilmoitus? Ja ilman muuta Forssan Lehteen juttuvinkki. Ilman muuta porttikielto niin kaikille kerholaisille tulee hyvä mieli.
- Anonyymi00061
Anonyymi00059 kirjoitti:
Kannattaisiko tehdä poliisille rikosilmoitus? Ja ilman muuta Forssan Lehteen juttuvinkki. Ilman muuta porttikielto niin kaikille kerholaisille tulee hyvä mieli.
Ilman muuta porttikielto pullarohmulle tai voi häneltä ainakin kysyä jämäkästi syytä toimiinsa. Näin toimien myöhässä saapuvat veikotkin saa pullansa.
- Anonyymi00062
Anonyymi00061 kirjoitti:
Ilman muuta porttikielto pullarohmulle tai voi häneltä ainakin kysyä jämäkästi syytä toimiinsa. Näin toimien myöhässä saapuvat veikotkin saa pullansa.
Entäs, jos "Veikko" on sairas (muisti tms) tai hänellä on yksinkertaisesti nälkä? Nyt vanhuslauma poistaa hänet ryhmästään! Veljeä ei jätetä.
- Anonyymi00063
Anonyymi00062 kirjoitti:
Entäs, jos "Veikko" on sairas (muisti tms) tai hänellä on yksinkertaisesti nälkä? Nyt vanhuslauma poistaa hänet ryhmästään! Veljeä ei jätetä.
Yksi kiusaamisen muoto on se, että suljetaan pois ryhmästä. Se lähtee jo kouluajoista ja näemmä on vielä vanhuksillakin käytössä. Nettikiusaaminenkin on hyvin hallussa, kirjoitetaan nimettömänä ja vedetään juttuun vielä vuosikymmeniä vanha "kurkkuepisodi".
- Anonyymi00060
Eikös tämän voisi jotenkin riitauttaa valtakunnan mediassa, esim. joku kahvinkeittäjä(kin) on eläkeläinen. Sitten ei ole kenelläkään kahvia eikä pullaa.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie807042Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1346523Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3816323Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3644122Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1532512Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.62419Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant662206Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1431519- 141512
- 1981240