nais pappien syrjintä on rasismia josta

Anonyymi-ap

srk lle luetaan viimeisellä tuomiolla syyte

39

250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

mikä hirvittävä tuomio tulee vl ihmisille jotka hyllyttivät nais saarnaajaan he palamalla palavat helvetissä

• Anonyymi00002

Ei siitä lueta syytettä. Joku voi kokea todeksi kohdallaan, että pappi, jos on srk johtaja, täytyy olla mies. Sen Raamattu sanoo.

• Anonyymi00004

nainen olkoo vaiti on myöhemmin lisätty paavalin teksteihin monet paavalin tekstit on kirjoitettu fobian käsien kautta
        room 16
        1Minä suljen teidän suosioonne sisaremme Foiben, joka on Kenkrean seurakunnan palvelija

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

nainen olkoo vaiti on myöhemmin lisätty paavalin teksteihin monet paavalin tekstit on kirjoitettu fobian käsien kautta
        room 16
        1Minä suljen teidän suosioonne sisaremme Foiben, joka on Kenkrean seurakunnan palvelija

tossakin käännökswssä on alun perin palvelijatar

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

room 16

Pelkästään Paavalin oppien varaan ei kannata autuuttaan rakentaa.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

• Anonyymi00013
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Pelkästään Paavalin oppien varaan ei kannata autuuttaan rakentaa.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

paavali itse sanoo että jokainen mies on valehtelija

• Anonyymi00004 kirjoitti:

room 16

fobian 😹👍

• Anonyymi00003

Ei ole olemassa kristillistä naispappeutta. Jumala Itse ei ole heitä papeiksi kutsunut, eivätkä he ole Hänen pappejaan.

Kuulee ja näkeehän naispapeista, ettei heistä yhdelläkään ole mitään kristillistä sanottavaa, ei henkeä.

Kyseessä ei ole rasismi. Naispapit ovat toisen herran pappeja, eivät Jumalan. Kyllä naispapit itse tämän tietävät, kenen lähettämiä ovat.

• Anonyymi00010

ne ovat siinä jumalan valitsemia kuin muutkin miehet jotka pilkkaa jumalan valitsemusta vastaan tuomitsee samalla jumalan eli ovat jumalan pilkkaajia samalla herjaavat armosta ostettuja

• Anonyymi00007

Uudessa liitossa ei ole kuin yksi pappi.

On vain yksi lauma ja yksi paimen.

Joh. 10:12

Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman,

• Anonyymi00012

jeesusta sanottiin yli papiksi

• Anonyymi00020
        Anonyymi00012 kirjoitti:

jeesusta sanottiin yli papiksi

Jeesus oli Ylipappi Melkisedekin järjestyksen mukaan.

Mitään muita pappeja ei ole eikä tarvita.

On vain Ysi lauma ja yksi paimen.

• Anonyymi00008

Kristuksessa ei ole miestä eikä naista. Sitä jakoa ei tarvi enää tehdä. Eikä naisia pidä alistaa.

• Anonyymi00011

sano se srk lle he pilkkaavat naisia jotka ovat sanan julistajia siinä missä muutkin

• Anonyymi00015
        Anonyymi00011 kirjoitti:

sano se srk lle he pilkkaavat naisia jotka ovat sanan julistajia siinä missä muutkin

vetävät raamatusta ohjeita että voisivat alistaa naisia

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

vetävät raamatusta ohjeita että voisivat alistaa naisia

vetoavat raamattuun että voivat alistaa naisia

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

vetoavat raamattuun että voivat alistaa naisia

onneksi sanna marin laitto suomen polvilleen siellä meni lesta ukot polvilleen kun pamahti korona sulku päälle

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

onneksi sanna marin laitto suomen polvilleen siellä meni lesta ukot polvilleen kun pamahti korona sulku päälle

entinen vl

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

entinen vl

koko srk joutu polvilleen sannan edessä

• Anonyymi00009

Paavali määräsi naisille huntu- burkapakon ja olemaan vaiti seurakunnassa.

Paavali oli paha mies. Siksi Jumala heitti hänet saatanan enkelin haltuun, ja lopulta kohtasi Roomassa pahan äkkikuoleman, johon ei liittynyt mitään armoa.

