Lyhytikäinen ja helppohoitoinen eläin?

Tyttö-90

Haluaisin jonkin häkkieläimen ja olen suunnitellut tätä jo pitkään, mutta vanhemmat ei ole vaan suostuneet, koska meillä on jo koira ja kissa. Olisi hyvä jos tämä eläin olis lyhytikäinen...joku 1-3 vuotta elinkää mieluiten. ja onhan häkkieläimissä aika paljon hoitoa koska niiden häkkiä täytyy siivota yms. niin mikä eläin mulle kävisi parhaiten jos sen pitäisi olla aika vähähajuinen ja sisällä pidettävä...mieluiten häkissä oleva eikä terraariossa. hiirtä en haluais kun jo kaverilla on niitä. rottaa haluaisin mutta sille pitäis olla kaveri ja aika iso häkki eikä mulla olis oikein rahaa hirveän isoon häkkiin. mieluiten haluaisin eläimen joka haluu olla yksin eikä laumassa. mutta kuitenkin eläin joka tykkäis leikkiä mun kanssa. ja olis kiva jos tämä eläin ei virtsaisi ja ulostaisi kun sitä pitää sylissä. tosin kyllähän niitä kai voi opettaa mutta tiedä sitä oppisiko ne. eli neuvoja paljon! ei tarvitse kuin ehdotella eläimiä koska osaan etsiä varmasti tietoa netistä siitä eläimestä! :)

15

4767

Vastaukset 15

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miiiiie

Ehdotukseni olisi hamsteri. Asuu siis mieluiten kaksikerroksisessa häkissä, yö eläin eikä tarvi laumaa vaan viihtyy yksin..;D

• Tyttö-90

Haluisin kuitenkin että se valvos päivälläkin...ja vois leikkii sen kanssa. tosin olen nyt tainnut kallistua tuon rotan puoleen kuitenkin. täytyy kahtoa.

• Tiuhti
        Tyttö-90 kirjoitti:

Haluisin kuitenkin että se valvos päivälläkin...ja vois leikkii sen kanssa. tosin olen nyt tainnut kallistua tuon rotan puoleen kuitenkin. täytyy kahtoa.

Miten olis kääpiöhamsteri?

• hhöööhöhöh

muuten sopisi varmaankin gerbiili, mutta ne asuvat laumassa, eli pitäs ottaa 2. Mulla itelläni oli 2, ei pissannu tai kakkinu käteen, ja oli kiva kattoo kun ne päivälläkin liikku. Ainut mikä myöskin on, että niille olis parempi terraario..

• Tyttö-90

Niin miten iso häkki pitäisi olla kehdelle gerbiilille?

• Tyttö-90
        Tyttö-90 kirjoitti:

Niin miten iso häkki pitäisi olla kehdelle gerbiilille?

Mitenkäs iso häkki kääpiöhamsterille? paljon maksaa uusi eläinkaupasta ostettuna?

• awdwade
        Tyttö-90 kirjoitti:

Mitenkäs iso häkki kääpiöhamsterille? paljon maksaa uusi eläinkaupasta ostettuna?

...haluat että se ei kaki eikä haise ja suostuu olemaan sylisä eikä siitä ole muutenkaan vaivaa.................

Gerbiilit suht hajuttomia, eivät tarvitse niin isoa häkkiä kun rotat.
        Ja HUOMIO: Rottia aina vähintään KAKSI. AINA! ALWAYS!

• Tyttö-90
        awdwade kirjoitti:

...haluat että se ei kaki eikä haise ja suostuu olemaan sylisä eikä siitä ole muutenkaan vaivaa.................

Luin äsken, että gerbiileille olisi parempi terraario, mutta kun mä haluisin eläimen joka tykkäisi ja jolla olisi hyvä olla häkissä.

• jopikani-91
        Tyttö-90 kirjoitti:

Luin äsken, että gerbiileille olisi parempi terraario, mutta kun mä haluisin eläimen joka tykkäisi ja jolla olisi hyvä olla häkissä.

Gerbiileille käy myös duna-häkki.

• Tyttö-90
        jopikani-91 kirjoitti:

Gerbiileille käy myös duna-häkki.

Eli siis duna-häkki on häkki joka on muuten niin sanottu "suljettu" mutta päällä on verkkoa. oikeastaan semmonen kuulostaisi paremmalta kuin verkkohäkki.

• hiippari1
        awdwade kirjoitti:

Gerbiileitäkin pitää olla väh. 2!!!!

• Kirsi

sitten kun päätät minkä lemmikin haluat, niin mulla ois myynnissä kääpiöhasteri talvikoita, kesyrottia, marsu ja kesyhiiriä. nro:0503278242

• ...............

Suosittelen että et hanki mitään jyrsijöitä sillä kaikki jyrsijät haisevat ainakin vähän ja suurin osa niistä on yöeläimiä.Sinuna ihailisin vain kaveriesi eläimiä ja antaisin oman lemmikin ottamisen vielä olla.

• Rotta Hiiri Fani!

Moi! Mulla sama juttu! Vanhemmat eivät anna minulle ja siskolleni edes 2rottaa tai 2hiirtä! Meillä on koira ja kani. Mutta suosittelen Rottia tai hiiriä! Rotta elää 2-3vuotta hiiri taas 1-3 Voi elää pitempääkin jos ei ole sairauksia ja hoitaa hyvin!!!

• gerbujen puolella

Mulla on gerbu-uroksia 2, ja eivät ne kovin paljon haise....kaverini naaras gerbut myöskin 2 kappaletta, eivät myöskään haise...ainakaan tietääkseni

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      75
      1679
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      24
      1186
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1083
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      916
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      826
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      694
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      619
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      571
    10. 71
      567
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      518
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. 34
      434
    16. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe