Mut oisko semmonen radiomusakanava sitten hieman liian sekava kokonaisuus?? Ehkä.
Mutta voisin antaa esimerkkejä millaisia musajuttuja mie kuuntelen niin olis siistiä jos ois semmone radiokanava joka syöttäisi ihmisten korvakäytäville moniulotteisesti kaikenlaista.
Räppiä
aasialaista kurkkulaulua
metalligenren musaa
iskelmää
bossanova
jazz
progemusa
agit-pro
suomirock
ruotsirock
jokaisen valtion (myös Venäjän) musakulttuurista poimittaisiin eri genrejen teoksia.
Eikä mun unelmaradio-kanavalla koskaan politisoida musaa eli viittaan pointteihin kuten Venäjä tai jonkun musanesittäjän inhoittavat mielipiteet vaan mun unelmakanava keskittäisi fokuksen ainoastaan itse musaan enkä lähtis politisoimaan.
Jatkan vielä musagenrelajien luettelemista että millaista olis mun unelmakanavalla....
joikumusa
gospel (ns jeesus-musa)
lastenlaulu-genre
dream pop
kraut -rock(tämä voisi olla ongelmallista monille koska kraut-rock musa on yleensä yli 6 minuuttista mut aina sillä hetkellä vois kääntää eri kanavalle toki)
ooppera-klassinen
kirkko-klassinen
taidemusa-klassinen
harsh noise wall
noise
shoegaze(esim suomiartisti Wilma 90-luvulla esitti shoegaze-tyylistä musaa)
pop-rock
glam -rock
hard rock
boogie
peruspoppi
soul-räppi
hip hop
afrikkalainen rumpumusa
country musa
nyt en jaksa enempää luetella mut lista loputon .
saanks kyssyy millainen olis teikäin oma unelmaradiokanava että millaista musaa haluisitte kuuluvan??
Voi kumpa olis semmonen radiokanava joka esittäisi monipuolisesti kaikkien eri genrejen
15
222
Vastaukset
- Anonyymi00001
Vienankarjalaista runonlaulua haluaisin kuulla enemmän.
- Anonyymi00002
Voi tuo ois mahtavata! Voi että liikutuin ihan postauksestasi.
Nykyään liikaa politisoidaan kaikki asiat. Oli sitte mikä tahansa valtio niin demokratia on hiipumaan päin ehkä. Demokratia hiipumaan päin vähän joka asiassa kuten esim musiikissa.
Aikoinaan neuvostoliitossa Jukka kuoppamäki voitti iskelmälaulu-skaban mutta hänet diskattiin poliittisen aatteen vuoksi. Tuo kappale jonka Kuoppamäki esitti, oli muisttaakseni pieni mies. Kuoppamäen sininen ja valkoinen-laulu herätti kotimaassa paljon närkästystä koska monet päätteli kappaleen olevan poliittinen ja mitä sitten vaikka olikin koska jokaisella on oma mielipije ja vappaa maa pitää olla ja ilmaisunvapaus vai mitä??
Nää kommentoijat näillä radiokanava-palstalla jotka haluaa eri kulttuurien musajutut kieltää niin jotenkin tuntuu että vaikutelma on epädemokraattinen.
En ole itse Venäjämyönteinen johtuen Putinista mutta en lähde tuomitseen kaikkia venäläisiä ja veikkaanpa että suurin osa /lähes kaikki venäläiset ei voi vaikuttaa maansa asioihin koska putin aina vaaleissa yksinvaltiaana kumoaa äänestykset.
Mutta radiokanavilla mun puolesta voitas soittaa ihan minkä tahansa valtion musaa koska musaa ei pidä sotkea politiikkaan eikää kenenkään mielipitteitä pijä sotkee musaan. - Anonyymi00013
Anonyymi00002 kirjoitti:
Voi tuo ois mahtavata! Voi että liikutuin ihan postauksestasi.
Nykyään liikaa politisoidaan kaikki asiat. Oli sitte mikä tahansa valtio niin demokratia on hiipumaan päin ehkä. Demokratia hiipumaan päin vähän joka asiassa kuten esim musiikissa.
Aikoinaan neuvostoliitossa Jukka kuoppamäki voitti iskelmälaulu-skaban mutta hänet diskattiin poliittisen aatteen vuoksi. Tuo kappale jonka Kuoppamäki esitti, oli muisttaakseni pieni mies. Kuoppamäen sininen ja valkoinen-laulu herätti kotimaassa paljon närkästystä koska monet päätteli kappaleen olevan poliittinen ja mitä sitten vaikka olikin koska jokaisella on oma mielipije ja vappaa maa pitää olla ja ilmaisunvapaus vai mitä??