• Anonyymi00014

paavali sai rangaistuksen kun vainos uskovaisia

• Anonyymi00021
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Paavalin saama demoni tappoi miehen Roomassa. Paha äkkikuolema, ei siihen liittynyt mitään armoa.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Paavali oli Roomanvallan palkkamurhaaja, jota ei saatu vastuuseen edes Stefanonoksen murhasta.

Ap. t. 22:29

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Paavali oli Roomanvallan palkkamurhaaja, jota ei saatu vastuuseen edes Stefanonoksen murhasta.

Ap. t. 22:29

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

stefanoksen mukaan paavali sai kivityksen kohdalleen sen takia

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

stefanoksen mukaan paavali sai kivityksen kohdalleen sen takia

heti seuraavana päivänä

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

heti seuraavana päivänä

Kolme tuhatta miestä kokoontui nyt ja kiisteli Stefanuksen kanssa kolme päivää ja kolme yötä. Neljäntenä päivänä he päättivät noutaa Palestiinan Kesareasta tarsolaisen Saulin, jolla oli valtuus ottaa kiinni kristittyjä. Hän asettui tuomioistuimelle ja sanoi: ’Minä ihmettelen että sinä, viisas mies ja minun sukulaiseni, uskot kaiken tämän. Kukaan suuresta neuvostosta ei ole luopunut laista. Olen kulkenut läpi koko Juudean, Galilean, Peraean, Damaskon ja jesitiläisten kaupungin etsimässä uskovaisia.’

Stefanus kohotti kätensä ja sanoi: ’Vaikene, vainoaja! Tunnista Jumalan poika. Laitat minut epäilemään omaa laskeutumistani. Mutta minä näen, että ennen pitkää juot samasta maljasta kuin minä. Se, mitä teet, tee nopeasti.’ Saul repi vaatteensa ja hakkasi Stefanuksen. Saulin opettaja Gamaliel juoksi paikalle ja antoi Saulille iskun sanoen: ’Opetinko minä sinulle tällaista käyttäytymistä? Tiedä, että se, mitä tämä mies sanoo, on hyväksyttävää ja hyvää.’

Saul oli vielä enemmän raivoissaan ja katsoi vihaisesti häntä sanoen: ’Säästän vanhan henkesi, mutta tulet niittämään osan palkkiosta tämän tähden.’ Gamaliel vastasi: ’En pyydä mitään parempaa kuin kärsiä Kristuksen kanssa.’ Vanhimmat repivät vaatteeensa ja heittivät multaa päähänsä ja huusivat: ’Ristiinnaulitkaa Jumalan pilkkaajat!’

Saul sanoi: ’Vartioikaa heitä huomiseen.’ Seuraavana päivänä hän istui tuomioistuimella ja heidät oli tuotu hänen eteensä, ja heitä vietiin pois ristiinnaulittavaksi. Enkeli tuli ja heitti pois ristin ja Stefanuksen haavat parannettiin. Seitsemän miestä tuli ja kaatoi sulaa lyijyä hänen suuhunsa ja pikeä hänen korviinsa. He löivät nauloja hänen rintaansa ja jalkoihinsa ja hän rukoili heille anteeksiantoa. Jälleen enkeli tuli ja paransi hänet, ja suuri joukko uskoi.

Seuraavana päivänä kaikki kokoontuivat ja veivät hänet kaupungin ulkopuolelle tuomittavaksi. Hän asettui kivelle ja kohdisti puheensa heille: ’Kuinka kauan kovetatte sydämiänne? Laki ja profeetat puhuivat Kristuksesta. Ensimmäisessä laissa ja toisessa ja muissa kirjoissa on kirjoitettu: kun liiton vuosi tulee, minä lähetän rakkaan enkelini, ihmisyyden hyvän hengen, puhtaasta neitsyestä, totuuden hedelmän, kylvämättä ja ilman siementä, je hedelmä kasvaa […] jälkeen […] istutuksen, ikuisesti minun liittoni sanasta, ja ihmeitä tapahtuu. Ja Jesaja sanoi: Meille on syntynyt lapsi, ja jälleen: Katso, neitsyt tulee raskaaksi. Ja profeetta Nathan sanoi: Minä näin neitsyen ilman miehen kosketusta ja poikalapsen hänen käsissään, ja se oli maan Herra, maan ääriin saakka. Ja taas profeetta Baruch sanoo: Ikuinen Kristus ilmestyy kivenä vuorelta ja särkee palasiksi temppelin patsaat. Myös Daavid sanoi: Nouse, oi Herra, lepopaikallesi. Ymmärtäkää siis, oi typerät, mitä profeetta sanoo: Tässä sanassa teidät tuomitaan.

