Nettiyhteyden hidastaminen?

Anonyymi-ap

Koska jatkossa tulen käyttämään nettiä vähemmän, niin haluaisin rahaa säästääkseni hidastaa nettiyhteyttä. Katsoin että satunnaiseen netin käyttöön yhdelle henkilölle maksiminopeus on 50M Mbit/s ja lähetysnopeus 10 Mbit/s. Onko kellään tuollaista perusnettiä käytössään? Pystyykö esim. katsomaan youtubevideoita, vai pätkiikö?

Tällä hetkellä minulla on hyvin nopea nettiyhteys, mutta lopetan etätyöt muutaman viikon kuluttua. Siltä osin ainakin netin käyttö loppuu. Älypuhelimessa on nettiyhteys, mutta puhelimen akku varmaan kuluu nopeammin, jos siitä alkaa nettiyhteyttä jakamaan? Entä jos vain jakaisi älypuhelimesta nettiyhteyttä, niin tarvitseeko siinä tapauksessa erillistä modeemia/reititintä?

Kiitos jos joku tietää ja vastaa.

12

304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

En tiedä mimmosessa asunnossa asut mutta monella taloyhtiöllä on 10/1 meganen yhteys ilmainen.

• Anonyymi00002

Niin se on täälläkin. Ajattelin, että jos jättäytyisin sen varaan.

• Anonyymi00002 kirjoitti:

Tässä taloyhtiössä on sekä Elisan että Dna:n "ilmainen" eli vastikkeisiin ja vuokriin leivotut laajakaistat, joiden perusnopeus on 50/10 Mb/s. Onkohan millään sen hitaammat? 🤔

Joka tapauksessa 50 megabitin yhteydellä katselee moitteetta niin Youtubet kuin Netflixitkin ainakin jos ei yht'aikaisia käyttäjiä samassa taloudessa ole kahta enempää.

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

No, helppohan se on testata. Aika monessa paikassa se vaan on aivan tukossa warettavan nuorison takia. Ei välttämättä toimi tarpeeksi esim. että saisi nettipankissa laskuja maksettua. Toisaalta, voihan sitä onnistaakin..

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

No, helppohan se on testata. Aika monessa paikassa se vaan on aivan tukossa warettavan nuorison takia. Ei välttämättä toimi tarpeeksi esim. että saisi nettipankissa laskuja maksettua. Toisaalta, voihan sitä onnistaakin..

Haittaako se naapurin internetyhteyttä, jos se warettava nuoriso ei ole omassa asunnossa?

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Haittaako se naapurin internetyhteyttä, jos se warettava nuoriso ei ole omassa asunnossa?

Ei haittaa!

• Anonyymi00007
        kollimaattori kirjoitti:

Tässä taloyhtiössä on sekä Elisan että Dna:n "ilmainen" eli vastikkeisiin ja vuokriin leivotut laajakaistat, joiden perusnopeus on 50/10 Mb/s. Onkohan millään sen hitaammat? 🤔

Joka tapauksessa 50 megabitin yhteydellä katselee moitteetta niin Youtubet kuin Netflixitkin ainakin jos ei yht'aikaisia käyttäjiä samassa taloudessa ole kahta enempää.

Tässäkin talossa on tuo "ilmainen" perusnopeus 50/10 Mb/s. Mutta nyt kun maksulliset lisänopeudet on poistettu, niin ei pääse internettiin ollenkaan! Ja olen siis tämän keskusteluketjun aloittaja.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Tässäkin talossa on tuo "ilmainen" perusnopeus 50/10 Mb/s. Mutta nyt kun maksulliset lisänopeudet on poistettu, niin ei pääse internettiin ollenkaan! Ja olen siis tämän keskusteluketjun aloittaja.

Internetyhteys toimii. Näyttäisi riittävän minun tarpeisiini tämä perusnopeus. t. aloittaja.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Ei haittaa!

kyllä se haittaa, koska rajoitusalgoritmi pienentää talon kokonaiskaistaa verrattuna muihin taloihin. Käytännössä esim. skype lakkaa toimimasta, kun viivettä on se 0.5 sekuntia. Myös isot sivustot toimivat huonosti, kun lataukset katkeilevat. Youtube kyselee, onko nettiyhteydessä ongelmia, jne..

• Anonyymi00004

Modeemia/reititintä ei tarvita, kun tuossa kännykkätapauksessa kännykkä korvaa sen. Itse olen varmuuden vuoksi luonut tuon puhelimellakin käytettävän yhteyden, mutta kyllähän se akkua syö. Jos puhelin olisi samalla laturissa?

• Anonyymi00010

Osalla puhelimista ei riitä latausteho vaan on 350mA max. latausvirta. Puhelin jossa jako on päällä vie 550mA eli jossain vaiheessa kyykkää. Ratkaisu on akku-adapteri, joka kytketään akun tilalle ja toimittaa virran. Helppo rakentaa itse, jos on harrastuneisuutta.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Osalla puhelimista ei riitä latausteho vaan on 350mA max. latausvirta. Puhelin jossa jako on päällä vie 550mA eli jossain vaiheessa kyykkää. Ratkaisu on akku-adapteri, joka kytketään akun tilalle ja toimittaa virran. Helppo rakentaa itse, jos on harrastuneisuutta.

Taitaa olla niin että jatkuva netin käyttö puhelimella lyhentää akun elinikää. Vaikka olisi laturissa niin virta kulkee silti akun kautta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      272
      5370
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      4816
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      123
      4355
    4. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      3926
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3790
    6. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3687
    7. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      41
      3318
    8. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      84
      3073
    9. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      61
      2920
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      22
      2656
    Aihe