Nää kommentoijat näillä radiokanava-palstalla jotka haluaa eri kulttuurien musajutut kieltää niin jotenkin tuntuu että vaikutelma on epädemokraattinen.
En ole itse Venäjämyönteinen johtuen Putinista mutta en lähde tuomitseen kaikkia venäläisiä ja veikkaanpa että suurin osa /lähes kaikki venäläiset ei voi vaikuttaa maansa asioihin koska putin aina vaaleissa yksinvaltiaana kumoaa äänestykset.
Mutta radiokanavilla mun puolesta voitas soittaa ihan minkä tahansa valtion musaa koska musaa ei pidä sotkea politiikkaan eikää kenenkään mielipitteitä pijä sotkee musaan.aloittajan agit-prop on juuri sitä politiikkaan sekaantumista
- Anonyymi00003
Mun unelmaradiokanavalla soitettaisiin päinvastaisia näkemyksiä laulun muodossa!
Voisin antaa esimerkkejä!
Mun unelmaradiokanavalla soitettaisiin taistolaislauluja ja myös taistolaislaulujen vastaista musaa Sleepy sleepers rokkibändin muodossa. Sleepy sleepers aikoinaan muistaakseni lauluissaan kritisoi sosialismia. Taistolaislauluja esittäneet lauluissaan otti kantaa työläisten oikeuksiin - Anonyymi00004
Vielä tuun sannoon sen että tiijän kyllä sen että iha mitä tahansa ei voija radioissa soitattaa.
- Anonyymi00005
Liian fiksu aloitus tälle palstalle. Täällä kiimaillaan vain pookia, meriradiota ja sandelssia jota myös juodaan. Ai niin ja haukutaan yleä... Huutista 🤣🤣
- Anonyymi00006
Yle yksi on hyvä kanava musatarjonnan suhtteen mutta ikävää se kun sillä kanavalla tulee minulla semmonen maku että sen kanavan tyypit ei ole tavallisen kansan puolella kun taas esim pookissa ollaan minusta tavallisten ihmisten puolella.
Tämän seikan takia en paljoa enää kuuntele yle yksi kanavaa vaikka siellä on huippumusaa. Alkoi tulla nimittäin mitta täyteen kun alkoi mennä siellä keskustelu siihen suuntaan josta en tykännyt ja minähän en ole persumielinen ihminen jos niin pian luulet sillä oon keskustan kannattaja. - Anonyymi00007
Mun toki pitäs perustella mielipije miksi kritisoin äsken yle yksi kanavaa. Mä en ole oikein varma jaksanko perustella koska en välttämättä muista kovin hyvin tarkkaan mitä siellä keskusteltiin mutta noin yhden vuoden ajoin jaksoin kuunnella yle yksi kanavaa ja silloinkin usein kun musa loppui kuulumasta niin suljin radion siksi aikaa kun ne jutteli siellä koska mulla alkoi suoraan sanoen tympäistä.
En siis muista kovin tarkkaan mutta jotenki tuntui että puhe meni populismin suuntaan välillä esim ilmastokeskustelussa ja sähköautot vastaan polttomoottoriautot-keskusteluissa sekä liha vastaan kasvikset-keskusteluissa että jopa ihan koin vastakkain-asettelun tuntemuksia niin alko tympäisemään.
Ja edelleen sanon sen että en ole persumielinen vaan keskustalainen ja minå en ole ilmastovastainen ihminen ja minä en myöskään vastusta vihreää politiikkaa .