Ja hän katsoi taivaalle ja sanoi: ’Minä näen taivaan avoinna ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella.’

Silloin he asettivat kätensä häneen sanoen: ’Hän pilkkaa Jumalaa!’ Gamaliel sanoi: ’Missä? Tämä vanhurskas mies on nähnyt Pojan sanovan Isälle: Katso, juutalaiset raivoavat minua vastaan, eivätkä lakkaa kohtelemasta pahoin niitä, jotka tunnustavat minun nimeäni. Ja Isä sanoi: Istu oikealla puolellani, kunnes minä teen vihollisesi jalkojesi astinlaudaksi.’

Sitten he sitoivat Stefanuksen ja veivät hänet lukija Alexanderin luokse, joka oli kansan päällikkö ja Tiberiaan joukoista.

Neljännellä yövartiolla valo, kuin salamasta, ympäröi häntä ja ääni sanoi: ’Ole vahva. Olet ensimmäinen marttyyrini ja hetkesi on lähellä. Minä kirjoitan sinusta tallennuksen ikuisen elämän kirjaan.’

Juutalaiset neuvottelivat ja julistivat, että hänet tulisi kivittää. Hänen kanssaan olivat Abibas, Nikodeemus, Gamaliel, Pilatus, hänen vaimonsa ja kaksi lastaan, ja suuri joukko uskovia. Saul astui esiin ja antoi merkin ja sanoi: ’Olisi parempi, ettei tätä miestä tapettaisi suuren viisautensa tähden. Mutta sen tähden, että hän on luopunut uskosta, minä tuomitsen Stefanuksen kivitettäväksi.’ Kansa sanoi: ’Hänet kivitettäköön.’ Mutta ne, jotka seisoivat eturivissä keppien kanssa, katsoivat toisiaan, eivätkä uskaltaneet kohottaa käsiään häneen, sillä hän oli kuuluisa kansan keskuudessa.

Saul oli vihainen ja riisui nuo palvelijat vaatteistaan ja laittoi ne pöydälle ja käski miehiä kivittämään Stefanuksen.

Stefanus katsoi ympärilleen ja sanoi: ’Saul, saul, mitä teet minulle tänään, saman tekevät juutalaiset sinulle huomenna. Ja kun kärsit, sinä ajattelet minua.’

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Kolme tuhatta miestä kokoontui nyt ja kiisteli Stefanuksen kanssa kolme päivää ja kolme yötä. Neljäntenä päivänä he päättivät noutaa Palestiinan Kesareasta tarsolaisen Saulin, jolla oli valtuus ottaa kiinni kristittyjä. Hän asettui tuomioistuimelle ja sanoi: ’Minä ihmettelen että sinä, viisas mies ja minun sukulaiseni, uskot kaiken tämän. Kukaan suuresta neuvostosta ei ole luopunut laista. Olen kulkenut läpi koko Juudean, Galilean, Peraean, Damaskon ja jesitiläisten kaupungin etsimässä uskovaisia.’

Stefanus kohotti kätensä ja sanoi: ’Vaikene, vainoaja! Tunnista Jumalan poika. Laitat minut epäilemään omaa laskeutumistani. Mutta minä näen, että ennen pitkää juot samasta maljasta kuin minä. Se, mitä teet, tee nopeasti.’ Saul repi vaatteensa ja hakkasi Stefanuksen. Saulin opettaja Gamaliel juoksi paikalle ja antoi Saulille iskun sanoen: ’Opetinko minä sinulle tällaista käyttäytymistä? Tiedä, että se, mitä tämä mies sanoo, on hyväksyttävää ja hyvää.’

Saul oli vielä enemmän raivoissaan ja katsoi vihaisesti häntä sanoen: ’Säästän vanhan henkesi, mutta tulet niittämään osan palkkiosta tämän tähden.’ Gamaliel vastasi: ’En pyydä mitään parempaa kuin kärsiä Kristuksen kanssa.’ Vanhimmat repivät vaatteeensa ja heittivät multaa päähänsä ja huusivat: ’Ristiinnaulitkaa Jumalan pilkkaajat!’

Saul sanoi: ’Vartioikaa heitä huomiseen.’ Seuraavana päivänä hän istui tuomioistuimella ja heidät oli tuotu hänen eteensä, ja heitä vietiin pois ristiinnaulittavaksi. Enkeli tuli ja heitti pois ristin ja Stefanuksen haavat parannettiin. Seitsemän miestä tuli ja kaatoi sulaa lyijyä hänen suuhunsa ja pikeä hänen korviinsa. He löivät nauloja hänen rintaansa ja jalkoihinsa ja hän rukoili heille anteeksiantoa. Jälleen enkeli tuli ja paransi hänet, ja suuri joukko uskoi.

Seuraavana päivänä kaikki kokoontuivat ja veivät hänet kaupungin ulkopuolelle tuomittavaksi. Hän asettui kivelle ja kohdisti puheensa heille: ’Kuinka kauan kovetatte sydämiänne? Laki ja profeetat puhuivat Kristuksesta. Ensimmäisessä laissa ja toisessa ja muissa kirjoissa on kirjoitettu: kun liiton vuosi tulee, minä lähetän rakkaan enkelini, ihmisyyden hyvän hengen, puhtaasta neitsyestä, totuuden hedelmän, kylvämättä ja ilman siementä, je hedelmä kasvaa […] jälkeen […] istutuksen, ikuisesti minun liittoni sanasta, ja ihmeitä tapahtuu. Ja Jesaja sanoi: Meille on syntynyt lapsi, ja jälleen: Katso, neitsyt tulee raskaaksi. Ja profeetta Nathan sanoi: Minä näin neitsyen ilman miehen kosketusta ja poikalapsen hänen käsissään, ja se oli maan Herra, maan ääriin saakka. Ja taas profeetta Baruch sanoo: Ikuinen Kristus ilmestyy kivenä vuorelta ja särkee palasiksi temppelin patsaat. Myös Daavid sanoi: Nouse, oi Herra, lepopaikallesi. Ymmärtäkää siis, oi typerät, mitä profeetta sanoo: Tässä sanassa teidät tuomitaan.

Ja hän katsoi taivaalle ja sanoi: ’Minä näen taivaan avoinna ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella.’

Silloin he asettivat kätensä häneen sanoen: ’Hän pilkkaa Jumalaa!’ Gamaliel sanoi: ’Missä? Tämä vanhurskas mies on nähnyt Pojan sanovan Isälle: Katso, juutalaiset raivoavat minua vastaan, eivätkä lakkaa kohtelemasta pahoin niitä, jotka tunnustavat minun nimeäni. Ja Isä sanoi: Istu oikealla puolellani, kunnes minä teen vihollisesi jalkojesi astinlaudaksi.’

Sitten he sitoivat Stefanuksen ja veivät hänet lukija Alexanderin luokse, joka oli kansan päällikkö ja Tiberiaan joukoista.

Neljännellä yövartiolla valo, kuin salamasta, ympäröi häntä ja ääni sanoi: ’Ole vahva. Olet ensimmäinen marttyyrini ja hetkesi on lähellä. Minä kirjoitan sinusta tallennuksen ikuisen elämän kirjaan.’

Juutalaiset neuvottelivat ja julistivat, että hänet tulisi kivittää. Hänen kanssaan olivat Abibas, Nikodeemus, Gamaliel, Pilatus, hänen vaimonsa ja kaksi lastaan, ja suuri joukko uskovia. Saul astui esiin ja antoi merkin ja sanoi: ’Olisi parempi, ettei tätä miestä tapettaisi suuren viisautensa tähden. Mutta sen tähden, että hän on luopunut uskosta, minä tuomitsen Stefanuksen kivitettäväksi.’ Kansa sanoi: ’Hänet kivitettäköön.’ Mutta ne, jotka seisoivat eturivissä keppien kanssa, katsoivat toisiaan, eivätkä uskaltaneet kohottaa käsiään häneen, sillä hän oli kuuluisa kansan keskuudessa.