Voin antaa hieman perustelujani tässä jotten tule väärinymmärretyksi;
1. siis pitää kyllä maapallosta huolehtia muttei voija haukata omenasta liian isoa palaa koska silloin kärsii tavalliset ihmiset kuten pienituloiset duunarit ja sairaat
2.sähköautot vs polttomoottoriautot eli jos koko autoilu sähköistetään niin häviäjiä ovat pienituloiset duunarit ja muut köyhät (tarkempi perustelu olisi tarpeen mutta yritän lyhyesti eli siis sähköauton korjaus maksaa niin tuhottoman paljon jolloin pienituloisella jää ainoaksi vaihtoehdoksi ostaa uusi sähköauto joka taas sama kierre jatkuu eli huonolla tuurilla alle vuoden aikana tulee etehen taas korjausremontti ja taas pitäisi ostaa uusi sähköauto koska sähköauton korjaus on liian kallista ja jatkuva sähköautojen osto vuoden tai parin vuoden välein ei onnistu pienituloisilta koska rahat loppuu ja sitten toki oon kuullut että on olemassa vakuutus sähköautoissa mikä toki helpottaa pienituloisia silloin mutta en ole perehtynyt siihen niin tarkkaan mutta äkkiseltää ajatus ostaa sähköauto kauhistuttaa kun ei sitä rahaa minulla niin hirveän paljoa ole että se voisi olla tosi kohtalokas riskinotto)
3.liha vs kasvikset vastakkainasettelu (siis on tosi pöhköä minusta sanoo että pitää syyä kasviksia koska jokaisen ihmisen perusoikeuteen kuuluu saada syödä sellaista mitä itse haluaa joten en lähde tässä edes mitään perusteluja enempiä että tuo riittää perusteluksi ihan hyvin)
En ole siis varma mutta näin muistelisin tällaisia keskustelu yle yksi kanavalla ja mieleeni tulee myös psykologia-aiheiset keskustelut yle yksi kanavalla mutten tästäkään satavarma ole mutta jotain muistan että yle yksi kanavalla keskusteltiin näistä hankalista psykologian ja elämän hankalista haasteista aika populistiseen sävyyn että mulle jäi semmonen maku että jotenkin muka katkeruus olisi syy siihen jos ei esim käy duunissa että pitäisi poistaa katkeruus elämästä ja mennä eteenpäin. Tosi yksinkertaistavia ohjeita siis että ongelmavyyhti on paljon hankalampi yleensä ettei voi sanoa noin kellekään sairaalle esim. Mulle jäi maku siitä henkilöstä että hän jotenki aliarvioi sairaita. Voin toki olla väärässä että saatoin ymmärtää väärin hänen mielipiteet.
Yleensäkin psykologiassa törmää niissä keskusteluissa etenkin täällä suomi24 palstalla tosi ikäviin kirjoituksiin ja populismiinkin ja jopa vihaan meitä sairaita kohtaan. Minä itse olen sairas.
- Anonyymi00008
Kun noin vuoden ajan kuuntelin yle yksi-kanavaa niin oma kokemus tämä;
oikeistolaisia vihreitä
etenki tietyissä keskusteluissa kuului minun mielestäni selvästi oikeistolainen ajatusmaailma eli lähinnä viittaan psykologian aiheisiin joissa asiantuntijat sanoivat jotain "pitää ottaa itseään niskasta kiinni ja mennä eteenpäi" eli tuollainen ajattelutapa on tosi raadollista minusta että hyvin oikeistolaista että näin itse koin.
Vihreä ajatusmaailma yle yksi -kanavalla tuli kyllä myös esiin mun mielestäni.
Musiikki kyllä yle yksi kanavalla mitä mainiointa. Upeaa tarjontaa.! - Anonyymi00009
Tämä asema esittää monipuolista musiikkia.Roll-FM
Ainoa huonopuoli on vielä,että ei ole saanut pysyviä toimilupia.,
vaikka on jo 10 vuotta ollut toiminnassa.
https://www.rollfm.fi/ - Anonyymi00010
RadioSE soittaa todella monipuolisesti musiikkia. Kokeilepas kuunnella sitä.
- Anonyymi00011
Onko se Radio Kaakko niin kuin Livetaajuus väittää?
- Anonyymi00014
Anonyymi00011 kirjoitti:
Onko se Radio Kaakko niin kuin Livetaajuus väittää?
Ei. RadioSE on ihan oma kanavansa.
- Anonyymi00012
1.fm bay
- Anonyymi00015
ROLL-FM minäkin suosittelen tsekkaamaan.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä
Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain36812359Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli
Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.2565403Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia
Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom2153947Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille
Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö2002635Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!
Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov151992Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!
Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi191834Mikä on mielestäsi paras miestyyppi?
Esimerkit kärjistettyinä: a) perustavallinen/tasainen b) himourheilija c) varakas, turvallinen elättäjä d) puolikrimina167900Martina Aitolehti
Instagramissa pomppas esille Martinan kumipallot. Ihan säikähin. Ja tää on Martina-ketju!271862No kolahtaako kukaan
Samalla tavalla kuin mä? Harmi kun et uskaltanut kohdata. Ehkä me löydetään jotkut muut jotka voi olla konkreettisempiak74782Rippituoli
Kerro joku synkkä tai outo salaisuus, joka liittyy ikävääsi kaivattuasi kohtaan. Tee tunnustus anonyyminä. Se helpottaa59736