Saul oli vihainen ja riisui nuo palvelijat vaatteistaan ja laittoi ne pöydälle ja käski miehiä kivittämään Stefanuksen.

Stefanus katsoi ympärilleen ja sanoi: ’Saul, saul, mitä teet minulle tänään, saman tekevät juutalaiset sinulle huomenna. Ja kun kärsit, sinä ajattelet minua.’

missään ei ole mainintaa paavalin kivityksestä

• Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

mut saihan ne lopulta paavalin hengiltä

• Anonyymi00028

Juutalaisuudessa ei ollut eikä ole koskaan ollut burkhia. Jäit heti valheesta kiinni. Naisilla oli vain liinat päässään.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Juutalaisuudessa ei ollut eikä ole koskaan ollut burkhia. Jäit heti valheesta kiinni. Naisilla oli vain liinat päässään.

Jeesuksen aikaan, naiset olivat hyvin alistettuja, heitä ei pidetty minään, esim. Jeesuksen seuraajista on laskettu vain miehet.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Jeesuksen aikaan, naiset olivat hyvin alistettuja, heitä ei pidetty minään, esim. Jeesuksen seuraajista on laskettu vain miehet.

Vasta nykyaikana naisen asema on parantunut, vieläkin naisen euro on vain 70 centtiä.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Paavali tapettiin Roomassa.

Gal. 6:7

Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Paavali tapettiin Roomassa.

Gal. 6:7

Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

Pietari erehtyi ekumeniaan murhamiehen kanssa ja hänellekin kävi huonosti Roomassa.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Naista ei ole pidetty edes ihmisenä, häntä ei ole laskettu mukaan, kun ihmismääriä on laskettu.

• Anonyymi00033

Paavali uhkasi ajaa naiset posliiniksi, jos eivät pidä huntua ja burkaa.

1. Kor. 11:6

Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.

• Anonyymi00037

Ev.lut kirkko opettaa aivan oikein, Jeesuksen aikana naisen asema on ollut niin huono, ettei naista ole luettu edes ihmiseksi. Sen takia, naiselta on kielletty monia asioita mm. seurakunnan yli puhuminen.

Myös ev.lut kirkko sanoo avioerosta, että Jeesus kielsi sen, sen takia, kun naisen asema silloin, on ollut niin huono.

• Elleivät uskovaiset naiset olisi evankeliumia julistaneet niin moni sielu olisi joutunut Helvettiin. ✝️

• Anonyymi00039

Saa SRK ja Valde Palola tuomita naispapit, sillä ei ole enää mitään merkitystä, koska suurin osa vl-ihmisistä pitävät, että naispappeus on raamatun mukaista.

• Anonyymi00040

aivan tyhmä kymysys? käännyttämisessä,onks kaikki sallittua? jos siit on käännyttäjälle suuri hyöty!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      205
      4784
    2. Olen väsynyt tähän

En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy
      Ikävä
      35
      3940
    3. Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?

Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas
      Maailman menoa
      200
      2691
    4. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      126
      2268
    5. Olenko mies sinun mielestä outo?

Saat vastata rehellisesti.
      Ikävä
      54
      1842
    6. Maailman laiskin eläin: persu

Persu ei ole eläessään laittanut rikkaa ristiin itsensä elättämiseen. Luonnossa tuollainen ei olisi mahdollista, mutta s
      Maailman menoa
      112
      1811
    7. Millasia unelmia sulla on?

onko unelmia...?
      Ikävä
      67
      1764
    8. Miten usein toivot

Tai olet toivonut että olisimme lähekkäin vai toivotko ollenkaan?
      Ikävä
      195
      1552
    9. Miksi et voi tutustua minuun irl?

Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.
      Ikävä
      152
      1192
    10. Martina tienaa itse rahansa

Ei tarvitse anella elättäjältään rahaa, ruokaa ja laukkuja.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      954
    Aihe